Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
DCT a 1,5 DPI opravdu nejde. Je to koncipováno jako základní motor. Nevím tedy jak na Slovensku, ale v Česku je nyní dobré, že oproti předFL verzi k tomuto motoru teď pustili aspoň trochu lepší výbavu (Smart). To dříve u 1,4i nešlo, tam výbava skončila v Comfortu, Smart vůbec nebyl a Style už základní motor mít nemohl. Ale vím, že na Slovensku jsou ty výbavy koncipované jinak (to je tedy taky samo o sobě dost zajímavé).
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
Ahoj chlapi, máte někdo přímé srovnání s prapůvodní 1.4 80kw?
Jel jsem zkušební jízdu jen pàr km a zdálo se mi to trochu "lenivější".
Ale těžko soudit z tak krátké jízdy. Připadá mi to, že výkon nastupuje lineárněji než u mé staré
A taky bude hrãt roli ovlivňování pocitu rychlosti hlukem, ten je velmi, ale velmi rozdílný.
No uvidíme více až mi ho v Nošovicích ti kluci ušatí dají dokupy.
Jen doufám že čínská chřipečka nezavře fabriku
P.S.
Nějaký odkaz na srovnání výkonových charakteristik někdo nemá?
Ne že bych nehledal....
Jel jsem zkušební jízdu jen pàr km a zdálo se mi to trochu "lenivější".
Ale těžko soudit z tak krátké jízdy. Připadá mi to, že výkon nastupuje lineárněji než u mé staré
A taky bude hrãt roli ovlivňování pocitu rychlosti hlukem, ten je velmi, ale velmi rozdílný.
No uvidíme více až mi ho v Nošovicích ti kluci ušatí dají dokupy.
Jen doufám že čínská chřipečka nezavře fabriku
P.S.
Nějaký odkaz na srovnání výkonových charakteristik někdo nemá?
Ne že bych nehledal....
Re: Motor 1.5DPi
Exaktné porovnanie Ti nikto robiť asi nebude(80kW 1,4 je to už moc starý motor na takéto pokusy) a subjektívne dojmy sú k ničomu.... na youtube je test kde porovnávali 1,6-88kW s 1,5 81kW.... možno si videl a ak nie tak odkaz viď nižšie:
https://youtu.be/7NN9VFCnqnk
Na druhú stranu od novej predvádzačky/zle zabehnutej predvádzačky čakať nejaké zázraky nemožno....
Čo som pozeral databázu technických údajov a charakteristík , tak MY2021 i30 tam zatiaľ nie je......
https://youtu.be/7NN9VFCnqnk
Na druhú stranu od novej predvádzačky/zle zabehnutej predvádzačky čakať nejaké zázraky nemožno....
Čo som pozeral databázu technických údajov a charakteristík , tak MY2021 i30 tam zatiaľ nie je......
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Motor 1.5DPi
Podstatné je, aby sis ten motor vyzkoušel v zahřátém stavu. Zkušební jízda 5-10 km ti o charakteristice motoru moc neřekne. Pro mě bylo nejlepší, když mi auto půjčili třeba na den, ale od těchto kratochvílí se upouští a poslední 2 roky mi tuším žádná podobná nabídka nepřišla.
Motor 80 kW se mi vyhnul, mám zkušenosti s jeho jinak odladěnými variacemi 66 kW a 74 kW, dále 1,6 92 kW (cvvt) a 1,6 99 kW (GDI). Ale když si vzpomínám na první recenze před mnoha lety, tak se více testerů shodlo na tom, že tam těch 80 kW (někdy uváděno tuším i 81) jaksi není poznat. Čistě na základě těchto informací usuzuju, že subjektivně bude svým projevem blízký přiškrcené variantě 74 kW. Ta byla ve městě při menším zatížení velmi podobná 1.6, rozdíl se projevil na okreskách a na dálnicích, hlavně při plné obsazenosti.
Motor 1.5 DPi je daleko blíže k 1.6 CVVT než k 1.4 CVVT. To, co má ta jednašestka navíc, poznáš až někde za 4,5 tis. otáček, v tom nejčastěji používaném rozsahu otáček jsou motory srovnatelné, naopak jak uvádí test nade mnou, v určitých otáčkách je patnáctka dokonce lehce agilnější.
