Lada_BV píše: ↑16 říj 2020, 23:03
Mám základní neplacenou.
Ty máš odzkoušenou verzi "PRO"?
Není problém zaplatit pár kaček, ale aby to pak fungovalo.
Na fóru jsem viděl i budík s teplotou DPF, ale nebyl to Tucson 2018.
Tady jsou 2 screenshoty z i30, typologicky to bude u Tucsona podobné. Hodnoty hmotnosti uvnitř fitlru neřeš, ne, že by byly zbytečné, ale není jasné, co ten ukazatel říká a jak to měří.
1. screen obrazuje stav po proběhlé regeneraci.
- hodnota DPFPress (= údaj z čidla diferenčního tlaku) je blízká nule (u mně mezi -0,7 a 1,4), pozor na jednotky, budík ukazuje bar, v reálu jsou to minibary;
- otáčky jsou na volnoběh, to je důležité, hodnoty diferenčního tlaku vyčítáme vždy za volnoběhu, při tahu motoru nebo deceleraci jsou neporovnatelné;
- čidlo teploty (odhaduji mezi hlavou a filtrem, ale přesně neznám), ukazuje hodnoty cca mezi 170 - 300 stupňů dle aktuální zátěže motoru, zkratka EGTB1S1 znamená v seznamu položek
Exhaust gas temp bank 1 sensor 2. Případně hledej jinou položku z rodiny Exhaust gas temp bank x sensor x, která ukazuje rozumné hodnoty, čili nemá tam furt nulu a neukazuje hausnumera.
- DPFTemp je pomocný ukazatel, softwarový převodník špatně ukazuje teplotu. U mě platí, že když je teplota okolo -39, tak je DPF "normální", pokud se pohybuje okolo mezi -37 a -37,5, tak to je zvýšená teplota ukazující na probíhající regeneraci.
2. obrazovka ukazuje stav při probíhající regeneraci
- DPFPress nás momentálně nezajímá, protože nemáme volnoběžné otáčky. Na volnoběh by se na počátku regenerace pohyboval mezi 7 - 11 a postupně by vlivem vypalování sazí klesal;
- EGTB1S1 zobrazuje hodnoty mezi 550 - 650 stupni, zhruba v tomto rozsahu probíhá regenerace filtru. Někdy se zobrazují hodnoty cca 480 - 520, odhaduji to na stav pasivní regerace, kdy vlivem vhodných provozních podmínek dochází k samovolnému vypalování filtru bez dalšího zásahu ŘJ (přívstřik nafty, příp. další změny). Je to žádoucí stav, ale blbě se v běžných podmínkách nasimuluje.
- DPFTemp teď ukazuje -37,5, potvrzuje "vypalovací" teplotu, ale pokud se správně povede načíst čidlo EGTBxSx, tak ty hodnoty budou korelovat.
- EGR je při regeneraci uzavřen, hodnota otevření EGR je 0%. Ale není to jednoznačná identifikace vypalovaní, i v běžném režimu provozu motoru může být EGR uzavřen (decelerace, příp. naopak plný plyn, příp. jiné důvody)
Můžeš si tam hrát i s jinými údaji. Na obrázcích vidíš, že lze například sledovat napětí v palubní síti a sledovat tak fungování neslavného systému inteligentního dobíjení (rozdíl mezi 12,5 a 14,1 Volty není potřeba komentovat), případně hodnoty lambda sondy, teplota oleje a nasávaného vzduchu (pokud netaháš přívěs, tak vcelku nezajímavé) apod. To je na delší povídání.
Pokud tě to téma zajímá, projdi si tohle, je to obsáhlé, ale najdeš tam dost informací.
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... &start=240
Celá ta problematika je zajímavá a komplikovaná, strávil jsem nad ní desítky hodiny a furt mám pocit, že je tam dost věcí, kterým nerozumím. Ale přiznám se, že poslední rok jsem na to docela rezignoval. Párkrát do měsíce zkontroluju, jestli se mi intervaly regenerace nezkracují a jinak to nechávám žít. Od doby první garančky, kdy jsem zpozoroval zde diskutovaný problém, se mi intervaly po dalších více než 100 tisíc km nezměnily, takže věřím, že typologie mých tras a způsob jízdy je DPF friendly.