Maras - perfektný článok, tu je napríklad vysvetlené, prečo sú pri 16"alu diskoch vačšie brzd.kotuče a nezmestia sa tam 15"-ky
je najký e-shop, ktorý uvádza aj hmotnosť alu diskov ? ja som zatial nijaký nenašiel
Tak moje letní co jsem dostal k i30 : origo Hyun disk 6,5jx16 et50 + guma Hankook 205/55 R16 91H Kinergy Eco 2 + normální gumové ventilky bez TPMS + vzduch
komplet váží 17,8kg
Přílohy
kolo.jpg (65.85 KiB) Zobrazeno 1420 x
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
lumix píše: ↑18 lis 2020, 22:18
Já znám, sám jsem pocítili rozdíl mezi 17” a 16” alu a 16” s 16” plechama auto zrychlovalo, brzdilo a zatacelo lépe. Je ovšem pravda ze drtivá většina řeší především vzhled čím větší tím lepší. Aktuálně bych chtěl 16” 7j OZ Ultralegera a jejich 6,46kg je paráda oproti originál ALU 17” s 11,9kg.
v špecifikacii 16" 6,5 5x114,3 ET50 som žiadne OZ-ka nenašiel....
Maras píše: ↑20 lis 2020, 20:14
Zkus si projít vlákno , není tak dlouhé a dovíš se, že je třeba násobit každé kolo 5x atd. není v mých silách tady pořád někomu něco vysvětlovat, na netu je o neodpružené hmotnost kol plno článků. Hezký večer.
- ja problém neodpruženej hmoty vidím skôr vo vplyve na podvozkové diely ako na nejaké " zrýchlenie, spomalenie, zotrvačnosť". Nemusíš vysvetľovať - v rámci bežných kolies a veľkostí to považujem za "bublinu" ktorá je pre bežné vozenie nepodstatná. či bude koleso +- nejaké kg nebudem riešiť. Rozmýšľam ekonomicky - všetko menšie je lacnejšie.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
lumix píše: ↑18 lis 2020, 22:18
Já znám, sám jsem pocítili rozdíl mezi 17” a 16” alu a 16” s 16” plechama auto zrychlovalo, brzdilo a zatacelo lépe. Je ovšem pravda ze drtivá většina řeší především vzhled čím větší tím lepší. Aktuálně bych chtěl 16” 7j OZ Ultralegera a jejich 6,46kg je paráda oproti originál ALU 17” s 11,9kg.
v špecifikacii 16" 6,5 5x114,3 ET50 som žiadne OZ-ka nenašiel....
To je možné, já to stejně nechci kupovat na Hyundai. Chci to na víkendovku.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023 2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Nekdo utraci do nekonečna za blbosti na auto na Aliexpresu, nekdo je spokojenej když muže mít spotřebu o litr nižší než uvádí výrobce, a nekdo má zas lehká kola a rad jezdi.
Jde vidět, že ty plecháče jsou hodně těžké. Oproti některým běžným a ne moc drahým hliníkovým 16" to je rozdíl 3kg na kolo, celkem jakoby auto hlavně při rozjezdu tahalo 60kg navíc.
Btw, pamatuju, ze kdyz zacala fabia junior, tak tam zacali davat, tusim, 13ky. Nevim, jestli to nebylo o uspore nakladu, ale jejich argumentace byla, ze na ten slabej motor jsou pro zachovani dynamiky potreba mensi kola.
[/quote]
U Fabie junior byly použité 13ky kola i kvuli tomu aby auto dokázalo zatáčet bez posilovače. Zkombinovali to s volantem z octavie, který měl větší průměr.
Maras píše: ↑22 lis 2020, 20:36
Jde vidět, že ty plecháče jsou hodně těžké. Oproti některým běžným a ne moc drahým hliníkovým 16" to je rozdíl 3kg na kolo, celkem jakoby auto hlavně při rozjezdu tahalo 60kg navíc.
origoš 16" alu pred faceliftom má 9,5kg , po facelifte bude ešte ťažší - má menej vyľahčovacích otvorov..ale vo veĺkosti 16"x6,4 5x114,3xET50 je pomerne široká punuka ľahších diskov napr. Brock rc 32 - 7,1kg, Borbet W 7,7kg, Alutec singa 8,3kg, Alutec monstr 8,1kg.....
ale pri veľkosti 15"som ľahší disk ako je plecháč nenašiel ani jeden