Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
Hm... Já si dal zimaky na origo okrasné plechace... Ale tak hezke nejsou..
H i30 combi Comfort 1.5DPI
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
Ono by stačilo, kdyby kvalty 4,5,6 nebyly tak blízko sebe. Ale to je dlouhodobá bolest benzínových i30, s tím jsem se potýkal už u FDčka r.v. 2011 (1.6 CVVT). Na ceedu GDI to samé - tedy možná v bledě modré, nevím, jestli GDI a MPI mělo identickou převodovku.
Přitom CRDi mělo kvalty poskládané rozumněji, jak u I., tak i II. generace.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Motor 1.5DPi
Zdravim pratele, jsem tady na foru asi po 7 letech, jak tak koukam v mailech, kdyz jsem hledal nejake prihlasovaci udaje..
Vlastnim i30cw 1.4 cvvt 80kw, koupen 4/2010 (vyrobeno 8/2009, jak mi nyni rekli v hyundai, kdyz jsem se byl zeptat, kolik by mi dali na protiucet). Najezd maly, 35000 km. Uvazuji nad novym vozem, zprvu jsem chtel samozrejme nove i30 kombi a jelikoz jezdim hlavne po meste, 2km, 3km, tak asi turbo neni vhodne.
Proto jsem si procetl celou tuto diskuzi o motoru 1.5 dpi a k castemu dotazu, kolik to toci, muzu rict, ze kdyz mam na tachometru stare 1.4 ( 130 (skutecnost tak 125 max), tak je to zhruba 4000 otacek na petku... Takze tech 3500 u nove i30 je nejaky rozdil.
Ackoli ma byt vsude zavreno, projel jsem par dealeru, hlavne kvuli naceneni stareho vozu, v nove i30 jsem se dosud nesvezl. Pujcili mi elektrickou konu za milion, tak to je krasa, ale preci jen uz mi neni dvacet a trhat asfalt tri sta z mista nepotrebuji Bohuzel jsem pozdeji zjistil, ze nova i30 nema zadnou peknou svetlou modrou a ta nova TEAL co vypada svetla na konfiguratoru je jak noc. Mam rad svou vivid blue, takze mne to zprvu dost zklamalo a zacal jsem se divat, co nabizi jine znacky. Snad jedine, co mne trochu zaujalo, je ford focus kombi, tak nyni vaham... Focus je trosku drazsi, ale ma taky jiny motor a pri vyssi vybave a lepsim motoru uz mi i30 moc levnejsi neprijde.
Je tu hodne diskutovany olej 0w20, nevim, zda je to nutne treba kvuli filtru pevnych castic nebo tak, ale ford do focuse 1.0 turbo 92kw pise snad 5w20 (ten motor asi delaji uz osm let). Nasel jsem castrol s fordi specifikaci 5l za 850. Takze mne trosku zarazi a mrzi, ze do obyc atmosfery bych mel lit litr za pet set.. Priznam, ze ja urcite olej ani kazdy rok nemenil a ziju...
Vlastnim i30cw 1.4 cvvt 80kw, koupen 4/2010 (vyrobeno 8/2009, jak mi nyni rekli v hyundai, kdyz jsem se byl zeptat, kolik by mi dali na protiucet). Najezd maly, 35000 km. Uvazuji nad novym vozem, zprvu jsem chtel samozrejme nove i30 kombi a jelikoz jezdim hlavne po meste, 2km, 3km, tak asi turbo neni vhodne.
Proto jsem si procetl celou tuto diskuzi o motoru 1.5 dpi a k castemu dotazu, kolik to toci, muzu rict, ze kdyz mam na tachometru stare 1.4 ( 130 (skutecnost tak 125 max), tak je to zhruba 4000 otacek na petku... Takze tech 3500 u nove i30 je nejaky rozdil.
Ackoli ma byt vsude zavreno, projel jsem par dealeru, hlavne kvuli naceneni stareho vozu, v nove i30 jsem se dosud nesvezl. Pujcili mi elektrickou konu za milion, tak to je krasa, ale preci jen uz mi neni dvacet a trhat asfalt tri sta z mista nepotrebuji Bohuzel jsem pozdeji zjistil, ze nova i30 nema zadnou peknou svetlou modrou a ta nova TEAL co vypada svetla na konfiguratoru je jak noc. Mam rad svou vivid blue, takze mne to zprvu dost zklamalo a zacal jsem se divat, co nabizi jine znacky. Snad jedine, co mne trochu zaujalo, je ford focus kombi, tak nyni vaham... Focus je trosku drazsi, ale ma taky jiny motor a pri vyssi vybave a lepsim motoru uz mi i30 moc levnejsi neprijde.
