1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40
Niekde som cital, ze pri kontaminovanom oleji benzinom sa benzin pri dlhsej jazde odpari len ciastocne, nie vsetok, nejake tazsie zlozky v oleji ostavaju. Takze iba cast sa odpari. Pri nafte to neplati a ta ostava v oleji.
- Reklama
Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40
5W-40 A3/B4 tam nemozes davat, pretoze ked mas doporuceny olej C2/C3, to znamena, ze mas GPF a ta 5W-40 nie je vhodna pre GPF...thaischumi píše: ↑07 led 2021, 23:17 Chtěl bych se zeptat jestli nehrozí LSPI když tam naleju 5w40 nebo 0W40 ACEA A3 místo výrobcem doporučeného 5W30 ACEA C2/C3?
oleje, ktore predchadzaju LSPI su vsetky oleje s normou API SP
HYUNDAI I30 FASTBACK, 1,4 TGDI
Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40
Dívám se na fóru jak se řeší o do motoru nalít a co ne.
v manuálu na straně 8-13 je uvedeno
a zde je podle mne problém , nenašel jsem nikde na internetu olej Schell Helix Ultra AH 5W30 splňující normu ACEA A5/B5
a když si dám vyhledat olej : Shell Helix Ultra SN Plus 0W-20
tak je Specifikace:
API SN PLUS, SN; ILSAC GF-5; ACEA A1/B1; Chrysler MS 6395; GM Dexos1 Gen2 D10716HK014
Nerozumím - tedy jaký olej
druhý řádek manuálu dle normy ACEA A5/B5 je v dost velkém rozporu s A1/B1 dle 1. řádku[/i]
v manuálu na straně 8-13 je uvedeno
a zde je podle mne problém , nenašel jsem nikde na internetu olej Schell Helix Ultra AH 5W30 splňující normu ACEA A5/B5
a když si dám vyhledat olej : Shell Helix Ultra SN Plus 0W-20
tak je Specifikace:
API SN PLUS, SN; ILSAC GF-5; ACEA A1/B1; Chrysler MS 6395; GM Dexos1 Gen2 D10716HK014
Nerozumím - tedy jaký olej
druhý řádek manuálu dle normy ACEA A5/B5 je v dost velkém rozporu s A1/B1 dle 1. řádku[/i]
Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40
odfoť celú stranu s tabuľkou kde máš napísaný aj objem olejovej náplne a daj ju sem....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40
objem nádrže je udaný 4,2 litru - to mi poslal kamarád , abych poradil, ale neporadím, opravdu nevím
Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40
A3, B3 Olej pro vysokou zátěž, možnost prodloužení intervalu výměny > 3,5
A5, B5 Jako A3 / B4, avšak se sníženou viskozitou HTHS 2,9 - 3,5
třídy a kategorie ACEA Sulfátový popel % hm. HTHS [mPa.s]
ACEA A5/ B5 max. 1,6 2,9 - 3,5
Oleje pro benzínové motory
Výkonnostní
třída API SN
Současná Zavedená v říjnu 2010 pro motory vyrobené po roce 2011 a starší. Vhodná tam, kde je potřeba poskytnout vyšší ochranu pístů, při vyšších teplotách, kde je požadovaná přísnější kontrola kalu a kompatibility s těsněními. Klasifikace SN zaručuje vyšších ochranu turbodmychadla a motoru provozovaném na ethanol do E85. SN zárověň hovoří o vyšší kontrole emisí a nižší spotřebě paliva.
SN PLUS
Dňa 9. novembra 2017 skupina API Lubricants Standards Group schválila prijatie SN PLUS, novej klasifikácie, ktorú je možné používať v spojení s API SN a API SN s ochranou zdrojov. Užívateľský jazyk a požiadavky na novú klasifikáciu je možné stiahnuť z časti Dokumenty EOLCS.
http://webdata.e-cat.sk/pdf/nova-norma-api-sn-plus.pdf
A5, B5 Jako A3 / B4, avšak se sníženou viskozitou HTHS 2,9 - 3,5
třídy a kategorie ACEA Sulfátový popel % hm. HTHS [mPa.s]
ACEA A5/ B5 max. 1,6 2,9 - 3,5
Oleje pro benzínové motory
Výkonnostní
třída API SN
Současná Zavedená v říjnu 2010 pro motory vyrobené po roce 2011 a starší. Vhodná tam, kde je potřeba poskytnout vyšší ochranu pístů, při vyšších teplotách, kde je požadovaná přísnější kontrola kalu a kompatibility s těsněními. Klasifikace SN zaručuje vyšších ochranu turbodmychadla a motoru provozovaném na ethanol do E85. SN zárověň hovoří o vyšší kontrole emisí a nižší spotřebě paliva.
SN PLUS
Dňa 9. novembra 2017 skupina API Lubricants Standards Group schválila prijatie SN PLUS, novej klasifikácie, ktorú je možné používať v spojení s API SN a API SN s ochranou zdrojov. Užívateľský jazyk a požiadavky na novú klasifikáciu je možné stiahnuť z časti Dokumenty EOLCS.
http://webdata.e-cat.sk/pdf/nova-norma-api-sn-plus.pdf
Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40
Kam siahajú moje znalosti, tak pre motory 1,4TGDI môžu byť dve verzie olejovej náplne
bez GPF - MY2018 - ACEA A5/B5
S GPF - MY2019 a viac - ACEA C2
zatiaľ som to v príručke inak uvedené nevidel, takže nvm z akej príručky je to foto.
