Bateria-napatie
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Bateria-napatie
To, že se neaktivuje S/S je, pokud jsou splněny všechny podmínky, opravdu špatně.
Těch podmínek je dost-zkontroluj všechny.
Ohledně akumulátoru: jestliže po nabití na 14,4 až 14,6V(max. krátkodobě 14,8) klesne napětí na méně než 12,6V po hodině nebo méně, je baterka asi ve špatné kondici. Za to může klidně i chyba v nabíjení ve vozidle. Nevím jestli jsi měřil napětí při chodu motoru, mělo by být 14,4V. Ale to se někdy blbě měří bo "inteligentní" nabíjení.
Doporučují reklamaci, to už jsi měl dávno udělat, protože nefunkčnost S/S, i když je na hovno, znamená určitě nějaký problém. Třeba zničení AKU.
Přeji Ti ať to rychle vyřešíš a máš z auta už jen radost.
Těch podmínek je dost-zkontroluj všechny.
Ohledně akumulátoru: jestliže po nabití na 14,4 až 14,6V(max. krátkodobě 14,8) klesne napětí na méně než 12,6V po hodině nebo méně, je baterka asi ve špatné kondici. Za to může klidně i chyba v nabíjení ve vozidle. Nevím jestli jsi měřil napětí při chodu motoru, mělo by být 14,4V. Ale to se někdy blbě měří bo "inteligentní" nabíjení.
Doporučují reklamaci, to už jsi měl dávno udělat, protože nefunkčnost S/S, i když je na hovno, znamená určitě nějaký problém. Třeba zničení AKU.
Přeji Ti ať to rychle vyřešíš a máš z auta už jen radost.
- Reklama
Re: Bateria-napatie
Priojim aj aj svoje poznatky :
Nove auto - cca 2 mesiace, kedze je corona, tak sa malo jazdi, vacsionou su to jazdy po meste do 10 km.
Vcera som skusil dobit bateriu - trvalo to presne 10 hodin kym sa nabila do full.
Nabijacka dava pri nastaveni na AGM bateriu 3,8 A - takze na hrubo by som povedal, ze som do tej baterky natlacil 38 Ah.
Neviem aku kapacitu ma - v navode nie je o akumulatoroch nic, stitok nevidim, lebo je schovany, ale povedal by som, ze podla dlzky dobijania mala tak 50% kapacity - co uz sa mi zda, ze ju ISG zbytocne nechalo vybitu.
Spravanie ISG odpozorovane podla maleho meraku do 12V zasuvky - ked su zapnute svetla alebo vyhrievanie sedadiel, tak dobija stale, ale kedze aj odber je velky, tak realne neviem kolko % dokaze dobit.
Ak je spustene len denne svietenie - tak dobija vzdy len vetdy ak idem bez plynu so zaradenou rychlostou - to je mozno tak 15% z celkovej jazdy ...
Vysledok pre mna - terba raz za cas (1-2 mesiace) hodit akumulator na nabijacku, inak ho ISG kludne necha vybity a tym sa samozrejme skracuje zivotnost.
Este pre porovnanie - clio bez ISG s este mensim najazdom bolo vcera dobite za cca hodinu do full.
Nove auto - cca 2 mesiace, kedze je corona, tak sa malo jazdi, vacsionou su to jazdy po meste do 10 km.
Vcera som skusil dobit bateriu - trvalo to presne 10 hodin kym sa nabila do full.
Nabijacka dava pri nastaveni na AGM bateriu 3,8 A - takze na hrubo by som povedal, ze som do tej baterky natlacil 38 Ah.
Neviem aku kapacitu ma - v navode nie je o akumulatoroch nic, stitok nevidim, lebo je schovany, ale povedal by som, ze podla dlzky dobijania mala tak 50% kapacity - co uz sa mi zda, ze ju ISG zbytocne nechalo vybitu.
Spravanie ISG odpozorovane podla maleho meraku do 12V zasuvky - ked su zapnute svetla alebo vyhrievanie sedadiel, tak dobija stale, ale kedze aj odber je velky, tak realne neviem kolko % dokaze dobit.