Je tu hodne diskutovany olej 0w20, nevim, zda je to nutne treba kvuli filtru pevnych castic nebo tak, ale ford do focuse 1.0 turbo 92kw pise snad 5w20 (ten motor asi delaji uz osm let). Nasel jsem castrol s fordi specifikaci 5l za 850. Takze mne trosku zarazi a mrzi, ze do obyc atmosfery bych mel lit litr za pet set.. Priznam, ze ja urcite olej ani kazdy rok nemenil a ziju...
Re: Motor 1.5DPi
Nechápu tvou volbu. Píšeš, že jezdíš hlavně po městě a je na to vhodný motor jako 1.5DPi a najednou mluvíš o Fordu s motorem turbo 3 válec a filtrem částic, což do města vůbec není? A olej, neboj- v 1.5 DPi je sice od výroby nalitý 0W-30, ale klidně tam pak můžeš dávat 5w-30, který je mnohem levnější a není řídký jak čaj.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Motor 1.5DPi
Ano. Jezdim kratke trasy, ale to uz je hyudai asi posledni, kdo ma atmosferu, takze az se spatne vyspi a nebudou chtit platit za 135g/km, tak ho skrtnou taky, jako treba kia. Ted maji tu akci na family, kde tlaci ty ne moc povedeny turba...Maras píše: ↑19 lis 2020, 20:35 Nechápu tvou volbu. Píšeš, že jezdíš hlavně po městě a je na to vhodný motor jako 1.5DPi a najednou mluvíš o Fordu s motorem turbo 3 válec a filtrem částic, což do města vůbec není? A olej, neboj- v 1.5 DPi je sice od výroby nalitý 0W-30, ale klidně tam pak můžeš dávat 5w-30, který je mnohem levnější a není řídký jak čaj.
A k tomu vyberu, proste se mi taky libil focus, ma pekny barvy laku a ja chci, aby se mi taky auto libilo a muzu si dovolit dat penize za metalizu. No a tam to turbo proste je, s tim uz nic nenadelam. Psal jsem to hlavne kvuli tomu oleji, ze turba chteji "supr" oleje, takze mi to tady na tu atmosferu prislo trosku prehnany... Tech 5w30 mi taky napadlo, ze by nemuselo vadit.
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Motor 1.5DPi
A co Ceed? Motoru 1,5 DPi se na 99% hodně brzo dočká .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Motor 1.5DPi
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Motor 1.5DPi
@freehold : já jen doplním, že když jsem letos vybíral auto tak ve finále jsem se rozhodoval mezi i30 a Focusem. Pro rozhodlo to, že při 50 km/hod (tedy pořád po městě) má ten Focus motor rušivý dunivý zvuk a taky když zavřeš dveře tak to má takový laciný plechový zvuk a byl v mé konfiguraci o 100kKč levnější. Tedy pro mně jasná volba.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Motor 1.5DPi
Včera jsem četl test i30 combi a octavie combi. Sice v 1.6 turbodiesel, ale nevadí.... I30 prohrála jen o 5 bodů a to je docela málo když koncern všude dominuje. A to byl mezi nima rozdíl cca 200t. Takže napsali za H.je za ty prachy vynikající auto.... Jdeme slavit, ne
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: Motor 1.5DPi
freehold: jsou to tvoje peníze, ale přesto se rozmysli, jestli barva auta je skutečně prvotní rozhodovací kritérium, pokud si kvůli tomu koupíš auto s motorem, kterému nebudou dvakrát vyhovovat trasy, po kterých nejčastěji jezdíš.
A cena oleje tě v celkových provozních nákladech nezruinuje.
S atmosférama je to fakt problém, Mazda 3 se v kombi nedělá a jediné, co by ještě stálo za zmínku, jsou výprodeje ročních referentských Aurisů kombi 1.6 CVVT, ale tam už je hodně přebráno. V létě jsem viděl v nabídce asi 8 aut, před týdnem na sauto už jenom jediné. O další atmosféře v tomto segmentu nevím. Leda, že bys' u KIA objevil ještě Ceed JD, sice se dělal naposledy 2018, ale občas se ještě objeví 2 leté referentské auto s relativně malým nájezdem.
