Akumulator AGM
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Akumulator AGM
Nevidim dovod vytahovat poistky, jednak nechcem aby sa mi cosi odpojilo co sa odpojit nema, jednak je to skoro iste RJ a jednak ma to netrapi okrem faktu ze neviem zmerat napetie akumulatora pod kapotou. Viem ze je nabity, viem ze ked od auta odidem tak ten prud klesne a viem ze za den to vyzerie menej ako 1Ah (aj s tym tancovanim okolo auta pri merani). Takze to vidim tak, ze to zerie nejake 100ky mA, co je OK.
No a kluc mam dialkovy, takze pridem k autu, nicoho sa nechytim, to zasvieti ledkami pod kluckami, narovna zrkadla atd. Pri tom alebo ked je auto "zapnute", napriklad staci otvorit dvere tak ze sa zapne displej a ukazuje na displeji co je otvorene atd to zere 5A. Myslel som ze ked to zhasne a dvere su zavrete tak ze to uz nezerie, ale ano zerie. Proste som to necakal. No a pri tom ta baterka ukazuje 12,2V po dni odpocivania aj ked je skoro plna.
Teraz ma normalne oblieva pot ked si uvedomim ze autom casto jazdim na celodenne vyjazdy a tam mam cely cas otvorene zadne dvere. Ak som tam 10h a ono to zerie 2,5A tak ten akumulator je asi fakt dobry ked to vydzalo : - )))))))))))))) ... a bolo mi divne ze potom nefungoval S/S ... celkom mi to vyhovovalo
No a kluc mam dialkovy, takze pridem k autu, nicoho sa nechytim, to zasvieti ledkami pod kluckami, narovna zrkadla atd. Pri tom alebo ked je auto "zapnute", napriklad staci otvorit dvere tak ze sa zapne displej a ukazuje na displeji co je otvorene atd to zere 5A. Myslel som ze ked to zhasne a dvere su zavrete tak ze to uz nezerie, ale ano zerie. Proste som to necakal. No a pri tom ta baterka ukazuje 12,2V po dni odpocivania aj ked je skoro plna.
Teraz ma normalne oblieva pot ked si uvedomim ze autom casto jazdim na celodenne vyjazdy a tam mam cely cas otvorene zadne dvere. Ak som tam 10h a ono to zerie 2,5A tak ten akumulator je asi fakt dobry ked to vydzalo : - )))))))))))))) ... a bolo mi divne ze potom nefungoval S/S ... celkom mi to vyhovovalo
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
- Reklama
Re: Akumulator AGM
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Re: Akumulator AGM
já měl na mysli důvod, když něco žere 2,5 A - a řídící jednotka tolik nebere , to si jsem téměř jistý.
Ale když není problém, pak není důvod něco měřit. To máš pravdu.
Ale když není problém, pak není důvod něco měřit. To máš pravdu.
Re: Akumulator AGM
Tak se musím opravit: přiznám se že těmi 12,1V si teď nejsem moc jistý. Jak jsem dělal tu úpravu pro dobíjení přes konektor, tak jsem v poslední době průběžně měřil 3 auta, co mám vedle sebe (i30, Ceed a Octavia) a možná jsem to trochu popletl. Těch 12,1V běžně měřím na Octavii (když nenabíjím, tak při chladnějším počasí je to spíš míň - nějakých 11,8V - ale je tam 9 let stará obyčejní baterka, žádná AGM). Octavia teď delší dobu stojí, kupodivu ale i ona za tohoto stavu celkem ochotně startuje (a to je diesel).
Jestli takové číslo někdy bylo na i30, teď fakt nevím - nerad přeháním. Před chvílí jsem tam naměřil 12,4V (to je asi takový průměr). Vím ale (no, myslím), že 12,2V jsem tam už měl a startovalo to krásně.
Zajímavé je, že na Ceedu je obyčejná baterka, kterou nedobíjím vůbec a ta má běžné nějakých 12,7V. Ceed ale jezdí docela dlouhé trasy a nemá inteligentní dobíjení.
Jinak měřím v podstatě 3 způsoby: voltmetrem, nabíječkou (má display) a takovým malým ukazatelem do zásuvky auta. Všechny způsoby vykazují de facto stejné výsledky (+/- 0,1V).