Kdysi se o honďáckém motoru 1,8 (CIVIC) povídalo, že to má výkon dvoulitru a spotřebu šestnáctky. Analogicky to lze říct i tady. 1.5 jede jako 1.6, ale žere jako 1.4, možná i trošku míň
Motor 80 kW se mi vyhnul, mám zkušenosti s jeho jinak odladěnými variacemi 66 kW a 74 kW, dále 1,6 92 kW (cvvt) a 1,6 99 kW (GDI). Ale když si vzpomínám na první recenze před mnoha lety, tak se více testerů shodlo na tom, že tam těch 80 kW (někdy uváděno tuším i 81) jaksi není poznat. Čistě na základě těchto informací usuzuju, že subjektivně bude svým projevem blízký přiškrcené variantě 74 kW. Ta byla ve městě při menším zatížení velmi podobná 1.6, rozdíl se projevil na okreskách a na dálnicích, hlavně při plné obsazenosti.
Motor 1.5 DPi je daleko blíže k 1.6 CVVT než k 1.4 CVVT. To, co má ta jednašestka navíc, poznáš až někde za 4,5 tis. otáček, v tom nejčastěji používaném rozsahu otáček jsou motory srovnatelné, naopak jak uvádí test nade mnou, v určitých otáčkách je patnáctka dokonce lehce agilnější.
Kdysi se o honďáckém motoru 1,8 (CIVIC) povídalo, že to má výkon dvoulitru a spotřebu šestnáctky. Analogicky to lze říct i tady. 1.5 jede jako 1.6, ale žere jako 1.4, možná i trošku míň
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1.5DPi
Chasnik má pravdu, jízda na ultra krátkou vzdálenost, navíc se surovým motorem, neřekne nic. Bejvalka i30 I byla osazena motorem 1,4 80 kW a jela moc hezky. Možná trochu paradoxně, projev tohoto motoru se celkem upravil po výměně oleje ve 20000 km. Směrem k lepšímu. Ráda se vytáčela, ale odhlučnění ve vyšších otáčkách bylo celkem mizerné a chyběla jí šestka.
Měl jsem možnost svézt se motorem 1,5 DPi, byl ale surový. Přímě srovnání by tedy nebylo na místě. Takže bude záležet na tom, jak si ho člověk zajede a co mu dopřeje, jak se o něj bude starat. Jelikož je aktuální i30 III s odhlučněním na míle dál, motor se může zdát trochu líný. I když není. Je nutné ale mít na paměti, že odpich oturbeného motoru to nikdy mít nebude.
Měl jsem možnost svézt se motorem 1,5 DPi, byl ale surový. Přímě srovnání by tedy nebylo na místě. Takže bude záležet na tom, jak si ho člověk zajede a co mu dopřeje, jak se o něj bude starat. Jelikož je aktuální i30 III s odhlučněním na míle dál, motor se může zdát trochu líný. I když není. Je nutné ale mít na paměti, že odpich oturbeného motoru to nikdy mít nebude.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Motor 1.5DPi
Když jsem jel predvadeckou, tak jsem si myslel, ze sedím v hlemyzdovi.... Teď mám najeto asi 5t a výkon jde krásné nahoru... Takže já jsem s pružnosti spokojen. A to čekám ještě nárůst. Mám kombi.
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: Motor 1.5DPi
Díky všem za odpovědi. Nepočítal jsem s tím, že jich bude tolik tak rychle.
(zdá se mi že kolem nového FL 2020 není takový vítr jaký by si zasloužil)
Abych to uvedl na pravou míru - rozhodně jsem to nemyslel vůči tomu motoru zle.
Je jen svým charakterem hodně jiný než stará, a nepřiškrcená, 1.4.
Motor jde jakoby lineárně s postupným nárůstem výkonu, kdežto 1.4 má nahoře(3-5t.ot.)takovou špičku, která je velmi příjemná při potřebě rychlého předjetí, nebo vystartování z křižovatky.
Nová 1.5 mi velmi připomíná svým charakterem motor v naší i20, 1.2l, 63kw(samozřejmě výkon je trochu jinde).
Chtěl jsem jen vědět jestli to nemá někdo podobně jako já, subjektivní pocity mohou být klamné.
Všechny testy na YT mám samozřejmě zkouknuté. Divné je, že na český test jsem nenarazil, jen slovenské, polské, ruské. Německy umím jen požádat o pivo, tak to nic, rovněž další jazyky bída.
Jo a ll generací jsem nejel, takže tam srovnání nemám, lll gen. jen s litrovým tříhrnkem - to mi nesedlo. Jsem staromilec, nejraději atmo+manuál.