A pokud je pro tebe barva opravdu klíčová, tak si kup bílou i30 dej to do celopolepu. Ono když si spočítáš příplatek na metlu, tak už to o tolik dražší nebude, odhadnu 20 - 25 tis? A metla aktuálně stojí tuším 17 tisíc u i30.
A cena oleje tě v celkových provozních nákladech nezruinuje.
S atmosférama je to fakt problém, Mazda 3 se v kombi nedělá a jediné, co by ještě stálo za zmínku, jsou výprodeje ročních referentských Aurisů kombi 1.6 CVVT, ale tam už je hodně přebráno. V létě jsem viděl v nabídce asi 8 aut, před týdnem na sauto už jenom jediné. O další atmosféře v tomto segmentu nevím. Leda, že bys' u KIA objevil ještě Ceed JD, sice se dělal naposledy 2018, ale občas se ještě objeví 2 leté referentské auto s relativně malým nájezdem.
A pokud je pro tebe barva opravdu klíčová, tak si kup bílou i30 dej to do celopolepu. Ono když si spočítáš příplatek na metlu, tak už to o tolik dražší nebude, odhadnu 20 - 25 tis? A metla aktuálně stojí tuším 17 tisíc u i30.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Motor 1.5DPi
Pri ročnom nájazde 3500km... ak dobre počítam je na uvážení, či auto vlastniť má vôbec význam.... nebude lacnejší taxík s nejakou permanentkou? Tu už len cena za poistku, STK, EK, servis a ďalšie položky robí pri prepočte na km totálne absurdné čísla... o amortizácii radšej pomlčím..... to by už ani kalkulačka nepobrala
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Motor 1.5DPi
dibarbora: Přesně tak, proč si kupovat sporák, když si na něm uvařim jen o víkendu. Nebude lacinější si před barákem rozdělat ohniště?
Promiň, ale musel jsem reagovat, tyhle úvahy mě dokážou vytočit... Pokud na to ten člověk má, tak proč by si nekoupil auto na 3500km ročně? Je to o svobodě pohybu, kdykoliv se můžeš rozhodnout že někam pojedeš a nejsi závislej na veřejný dopravě, nehledně na to, když někdo bydlí za městem a je špatná dostupnost do obchodu/města...
Někdo si kupuje auto aby mu vydělávalo, někdo ho má jako nutnost a někdo prostě náklady neřeší a má to pro zábavu a pocit svobody pohybu.
Promiň, ale musel jsem reagovat, tyhle úvahy mě dokážou vytočit... Pokud na to ten člověk má, tak proč by si nekoupil auto na 3500km ročně? Je to o svobodě pohybu, kdykoliv se můžeš rozhodnout že někam pojedeš a nejsi závislej na veřejný dopravě, nehledně na to, když někdo bydlí za městem a je špatná dostupnost do obchodu/města...
Někdo si kupuje auto aby mu vydělávalo, někdo ho má jako nutnost a někdo prostě náklady neřeší a má to pro zábavu a pocit svobody pohybu.
i30 Fastback - Engine Red, T-GDI 120, Trikolor Komfort
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Motor 1.5DPi
Ale jsou mezi námi i tací, které tohle vůbec nenapadne a uvažuje jaksi setrvačně. A takováto otázku mu může pomoct se nad tím zamyslet. Nic špatného na tom nevidím .
Stejně tak by při tomto nájezdu možná stálo za úvahu si vzít auto na operák, jestli to by nedávalo ekonomický smysl. Ale pořád jsou to jen jakési úvahy bez znalosti konkrétních podmínek a není to míněno jako univerzální rada .
Stejně tak by při tomto nájezdu možná stálo za úvahu si vzít auto na operák, jestli to by nedávalo ekonomický smysl. Ale pořád jsou to jen jakési úvahy bez znalosti konkrétních podmínek a není to míněno jako univerzální rada .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Motor 1.5DPi
Ok, to je dobrá připomínka, já tak nějak nepřipustil možnost, že by si někdo kupoval auto bez základního propočtu a důkladného promyšlení
i30 Fastback - Engine Red, T-GDI 120, Trikolor Komfort