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: Akumulator AGM
tak i30 krátký hatchback , 1-4 TGDI odběr při zamčeném autě , dodán alarm - odběr cca 100mA
Tucson diesel , taktéž alarm - odběr 110 mA
Tucson diesel , taktéž alarm - odběr 110 mA
Re: Akumulator AGM
Hosi problém se jmenuje "inteligentní nabíjení". Driv baterie z prvovýroby vydržela třeba 10 let (na XD jsem ted menil po 15 letech!!!). Dnes bohužel sotva 4 roky. Auto totiz nechává baterku na nízkém napětí, nabíjí, az je zahřátý motor. I tak ale nabiji idelaně jen pri jizde z kopce bez plynu. Takže kdo jezdí jen po meste, ma problém... řešení je jen průběžně dobíjet a obcas si nechat baterku skontrolovat zatezakem. Na GDe mi zdechal po startu posilovac řízení, bo to už neutahlo... A to měla baterka 3 roky.
Dekujte EU a podporujte Gretu a podobne Greteny...
Dekujte EU a podporujte Gretu a podobne Greteny...
i30 PDe fastback 1.5 DCT
ELANTRA XD 1.6 2006
dříve:
Tucson TLe 1.6 Crdi 2019
Santa Fe DM 2.2AT 2015
i30CW GDH 2016 1.6 Crdi
i30 FD 2.0i 2011
Accent LC
Felicia 1.3
ELANTRA XD 1.6 2006
dříve:
Tucson TLe 1.6 Crdi 2019
Santa Fe DM 2.2AT 2015
i30CW GDH 2016 1.6 Crdi
i30 FD 2.0i 2011
Accent LC
Felicia 1.3
Re: Akumulator AGM
Jo, je to tak. Právě proto, že naše auto je skutečně provozované převážně v režimu krátkých jízd po městě, jsem instaloval to zjednodušené dobíjení přes konektor. Jen si někdy připadám, jako bych si pořídil elektromobil
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: Akumulator AGM
Ale delší cesta obecně nic neřeší . Tak inteligent dobíjení nefunguje. Ani po 200 km nemusí být napětí na AKBčku vyšší než před jízdou
Re: Akumulator AGM
Chlapci a to mate aj zmerane, alebo pisete co ste niekde precitali? Ked som auto kupil, urobil som si kompletny log na dlhsej ceste, a nenasiel som miesto kde by nebola baterka nabijana, okrem casu ked motor nebezal (napr zafungoval start/stop). Po starte naozaj nenabija, ale trva to asi 15 alebo 20 sekund ked nabijanie nabehne naplno, cize pokryje vybitie pri starte velmi rychlo a vobec nie je potrebne aby sa motor zohrial.
BTW nech je to akokolvek, tak vec o ktorej pisem s inteligentnym nabijanim nema absolutne nic spolocneho, lebo motor pocas toho co som to meral a testoval nebezal ani raz takze vplyv na ten problem od intelignetneho nabijania je presne nulovy
Ale pre tu srandu teraz cez vikend asi pojazdim, tak mozem zmerat kolko kapacity bude po jazde chybat.
BTW nech je to akokolvek, tak vec o ktorej pisem s inteligentnym nabijanim nema absolutne nic spolocneho, lebo motor pocas toho co som to meral a testoval nebezal ani raz takze vplyv na ten problem od intelignetneho nabijania je presne nulovy
Ale pre tu srandu teraz cez vikend asi pojazdim, tak mozem zmerat kolko kapacity bude po jazde chybat.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Re: Akumulator AGM
Mám v zapalovači daný měřič napětí od číňana za pár šušní, na kterém je krásně vidět, jak se mění napětí během jízdy s inteligentním dobíjením. Napětí lítalo od nějakých 12V až k 15V. Nabíjení probíhalo vesměs jen při brzdění motorem. Nabíječka mi po připojení ukazovala ubohých 25%, takže jsem oddělal konektor na mínus pólu. Napětí je nyní permanentně 14,5V a je klid.
Hyundai Tucson IceBreaker 1.6 T-GDI 4×4 2019
Ex: Dacia Duster 1.6 SCe 2018
Ex: Fiat Doblo 1.9 JTD 2002
Ex: Dacia Duster 1.6 SCe 2018
Ex: Fiat Doblo 1.9 JTD 2002
Re: Akumulator AGM
Ale máme... Bagrid má 100% postreh.... za bežných klimatických podmienok ISG (aj s vypnutým ŠS) je akumulátor dobíjaný len pri brzdení motorom(okamžitá spotreba=0l/100km). A to dosť silnými prúdovými rázmi... napätie v palubnej sieti dosahuje 15,5 - 15,6V. Zvyšný čas je napätie v palubnej sieti na aktuálnej úrovni napätia akumulátora. Ak dlhší čas šofér autu nedopraje brzdenie motorom (typicky tempomat na diaľnici)... tak systém po poklese kapacity(napätia) aku pod kritickú medzu nabudí alternátor na nejakých rozumných 14,7V a pár desiatok km zase kontinuálne dobíja... toto sa cyklicky opakuje... pár desiatok km na akumulátor a potom pár desiatok km na alternátor+dobíjanie aku....Pampa píše: ↑20 úno 2021, 10:47 Chlapci a to mate aj zmerane, alebo pisete co ste niekde precitali? Ked som auto kupil, urobil som si kompletny log na dlhsej ceste, a nenasiel som miesto kde by nebola baterka nabijana, okrem casu ked motor nebezal (napr zafungoval start/stop). Po starte naozaj nenabija, ale trva to asi 15 alebo 20 sekund ked nabijanie nabehne naplno, cize pokryje vybitie pri starte velmi rychlo a vobec nie je potrebne aby sa motor zohrial.
