Hyundai i30 1.4 cvvt lpg

Vše kolem úprav na Vašem miláčkovi - kola, hudba, osvětlení, úpravy motoru, styling.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: Hyundai i30 1.4 cvvt lpg

Příspěvek od Alf6 »

Přestavba na LPG na Hyundai jedine z výroby. Jeden cas to snad nabizely i autorizovane servisy. Kvůli problémům se od toho upustilo. Je to tady myslim i popisovano v nekolika příspěvcích. Jelikož se z vyroby lpg nedela(proc asi) tak to za ty problémy nestojí. Navíc navratnost prestavby v nedohlednu. Za mě určitě lpg do soukromeho vozu ne.

Pokud chceš LPG, tak tovarni prestavba - Fiat, Renault (Dacia)
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Reklama
 

Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: Hyundai i30 1.4 cvvt lpg

Příspěvek od WalterB »

Ktm124 píše: 25 led 2021, 06:38 Takže myslíte že by mělo být vše v pořádku? Že to ten motor zvládne a bude dlouho sloužit? :-k
Nechci zpochybňovat mínění služebně starších a zasloužilejších kolegů tady na fóru (dibarbora a Alf6), ale pokud jsou motory 1,4 MPI (CVVT) v KIA Ceed a Hyundai i30 stejné, pak bych ve spolehlivosti velký problém neviděl - pokud postačí provozní výhled na nějakých těch 200.000 km (viz info výše o firemní flotile - dál nevidím, někde při těchto při nájezdech, resp. po 7 letech provozu se auta prodávají).
Ale souhlasím s nimi v tom, že nějaké riziko (komplikace) to vždycky bude a člověk musí být přesvědčený (a musím mít spočítané), že se mu to vyplatí.
Pro úplnost ještě doplním své přiznání, že jsem možná pro LPG až trochu příliš pozitivně zaujatý, byť si ho sám asi nikdy nepořídím: doma jsem s ním měl zkušenosti už od dětství, protože můj táta patřil v 80. letech k "průkopníkům" tohoto pohonu u nás (začínal dokonce s nelegální přestavbou, kdy se místo certifikované nádoby v kufru žigulíku tahala klasická PB bomba...). Tehdy byla volba jasná - žigul žral 9 - 10 l/100 km, motor vydržel všechno a přestavba byla za hubičku. Dnes umí CCVT jezdit okolo 6l/100 km, tak je otázka, jak rychle se to v úspoře paliva vrátí. Navíc jakmile máš více studených startů, tak toho benzinu tak jako tak dost projedeš.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Hyundai i30 1.4 cvvt lpg

Příspěvek od slabostka »

LPG do súkromného auta ANO - ale musí to mať ekonomický zmysel - aby sa cena prestavby vrátila povedzme za 2-3 roky - t.j. pri danej spotrebe musí byť nájazd.... naopak ja by som do firemnej zástavby nešiel lebo v autorizáku vám lpg nikto poriadne nenastaví a problém neporieši lebo kto to tam má urobiť keď tam žiaden plynár nie je? Jeden rok LPG nepredávali a zo dňa na deň majú servisovať LPG???
Kúpiť auto s motorom v top stave a potom prestavba v top dielni kde sa mi o to aj budú v budúcnosti starať.
Zo značiek by som dnes kvôli lpg asi šiel do dacie, tam sa mi tá kombinácia vyslovene páči.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Ktm124
*
Příspěvky: 13
Registrován: 31 led 2020, 10:24

Re: Hyundai i30 1.4 cvvt lpg

Příspěvek od Ktm124 »

Nájezd mam ročně 20 000km a víc, takže si myslím, že návratnost investice do přestavby by byla docela rychlá (odhaduji rok a půl).
Myslím že na LPG vydrží víc 4válec atmosféra než 3valec s turbem jako má Dacia, ale zkušenost s tím nemám, je to jen názor.
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Hyundai i30 1.4 cvvt lpg

Příspěvek od slabostka »

"Výdrž" nie je o počte valcov ale o konštrukcii motora a HLAVNE o nastavení systému lpg - základ je správne nastaviť bohatosť zmesi. V skratke - chudobná zmes rovná sa namáhanie výfukových ventilov.
LPG má vlastnú RJ ktorá spolupracuje s RJ motora, ako a čo sa tam dá nastaviť neviem presne. Len viem že mám Nissana, ktorý nemal ani motor tiptop, kedže žerie cca od 10l benzínu vyššie šiel na lpg aj pri menšom nájazde a prestavba sa už zaplatila viac krát a motor ide tak ako na začiatku.
Moje presvedčenie je že LPG môžeš dať hocikam, pravda je že lepšie to bolo na staré atmo s objemom 2.0 popr. viac alebo 6valce a viac.... tam to dávalo jasný ekonomický zmysel.
V našom regione mali taxikári Dacie s LPG - logany a boli spokojný. Myslím že renault s motormi celkom pokročil. Jak parametre tak spoľahlivosť.
K autu s LPG sa treba aj slušne správať - nejazdiť stále v červenom, servisovať o chlp skôr ako benzín - olej, sviečky, káble, lambdy... samozrejme filtre LPG ako treba. proste nešetriť do posledného halierika.
Moja naj rada - najdôležitejší je výber dielne. Vyberiem dielňu... zavolám a popýtam sa na daný model - aké majú skúsenosti a potom sa rozhodnem.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
dibarbora
*****
Příspěvky: 2234
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Hyundai i30 1.4 cvvt lpg

