chladící okruh

1994 - 2005

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
Lazo
**
Příspěvky: 112
Registrován: 31 bře 2007, 20:18
Bydliště: Pardubice

chladící okruh

Příspěvek od Lazo »

Zdravím,měl bych otázečku.Zajímalo by mě jak funguje chladící okruh.
Do nádobky s kapalinou vede jedna hadika ktera je napojena na okruh a druha je useknuta,jakoby odvzdušnovací a je volně do mot.prostoru,nechápu jak tam funguje oběh ty kapaliny:)
accent 1.3 62kw rv 1998
Reklama
 

Bruno
***
Příspěvky: 684
Registrován: 21 led 2006, 14:56
Bydliště: Šlapanice 664 51

Příspěvek od Bruno »

mám dojem,že je to tak: u chlazení motoru je použit uzavřený okruh chlazení. V tom okruhu je přetlakový/ podtlakový/ ventil/, od něho vede hadička do vyrovnávací nádržky a ta je odvzdušněna hadičkou do motorového prostoru. Normálně je v nadržce kapalina podle rysek. Pokud by se auto přehřálo a ventilátory by to nestačily uchladit, tak otevře přetlakový ventil a hladina v nádržce stoupne. Pokud je přehřátí velké, přefrkne kapalina hadičkou do motorového prostoru/, ale to jen vyjímečně/.
Naopak, jak motor chládne, vzniká v systému chlazení podtlak a ten otevře podtlakový ventil a přicucne si z nádržky kapalinu. Takže nádržka není tlaková! Pokud se mýlím tak mě jistě někdo opraví.
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
Uživatelský avatar
tom
***
Příspěvky: 751
Registrován: 14 bře 2007, 12:47
Bydliště: Kladno, Slaný

Příspěvek od tom »

Přesně tak to funguje... Už i Š105,120,130 byla takto řešena, akorát že tam to přetejkalo běžně, chvilka jízdy v koloně a už se vařilo :lol: :lol: :lol: .
VOLVO V70 Summum 11/2013 D4 120kW
Peugeot 206cc 2.0i 100kW

Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
black_sheep

Příspěvek od black_sheep »

tom píše:Přesně tak to funguje... Už i Š105,120,130 byla takto řešena, akorát že tam to přetejkalo běžně, chvilka jízdy v koloně a už se vařilo :lol: :lol: :lol: .
kamarad to resil pripojenim ty hadicky na pet flasku :lol:
Lazo
**
Příspěvky: 112
Registrován: 31 bře 2007, 20:18
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Lazo »

hmm tak to sem asi neco udelal blbe,ja totiz menil kapalinu a nalil jsem tam nejdriv tu nemrznouci smes s tím,že se to pak promíchá s destilkou kterou tam naleju potom,ale nak se me tam veslo jenoom asi cca 2,7 l ty chladici kapaliny a vic ani prd:ú samozrejme sem nastartoval motor zahral na teplotu kdy se spina ventilator a nic se nezmenilo jako by neotviral termostat nebo co.Myslite ze to muze byt tim?Nebo jsem postupoval pri vymene spatne?
Bruno
***
Příspěvky: 684
Registrován: 21 led 2006, 14:56
Bydliště: Šlapanice 664 51

Příspěvek od Bruno »

Kolik jsi vypustil té staré kapaliny? Možná, že ti vyteklo jen trochu, tzn. těch 2,7litrů, takže tam víc nedostaneš. Jak jsi ten chladící okruh odvzdušnil???? Pokud jsi ho neodvzdušnil, tak tam nic víc nedostaneš! Je také potřeba otevřít a zavřít, za chodu motoru, ventil topení, aby se to pohlo i v topení!
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
Lazo
**
Příspěvky: 112
Registrován: 31 bře 2007, 20:18
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Lazo »

Bruno píše:Kolik jsi vypustil té staré kapaliny? Možná, že ti vyteklo jen trochu, tzn. těch 2,7litrů, takže tam víc nedostaneš. Jak jsi ten chladící okruh odvzdušnil???? Pokud jsi ho neodvzdušnil, tak tam nic víc nedostaneš! Je také potřeba otevřít a zavřít, za chodu motoru, ventil topení, aby se to pohlo i v topení!
aha sakryss,no ja na felde nikdy nic takovyho nedelal tam to slo dycky skoro samo:)takze to asi znova vypustim aaaaa?a jak to mam teda odvzdušnit resp kde najdu nake ventil?kolik sem vypustil nevim ja to daval do nadobky kde byl vyjetej olej diky za odpoved
Uživatelský avatar
tom
***
Příspěvky: 751
Registrován: 14 bře 2007, 12:47
Bydliště: Kladno, Slaný

Příspěvek od tom »

