Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11627
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Já si to nemyslím...já to vím!
Už v tom roce 2001 to začalo jít do ..., a proto jsem šel úplně jiným profesním směrem :mrgreen: .
Ale na přelom století vzpomínám rád, mělo to v tomto oboru své kouzlo :wink: .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Reklama
 

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20286
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

willy50 píše: 13 úno 2021, 12:12
Axel.Foley píše: 13 úno 2021, 11:58 Divil by jsi se, kolik lidí manuál hodí někam do kouta a pak se příjde zeptat na základní věci sem na fórum...
To je sice pravda a je to lenost dotyčného, ale zase na druhou stranu může to rozproudit diskuzi a člověk se pak třeba dozvi neco nového nebo zajímavého.
Pro mne je ostatně diskuze(a teď myslím spíše na jiných webech) často zajímavější (či poučnější) než článek samotný.
*
Je to tady místy dost mrtvé, trochu bych nad hříšníky přimhouřil oči. :roll:
Diskuse je fajn, to uznávám, navíc ne každý ví vše a od toho fórum je, aby se jeden zeptal a jiný zase poradil. Ale když někdo příjde a zeptá se na věci typu "jak se zapínají mlhovky" a "jak otevřít kapotu", máš chuť ho poslat tam, kam slunce nesvítí. I takoví "experti" tady byli a jsou ](*,)
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Odjinud
***
Příspěvky: 970
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Odjinud »

Me bavil navod na obsluhu na š120. Tam to clovek cetl tyden a pak uz jen dokola. A za mesic to znal nazpamet :-)
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11627
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Ten tu ještě mám. Taky na Š100 a myslím, že i na T613 :mrgreen: .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Odjinud
***
Příspěvky: 970
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Odjinud »

Ono zase o to dele se cetly ty dokupovane knihy o opravach a udrzbe svepomoci. To uz dneska moc nefrci...dneska do servisu i se zarovkou... to by motoriste ze stare ery cumeli...
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20286
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

Ono třeba výměna H7 sloužící jako potkávačka je u i30 I popsána v manuálu dost nešťastně - musíš vybrat celé světlo :? Zde na fóru jsem našel návod, jak na to bez demontáže světla =D> Třeba u Renaultu Megane II musíš před výměnou žárovky dát auto na zvedák a sundat přední kolo ](*,)
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

A u trojkové Fabie přes podbeh.. Třeba zas....y od blata, chutovka :D
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20286
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

Jj, to je stejný důvod, proč jsem psal výše o Mégane.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Chasnik »

Mr. HYUNDAI píše: 13 úno 2021, 12:53 Nelze než chválit! Předávačky s "našprtaným" zákazníkem byli, alespoň pro mě, radost. Jen se to obvykle protáhlo, protože bylo o čem povídat :wink:.
Ale pro mě už to je hodně dávná minulost, letos to bude 20 let co jsem prodej nových :hyu: opustil...
Ty radši kupuješ, viď? :D
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11627
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Teď už ani to není taková zábava :cry: ...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Chasnik »

Petrikos píše: 04 úno 2021, 19:31 Vy co už máte motor déle, jak jste spokojeni s jízdními vlastnostmi? Jeli jste v tom už někdo plně naložený, je znát už, že chybí turbo?
15 tkm, zatím spokojenost. Přecházel jsem z 1.6 CRDi, takže rozdíl tam je, ale na obě strany. Chybí ten kopanec na začátku středního pásma otáček, výhodou je "sametovější" chod v nižších otáčkách a linearita záběru. Motor krásně táhne i nad 6 tisíc, v podstatě až k omezovač. Ten je kousek dál než u 1.6 CVVT, odhadem cca 6700 otáček, trojka se dá táhnout až do 140 km/h (pro srovnání: 1.6 CVVT 125 kmh, 1.6 GDI cca 130 kmh), takže výkonovou rezervu na rychlé předjetí motor má, je potřeba používat ten klacek před ruční brzdou - bacha na to, už jsem párkrát kvaltoval půllitrovou flaškou v držáku na nápoje a fakt to nešlo :mrgreen: Ono to není problém si to splést, při zařazené čtyřce nebo šestce jsou ty hlavice dost blízko u sebe...

