Intenzita regeneracia DPF filtra
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Tie DPF ka sú principiálne +- podobné... len so stúpajúcou Euro normou rastie ich prevádzková záťaž (na to by mali byť dimenzované).... viď hlavný motív tohto vlákna, stačí viac zabojovať o zníženie NOx úpravou sw=vyššia dymivosť motora=nižšia účinnosť=horšie podmienky na prirodzenú regeneráciu=výrazne vyššie zaťaženie DPF(častejšie vyvolané regenerácie)=výrazne kratšia životnosť DPF.
Celkom zaujímavý článok o repasovaní/čistení DPF je najnovšom SM special... DPF len nečistia, ale rozpília, vizuálne posúdia stav keramickej vložky (v prípade potreby namiesto čistenia, nahradia novou), posúdia stav oxidačného katalyzátora (ten môžu dať na výmenu len z búračiek-nedodáva sa ako náhradný diel). Nakoniec obal filtra zvaria dokopy.
Aj z vlastnej skúsenosti môžem povedať, že najboľavejším miestom pri čistení/repase DOF je oxidačný katalyzátor.... na bývalom aute som dával čistiť DPF po cca. 380tkm... výsledok už za veľa nestál... efektivita regenerácie bola horšia (v DPF sa dosahovali nižšie teploty) po nejakých 30 - 40tkm bol filter v stave ako pred čistením.... zanesený z podstatne horšieho spaľovania zachytených sadzí...
Celkom zaujímavý článok o repasovaní/čistení DPF je najnovšom SM special... DPF len nečistia, ale rozpília, vizuálne posúdia stav keramickej vložky (v prípade potreby namiesto čistenia, nahradia novou), posúdia stav oxidačného katalyzátora (ten môžu dať na výmenu len z búračiek-nedodáva sa ako náhradný diel). Nakoniec obal filtra zvaria dokopy.
Aj z vlastnej skúsenosti môžem povedať, že najboľavejším miestom pri čistení/repase DOF je oxidačný katalyzátor.... na bývalom aute som dával čistiť DPF po cca. 380tkm... výsledok už za veľa nestál... efektivita regenerácie bola horšia (v DPF sa dosahovali nižšie teploty) po nejakých 30 - 40tkm bol filter v stave ako pred čistením.... zanesený z podstatne horšieho spaľovania zachytených sadzí...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Reklama
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
martasak: před časem jsem v jednom e-katalogu viděl part list motorů EURO 5 a EURO 6 (bavíme se o 1.6 CRDI) a DPF měl pro každý motor jiné katalogové číslo. Takže shodné určitě nejsou, ale netuším, jak moc jsou odlišné.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Už dorazily ? Už je to vyměněné ?
I30 kombi 2020 Style
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Už mám nějaký čas po výměně filtru a regenerace v tomto počasí (poslední tři týdny) mi probíhá po cca 470 km jízdy po dálnici. Což se vrátilo k tomu, co jsem byl zvyknutý po celou dobu ježdění s autem. V létě byl ten interval kolem 300 km, tak tam teprve uvidíme.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
A neříkali ti, jestli jsou filtry stejné? Jestli třeba teď nedávají větší, aby při vyšší kouřivosti dosáhli prodloužených intervalů
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Nebo nějaká konstrukční změna...
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Neříkali v tomto směru nic. Jen že regenerace má probírat běžně kolem 300 km. Co jsem se díval, tak tento filtr se dává napříč několika modely. Stejný má Tucson 1,7 CRDi, dával se i do i30 třetí generace a má jej i Kia v několika modelech. Takže bych neřekl, že je nějaký odlišný. Vzhledem k tomu, v kolika modelech je, bych čekal cenu nižší. Za měsíc jdu ale na garančku, tak zkusím hodit ještě řeč.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Rege co 300 km... nic moc...
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Bohužel je to asi normální interval. Co jsem se díval na forum Octávky, tak jejich 1,6 TDI se uživatelům vypaluje ve stejném intervalu. Tady Hyundai není asi výjimkou.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Vzhľadom na citeľne zníženú účinnosť a zvýšenú dymivosť motora (inú možnosť na NOx pri týchto motoroch nemajú) podľa mňa nie sú fakticky vytvorené podmienky (prípadne je tých možností drasticky menej ako pri pôvodnej verzi SW) na samočinnú regeneráciu DPF bez zásahu RJ... z toho vyplývajú často až nepochopiteľne krátke intervaly medzi regeneráciami. Ak by chceli tie intervaly natiahnuť, tak by museli dať neúmerne väčší DPF, kde okrem ceny určite hrá aj rolu tlaková situácia vo výfukovom trakte vzhľadom na turbo a samotný motor - konštrukcia by to asi neumožňovala.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Jaká bude asi životnost nového filtru
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Pozri sa u seba na odometer... predpokladám také nejaké číslo, keďže už máš DPF defacto na výmenu....... nový určite viac nevydrží... skôr memej, pretože opotrebovaný motor bude DPF zaťažovať ešte viac...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Obávám se, že budeš mít pravdu. Což mě ani trochu netěší...
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Já měl najeto 140 tkm a filtr se choval stejně jako po první garančce - alespoň tedy v parametrech interval regenerace a volnoběhový dif. tlak po ukončené rege.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Dnešní debata z xichtoknihy ohledně DPF a výměn... No, nezávidím vám tu naftu vážení :
Ahoj, je tady někdo, kdo třeba pracuje v nějakém autorizovaném Hyundai servise? V jednom servise mám už měsíc na opravě Tucsona 2018 na výměnu filtru pevných částic a díl prý pořád není dostupný, tak jestli někdo nemá přehled / možnost to ověřit ? Děkuji
Komentáře
Je to divné. Mám dotaz jak se ti podařilo tak rychle odrovnat DPF ??? jezdíš krátké trasy ... úsporně apd ? co ti řekli... a je to v rámci záruky ?
Autor
jezdím dlouhé trasy, mám to jako služební auto a do práce to mám 60 km. Nevím jak je to možné, ale je to už po druhé. První filtr odešel při 33.000 km. Tento druhý při cca 70.000km
To je neuvěřitelné... chtěl bych vědět v čem je problém DPF by měl vydržet dle výrobce cca.300tis km.
Ahoj, je tady někdo, kdo třeba pracuje v nějakém autorizovaném Hyundai servise? V jednom servise mám už měsíc na opravě Tucsona 2018 na výměnu filtru pevných částic a díl prý pořád není dostupný, tak jestli někdo nemá přehled / možnost to ověřit ? Děkuji
Komentáře
Je to divné. Mám dotaz jak se ti podařilo tak rychle odrovnat DPF ??? jezdíš krátké trasy ... úsporně apd ? co ti řekli... a je to v rámci záruky ?
Autor
jezdím dlouhé trasy, mám to jako služební auto a do práce to mám 60 km. Nevím jak je to možné, ale je to už po druhé. První filtr odešel při 33.000 km. Tento druhý při cca 70.000km
To je neuvěřitelné... chtěl bych vědět v čem je problém DPF by měl vydržet dle výrobce cca.300tis km.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.