Ak je spustene len denne svietenie - tak dobija vzdy len vetdy ak idem bez plynu so zaradenou rychlostou - to je mozno tak 15% z celkovej jazdy ...
Vysledok pre mna - terba raz za cas (1-2 mesiace) hodit akumulator na nabijacku, inak ho ISG kludne necha vybity a tym sa samozrejme skracuje zivotnost.
Este pre porovnanie - clio bez ISG s este mensim najazdom bolo vcera dobite za cca hodinu do full.
Tucson 1.6 GDI smart (2020)
Renault Clio IV grandtour 0.9 Tce (2015)
ex - Hyundai Accent 2007,1.5 CRDi, Ebony Black
ex - Skoda Octavia I - 1.6 elegance
ex - Skoda Felicia
ex - Ford escort, Skoda 120, Trabant :-)
Renault Clio IV grandtour 0.9 Tce (2015)
ex - Hyundai Accent 2007,1.5 CRDi, Ebony Black
ex - Skoda Octavia I - 1.6 elegance
ex - Skoda Felicia
ex - Ford escort, Skoda 120, Trabant :-)
Re: Bateria-napatie
Trochu tvoje info upravím.. podľa prúdu 3,8A tipujem, že si nabíjal IQ nabíjačkou z Lidlu.... určite si tam teda 10 hodín netlačil 3,8A.. nabíjačka si prúd reguluje podľa napätia akumulátora a tých 3,8A tlačí fakt chvíľu (pokiaľ nie je baterka už fakt na dne), potom nejaký čas dáva 3A a drvivú väčšinu času dobíja prúdom cca. 0,8A. ISG baterku vybije na cca. 70% kapacity.. nižšie bežne nepustí.
Baterku tam máš na 99% 70Ah... nepredpokladám, že bude vymýšľať s kapacitami, ja mám v benzínovej i30 tiež 70Ah... AGM baterky sa bez tak vyrábajú asi v troch kapacitách, takže ani nenavyberajú..
Chovanie toho ISG máš ešte celkom fajn nastavené, na mojej I30 sa alternátor preberie z "letargie" len keď zapnem stertávačky. Skúšal som vyhrievanie všetkého čo mám na palube spolu (volant, sedačky, zadné okno, zrkadlá).... systém to nechal "kŕmiť" z baterky, alternator sa toho ani "nedotkol" .
Baterku tam máš na 99% 70Ah... nepredpokladám, že bude vymýšľať s kapacitami, ja mám v benzínovej i30 tiež 70Ah... AGM baterky sa bez tak vyrábajú asi v troch kapacitách, takže ani nenavyberajú..
Chovanie toho ISG máš ešte celkom fajn nastavené, na mojej I30 sa alternátor preberie z "letargie" len keď zapnem stertávačky. Skúšal som vyhrievanie všetkého čo mám na palube spolu (volant, sedačky, zadné okno, zrkadlá).... systém to nechal "kŕmiť" z baterky, alternator sa toho ani "nedotkol" .
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Bateria-napatie
OK, moze byt.
ked by sme ratali s tymi prudmi ako hovoris, tak povedzme 20% casu to islo 3,8A a potom 80% casu 0,8A => cca 14Ah za 10 hodin dobijania.
pri 70Ah baterii je to teda 20% => baterka bola vybita na 80%.
Co mi ale z toho celeho vychadza, ze aj keby som isiel na 10 hodinovu jazdu so zapnutymi stretavacimi svetlami, aj tak by baterka mozno nebola na 100% nabita ....
ked by sme ratali s tymi prudmi ako hovoris, tak povedzme 20% casu to islo 3,8A a potom 80% casu 0,8A => cca 14Ah za 10 hodin dobijania.
pri 70Ah baterii je to teda 20% => baterka bola vybita na 80%.
Co mi ale z toho celeho vychadza, ze aj keby som isiel na 10 hodinovu jazdu so zapnutymi stretavacimi svetlami, aj tak by baterka mozno nebola na 100% nabita ....