Při jízdě se zátěží je potřeba s tou zátěží prostě počítat. Už jsem za tím vezl i 1100 kg přívěs a šlo to. Samozřejmě to s tímhle nákladem na šestku při 1800 OPRAVDU netáhne, ale v takových situacích je potřeba brát ohled nejen na motor, ale hlavně na spojku, to je nejslabší článek a ta při jízdě s vysokou zátěží nejvíc trpí. Takže je lepší využívat vyšší hladinu otáček a řadit později. Např. Jižní spojka při tacho 90, běžně za 6, s těžkým přívěsem radši na čtyřku, i když pětka vy si to taky vzala. Rozjezdy s takovou zátěží celkem v pohodě, nevystřelí to z místa, ale má ochotu zabrat. To je rozdíl oproti i30 FD 1.6 CVVT, která při rozjezdu s přívěsem nad 1000 kg dávala poznat, že se jí to nelíbí a záběr spojky byl opravdu velmi gumový a člověk na trase musel dost přemýšlet, jak omezit zastavování a rozjezdy. Naštěstí se mi takové případy moc často nestávají, při trvalé nebo velmi časté jízdě s takovou zátěží je nutno počítat s omezenou životností spojky.

Rozdíl mezi 1.5 DPI a 1.0 T-GDI neznám, ale troufám si říct, že ten oturbený trojválec by také nebyl z takovéto zátěže nadšený a dával by to znát. Při správném používání rozumného spektra otáček by mu ale šlo domluvit.

V tomto skutečně zimním období se jako výhoda jeví konstrukce motoru, která umožňuje rychlé zahřátí motoru (zřejmě se na tom nejvíce podílí integrované svody). I při teplotách pod -10 se motor ochotně prohřívá a při delších trasách spotřeba příjemně klesá. Např. při startu v - 15 mám po pár km spotřebu nad 8 litrů, do Prahy to mám 75 - 85 km (dle konkrétního místa práce) a při příjezdu mi PP ukazuje nejčastěji něco mezi 5,6 a 6,0, což v těchto mrazech považuji za příjemné číslo.

Ani u nového auta nezapomeňte na dobíjení AKU. Já jezdím delší trasy, na nabíječku v zimě dávám každé 3-4 týdny a dobíjí se to 4-6 hodin. Takže těm, co jezdí trasy okolo 10 km, musí akumulátor fakt dost trpět, í když prý inteligentní dobíjení při nižších teplotách do procesu moc nezasahuje. Ale to jim moc nevěřím, protože když náhodou zapomenu vypnout S/S, tak mi i v zimě po 2 km jízdy ŘJ nekompromisně zdechne naprosto studený motor ](*,)
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

Chasnik píše: "v takových situacích je potřeba brát ohled nejen na motor, ale hlavně na spojku, to je nejslabší článek a ta při jízdě s vysokou zátěží nejvíc trpí. Takže je lepší využívat vyšší hladinu otáček a řadit později. Např. Jižní spojka při tacho 90, běžně za 6, s těžkým přívěsem radši na čtyřku, i když pětka vy si to taky vzala"
Podle mne trpí spojka méně právě při vyšší zařazené rychlosti - menší síly při akceleraci i deceleraci.
Nebo jak si to myslel?
(občas taky tahám přeložený vozík - dřevo, šutry.....)
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

Jo a s tím litříkem to musí být pro spojku pěkný záhul, i s prázdným autem se musí dost vytáčet při rozjezdech.
Petrikos
*
Příspěvky: 16
Registrován: 26 dub 2020, 17:26

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Petrikos »

