Hyundai i30 1.4 vs 1.5

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Ktm124
*
Příspěvky: 13
Registrován: 31 led 2020, 10:24

Hyundai i30 1.4 vs 1.5

Příspěvek od Ktm124 »

Zdravím, máte někdo osobní zkušenost a porovnání motorů 1.4 před faceliftem a novou 1.5 atmosféru? Zajímalo by mě porovnání pružnosti, spotřeby atd. Který by jste doporučili? Všem děkuji za zkušenosti a rady.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20300
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Hyundai i30 1.4 vs 1.5

Příspěvek od Axel.Foley »

Myslím, že o obou motorech tady bylo napsáno dost, stačí si pročíst jednotlivá témata a zkušenosti uživatelů.

Ad spotřeba: záleží na elementu mezi volantem a sedačkou, profilu a délce tras, četnosti výměny oleje a filtrů, pneumatikách a jejich huštění, obsahu kufru, počasí, atd., atd.

Pružnost: už z podstaty konstrukce bude oturbená 1,4 TGDi pružnější než atmosférická 1,5 DPi.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11633
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Hyundai i30 1.4 vs 1.5

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Myslím, že předmětem srovnání by měly být motory 1,4 MPi a 1,5 DPi :wink: .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Ktm124
*
Příspěvky: 13
Registrován: 31 led 2020, 10:24

Re: Hyundai i30 1.4 vs 1.5

Příspěvek od Ktm124 »

Ano, zapomel jsem to dopsat, jde o 1.4 MPI a 1.5 DPI, tudíž oboje atmosféry.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20300
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Hyundai i30 1.4 vs 1.5

Příspěvek od Axel.Foley »

Oki, beru zpět.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
dibarbora
*****
Příspěvky: 2247
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Hyundai i30 1.4 vs 1.5

Příspěvek od dibarbora »

Objem ničím nenahradíš, takže určite bude z tej 1,5DPi viac muziky ako z 1,4MPI....

https://youtu.be/7NN9VFCnqnk
tu porovnávali 1,6 120k v i30GD.. tá 1,5tka je skôr porovnateľná so starou 1,6kou....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Odjinud
***
Příspěvky: 976
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Hyundai i30 1.4 vs 1.5

Příspěvek od Odjinud »

Hlavne i30 s 1.4kou se uz mesice nevyrabi, takze by to musela byt hodne zapadla skladovka (pokud tedy chces nove auto).
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Hyundai i30 1.4 vs 1.5

Příspěvek od Cecil67 »

Přesně tak...
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Hyundai i30 1.4 vs 1.5

Příspěvek od Chasnik »

1.5 DPi je úspornější a výkonnější. Pokud se ti podaří sehnat skladovku nebo předváděčku 1.4, bude levnější. Čili pokud jezdíš málo, tak se ti ta jednačtyřka může vyplatit. Pokud bude něco na skladě, tak většinou s nižší výbavou, obecně se 1.4 MPI objednávaly jako skladovky a předváděčky v levnějších provedeních.

A "zapadlá skladovka", proč ne? Mě se loni pro ségru podařilo sehnat Ceeda 1.4 MPI (JD, ještě předchozí generace), rok starého, stál na showroomu a měl najeto 9 km. Sice rok záruky fuč (tj. u KIA ještě 6 let), ale cenovka příjemná. Jezdí v tom sama, téměř bez zátěže a pro její ježdění (město + občas kratší výlety) dostatečné.

Tedy pokud budeš jezdit sám nebo ve 2, nebudeš mít pořád plný kufr a dopřávat si dlouhé přesuny dálničním tempem, tak ti 1.4 MPI může výkonnově může stačit. Já občas jezdím v manželčiném iksu (ix 20), které má taky 1.4 MPI , navíc podladěné na 66 kW, a dá se to. Prostě musím počítat s delším časem na předjíždění, ale tragédie to není.

Každopádně je potřeba se v autě, které chci, svézt, tvoje pocity a postřehy budou vždycky důležitější než nějaké info na webu, každý jezdíme jinak a proto nám vyhovují jiná auta a jiné motory.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20300
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Hyundai i30 1.4 vs 1.5

Příspěvek od Axel.Foley »

=D>
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
cestovatelcasem
**
Příspěvky: 152
Registrován: 07 dub 2022, 17:19

Re: Hyundai i30 1.4 vs 1.5

Příspěvek od cestovatelcasem »

Také mám 1,4l MPI (G4LC) v i30 PDE combi a taky to byla poslední skladovka z 2-3/2020, těsně před lockdownem :D Vyprodávaly se tehdy jak housky na krámě, musel jsem kvůli ní jet do autoriz. servisu z Plzně do Českých Budějovic, protože už jinde MPI neměli, anebo měli předraženou a jen s červenou barvou..

Ale víte, co mně po delším pátrání na Inetu zaujalo? Že ta 1,4l MPI (G4LC) se dá po střídmém chiptuningu (u známé pražské spol. nyní s provozovnou v Lahovicích) vyhnat na přesně 81kW, zatímco ta novější 1,5l atmosféra má 81kW i bez tuningu :lol: Asi náhoda :lol:

Jinak co do spolehlivosti a životnosti se dají najít nějaké info třeba tady (ale pro ne-rusisty nutno někdy přepnout z Rus na Aj; zajímavé je, že se mně Aj verze tohohle webu nějak ztratila...snad ne kvůli tomu konfliktu na Ukr...):
https://gloria-cedric.ru/cs/vaz/dvigate ... adezhnost/

Píšou tam (resp. v původní Aj verzi tohohle článku z 4/2021 psali, viz příloha) k G4LC 1,4l MPI motoru, že výrobcem udávaná životnost je 200tis. km, pravděpodobně až 250tis. km při řádné údržbě, a že je relativně spolehlivý, i když hlučný.
"With proper maintenance (change the oil after 10,000 km and pour a good one), more than 250,000 km go (this is proven by the operation of the i30 and CEED). By the way, it is now put on the RIO XLine"
Přílohy
gloria-cedric.ru - G4LC_reliability (Eng).rar
stažená Aj verze web příspěvku na ruském webu, která už ale v současnosti není k nalezení; info o životnosti, dojezdu, problémech G4LC aj. motorů i30
(18.03 KiB) Staženo 41 x
sud
**
Příspěvky: 226
Registrován: 01 kvě 2020, 12:07
Bydliště: SVK

Re: Hyundai i30 1.4 vs 1.5

Příspěvek od sud »

pri tychto atmosferach nic nezvycajne, otec jazdi Suzuki 1,5 s 250 000km, ale samozrejme zaklad je udrzba ako pri vsetkom
i30 Combi FAMILY; vyrobene 3/2020; 1.4T-GDI
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“