Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou
No znám lidi, co jezdí pouze a jen na spotřebu, za každou cenu ten motor podtáčí, jezdí navíc krátké trasy (při kterých ještě motor škrtí). Další lidi si koupí TDI a najezdí ročně 6000-12000km, ale protože to táhne a jednou za rok jedou na dovolenou za 5,5l/100km si koupili nafťáka, potom jezdí jen kolem komína... Potom se diví, že jim tyhle díly po 80000km odejsou a musí je měnit, nebo čistit. Prostě tohle je třeba si uvědomit, pokud se k tomu člověk chová "normálně" = koupí si takovou variantu, která bude odpovídat jeho potřebám, tak není problém i s těmito díly s autem najezdit stovky tisích km bez větších investic...
Já najezdím ročně 20000-24000km (letos méně kvůli COVIDU), měl jsem Golfa 1,9TDi (najeto 340000km, Octavii 2,0TDi (275000km), máme doma Fabii 1,2HTP (najeto aktuálně 330000km) ani u jednoho auta nebyl měněný katalizátor, ani u jednoho dieselu nebyl měněný DPF filtr, teď mám i30 1,4TGDi a věřím, že nebude proplém ani u GPF filtru, pokud se bude s autem jezdit rozumně. Já jezdím aktuálně kolem 7,5l/100km, umím s tím jet i za těch 5,5l/100km, ale to už je pro mě tak nekceptovatelné chování motoru, že nechápu kolik lidí s tím takhle jezdí, protože to je cesta ke smrti toho auta ne ve 300000km, ale podle mě se nedožije ani těch 150000km
Jako chápu, že se může někomu zdát, že auto má vydržet veškerý jízdní styl majitele, ale pokud někdo čeká, že bude po městě dusit turbomotor a bude všechno v cajku, tak je prostě ňouma. A to je ještě ten filtr to nejmenší zlo, při podtáčení motoru dochází k výrazné karbonizaci celého motoru, což je mnohem větší problém do budoucna
Já najezdím ročně 20000-24000km (letos méně kvůli COVIDU), měl jsem Golfa 1,9TDi (najeto 340000km, Octavii 2,0TDi (275000km), máme doma Fabii 1,2HTP (najeto aktuálně 330000km) ani u jednoho auta nebyl měněný katalizátor, ani u jednoho dieselu nebyl měněný DPF filtr, teď mám i30 1,4TGDi a věřím, že nebude proplém ani u GPF filtru, pokud se bude s autem jezdit rozumně. Já jezdím aktuálně kolem 7,5l/100km, umím s tím jet i za těch 5,5l/100km, ale to už je pro mě tak nekceptovatelné chování motoru, že nechápu kolik lidí s tím takhle jezdí, protože to je cesta ke smrti toho auta ne ve 300000km, ale podle mě se nedožije ani těch 150000km
Jako chápu, že se může někomu zdát, že auto má vydržet veškerý jízdní styl majitele, ale pokud někdo čeká, že bude po městě dusit turbomotor a bude všechno v cajku, tak je prostě ňouma. A to je ještě ten filtr to nejmenší zlo, při podtáčení motoru dochází k výrazné karbonizaci celého motoru, což je mnohem větší problém do budoucna
- Reklama
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou
Díky za vysvětlení.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou
Nenašel jsem vhodnější téma, tak to dám sem a kdyžtak to můžete dál šířit...
Jak asi všichni víte, Evropská komise připravuje novou emisní normu Euro 7. Její přijetí v navrhované podobě by znamenalo, že od roku 2025 už v podstatě nebude možné koupit nové auto se spalovacím motorem bez baterií (hybrid). Více o tom třeba zde:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/eu ... z-nemecka/
Proti tomuto záměru se naštěstí už zvedl odpor a vznikla petice proti schválení tohoto nového předpisu, iniciovaná významným německým autoklubem Automobilclub von Deutschland (AvD), mj. též pořadatelem známé veteránské Oldtimer Grand Prix na Nürburgringu.
Petici je možno podepsat elektronicky, a to zde (postupu porozumí i ten, kdo neumí německy):
https://www.openpetition.eu/petition/on ... sel-retten
Tady je odkaz na anglickou verzi petice:
https://www.openpetition.eu/petition/online/stop-euro-7
Prosím, pokud souhlasíte s tím, že vnucování elektromobility pomocí zákazů spalovacích motorů je špatný nápad, podepište a zejména ROZŠIŘUJTE tuto petici dál mezi své známé a přátele, ideálně co nejširšímu okruhu lidí, např. přes sociální sítě apod.
