Elektromobilita pokec komplexně...
Moderátoři: frawd, Moderátoři
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20271
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
O tomhlo faktu se ví už dávno, jen příslušné "zeleně" pomazané hlavy to nevidí
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Reklama
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11624
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Za mou osobu není až tak podstatný samotný, známý a jasný fakt, ale kdo to zcela otevřeně říká .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20271
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Rozumím.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
klasická baterka v EV je normálne, rovnako je v hybride ktorý tiež štartuje na veľkú baterku. Má to logiku, 12v aku ovláda mozog auta, auto je ovládateľné aj po úplnom vybití veľkej baterky. Zažil som pri dlhom odstavení hybridu. Tá baterka tam vydrží veľmi veľmi dlho. A je to zanedbateľná položka.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Odkaz na článek o blízké budoucnosti elektromobilů :
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... 47ab5f122/
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... 47ab5f122/
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8126
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
zachytili ste info o novinke Dacia Spring? Normalne som si povedal, ze ak sa vyssia vybava vmesti do 380 tisic bubakov, tak to kupime namiesto po omlatenej Fabie, ktora kazdi denne cca 40km najma po meste. Skoda, ze Hyundai nic podobneho nechysta.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20271
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Půjdeš do elektra?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8126
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Accent este vydrzi, chcem ho este udrzat cca 2 roky. Pretoze chcem zlomit 400 000km. Ta elektricka Dacka by bola super, pac zena jazdi celkom casto a je to fakt cca 40-50km denne, mame v baraku dvojtarif (takze kW okolo 3kc,kryte parkovacie stanie - proste ideal. Znamena to ze naklady na palivo by boli cca 50-55kc/100km. Nadsenie je, snad to nezmrvia cenou
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Počkej na reálné auto, jak bude vypadat. Při té ceně to musí být strašně oholený. Nebo to dotujou, aby se s tím dostali na trh a urvali si nějaké eko kredity.
Každopádně je to menší než Sandero, které s klimou koupíš lehce nad 200.
Každopádně je to menší než Sandero, které s klimou koupíš lehce nad 200.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Četl jsem, že cena u nás bude na 400 000 Kč teprve začínat. A to prvně slibovali za elektroauto za 10 000 €. Jo, ale jen tam, kde to budou doplácet daňoví poplatníci. Trochu podfuk. Výkonem 33 kW bude ta Dacia Spring bude odpovídat Škodě 105. Ale vyloženě na popojíždění po městě nebo na krátké cesty "kolem komína" to asi stačit může. Elektromotor i při tak nízkém výkonu může zajistit docela svižné rozjezdy. Do té padesátky po městě by to mohlo být i docela živé. Nějaký nákup se tam taky vejde. Ale za ty prachy se dá u Dacie koupit Duster v nejvyšší výbavě. Anebo naopak Sandero nebo Logan v té nejnižší, ono ty cesty kolem komína zvládne taky, a ušetřených 200 000 Kč si nechat na palivo. Tolik totiž takové auto obvykle neprojede za celý svůj život. Těžko se mi tak hledá pro koupi Dacie Spring s takovou cenovkou smysl. Snad je to, že s s ní půjde zdarma parkovat v Praze na modrých zónách. To pro někoho může být velký bonus.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20271
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Parkování zdarma na modrých zónách taky nebude navěky
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8126
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
v zasade chapem logiku pocitovo vyrazne lacnejsieho auta. Ja si naklady na servis a samotnu prevadzku sledujem na korunu presne prave u Accenta.
-auto budem kupovat na minimalne 7, optimalne 10 rokov mestskej/primeskej premavky
- mnohoo ludi riesi co je teraz, nevidi dopredu. Myslim si, ze takto male a obratne auto ako Spring ma obrovsky potencial uz len svojimi rozmermi. Vhodne na dochadzanie do prace, na vylety v dvojici/trojici v okoli Brna. Na nakupy, za kulturou. To ze hrozi ze zeleni presadia viac represii k spalovacim motorom nie je otazkou ano alebo nie ale kedy
- u auta s 350 000km, ktore objektivne je velmi slusne a malo poruchove som dal doteraz 577 000kc na palive, 75 000 na servisnej udrzbe (tz take tie bezne prehliadky vacsinou v Hyundai, vymeny olejov a filtrov) a dalsich 82 000 ako opravy, narocnejsia udrzba (napr oprava kliny, vymeny tlmicov, atd, atd). S elektromobilom si myslim, ze kvoli jednoduchosti na polovici oboch servisnych poloziek a tretine nakladov na palivo.
