Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Motor 1.5DPi
Tak si přečti ještě tohle - https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=217&t=39682
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
Díky! nějak těch několik měsíců zabít musím, Tucson už je prodanej, tak jsem teď úplně bez auta, poprvý za posledních 9 let. Hroznej pocit
2021 i30 WG 1.5 DPi Comfort
2006 Tucson 2.0 CRDi 4x4
2006 Ford Focus 1.6 TDCi
2006 Tucson 2.0 CRDi 4x4
2006 Ford Focus 1.6 TDCi
Re: Motor 1.5DPi
Dobijanie AKU ? Do kelu to ma nikdy nenapadlo. Aku nabijacku pouzivas ? A musi sa to robit kazdy den alebo staci raz za tyden ? Akurat nedobija sa ta baterka prave dlhsimi jazdami ? Napr smer Dobris-Praha a spat ?Chasnik píše: ↑14 úno 2021, 21:2915 tkm, zatím spokojenost. Přecházel jsem z 1.6 CRDi, takže rozdíl tam je, ale na obě strany. Chybí ten kopanec na začátku středního pásma otáček, výhodou je "sametovější" chod v nižších otáčkách a linearita záběru. Motor krásně táhne i nad 6 tisíc, v podstatě až k omezovač. Ten je kousek dál než u 1.6 CVVT, odhadem cca 6700 otáček, trojka se dá táhnout až do 140 km/h (pro srovnání: 1.6 CVVT 125 kmh, 1.6 GDI cca 130 kmh), takže výkonovou rezervu na rychlé předjetí motor má, je potřeba používat ten klacek před ruční brzdou - bacha na to, už jsem párkrát kvaltoval půllitrovou flaškou v držáku na nápoje a fakt to nešlo Ono to není problém si to splést, při zařazené čtyřce nebo šestce jsou ty hlavice dost blízko u sebe...
Při jízdě se zátěží je potřeba s tou zátěží prostě počítat. Už jsem za tím vezl i 1100 kg přívěs a šlo to. Samozřejmě to s tímhle nákladem na šestku při 1800 OPRAVDU netáhne, ale v takových situacích je potřeba brát ohled nejen na motor, ale hlavně na spojku, to je nejslabší článek a ta při jízdě s vysokou zátěží nejvíc trpí. Takže je lepší využívat vyšší hladinu otáček a řadit později. Např. Jižní spojka při tacho 90, běžně za 6, s těžkým přívěsem radši na čtyřku, i když pětka vy si to taky vzala. Rozjezdy s takovou zátěží celkem v pohodě, nevystřelí to z místa, ale má ochotu zabrat. To je rozdíl oproti i30 FD 1.6 CVVT, která při rozjezdu s přívěsem nad 1000 kg dávala poznat, že se jí to nelíbí a záběr spojky byl opravdu velmi gumový a člověk na trase musel dost přemýšlet, jak omezit zastavování a rozjezdy. Naštěstí se mi takové případy moc často nestávají, při trvalé nebo velmi časté jízdě s takovou zátěží je nutno počítat s omezenou životností spojky.
Rozdíl mezi 1.5 DPI a 1.0 T-GDI neznám, ale troufám si říct, že ten oturbený trojválec by také nebyl z takovéto zátěže nadšený a dával by to znát. Při správném používání rozumného spektra otáček by mu ale šlo domluvit.
V tomto skutečně zimním období se jako výhoda jeví konstrukce motoru, která umožňuje rychlé zahřátí motoru (zřejmě se na tom nejvíce podílí integrované svody). I při teplotách pod -10 se motor ochotně prohřívá a při delších trasách spotřeba příjemně klesá. Např. při startu v - 15 mám po pár km spotřebu nad 8 litrů, do Prahy to mám 75 - 85 km (dle konkrétního místa práce) a při příjezdu mi PP ukazuje nejčastěji něco mezi 5,6 a 6,0, což v těchto mrazech považuji za příjemné číslo.
Ani u nového auta nezapomeňte na dobíjení AKU. Já jezdím delší trasy, na nabíječku v zimě dávám každé 3-4 týdny a dobíjí se to 4-6 hodin. Takže těm, co jezdí trasy okolo 10 km, musí akumulátor fakt dost trpět, í když prý inteligentní dobíjení při nižších teplotách do procesu moc nezasahuje. Ale to jim moc nevěřím, protože když náhodou zapomenu vypnout S/S, tak mi i v zimě po 2 km jízdy ŘJ nekompromisně zdechne naprosto studený motor
Re: Motor 1.5DPi
Já ohledně nabíjení udělal toto: https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 59#p596259
Nabíječku mám tzv. "inteligentní" z LIDLu (max.3,8 A), dobíjím cca 1x týdně.