Jak asi všichni víte, Evropská komise připravuje novou emisní normu Euro 7. Její přijetí v navrhované podobě by znamenalo, že od roku 2025 už v podstatě nebude možné koupit nové auto se spalovacím motorem bez baterií (hybrid). Více o tom třeba zde:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/eu ... z-nemecka/
Proti tomuto záměru se naštěstí už zvedl odpor a vznikla petice proti schválení tohoto nového předpisu, iniciovaná významným německým autoklubem Automobilclub von Deutschland (AvD), mj. též pořadatelem známé veteránské Oldtimer Grand Prix na Nürburgringu.
Petici je možno podepsat elektronicky, a to zde (postupu porozumí i ten, kdo neumí německy):
https://www.openpetition.eu/petition/on ... sel-retten
Tady je odkaz na anglickou verzi petice:
https://www.openpetition.eu/petition/online/stop-euro-7
Prosím, pokud souhlasíte s tím, že vnucování elektromobility pomocí zákazů spalovacích motorů je špatný nápad, podepište a zejména ROZŠIŘUJTE tuto petici dál mezi své známé a přátele, ideálně co nejširšímu okruhu lidí, např. přes sociální sítě apod.
Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou
Už jsem podepsal a to normálně nikdy nic takového nedělám. Čeho je moc, toho je příliš.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou
Nápodobně.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou
Taky.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou
Mne hybrid plne vyhovuje takze sorry
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou
A jakou to má souvislost? To jako že když mi něco vyhovuje, tak budu tleskat tomu, aby se jiná řešení zlovolně administrativně zakazovala?
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou
Nevylučuji, že si třeba jako další auto už nepořídím elektromobil, ale rozhodně jsem proti svévolnému omezování svobody výběru pomocí příkazů a zákazů. To je cesta do pekel a elektromobilitě to mnohem víc škodí než pomáhá.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou
Ano, některé cesty občas trochu bolí. Ale už euro 1 byl skok, který některé bolel. Kdyby nebyl, tak tu stále smrdí dvoutakty. A podívejme se na euro 6- filtry navíc i pro benzin. U nafty spočítali výměnu čidel a filtru na 250 tis Kč- to je něco co někdo vás chtěl a chce zachovat? Start/stop všichni vypínají, ale je také součástí toho co už dávno platí. Na druhou stranu alternativy byly už dávno- obecně lepší je jízda na LPG nebo cng. Na LPG se toho nového v ČR moc neprodavalo. Na cng jeste mene.
Druhá strana mince je kolik se vrší aut na silnicích a za co vsechno se plati. Cim vic bude aut, tim vic se bude platit- teď dalnice, parkovné v budoucnu se chystají na mýto za vjezd do města... pokud se včas omezí počet aut, tak se jim nevyplatí zpoplatnovat další veci.
Druhá strana mince je kolik se vrší aut na silnicích a za co vsechno se plati. Cim vic bude aut, tim vic se bude platit- teď dalnice, parkovné v budoucnu se chystají na mýto za vjezd do města... pokud se včas omezí počet aut, tak se jim nevyplatí zpoplatnovat další veci.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou
No ja to vidim na F1.
Kedysi som bol starany fanusik F1.
Teraz tie traktory an turbe uz nepozeram vobec.
Kde su tie stare krasne pisklave V8 a V10 motory. Prsote to talcenie na EKO fierndly a na elektromobilitu vidno krasne v F1 ked presli na tie V6.
A to bol pre mna koniec F1. Proste ten zvuk ako oz traktora na kosenie s pridanym turbo zvukom je otras.
Kazdopadne tiez nie som rad , ze EU teraz tlaci ako salena aby ludia kupovali elektor auta a hybridy. Akurat z coho kua ? Ono ano pisete mzdy su vyssie ako kedysi ale zial aj dane, spotrebny tovar, potraviny a podobne. Auta mozno stoja ako kedysi a velmi sa ich cena nepohla ale zase ako pisem zdrazeli ine veci dennej potreby a byvanie tiez napriklad. Takze aj ked mame vacsie mzdy tak na to auto musime setrit stale rovnako ako pre x rokmi by som povedal.
