Klepání v motoru 1.6 GDI

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

blackmarlin
*
Příspěvky: 44
Registrován: 14 bře 2010, 10:13
Bydliště: Pec pod Čerchovem
Kontaktovat uživatele:

Klepání v motoru 1.6 GDI

Příspěvek od blackmarlin »

Zdravím všechny uživatele fóra. Obracím se na vás s prosbou o radu. Za jízdy se začalo ozývat klepání z motoru. Klepání je intenzivnější s vyššími otáčkami. Motor jde vytočit max. 1500 otáček a pak se rozvibruje a vibrace se přenáší do celého auta. Pazvuky se ozývají z levé části motoru, stojím-li před autem. Motor má cca 105 000 km, většinou okresky, sem tam dálnice. Naloženo "pod vocas" nedostává. Rok výroby 2012, 99 kW.
V odkazu si můžete poslechnout klepající motor po nastartování.
https://uloz.to/file/i2YsvwXAXBp1/motor-aac
Předem díky všem za reakci a odpovědi.
Má-li se něco pokazit, pokazí se to.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Klepání v motoru 1.6 GDI

Příspěvek od Chasnik »

Chová se to stejně s vypnutou i zapnutou spojkou ? Aby se vyloučila možnost, že to jde od převodovky, i když varianta motor je pravděpodobnější. Mě takhle na Fordu zlobil ten boční řemen, ale tohle bude něco jiného, když tě to nepustí přes 1500 ot. a rezonuje to po celém autě.
Tlaky ve válcích jsou odzkoušeny a jsou shodné? Nehlásí diagnostika nějakou chybu?
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
blackmarlin
*
Příspěvky: 44
Registrován: 14 bře 2010, 10:13
Bydliště: Pec pod Čerchovem
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání v motoru 1.6 GDI

Příspěvek od blackmarlin »

Díky za odpověď, ano chová se to stejně s vyšlápnutou i nevyšlápnutou spojkou. Do servisu to vezu příští týden, takže tlaky ve válcích odzkoušený nejsou a na diagnostice to taky nebylo. Každopádně kontrolka motoru nesvítí.
Má-li se něco pokazit, pokazí se to.
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5130
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Klepání v motoru 1.6 GDI

Příspěvek od petzl62 »

Tak tohle tě opravdu nepotěší. Tohle mi přijde jako motor před smrtí :cry: :cry: #-o
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9114
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Klepání v motoru 1.6 GDI

Příspěvek od idam.i »

Súhlasím s tým,že to znie zle.Nechcem tipovať no obávam sa,že v tom bude mať prsty karbón. :(
Držím palce,aby to bolo riešiteľné za minimálne náklady.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
dibarbora
*****
Příspěvky: 2259
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Klepání v motoru 1.6 GDI

Příspěvek od dibarbora »

Podľa mňa to ide na tri valce - v otáčkach určite... strieľa to buď do sania alebo výfuku..... začal by som kontrolou sviečok, zapaľovacích modulov, meranie kompresných tlakov.... potom prípadná rozborka motora.... resp. aspoň sanie dole a pozrieť kamerou do vnútra na ventily.. karbón môže byť príčinou, zvlášť keď ten motor nedostal občas naložené...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9114
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Klepání v motoru 1.6 GDI

Příspěvek od idam.i »

Za osem rokov cca.100.000km a aj píše,že na to moc netlačí.Neviem ako často menil olej? :-k
Ako hovorím,bojím sa,že karbón.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
dibarbora
*****
Příspěvky: 2259
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Klepání v motoru 1.6 GDI

Příspěvek od dibarbora »

Ďalšia vec, je, že zo dňa na deň sa to asi nestalo... ten motor to musel dávať vedieť už dávno.... Pokiaľ nežerie olej, tak to zachrániteľné ešte asi bude....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Klepání v motoru 1.6 GDI

Příspěvek od Chasnik »

Pokud je to karbon, který neumožňuje přesné dosedání ventilu, tak by to právě mohlo ukázat měření tlaku ve válcích. Každopádně nechat ten motor v klidu.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
blackmarlin
*
Příspěvky: 44
Registrován: 14 bře 2010, 10:13
Bydliště: Pec pod Čerchovem
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání v motoru 1.6 GDI

Příspěvek od blackmarlin »

Chlapi díky za odpovědi. Moc jste mě nepotěšili. Olej je měněný pravidelně každý rok, naposledy cca 1000 km zpátky. S olejem měněny i svíčky. Motor si olej nebere, začalo to při jízdě v cca 100 km/h. A s tím jak to začalo mi začala padat průměrná spotřeba na palubním počítači, až o 0,9 l. Nevím jestli to s tím může souviset, ale třeba tím někomu napovím a nebo ze sebe udělám blbce :roll:
Má-li se něco pokazit, pokazí se to.
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11635
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Klepání v motoru 1.6 GDI

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Vysokotlaké čerpadlo :-k ?
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
dibarbora
*****
Příspěvky: 2259
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Klepání v motoru 1.6 GDI

Příspěvek od dibarbora »

Tak po upresnení prejavu, by som sa tiež pozrel aj na palivový systém.... v každom prípade je potrebné skočiť na diagnostiku... takto tarokujúci motor si bude takmer isto na niečo sťažovať aj v pamäti závad...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Klepání v motoru 1.6 GDI

Příspěvek od Chasnik »

Štěpáne, je pravda, že v GDI to vysokotlaké čerpadlo občas zahapruje. Ale spíš jsem o tom četl, než bych znal někoho, komu se to stalo. Že by motor takhle štěkal, že se mu ve vyšších točkách nedostává palivo?
Každopádně bez diag to nikdo nevykoumá, notabene takhle na dálku. Držím palce, ať to není nic drahého...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: Klepání v motoru 1.6 GDI

Příspěvek od 69pavel »

zdarec, to klepani je slyset uz pri samotnem startu, tohle vypada na ojnici nebo vacka se zdvihatky, pokud neumis opravit sam tak prvni servis ,vika dolu vana dolu a kontrola ojnic a vahadel,a taky kontrola remene(retezu) na rozvodech a spravne nastaveni rozvodu kolik je tlak oleje na volnobeh, to vypada na motor pred KO

edit: jak bude dole vana tak se podivat na saci kos zda neni ucpane sitko od necistot a karbonu,bolest jinych motoru HYU kde dochazelo k zadreni motoru
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
lumix
****
Příspěvky: 1434
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: Klepání v motoru 1.6 GDI

Příspěvek od lumix »

Ten zvuk je hrozny, určitě bych s tím vůbec nejezdil. Připomíná mi to zvuk mého motoru kdy mi praskla ojnice. Podíval jsi se jak alespoň vypadají svíčky co se tyče karbonu? Po kolika km se měnil olej? Jednou ročně je sice fajn, ale někdo za rok nejede 5000 a já třeba 50.000.
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“