Dobíjení
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Dobíjení
Ahoj, u mé 6 roků staré i30 GDI je následující problém. Výměna baterie za novou, stará byla na 12V a poté i pod (nešlo nastartovat), tak si říkám po šesti letech má nárok. Změřil jsem pouze multimetrem napětí, bylo 14.4 při běžícím motoru. Dal jsem novou baterii a sleduji jak její napětí postupně klesá opět ke 12 V. Při běžícím motoru naměřím od 12.5 V (zapnutý výhřev sedaček, světla, zadní okno) do 14.5 V (vypnuté vše co jde) - volnoběh. Trasy převážně 2 x 12 km a víkend 100 km. I po dojetí má baterka 12,5V. Na co postupně kouknout? (kabely od altíku a jejich dotažení, altík? a co pak?). Díky za rady a názory
- Reklama
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjení
aky ma vyznam merat nieco pri beziacich spotrebicoch? (kor pri takych, ktore dost vytazuju elektricku sit)
aky ma vyznam merat napatie baterie hned po dojazdeni?
drz sa tohto jednoducheho navodu - https://autobaterie-pema.cz/clanek/udrz ... 7501120559
pocitam, ze 6 rokov stara i30 este nema start/stop a intligentne nabijanie. Ak by mala, je pokojne mozny scenar, ktory je popisany relativne uzivatelsky prijemne https://www.auto.cz/nespolehlivost-bate ... rzi-125770
aky ma vyznam merat napatie baterie hned po dojazdeni?
drz sa tohto jednoducheho navodu - https://autobaterie-pema.cz/clanek/udrz ... 7501120559
pocitam, ze 6 rokov stara i30 este nema start/stop a intligentne nabijanie. Ak by mala, je pokojne mozny scenar, ktory je popisany relativne uzivatelsky prijemne https://www.auto.cz/nespolehlivost-bate ... rzi-125770
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Dobíjení
Za predpokladu, že auto nemá ISG (vzhľadom na vek asi nie), tak pri naštartovanom motore musí byť v palubnej sieti(na akumulátore) trvale napätie v rozmedzí 14,3 až 14,5V bez ohľadu na záťaž. Ak bude niečo iné, tak to ukazuje najčastejšie na chybu alternátora..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Dobíjení
Nemam ISG a napatie v sieti si riadi palubna elektronika. Ak je na kontake - polu baterie snimac (tenky kablik iduci ku RJ, tak ma auto 'inteligentne riadenie dobijania' a v urcitych okamihoch moze odpajat dobijanie baterie (emisie.....) napatie klesa potom na 12.6V. Najlepsie sa to da otestovat zapnutim svetiel, vtedy by malo vzrast na 14.5V vzdy okrem pripadu velmi horuceho akumulatora. To ze prevadzka auta iba z akumulatora je nezmysel a nici jeho zivotnost je druha vec, ale automobilkam to za par gramov fiktivneho CO2 stoji... Novy akumulator sa predsa do ich bilancie nezaratava...
Hyundai i30 cw, 1.6GDI 99kw STYLE
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
Re: Dobíjení
Tu platí jednoduchá axióma....čím väčšiu koninu hlavy pomazané vymyslia, tým väčšou blbosťou sa daný cieľ plní... ISG je toho exemplárnym príkladom...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjení
mna u ISG netrapi ani to "inteligentne dobijanie" a rasovanie baterky. stvalo by ma to ze na ceste z domu do prace (otestovane i30 1.0tGdi co som mal pozicane na tyzden) micelkovo 10x chcipne motor. a to pocitam len s tym, ze nie su kolony. to musi byt zahul na turboduchadlo ako prasa ked sa furt zastavuje, chvilovo chladne a nasledne znova start a do otacok. toto sa moc verejne nespomina, ale podla mna to brutalne skracuje zivotnost dost drahej suciastky
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Dobíjení
to je jasné, len Start Stop sa dá v naštastie relatívne jednoducho deaktivovať. S ISG to az tak easy nie je...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
-
- *
- Příspěvky: 15
- Registrován: 14 črc 2020, 12:57
Re: Dobíjení
Zkoušel jsem jen tak pro zajímavost měřit napětí v zásuvce a zjistil jsem, že se stabilně drží na 13,6 V. Start-stop nemám, inteligentní dobíjení nevím. Je to normální? Není to málo?
Hyundai i30 CW 1.6 MPI 88 kW 2016
Re: Dobíjení
Ak to "udělátko" do zásuvky meria presne, tak je to málo. Treba overiť niečím presnejším... resp. si to "udělátko" skalibrovať pomocou presnejšieho multimetra..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
-
- *
- Příspěvky: 15
- Registrován: 14 črc 2020, 12:57
Re: Dobíjení
Zkoušel jsem jej oproti klasickému multimetru a rozdíl byl cca 0,05 V, takže považuji přesnost za dostačující.
Hyundai i30 CW 1.6 MPI 88 kW 2016