Méďa i30(PDe)1,4T-GDi- ex/Šmoulinka XCeed(CD)- ex/ MALINA-1,5T-GDi,DCT, GT line 2023
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
Ahoj, ještě dotázek pořád nevím zda tankovat VERVA 100 nebo natural 95 + VIF Super Benzin.
Co tankujete vy?:)
Co tankujete vy?:)
- Reklama
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
Na GDI som daval 100 oktan a obcas VIF aj do tej 100
i30 Fastback 2019 PDE Trikolor-komfort, 1,6 crdi 100 kw, polar white
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
Do všech GDi i T-GDi pouze a jenom VERVA100 .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
FAKT? já zatím jedu porad VERVA 100 a ptám se proto neboť nevím zda tam fakt je tech aditiv dostatek, jestli neni lepsi si to tam davat sám:) A takže zkušenosti dobré? Jaké jezdíš trasy?
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
Já taky v 98% Verva 100 + vlastní aditivum. A zbytek klasika 95 Natural, samozřejmě s aditivem.
Ono u té Vervy ani tak nejde o to aditivum, jako spíš o biosložku v ní obsaženou. V klasickém benzínu je to Ethanol,
ve Vervě Ethyl tert-butyl ether, který se považuje všeobecně vhodnější pro přímovstřikové motory
Ono u té Vervy ani tak nejde o to aditivum, jako spíš o biosložku v ní obsaženou. V klasickém benzínu je to Ethanol,
ve Vervě Ethyl tert-butyl ether, který se považuje všeobecně vhodnější pro přímovstřikové motory
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
Řekl bych že je to jenom o dobrém pocitu. V minulém autě jsem zkoušel lepší benzín a pak i VIF ale změnu jsem nepocítil.
A i testy ukazují https://www.auto.cz/muze-benzin-cistit- ... isti-88481 že lepší benzín má jen podobné vlastnosti jako obyčejný (např. můj oblíbený N95 z TANK ONO) + VIF. Cenově ten lepší benzín vychází dráž než obyč + VIF. Z pohledu výkonu to nemá už vůbec žádné měřitelné zlepšení https://www.autorevue.cz/zmerili-jsme-b ... -prekvapil
Mluvím o našich obyč autech. Pokud je to nějaká bestie např. https://www.youtube.com/watch?v=L6hwpn4ea5k tak to je pak jiná.
A i testy ukazují https://www.auto.cz/muze-benzin-cistit- ... isti-88481 že lepší benzín má jen podobné vlastnosti jako obyčejný (např. můj oblíbený N95 z TANK ONO) + VIF. Cenově ten lepší benzín vychází dráž než obyč + VIF. Z pohledu výkonu to nemá už vůbec žádné měřitelné zlepšení https://www.autorevue.cz/zmerili-jsme-b ... -prekvapil
Mluvím o našich obyč autech. Pokud je to nějaká bestie např. https://www.youtube.com/watch?v=L6hwpn4ea5k tak to je pak jiná.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
Ale pokud to dobře chápu, tak se tady nebavíme o tom jestli to auto líp jede, nebo míň žere
Je to o karbonizaci a jeho příčinu
Jedna věc je načíst si informace na internetu a druhá věc je dlouhodobě provozovat motor v jakémsi režimu s určitým palivem a finálním výsledku - viditelném a měřitelném. Obojí mám za sebou, jak v dieslu, tak v přímovstřikovém benzinu s turbem.
A tam to za mě v porovnání s normálním benzinem(třeba od ONO) vychází jednoznačně.
A věřím, že je nás tady víc, kdo viděl otevřený motor a jeho zakarbovanost- jezdící na konkrétně Vervu, nebo klasický benzín/naftu.
Nicméně uznávám, že poslední dobou se cenový rozdíl mezi klasickým N95 a Vervou100/ víc jak 3.-/litr stává dost diskutabilním
Prostě si největší rafinérie všimly, že to lidi tankují víc a víc, tak proč to nezdražit
Je to o karbonizaci a jeho příčinu
Jedna věc je načíst si informace na internetu a druhá věc je dlouhodobě provozovat motor v jakémsi režimu s určitým palivem a finálním výsledku - viditelném a měřitelném. Obojí mám za sebou, jak v dieslu, tak v přímovstřikovém benzinu s turbem.