Lazo píše:
Bruno píše:Kolik jsi vypustil té staré kapaliny? Možná, že ti vyteklo jen trochu, tzn. těch 2,7litrů, takže tam víc nedostaneš. Jak jsi ten chladící okruh odvzdušnil???? Pokud jsi ho neodvzdušnil, tak tam nic víc nedostaneš! Je také potřeba otevřít a zavřít, za chodu motoru, ventil topení, aby se to pohlo i v topení!
aha sakryss,no ja na felde nikdy nic takovyho nedelal tam to slo dycky skoro samo:)takze to asi znova vypustim aaaaa?a jak to mam teda odvzdušnit resp kde najdu nake ventil?kolik sem vypustil nevim ja to daval do nadobky kde byl vyjetej olej diky za odpoved
Nevím jak na accentu, ale v jiném (japonském) autě to byly 2 šrouby přímo na bloku motoru, ty se musely vyšroubovat i při vypouštění. A pak při napouštění novou kapalinou když tam už byla hladina, tak našroubovat a utáhnout, poté se dolilo na provozní hladinu, auto se muselo nastartovat a po dosažení provozní teploty (sepnutí sahary)opatrně povolit jeden z těch šroubů (už nevím který) a odvzdušnit za provozu motoru dokud netekla kapalina ven, dotahnout šroub, vypnout motor a po vychladnutí opět dolít. A je to.
VOLVO V70 Summum 11/2013 D4 120kW
Peugeot 206cc 2.0i 100kW

Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
Uživatelský avatar
tom
***
Příspěvky: 751
Registrován: 14 bře 2007, 12:47
Bydliště: Kladno, Slaný

Příspěvek od tom »

To vypouštění taky nebylo snadný, to auto mělo dvě zátky pro vypuštění aby vyteklo fakt všechno. Jedna byla zespoda chladiče a druhá za čerpadlem bloku motoru.
VOLVO V70 Summum 11/2013 D4 120kW
Peugeot 206cc 2.0i 100kW

Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
Bruno
***
Příspěvky: 684
Registrován: 21 led 2006, 14:56
Bydliště: Šlapanice 664 51

Příspěvek od Bruno »

Některá auta mají odvzdušňovák na hadici vedoucí k topení. Některá ho nemají vůbec. Při tom vypouštění je prý potřeba otevřít i víčko hladiče /nevím, četl jsem to na vláknu výměna hl. kapalina postup na Accenta/. Důležité je kapaliny nemíchat, pokud nevíš co tam bylo před tím.Při tom vypouštění parkrát pohni s ventilem topení v kabině, ať vyteče všechno. Náplň by měla být okolo 5,5 litru, máš to v manuále od auta. Po vypouštění se to prý má propláchnout vodou /napustit zahřát a vypustit/ a pak nalít novou kapalinu / napřed víčkem chladiče /pak zavřít/a pak víčkem nádržky/nezapomeň na ventil, topení/. Pak to zahřej a sleduj jestli není potřeba dolévat kapalinu. Pohni také tím ventilem topení. Až sepne ventilátor chlazení, tak je provozní teplota /max./ Nechej zchládnouit a zkontroluj hladinu v nádržce.
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
Lazo
**
Příspěvky: 112
Registrován: 31 bře 2007, 20:18
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Lazo »

tak jo diky moc
Lazo
**
Příspěvky: 112
Registrován: 31 bře 2007, 20:18
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Lazo »

sakra ten accent snad nejde odvzdusnit:)podarilo se tam nekomu vubec narvat 5,5l?dneska sem to byl prubnout ,zahral na provozni teplotu pustil topeni ,hreje jak ma hrat,potom jsem pomalu poustel ventilek na vypousteni kapaliny ¨,zadny vzduch tam nebyl,potom jsem zkontroloval hladinu kapaliny a vsechno pri starym proste tam nejde uz nic dolit mam tam tedkon cca 4L ach jo jinak zadny jiny odvzdusnovaci srouby jsem tam nenasel uz mam nervy asi to rozkopnu a hodim na smetak:)
Lazo
**
Příspěvky: 112
Registrován: 31 bře 2007, 20:18
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Lazo »

Tak jsem zjistil,že z accenta vic jak 3,5l chladici kapaliny proste nedostanete,vite proc?protoze zbytek zustane v topeni a motoru,jelikoz jsem nikde nenasel zadny vypousteci srub na motoru tak jsem dospel k zaveru ze to proste komplet vypustit ani nejde leda ze byjste to necim vycucli ale to byjste museli odpojit hadici po prave strane co vede do bloku motoru a pak to vycucnout ale nato se muzu vyte co:)takze jen aby jste vedeli btw 4x jsem to vypustel a pokazde to bylo stejne 3,5 l_)
Uživatelský avatar
tom
***
Příspěvky: 751
Registrován: 14 bře 2007, 12:47
Bydliště: Kladno, Slaný

Příspěvek od tom »

Někde jsem četl že v servise používaji kompresor. Stlačenym vzduchem to vyženou téměř vše ven. Ale zatím sem to nepotřeboval..
VOLVO V70 Summum 11/2013 D4 120kW
Peugeot 206cc 2.0i 100kW

Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
Odpovědět

Zpět na „ACCENT“