Tucson 1.6 GDI smart (2020)
Renault Clio IV grandtour 0.9 Tce (2015)
ex - Hyundai Accent 2007,1.5 CRDi, Ebony Black
ex - Skoda Octavia I - 1.6 elegance
ex - Skoda Felicia
ex - Ford escort, Skoda 120, Trabant :-)
Renault Clio IV grandtour 0.9 Tce (2015)
ex - Hyundai Accent 2007,1.5 CRDi, Ebony Black
ex - Skoda Octavia I - 1.6 elegance
ex - Skoda Felicia
ex - Ford escort, Skoda 120, Trabant :-)
Re: Bateria-napatie
to je viac ako pravdepodobne, vdaka inteligentnemu nabijaniu
HYUNDAI I30 FASTBACK, 1,4 TGDI
Re: Bateria-napatie
Akumulátor nebude na 100% kapacity nabitý ani v staršom aute bez nejakých moderných eko fičúr... dôvod je prozaický... napätie v palubnej sieti nastavené na 14,7V. Toto napätie je dané ako ochrana proti plynovaniu(vyvareniu elektrolytu). Akumulátor obvykle skončí na sulfatáciu (zmenšenie aktívnej plochy článkov + vysoké samovybíjanie)... po podstatne dlhšej dobe samozrejme...
Rizikom pre životnosť AKU pri ISG nie je úroveň nabitia (tú neudržuje na 100% ani štandardný systém viď odstavec vyššie)... problémom je neustále vybíjanie a nabíjanie aku v pomerne širokom pásme kapacity, takže akumulátor svoju púť končí na dosiahnutom limite počtu nabíjacích cyklov (oslabenie až deštrukcia vnútornej konštrukcie).
Rizikom pre životnosť AKU pri ISG nie je úroveň nabitia (tú neudržuje na 100% ani štandardný systém viď odstavec vyššie)... problémom je neustále vybíjanie a nabíjanie aku v pomerne širokom pásme kapacity, takže akumulátor svoju púť končí na dosiahnutom limite počtu nabíjacích cyklov (oslabenie až deštrukcia vnútornej konštrukcie).
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Bateria-napatie
Nikde jsem nenašel, jak se vlastně nabiji baterie. Můžu mít připojené kabely nebo tu baterii mám vyndat..... V návodu to není specifikované, asi chtějí ať s tím jezdím do servisu....
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: Bateria-napatie
Keď budeš mať seriózne spravenú nabíjačku.. stačí aj LIDL, tak môžeš pokojne nabíjať pripojenú baterku.....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Bateria-napatie
Ahoj, mám c tek 5.0.... Ptám se proto, ze jsem před tímto autem měl peugeot 208 a tam se musela odpojit plus svorka a minus kabel od nabijecky pripojit nekde na kostru kvuli kvuli chytre diagnostice No a pak po nabiti jsem musel 10 min. pockat az se vse nacte. Takze predpokladam, ze i tady minus kablik od nabijecky hodim na kostru a plus tedy odpojovat nebudu a rovnou na nej pripojim plus kablik od nabijecky, jo... Jen nevim, zda po nabiti nejaky cas pockat prave kvuli tomu nacteni diagnostiky
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: Bateria-napatie
Toto sú koniny, áno, každá novšia baterka má na - svorke senzor ale ten je aktívny za prevádzky, takže keď na odstavenom aute nabíjaš, tak môžeš pokojne nabíjačku pripojiť priamo na svorky aku...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Bateria-napatie
ja osobne pri baterkach so senzorom pripajam nabijacku (-) na kostru
HYUNDAI I30 FASTBACK, 1,4 TGDI
Re: Bateria-napatie
Tak z funkčního hlediska je to prakticky to stejne, kabel - je stejně ukostren....
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: Bateria-napatie
dibarbora: nabíječka z Lidlu je vhodná na AGM baterie? Mám ji, ale radši jsem si koupil CTEK.
i30 1,4 T-GDI Fastback 6/2020 i30 CW 1.4 Classic Plus 06/2010
Re: Bateria-napatie
Je, má univerzálny režim pre AGM/zimné podmienky....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.