Chasnik píše: 14 úno 2021, 21:29
Petrikos píše: 04 úno 2021, 19:31 Vy co už máte motor déle, jak jste spokojeni s jízdními vlastnostmi? Jeli jste v tom už někdo plně naložený, je znát už, že chybí turbo?
15 tkm, zatím spokojenost. Přecházel jsem z 1.6 CRDi, takže rozdíl tam je, ale na obě strany. Chybí ten kopanec na začátku středního pásma otáček, výhodou je "sametovější" chod v nižších otáčkách a linearita záběru. Motor krásně táhne i nad 6 tisíc, v podstatě až k omezovač. Ten je kousek dál než u 1.6 CVVT, odhadem cca 6700 otáček, trojka se dá táhnout až do 140 km/h (pro srovnání: 1.6 CVVT 125 kmh, 1.6 GDI cca 130 kmh), takže výkonovou rezervu na rychlé předjetí motor má, je potřeba používat ten klacek před ruční brzdou - bacha na to, už jsem párkrát kvaltoval půllitrovou flaškou v držáku na nápoje a fakt to nešlo :mrgreen: Ono to není problém si to splést, při zařazené čtyřce nebo šestce jsou ty hlavice dost blízko u sebe...

Při jízdě se zátěží je potřeba s tou zátěží prostě počítat. Už jsem za tím vezl i 1100 kg přívěs a šlo to. Samozřejmě to s tímhle nákladem na šestku při 1800 OPRAVDU netáhne, ale v takových situacích je potřeba brát ohled nejen na motor, ale hlavně na spojku, to je nejslabší článek a ta při jízdě s vysokou zátěží nejvíc trpí. Takže je lepší využívat vyšší hladinu otáček a řadit později. Např. Jižní spojka při tacho 90, běžně za 6, s těžkým přívěsem radši na čtyřku, i když pětka vy si to taky vzala. Rozjezdy s takovou zátěží celkem v pohodě, nevystřelí to z místa, ale má ochotu zabrat. To je rozdíl oproti i30 FD 1.6 CVVT, která při rozjezdu s přívěsem nad 1000 kg dávala poznat, že se jí to nelíbí a záběr spojky byl opravdu velmi gumový a člověk na trase musel dost přemýšlet, jak omezit zastavování a rozjezdy. Naštěstí se mi takové případy moc často nestávají, při trvalé nebo velmi časté jízdě s takovou zátěží je nutno počítat s omezenou životností spojky.

Rozdíl mezi 1.5 DPI a 1.0 T-GDI neznám, ale troufám si říct, že ten oturbený trojválec by také nebyl z takovéto zátěže nadšený a dával by to znát. Při správném používání rozumného spektra otáček by mu ale šlo domluvit.

V tomto skutečně zimním období se jako výhoda jeví konstrukce motoru, která umožňuje rychlé zahřátí motoru (zřejmě se na tom nejvíce podílí integrované svody). I při teplotách pod -10 se motor ochotně prohřívá a při delších trasách spotřeba příjemně klesá. Např. při startu v - 15 mám po pár km spotřebu nad 8 litrů, do Prahy to mám 75 - 85 km (dle konkrétního místa práce) a při příjezdu mi PP ukazuje nejčastěji něco mezi 5,6 a 6,0, což v těchto mrazech považuji za příjemné číslo.

Ani u nového auta nezapomeňte na dobíjení AKU. Já jezdím delší trasy, na nabíječku v zimě dávám každé 3-4 týdny a dobíjí se to 4-6 hodin. Takže těm, co jezdí trasy okolo 10 km, musí akumulátor fakt dost trpět, í když prý inteligentní dobíjení při nižších teplotách do procesu moc nezasahuje. Ale to jim moc nevěřím, protože když náhodou zapomenu vypnout S/S, tak mi i v zimě po 2 km jízdy ŘJ nekompromisně zdechne naprosto studený motor ](*,)
Děkuji za pěknou a podrobnou recenzi :) Na to moje ježdění mi ten motor bude určitě plně vyhovovat.
Uživatelský avatar
koza8
*
Příspěvky: 35
Registrován: 16 úno 2021, 13:31
Bydliště: Brno

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od koza8 »

Tak v rámci čekání na mou i30 jsem se prokousal celými 41 stránkami a musím říct, že zatím se mi jen potvrdilo, že jsem vybral správně. Už se těším až bude doma :) podepsáno mám od půlky ledna, předpokládaný termín dodání podle smlouvy 05/2020, ale snad se zadaří dřív, tím pročítáním se moje nedočkavost dost zvedla :D
2021 i30 WG 1.5 DPi Comfort
2006 Tucson 2.0 CRDi 4x4
2006 Ford Focus 1.6 TDCi
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“