hyundai i30 - 3. generacia

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od willy50 »

lumix píše: 09 úno 2021, 07:27 Lépe než s vyhrivanym, mě dost ruší ty drátky v okně. I když dnes už jsem četl ze napr Octavia má jinou metodu vyhřívání celního skla a potažmo cely VW koncern. Je to nějaké pokoveni mezi vrstvy skla, ještě jsem s tím neměl zkušenost.
Jo, tak nějak to VW má. Ale i tak by mne zajímalo jaký je rozdíl v propustnosti světla.
Protože přes okno se síťkou v dešti a za šera já nic nevidím ](*,)
Na námrazu mám kovovou(asi finskou) škrabku a s ní je námraza "one time" fuč.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20291
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od Axel.Foley »

Na čelní okno škrabku nedoporučuji používat vůbec žádnou. Za 3 - 4 zimy bude okno dorasované až moc.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Scaild
**
Příspěvky: 381
Registrován: 14 kvě 2019, 12:18
Bydliště: Praha

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od Scaild »

Obávám se, že u Hyundai je to uplně jedno... Auto mám dva roky, sklo jsem ošetřoval nějakejma ochranejma přípravkama, pravidelně otíral stěrače, minulou zimu nepoužíval škrabku a stejně čelní sklo při pohledu zevnitř vypadá hůř, jak na na fabii po 14 letech, kde tohle nikdo neřešil a škrábalo se hlava nehlava. Celý sklo je pokrytý mikroškrábancema a v noci je to dost vidět.
i30 Fastback - Engine Red, T-GDI 120, Trikolor Komfort
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od willy50 »

To je divné chlapi. O původní i30 se to tvrdilo taky, ale já na 11 a půl roku starém skle žádné škrábance nevidím. Jediné co pro sklo dělám je to, že když vyjíždím ze dvora tak stěrače zvednu a ometu sklo od bordelu který tam dost padá - ptáci, kuny, kočky, vítr.....
Jak to budu dělat s novým autem to netuším :oops:
(s ohledem na to, že nejdou odklopit)
Ještě auto není doma a už tolik různých problémů :evil:
kolomaz
**
Příspěvky: 371
Registrován: 01 led 2021, 18:02

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od kolomaz »

Willy , v tom je to, 11 let staré dobré, dnes v rámci zvyšování zisku, se snižují náklady, kvalita jde k šípku. U nás, bez přehánění okno na autě vydrží 2 roky a je po něm, domlácené od šutrů, protože téměř žádné auto nemá zástěry za koly, každé má výjimku . Spousta kamionů, od nichž to létá na všechny strany. Takže to sklo dostává za rok podstatně víc než kdysi.
A už jsem zažil a viděl na vlastní oko, když v létě sklo na slunci a majitel se jal umývat, rána jak z děla , a sklo od spodku ve středu až nahoru puklo .
A skla dnes nejsou levná .
Jovzin
**
Příspěvky: 222
Registrován: 03 říj 2020, 16:35
Bydliště: Dobris okoli

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od Jovzin »

kolomaz píše: 09 úno 2021, 20:24 Willy , v tom je to, 11 let staré dobré, dnes v rámci zvyšování zisku, se snižují náklady, kvalita jde k šípku. U nás, bez přehánění okno na autě vydrží 2 roky a je po něm, domlácené od šutrů, protože téměř žádné auto nemá zástěry za koly, každé má výjimku . Spousta kamionů, od nichž to létá na všechny strany. Takže to sklo dostává za rok podstatně víc než kdysi.
A už jsem zažil a viděl na vlastní oko, když v létě sklo na slunci a majitel se jal umývat, rána jak z děla , a sklo od spodku ve středu až nahoru puklo .
A skla dnes nejsou levná .
Uff to ma nestras. Moja manzelka velmi rad umyva auto. Tka uz sa nevie dockat ako v lete ho bude drhnut cele. Asi jej to zakazem radsej nech nepukne sklo. Akurat neviem mame to nastastie pojistene tie skla ale neviem ci by to uznali , ze to puklo od tepla ked manzelka to umyvala vlaznou vodou. Nastastie studenou neumyva.
lumix
****
Příspěvky: 1427
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od lumix »

Kdo proboha umývá auto na slunci, to si žádá trest. Když je sklo nahřáté třeba 50’C i více a nekdo ho polije vodou třeba s 12’C tak ať se nediví.
Durino
**
Příspěvky: 213
Registrován: 01 úno 2017, 13:19

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od Durino »

Mne sa tiez stalo, ze mi puklo predne sklo asi na 20cm. Mal som vsak malu dobku od kamena na kraji, ktora tam bola asi 2 roky a nic sa s tym nedialo, tak som tomu uz nevenoval pozornost. Auto bolo na takom polo-slnku (obcas slnko, obcas mraky), pustil som ostrekovac a urobila sa prasklina. Auto vyrobene v 2013. Nebol to Hyundai.
Jovzin
**
Příspěvky: 222
Registrován: 03 říj 2020, 16:35
Bydliště: Dobris okoli