Příspěvek od dibarbora »

Pokiaľ sa auta na prerábku týka predĺžená záruka, tak treba zvážiť aj tento fakt. Nepýtal som sa, ale predpokladám, že prerábka auta na LPG = rovná sa koniec záruky (minimálne na motor).......
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Hyundai i30 1.4 cvvt lpg

Příspěvek od slabostka »

kto tu uz v zaruke menil motor ruku hore...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Hyundai i30 1.4 cvvt lpg

Příspěvek od Axel.Foley »

Několik příkladů je skrze fórum popsáno.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
dibarbora
*****
Příspěvky: 2234
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Hyundai i30 1.4 cvvt lpg

Příspěvek od dibarbora »

slabostka píše: 27 led 2021, 14:28 kto tu uz v zaruke menil motor ruku hore...
Ľudia si to ani neuvedomujú, ale kúpou nového auta vyvíjaného "intergalaktickou" rýchlosťou pod tlakom ešte rýchlejšie sa meniacich predpisov a nálad bruselských ekológov sa dobrovoľne stávajú testermi noviniek, ktoré automobilka skôr testuje simuláciou na počítači. Pretože odjazdiť patričné množstvo testovacích km jednoducho nie je čas.... to by už stihol platiť nový ešte prísnejší predpis. Z tohto pohľadu môže byť záruka (aj predĺžená) pre majiteľa vítanou barličkou pri technických problémoch, či chceš alebo nechceš, tak musíš kalkulovať aj toto riziko.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Hyundai i30 1.4 cvvt lpg

Příspěvek od slabostka »

ja osoobne na seervisky nechodim, proste som zvazil riziko vs prinos...a pri lpg je to velice podstatne ci zacnem jazdit na plyn od 60 000km po 3 rokoch ci kolko je zaruka allebo od 0 km...... po zarukke zacina cas riesit nakladnejsie veci to potom lpg ani nema zmysel davat...... potom osstava fabricka zastavbba
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: Hyundai i30 1.4 cvvt lpg

Příspěvek od Alf6 »

"Děláš velkou chybu, Jaromíre. To se ti vymstí" :D
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Hyundai i30 1.4 cvvt lpg

Příspěvek od slabostka »

zaruka na vitarku uz skoncila myslim... som nekupoval japonca aby som chodil na servisky
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
sagen
**
Příspěvky: 253
Registrován: 06 úno 2014, 14:34

Re: Hyundai i30 1.4 cvvt lpg

Příspěvek od sagen »

Či sa dá nájsť firma v okolí, ktorá vie dobre nainštalovať a nastaviť plyn, to nebudem riešiť.
Ale či má motor 1,4 hydraulicky vymedzené zdvihatka ventilov alebo sa vôľa ventilov vymedzuje mechanicky - brusenim alebo výmenou misiek, to je pre inštaláciu LPG dôležité. Nie je nad spálený katalyzátor. Témy tu nato sú.
A sú nato citlivé motory s mechanicky vymedzovanou vôľou, čo sa dá poznať aj so servisných intervalov, myslím, že 1,4 motor má predpísanú kontrolu ventilovych vôli , lebo bolo použité lacnejšie riešenie zdvihatkami. Takže je to motor rozpočtový a podľa toho je aj jeho konštrukcia odolná.
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
dibarbora
*****
Příspěvky: 2234
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Hyundai i30 1.4 cvvt lpg

Příspěvek od dibarbora »

O termíne "rozpočtový motor" by sa dala viesť dlhá polemika.
Fakt je ten, že automobilka motor konštrukčne riešila na použitie benzínu, ak sa používa primerané palivo, tak ten motor toho vydrží veľa a popri tom je jednoduchý... čo tam nemá to sa nepokazí, takže ani hydroštely. Ale pri šetriacich pokusoch s LPG je potrebné pri servise myslieť aj na ventily, to že na to výrobca nemyslel, je majiteľova smola a bude to mať o to drahšie a náročnejšie.
Už som to niekde spomínal, motory suzuki 1,5/1,6 v sx4... na benzín to môže obiehať zemeguľu, po prerábke na lpg sa hlava pýta na servis doslova po pár desiatkach tisíc km.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Hyundai i30 1.4 cvvt lpg

Příspěvek od slabostka »

LPG rozdelí motoristov na dve polky to je jasné... ja osobne poznám ľudí ktorí majú japoncov / japonec sa s lpg neznáša vraví "známa pravda" / a najazdili státisíce bez problému... môj nissan asi 80 000km, bez prímazu bez jediného vysvietenia check engine....
Nech si každý vyberie.... ventilové vôle - no tak si to nechá skontrolovať, jaký problém... ani hydroštely nie sú večné ani ich výmena nie je zadarmo....

Nech si to zadávateľ spočíta a nech sa poinformuje. A nech sa rozhodne. Ešte doporučujem poľské stránky o lpg - majú násobne väčšie vzorky daných áut, tam je viac informácií.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Úpravy (tuning)“