API SN+ prípadne API SP sú požadované do nových motorov po FL:
1.0TGDI,1,5TGDI a 1,5DPI
bez GPF - MY2018 - ACEA A5/B5
S GPF - MY2019 a viac - ACEA C2
zatiaľ som to v príručke inak uvedené nevidel, takže nvm z akej príručky je to foto.
API SN+ prípadne API SP sú požadované do nových motorov po FL:
1.0TGDI,1,5TGDI a 1,5DPI
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40
ano je to motor po FL.
Ale který olej ?
API SN PLUS 0W20
Texaco Havoline ProDS MG 0W-20 - 4L ACEA C5, API SN Plus/Resource Conserving
Castrol EDGE Titanium C5 0W-20 Olej motorový, syntetický, specifikace: SAE 0W-20, ACEA C5, API SN PLUS,
Shell Helix Ultra SN Plus 0W-20 Specifikace: API SN PLUS ; ACEA A1/B1;
HYUNDAI - motorový olej XTeer G700 5W30 API SN, SN PLUS
Ale na krabici je jen API SN
jako u většiny , kde je prodejcem zadané SN plus, ale ... na krabici výrobce PLUSko nepíše
Neporadím mu, ať si vybere sám.
Ale který olej ?
API SN PLUS 0W20
Texaco Havoline ProDS MG 0W-20 - 4L ACEA C5, API SN Plus/Resource Conserving
Castrol EDGE Titanium C5 0W-20 Olej motorový, syntetický, specifikace: SAE 0W-20, ACEA C5, API SN PLUS,
Shell Helix Ultra SN Plus 0W-20 Specifikace: API SN PLUS ; ACEA A1/B1;
HYUNDAI - motorový olej XTeer G700 5W30 API SN, SN PLUS
Ale na krabici je jen API SN
jako u většiny , kde je prodejcem zadané SN plus, ale ... na krabici výrobce PLUSko nepíše
Neporadím mu, ať si vybere sám.
Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40
akykolvek olej viskozity 5W-30 ACEA C2 bude vhodny pre motor, pretoze ma GPF
0W-20 tam nalej jedine vtedy, ak si velky ekofanusik
0W-20 tam nalej jedine vtedy, ak si velky ekofanusik
HYUNDAI I30 FASTBACK, 1,4 TGDI
Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40
No já ekologii nechám kreténce ze švédska. Já jedu na 5W30, ale toto jsem se snažil vyřešit pro kamaráda.
nakonec si vybral :
SHELL HELIX ULTRA Professional AH-L 5W-30
• ACEA C2, doporučeno Hyundai
• Plně syntetický motorový olej. Navržen tak, aby splňoval náročné požadavky konkrétních vysoce výkonných motorů, včetně Hyundai, a kde je doporučeno ACEA C2. Pro benzinové a naftové motory s i bez filtrů pevných částic.
tak snad to bude v pořádku.
nakonec si vybral :
SHELL HELIX ULTRA Professional AH-L 5W-30
• ACEA C2, doporučeno Hyundai
• Plně syntetický motorový olej. Navržen tak, aby splňoval náročné požadavky konkrétních vysoce výkonných motorů, včetně Hyundai, a kde je doporučeno ACEA C2. Pro benzinové a naftové motory s i bez filtrů pevných částic.
tak snad to bude v pořádku.
Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40
nie som fanusik shellu, ale kludne to moze byt
HYUNDAI I30 FASTBACK, 1,4 TGDI
Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40
Polarka 2 ?
Cloveka s Aspergerom by som nenazyval kretenom, to je velmi plytke myslenie.
i30 Fastback 2019 PDE Trikolor-komfort, 1,6 crdi 100 kw, polar white
Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40
Na to pozor... tá špecifikácia API SP/SN+ tam nie je pre srandu... obe špecifikácie majú za úlohu minimalizovať LSPI...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40
API su doplnkove v tomto pripade...nie vsetky API oleje zaroven splnaju normu ACEA Cx, kedze tam je GPF, to Cx je dolezite
HYUNDAI I30 FASTBACK, 1,4 TGDI
Re: 1.4 t-gdi olej 5w30 vs 5w40
Trochu kecáš ... API je presne taká istá norma ako ACEA.. len pochádza z US..... pokiaľ výrobca požaduje API SN+/SP tak v tom motore nemá čo hľadať ACEA XX pokiaľ nespĺňa zároveň aj tú normu API.
Napísané inak.. ak výrobca vyžaduje niečo prioritne podľa normy API (čo v prípade i30 zážihových motorov po FL platí) tak norma ACEA je pri výbere irelevantná.... prítomnosť GPF na tom nič nemení...
Napísané inak.. ak výrobca vyžaduje niečo prioritne podľa normy API (čo v prípade i30 zážihových motorov po FL platí) tak norma ACEA je pri výbere irelevantná.... prítomnosť GPF na tom nič nemení...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.