Kedysi som bol starany fanusik F1.
Teraz tie traktory an turbe uz nepozeram vobec.
Kde su tie stare krasne pisklave V8 a V10 motory. Prsote to talcenie na EKO fierndly a na elektromobilitu vidno krasne v F1 ked presli na tie V6.
A to bol pre mna koniec F1. Proste ten zvuk ako oz traktora na kosenie s pridanym turbo zvukom je otras.
Kazdopadne tiez nie som rad , ze EU teraz tlaci ako salena aby ludia kupovali elektor auta a hybridy. Akurat z coho kua ? Ono ano pisete mzdy su vyssie ako kedysi ale zial aj dane, spotrebny tovar, potraviny a podobne. Auta mozno stoja ako kedysi a velmi sa ich cena nepohla ale zase ako pisem zdrazeli ine veci dennej potreby a byvanie tiez napriklad. Takze aj ked mame vacsie mzdy tak na to auto musime setrit stale rovnako ako pre x rokmi by som povedal.
Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou
jovzin: ja som F1 prestal pozerať po tom, čo sa do nej dostalo toľko technických vymožeností a asistentov, že celá F1 je už skôr o prostriedkoch na technologický vývoj a konštruktéroch než o schopnostiach jednotlivých jazdcov. A tiež že vznikli 3 kvalitatívne úrovne tímov pričom prvú tvorí iba mercedes a v druhej sú tak 3 tímy v danej sezóne a zvyšok sa môže porovnávať medzi sebou... chýba mi tam akákoľvek konkurencia na čele.... Pekne to bolo vidieť, ako jazdec ktorý sa motkal vďaka monopostu kdesi v druhej polovici poľa ba až na chvoste, dokázal v monoposte Mercedesu patriť k najlepším a to nie je náhoda
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou
- asi zijem na Marse? V salune si musis kupit nieco co nechces? Ako ta donutili? Pani menej paniky nic sa nedeje a dlho dlho budete mat na vyber.ALEbo mate pocit ze biznisu prospeje ak na trhu budu auta ktore nikto nekupi? to tazko...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou
slabostka: Nechci ti brát tvůj optimismus, ale obávám se, že jsi nepochopil, kam míří současný vývoj a přibývající nařízení.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou
Ono to tímhle jen začíná. Bláznivá Británie chce v roce 2030 uplně odstřihnout jakékoli klasické spalovací motory ať už MildHybridy, tak i Hybridy a chce umožnit prodej pouze elektromobilům (ano asi nejspíš se to odsune kvůli el. infrastruktuře, ale i tak je to šibeniční termín a mnoho lidí zůstane bez možnosti vlastní dopravy). A jestli si někdo myslí, že tady bude dalších 20 let jezdit svým opečovávaným mazlíčkem, tak to budete asi na omylu, prot žoe se údajně chystá nařízení, že všechna auta nesplňující EURO 4 a níž budou mít od max. roku 2030 zákaz vjezdu na pozemní komunikace bez vyjímky a auta s klasickým spalovacím motorem bez MildHybridu nebo Hybridu budou platit eko daň (jak vysokou se neuvádí). Takže jestli si ještě někdo neuvědomil, že tu začíná jít do tuhého, tak by měl rychle procitnout, protože se může krásně stát, že za 10 let bude vlastní doprava výsadou opět pouze pár bohatých lidí. To bohužel nejsou nějaké sci-fi vize, ale tohle oni pomalu chtějí dosáhnout
Já neříkám, že není nutný vývoj a že není nutné snižovat emise, ale ať už nechají automobilový průmysl dýchat a zaměří se na mnohem horší odvětví dopravy a to letecká, lodní a nákladní a tam začnou snižovat emise. Vždyť za poslední dekádu se auta dostala na limity takové, že celkově vyjdou emise nižší, než když píchnu elektro auto do zásuvky vedle spalovny odpadu, co mi ho v podstatě nabíjí...
Já neříkám, že není nutný vývoj a že není nutné snižovat emise, ale ať už nechají automobilový průmysl dýchat a zaměří se na mnohem horší odvětví dopravy a to letecká, lodní a nákladní a tam začnou snižovat emise. Vždyť za poslední dekádu se auta dostala na limity takové, že celkově vyjdou emise nižší, než když píchnu elektro auto do zásuvky vedle spalovny odpadu, co mi ho v podstatě nabíjí...