- je fakt, ze u Accenta boli prvych 100/120 tisic km v podstate len naklady na palivo a bezny servis. Ale stale ten elektromobil bude jazdit za tretinu a aj ten pravidelny servis nebude viac nez za cca 35-40 tisic. Ked vidim, ze u i20 zaplatim kazdych 15000km cca 5-9 tisic, tak si hovorim ze u elektromobiu to bude vyrazne menej
- modernost. Vec, ktora sa neda pocitat v peniazoch. Proste je to zaujimavy napad. netreba zabudat, ze elektromobil je vlastne automat, v meste a primesto k nezaplateniu. To je u beznych aut priplatok pokojne plnych 10-15% a nie je casto mozne objednat s nizsimi vybavovymi stupnami. Kedysi som takto porovnaval Auris 1,6 a Auris TS hybrid
edit mame 40kw fabiu 1. Ta ma tych 40kw v 6000 otackach, na ktore som sa dostal mozno raz pri predbiehani 2 kamionov na okreske. Elektromobil ma plny vykon a krutak hned od 0. A to je zasadny argument ked pracujeme s cislami.
-auto budem kupovat na minimalne 7, optimalne 10 rokov mestskej/primeskej premavky
- mnohoo ludi riesi co je teraz, nevidi dopredu. Myslim si, ze takto male a obratne auto ako Spring ma obrovsky potencial uz len svojimi rozmermi. Vhodne na dochadzanie do prace, na vylety v dvojici/trojici v okoli Brna. Na nakupy, za kulturou. To ze hrozi ze zeleni presadia viac represii k spalovacim motorom nie je otazkou ano alebo nie ale kedy
- u auta s 350 000km, ktore objektivne je velmi slusne a malo poruchove som dal doteraz 577 000kc na palive, 75 000 na servisnej udrzbe (tz take tie bezne prehliadky vacsinou v Hyundai, vymeny olejov a filtrov) a dalsich 82 000 ako opravy, narocnejsia udrzba (napr oprava kliny, vymeny tlmicov, atd, atd). S elektromobilom si myslim, ze kvoli jednoduchosti na polovici oboch servisnych poloziek a tretine nakladov na palivo.
- je fakt, ze u Accenta boli prvych 100/120 tisic km v podstate len naklady na palivo a bezny servis. Ale stale ten elektromobil bude jazdit za tretinu a aj ten pravidelny servis nebude viac nez za cca 35-40 tisic. Ked vidim, ze u i20 zaplatim kazdych 15000km cca 5-9 tisic, tak si hovorim ze u elektromobiu to bude vyrazne menej
- modernost. Vec, ktora sa neda pocitat v peniazoch. Proste je to zaujimavy napad. netreba zabudat, ze elektromobil je vlastne automat, v meste a primesto k nezaplateniu. To je u beznych aut priplatok pokojne plnych 10-15% a nie je casto mozne objednat s nizsimi vybavovymi stupnami. Kedysi som takto porovnaval Auris 1,6 a Auris TS hybrid
edit mame 40kw fabiu 1. Ta ma tych 40kw v 6000 otackach, na ktore som sa dostal mozno raz pri predbiehani 2 kamionov na okreske. Elektromobil ma plny vykon a krutak hned od 0. A to je zasadny argument ked pracujeme s cislami.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Já nic z toho nepopírám. Akorát třeba takového staršího elektrického Fiata 500 nebo první generaci Leafa můžeš sehnat už kolem 200-250 tis. Kč. Nebude to sice nové, ale účelu to plně poslouží, a přitom to bude i o něco silnější a asi i s lepší výbavou a ušetříš klidně kolem 150-200 tis. Kč. Anebo za těch 400 000 můžeš mít klidně přiměřeně ojeté BMW i3, což je úplně jiná kategorie vozidla. Spíš bych řekl, že ta Dacia Spring bude docela rychle po koupi ztrácet na ceně. Zvlášť, když se sem začnou dovážet ojetiny koupené za dotační ceny v zahraničí. Možná rok dva počkat a půjde sehnat i pod 300 000. To už by mohlo být docela ok. Ale když se tak těšíš na novou Dacii Spring, tak ti nechci kazit radost. Mít z auta radost je to nejdůležitější, ostatní je vedlejší. Tak do toho klidně jdi, budu zvědavý na tvé zkušenosti.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)