(zdá se mi že kolem nového FL 2020 není takový vítr jaký by si zasloužil)
Abych to uvedl na pravou míru - rozhodně jsem to nemyslel vůči tomu motoru zle.
Je jen svým charakterem hodně jiný než stará, a nepřiškrcená, 1.4.
Motor jde jakoby lineárně s postupným nárůstem výkonu, kdežto 1.4 má nahoře(3-5t.ot.)takovou špičku, která je velmi příjemná při potřebě rychlého předjetí, nebo vystartování z křižovatky.
Nová 1.5 mi velmi připomíná svým charakterem motor v naší i20, 1.2l, 63kw(samozřejmě výkon je trochu jinde).
Chtěl jsem jen vědět jestli to nemá někdo podobně jako já, subjektivní pocity mohou být klamné.
Všechny testy na YT mám samozřejmě zkouknuté. Divné je, že na český test jsem nenarazil, jen slovenské, polské, ruské. Německy umím jen požádat o pivo, tak to nic, rovněž další jazyky bída.
Jo a ll generací jsem nejel, takže tam srovnání nemám, lll gen. jen s litrovým tříhrnkem - to mi nesedlo. Jsem staromilec, nejraději atmo+manuál.
Re: Motor 1.5DPi
Z mojí zkušenosti po 2tis km kdy je to auto, ktere jsem koupil manželce bych to rekl asi takto: na zcatku jsem z toho byl zklamanej, žralo to jak tank a nejelo to. Teď když do toho skočim, tak už je znát, že se ten motor značně probudil a to čekám ještě nějaký vývoj.
Manželka jezdí svižně, žádný na spotřebu. Takže se ten motor rozhodně nezajíždí aby z něj byla lemra a je to s každým najetým km cítit.
A to jsem si to ani neprojel než jsem to koupil, protože to měl zrovna někdo půjčený, jedině dobře (nebo špatně?) protože bych ten motor nevzal . Teď už jsem spokojen, tedy v rámci toho na co je to auto určený. Sobě bych si ho nekoupil. A jakmile se ustálí otáčky je motor krásně tichý.
Kombik smart. Celkově tomu nemam co vytknout za ty prachy. Až na ten sociální kufr, ale to je jinej příběh.
Manželka jezdí svižně, žádný na spotřebu. Takže se ten motor rozhodně nezajíždí aby z něj byla lemra a je to s každým najetým km cítit.
A to jsem si to ani neprojel než jsem to koupil, protože to měl zrovna někdo půjčený, jedině dobře (nebo špatně?) protože bych ten motor nevzal . Teď už jsem spokojen, tedy v rámci toho na co je to auto určený. Sobě bych si ho nekoupil. A jakmile se ustálí otáčky je motor krásně tichý.
Kombik smart. Celkově tomu nemam co vytknout za ty prachy. Až na ten sociální kufr, ale to je jinej příběh.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
pekne ste sa tu rozrozpravali, vdaka za to panove. Ten motor sa mi papierovo zacina pozdavat viac a viac. Este sledujem teda vlakno o "Albinovi". Musim si pri jubilejnej 350 000 prehliadke (ostava 600km) dupnut aby mi aspon na 3-4 hodiny pozicali to DPIcko idealne v kombajnu. Verim, ze to vo Vistacare nebude problem, aj ked tam posledne dve prehliadky mam pocit ze tam uz nejak nepatrim a o Accenta nemaju moc zaujem
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Motor 1.5DPi
jj, toho rozdílu sis všimnul dobře. V podstatě všechny ty 3 motory mají lineární křivku výkonu (1.6 krásně tahala až skoro k omezovač, max. výkon při 6200, omezovač 6500, na rozdíl od mnoha evropských atmosfér, které začaly mezi 5000 - 5500 ot. uvadat), akorát předchozí motory cvvt ji měly strmější a dpi ji má víc naplocho. Čili před omezovačem ta výkonová špička je slabší, ale ve středních otáčkách to má lepší zátah. Na předjetí ale pořád slušná dynamika, meziplyn, trojka, nebát se šlápnout na plyn a motor furt tahá až k 6 tisícům, dál jsem to nezkoušel, omezovač jsem ještě nepolechtal.