A tam to za mě v porovnání s normálním benzinem(třeba od ONO) vychází jednoznačně.
A věřím, že je nás tady víc, kdo viděl otevřený motor a jeho zakarbovanost- jezdící na konkrétně Vervu, nebo klasický benzín/naftu.
Nicméně uznávám, že poslední dobou se cenový rozdíl mezi klasickým N95 a Vervou100/ víc jak 3.-/litr stává dost diskutabilním
Prostě si největší rafinérie všimly, že to lidi tankují víc a víc, tak proč to nezdražit
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
petzl62 promiň, většinou s tebou souhlasím ale teď nee.
Pokud se bavíme o karbonizaci tak exaktní test je ten první odkaz který jsem posílal. Nepřímý vstřik prakticky nemá problém nikdy s žádným benzínem. Přímý vstřik má problém na sacích ventilech. Je to způsobené odvětráním motorového oleje do sání a zapečení olejové mlhy na sacích ventilech = karbonizace. Tedy karbonizaci způsobuje olej, který se "odpařuje" do sání. Sem se u přímého vstřiku benzín nikdy nedostane a i kdyby jsi jezdil na "rozpouštědlo karbonu" tak ti to nepomůže.
Karbon v hlavě válců nebo na výfukových ventilech nezpůsobuje žádný podstatný problém.
Pokud se bavíme o karbonizaci tak exaktní test je ten první odkaz který jsem posílal. Nepřímý vstřik prakticky nemá problém nikdy s žádným benzínem. Přímý vstřik má problém na sacích ventilech. Je to způsobené odvětráním motorového oleje do sání a zapečení olejové mlhy na sacích ventilech = karbonizace. Tedy karbonizaci způsobuje olej, který se "odpařuje" do sání. Sem se u přímého vstřiku benzín nikdy nedostane a i kdyby jsi jezdil na "rozpouštědlo karbonu" tak ti to nepomůže.
Karbon v hlavě válců nebo na výfukových ventilech nezpůsobuje žádný podstatný problém.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
Určite je lepši benzín 100 ako 95 a to pre obsah bio zložky.V normálnom je E10 a v prémiovom E5 t.j.mini málny obsah biohovna.Sorry.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
ano souhlasím, bio složky mě taky štvou. Lepší než benzín to není a ani to není ekologičtější.
Bio složka je etanol neboli líh a např závodní auta si pro zvýšení oktanového čísla přidávají až 50% lihu do paliva takže není možné takto jednoduše říct že to je špatně.
Co prosím těch 5% bio složky navíc zhorší aby to bylo poznatelné nebo radši měřitelné ?
Bio složka je etanol neboli líh a např závodní auta si pro zvýšení oktanového čísla přidávají až 50% lihu do paliva takže není možné takto jednoduše říct že to je špatně.
Co prosím těch 5% bio složky navíc zhorší aby to bylo poznatelné nebo radši měřitelné ?
Naposledy upravil(a) Pjotr1 dne 19 pro 2020, 17:49, celkem upraveno 1 x.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
mě jde hlavně o ten karbon proto to řeším a dnes jsem si všiml po asi 4tém tankování, že je rozdíl v ceně 3kc no snad sezenu nějakou práci rozvoz na delší trasy a tak (zatím neúspěšně ), rád teď jezdím, tak proč si u toho nepřivydělat
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
Jak jsem psal, problém s karbonem je jen u přímého vstřiku a jen na sacích ventilech. A sem se benzín nedostane, takže můžeš jezdit na cokoli.
Důležité je pravidelně měnit olej a používat ten co je pro motor určený
Důležité je pravidelně měnit olej a používat ten co je pro motor určený
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
Meniť pravidelne olej,príslušnej kvality.Používať benzín s čo najmenšim percentom biozložky , nepodtáčať motor a vyvarovať sa krátkym jazdám.V čom je to zamotané.
Už ma len napadá otázka: Kto tu komu slúži?
Už ma len napadá otázka: Kto tu komu slúži?
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Brown-ing i30 PDe 1,4TGDi 103kw-7°DCT STYLE paket ULTIMATE
vsude jsem zatim cetl ze benzin s aditivi ma cisticí ucinek, tu rikaze ze je jedno jakej benzín:D
a ty kratky trasy to me taky dostava, to si ani na na nakup nemuzu zajet aniz bych z toho mel spatný pocit:D