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od Jovzin »

lumix píše: 17 úno 2021, 12:49 Kdo proboha umývá auto na slunci, to si žádá trest. Když je sklo nahřáté třeba 50’C i více a nekdo ho polije vodou třeba s 12’C tak ať se nediví.
Tak zase nastastie manzelka to tiez neumyva cez obed. Ale skor hned rano do 10:00 alebo potom vecer po 18tej.
Erik T
*
Příspěvky: 68
Registrován: 14 bře 2021, 19:22

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od Erik T »

Plánuješ po novém roce koupit i30? Napiš SZ 8)
Uživatelský avatar
Espero
******
Příspěvky: 2821
Registrován: 02 srp 2007, 10:01
Bydliště: Tetín-Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od Espero »

kolomaz píše: 09 úno 2021, 20:24 Willy , v tom je to, 11 let staré dobré, dnes v rámci zvyšování zisku, se snižují náklady, kvalita jde k šípku. U nás, bez přehánění okno na autě vydrží 2 roky a je po něm, domlácené od šutrů, protože téměř žádné auto nemá zástěry za koly, každé má výjimku . Spousta kamionů, od nichž to létá na všechny strany. Takže to sklo dostává za rok podstatně víc než kdysi.
A už jsem zažil a viděl na vlastní oko, když v létě sklo na slunci a majitel se jal umývat, rána jak z děla , a sklo od spodku ve středu až nahoru puklo .
A skla dnes nejsou levná .
To, že okna pukají je dáno 2 faktory. První je, že oproti dříve, kdy byla skla v gumových těsneních, takže tepelná roztažnost karoserie byla tlumena tím těsněním oproti dnes, kdy jsou skla lepená a druhý faktor je, že sklo se při výrobě poměrně dlouho tzv. tepelně popouští. Jenže dnes ty fabriky urychlují výrobu a tuto operaci proto zkracují. Důsledkem je, že sklo není rovnoměrně odolné. A působením horka vznikají mikropraskliny. Bojoval jsem s tím u H1, kde mi takto popraskalo okno i u obou Dacií. U Peugeota zatím dobrý. Ty praskliny jsou tak jemné, že jsou vidět jen při určitém úhlu, odkud svítí slunce.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Uživatelský avatar
Espero
******
Příspěvky: 2821
Registrován: 02 srp 2007, 10:01
Bydliště: Tetín-Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od Espero »

Espero píše: 24 pro 2021, 08:59
kolomaz píše: 09 úno 2021, 20:24 Willy , v tom je to, 11 let staré dobré, dnes v rámci zvyšování zisku, se snižují náklady, kvalita jde k šípku. U nás, bez přehánění okno na autě vydrží 2 roky a je po něm, domlácené od šutrů, protože téměř žádné auto nemá zástěry za koly, každé má výjimku . Spousta kamionů, od nichž to létá na všechny strany. Takže to sklo dostává za rok podstatně víc než kdysi.
A už jsem zažil a viděl na vlastní oko, když v létě sklo na slunci a majitel se jal umývat, rána jak z děla , a sklo od spodku ve středu až nahoru puklo .
A skla dnes nejsou levná .
To, že okna pukají je dáno 2 faktory. První je, že oproti dříve, kdy byla skla v gumových těsneních, takže tepelná roztažnost karoserie byla tlumena tím těsněním oproti dnes, kdy jsou skla lepená a druhý faktor je, že sklo se při výrobě poměrně dlouho tzv. tepelně popouští. Jenže dnes ty fabriky urychlují výrobu a tuto operaci proto zkracují. Důsledkem je, že sklo není rovnoměrně mechanicky odolné. A působením horka vznikají mikropraskliny. Bojoval jsem s tím u H1, kde mi takto popraskalo okno i u obou Dacií. U Peugeota zatím dobrý. Ty praskliny jsou tak jemné, že jsou vidět jen při určitém úhlu, odkud svítí slunce.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 811
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od i30mpact »

Axel.Foley píše: 09 úno 2021, 16:21 Na čelní okno škrabku nedoporučuji používat vůbec žádnou. Za 3 - 4 zimy bude okno dorasované až moc.
A teď je otázka, jestli je lepší jednou za pár let vyměnit okno, nebo radši s přímovstřikem trávit hodiny na na volnoběhu, než se ohřeje a odmrazí a přitom ředit olej nespáleným benzínem a potenicálně si zadělat na mnohem větší problémy.

Jediné správné řešení je prostě mít to auto na operák na pár let, aby ti obojí bylo jedno, protože to řešit nebudeš. :D
Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od WalterB »

Přiznám se, ze neznám kontext tématu v tomto vlakne, ale co se týče ochrany skla před namrazou, tak za me to resi ALU termo fólie za 80 Kč z marketu. Vydrzi dlouho a ke sklu nepřimrzá. Taky ho nijak neposkrabe a ani olej v motoru neredi :mrgreen:
Jinak přeji všem krásné svátky! :D
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11629
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Znám lepší :wink: - garáž :mrgreen:
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Pokec“