Na to vystartování z křižovatky je potřeba pohlídat si přechod 1 na 2, hůř se to vychytává, aby neprokluzovala spojka a naopak nespadly otáčky. Ale to byl problém i u 1.6 CVVT, prostě mezi jedničkou a dvojkou velká mezera, a potom naopak 4,5,6 za sebou poskládané zbytečně natěsno. Zřejmě ty kvalty nejsou poskládané tak, aby to vyhovovalo řidiči, ale aby to vykázalo optimální emise v ofiko testovacím cyklu
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Motor 1.5DPi
Ja mam na nem najeto jen cca 500 km, takze jsem v zabehu a nalozim mu jen vyjimecne. Nicmene co mi nejvic vadi je hluk, od 3 tis. ot. / min. je pomerne slyset, ale hlavne me vadi, ze je to takovy divny hluk, jakoby stare TDi (muj sef mel kdysi takoveho Superba I, ale ten tak chrochtal v nizkych otackach, i30 to dela ve vyssich).
Ted, jak jsem jel na chalupu, tak jsem si nejak vzal do hlavy, ze mi tam nutne zapomneli dat odhlucneni kapoty, takze pak jsem hned po dojeti na to koukal , odhlucneni tam samozrejme je, bohuzel, takze tim to neni.
Jinak srovnani je s 18 let starym focusem 1,6 74kW, coz neni moc lichotive.
Soucasne pri otackach 3000 a vice jsou citit vibrace do rizeni a pedalu. Malo ale prece.
Na druhou stranu, na volnobeh je motor sotva slyset.
Co je podle me skoda, je zprevodovani. To je do 4ky vcetne fajn. Nicmene 5ka a 6ka jsou v podstate do 130 - 140 km/h, vic se uz s tim moc jet neda. Aspon tu sestku meli nechat dlouhou.... no uvidime, treba to ztichne a budu jezdit 4000 ot. aniz by me to drasalo usi.
Ale je fakt, ze tenhle motor je primarne do mesta a tam je dobrej.
Ted, jak jsem jel na chalupu, tak jsem si nejak vzal do hlavy, ze mi tam nutne zapomneli dat odhlucneni kapoty, takze pak jsem hned po dojeti na to koukal , odhlucneni tam samozrejme je, bohuzel, takze tim to neni.
Jinak srovnani je s 18 let starym focusem 1,6 74kW, coz neni moc lichotive.
Soucasne pri otackach 3000 a vice jsou citit vibrace do rizeni a pedalu. Malo ale prece.
Na druhou stranu, na volnobeh je motor sotva slyset.
Co je podle me skoda, je zprevodovani. To je do 4ky vcetne fajn. Nicmene 5ka a 6ka jsou v podstate do 130 - 140 km/h, vic se uz s tim moc jet neda. Aspon tu sestku meli nechat dlouhou.... no uvidime, treba to ztichne a budu jezdit 4000 ot. aniz by me to drasalo usi.
Ale je fakt, ze tenhle motor je primarne do mesta a tam je dobrej.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Re: Motor 1.5DPi
Hm, hodně lidí tady si tady porad na něco stěžuje u tohoto motoru. Já měl spoustu aut, čtyřválce i trivalce a nemůžu na ten motor zatím říct nic špatného... Jezdím za 5,3, nejsem brzda provozu, motor jen seveli... Nepotřebuju zrychlení za 9s, stačí mi za 12 No a paní bytna mi stejně říká, ze s tim autem jezdím jak hovado
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: Motor 1.5DPi
To se nám ta farma pěkně rozrůstá. Moje paní domácí o mě zase říká, že jezdím jako prase .
#
U mne vydrží auta většinou dost dlouho a proto jsem zákonitě trochu napjatý, přece jen; není to věc která by se kupovala každý rok a obyč člověk se dost vydá z peněz.
Takže obrnit se trpělivosti, snad se dočkám do Vánoc.
#
U mne vydrží auta většinou dost dlouho a proto jsem zákonitě trochu napjatý, přece jen; není to věc která by se kupovala každý rok a obyč člověk se dost vydá z peněz.
Takže obrnit se trpělivosti, snad se dočkám do Vánoc.
Re: Motor 1.5DPi
Presne tak.....willy50 píše: ↑31 říj 2020, 22:50 To se nám ta farma pěkně rozrůstá. Moje paní domácí o mě zase říká, že jezdím jako prase .
#
U mne vydrží auta většinou dost dlouho a proto jsem zákonitě trochu napjatý, přece jen; není to věc která by se kupovala každý rok a obyč člověk se dost vydá z peněz.
Takže obrnit se trpělivosti, snad se dočkám do Vánoc.
H i30 combi Comfort 1.5DPI