Nabíječku mám tzv. "inteligentní" z LIDLu (max.3,8 A), dobíjím cca 1x týdně.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: Motor 1.5DPi
Hodně zaměstnanců Nošovice máme Hyundai auta,ale nevím o nikom kdo by dobíjel baterku. Někteří mají auto třeba i 4-6 let staré.Moje drahá polovička má i10 už 5 let od novoty, baterku jsme nikdy nedobili a jezdí denně. Už tam má 65k a žádný problém takže to taky neřeším.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Motor 1.5DPi
i40 som mal 5 rokov 130.000km
Elantra 4 roky 100.000km a na baterky som nesiahol.
Elantra 4 roky 100.000km a na baterky som nesiahol.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Motor 1.5DPi
Ahoj, nechci zakládat nová vlákno.....tak se ptam: někdy mi nejde zapnout tempomat. Po vypnutí motoru a nastartování to jde normálně nějaký čas a pak zase ne. Stalo se to někomu? Dík.
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: Motor 1.5DPi
treba stlačiť brzdový pedál...... bezpečnostná kontrola.... typicky odchod z diaľničnej pumpy, štart, odchod, bez dotyku na brzdu= tempomat nepustíš...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Motor 1.5DPi
Cha, tak to musím vyzkoušet, díky za radu a zdravím na Slovensko
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: Motor 1.5DPi
máš to aj v príručke popísané.... pri tempomate je to asi spomenuté...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1.5DPi
Jj, je to jak píše dibarbora, měl jsem pár dní půjčenou i30 III v kombíku. I u Tucsona to funguje stejně.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Motor 1.5DPi
Na ix20 chcípla po 3 letech. Vyměnil jsem za Exide a už jede dalších 5 let. Možná by vydržela i bez dobíjení, ale na druhou stranu, mám nabíječku C-TEK za cca 1300 Kč (stejnou službu udělá i LIDLový kousek za cca pětikilo), slouží už 5 let a ve srovnání s ostatními náklady na obě naše auta je to rozloženo v čase pakatel.Maras píše: ↑17 úno 2021, 16:49 Hodně zaměstnanců Nošovice máme Hyundai auta,ale nevím o nikom kdo by dobíjel baterku. Někteří mají auto třeba i 4-6 let staré.Moje drahá polovička má i10 už 5 let od novoty, baterku jsme nikdy nedobili a jezdí denně. Už tam má 65k a žádný problém takže to taky neřeším.
A pokud na téměř novém autě nabíječka jede zmiňovaných 4 - 6 hodin, tak to vnímám tak, že to pomáhá. A to dojíždím do práce 80 km, takže žádné krátké poposkakování s častými starty a studenými rozjezdy...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Motor 1.5DPi
ot ale přidám se:
Na IX20 originální baterka (Solite) po 8 letech začala slábnout.
Většinou kratší jízdy a město takže nabíjení nic moc.
Nechcípla ale už mívala tak 11 V (při mrazech -10 jsem ji raději vyměnil - Exide).
Nepravidelně dobíjena až poslední cca 2,5 roku.
Nabíječka Lidl.
Na IX20 originální baterka (Solite) po 8 letech začala slábnout.
Většinou kratší jízdy a město takže nabíjení nic moc.
Nechcípla ale už mívala tak 11 V (při mrazech -10 jsem ji raději vyměnil - Exide).
Nepravidelně dobíjena až poslední cca 2,5 roku.
Nabíječka Lidl.
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
Re: Motor 1.5DPi
Jen pro ilustraci, ve fordu mi baterka vydrzela 14 let. Origo Motorcraft. A to mela jen 44 Ah.
V cem bylo to kouzlo, nevim. Kdyz byly mrazy (pod -10st. C) a par dni jsem neplanoval jet (tak cca tyden), coz bylo tak 1-2x za zimu, tak jsem ji vyndal. Nabijel jsem ji tak 1x za sezonu, hlavne tedy ke konci, kdyz uz opravdu slabla.
V cem bylo to kouzlo, nevim. Kdyz byly mrazy (pod -10st. C) a par dni jsem neplanoval jet (tak cca tyden), coz bylo tak 1-2x za zimu, tak jsem ji vyndal. Nabijel jsem ji tak 1x za sezonu, hlavne tedy ke konci, kdyz uz opravdu slabla.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Re: Motor 1.5DPi
Mohl bych poprosit o majitele tohoto motoru 1.5 DPI aby vyzkoušeli, že při ustálených 2500ot/min , zahřátém motoru na na 90C , na neutrálu a stojícím autě jsou vibrace motoru nejsilnější ? Dík