BTW nech je to akokolvek, tak vec o ktorej pisem s inteligentnym nabijanim nema absolutne nic spolocneho, lebo motor pocas toho co som to meral a testoval nebezal ani raz takze vplyv na ten problem od intelignetneho nabijania je presne nulovy
Ale pre tu srandu teraz cez vikend asi pojazdim, tak mozem zmerat kolko kapacity bude po jazde chybat.
Ako som už písal na niekoľkých miestach... v mojom prípade túto fičúru odstaví zapnutie stretávacích svetiel (H7).....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Akumulator AGM
Souhlas. Mám taky ten měřák a vypozoroval jsem stejné chování. Jen v pondělí, když jsem jel ráno 100 km za stálého mrazu okolo -15°C, to pořád drželo přes 14 V. Když jsem ale jel před polednem zpět, už bylo "jen" nějakých -7°C, tak už to bylo opět v tom "rekuperativním" režimu.
Ještě mě napadá, jestli na to nemohly mít vliv i světla, ale myslím, že ne. I při těch -15°C jsem měl dost často jen DRL. Navíc mám LEDky, takže tam to bude asi jedno.
Ještě mě napadá, jestli na to nemohly mít vliv i světla, ale myslím, že ne. I při těch -15°C jsem měl dost často jen DRL. Navíc mám LEDky, takže tam to bude asi jedno.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: Akumulator AGM
No ze to cykluje a ze su tam rozne nevyrovnanosti sa nehadam, hovorim ze ani sekundu nebol akumulator sustavne vybijany. NIkdy ani na sekundu mi napetie nepadlo pod 13,8V co je float napetie (okrem startovania ako som pisal a zhruba nasledujucich 15 az 20s). Pri zastaveni motora samozrejme padlo napetie az niekde k 12V.
BTW tiez mam ledky
BTW2 ... hovorim o napeti NA AKUMULATORE nie v sieti, co moze byt dost velky rozdiel kedze nabijaci vodis od alternatora ide k akumularoru a siet je z za tym. takze ak zapnem hromadu spotrebicov, kludne mozem vidiet nizke napetia aj ked akumulator ma stale >12,6V
BTW tiez mam ledky
BTW2 ... hovorim o napeti NA AKUMULATORE nie v sieti, co moze byt dost velky rozdiel kedze nabijaci vodis od alternatora ide k akumularoru a siet je z za tym. takze ak zapnem hromadu spotrebicov, kludne mozem vidiet nizke napetia aj ked akumulator ma stale >12,6V
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Re: Akumulator AGM
• Naprostá většina motorů je likvidována standartním uživatelem, který si naivně myslí, že výrobce a prodejce svými opatřeními dělají vše, aby mu autíčko vydrželo. Mám na mysli dodržování nesmyslných, dlouhých intervalů výměny olejů v motoru, převodovce. Nesmyslnými intervaly výměny vzduchových filtrů.
• Další věcí je unikum - hnědo-zelené mafie z EU a to START&STOP. Jistě šetří palivo, ale zcela jistě nešetří motor a akumulátor. Porovnejte si kolik litrů PHM musíte ušetřit, aby vám to zaplatilo nový AGM akumulátor o ceně motoru se raději nezmiňuji. A jaká je životnost starteru , vybaveného jehlovými ložisky na místo třecích ? Kdy se projeví větší opotřebení uhlíků – kolektoru ?
• Inteligentní dobíjení ? No nazvěme věci pravým jménem. Nejde o inteligentní z hlediska majitele vozu, ale o inteligentní pro právě jmenovanou hnědo-zelenou mafii z EU. Toto inteligentní dobíjení doplňuje výše jmenovaný systém START&STOP . Opět zdůvodněné úsporou paliva a snížení emisí výfukových plynů - tedy prý ekologické.
Na rozdíl od START&STOP tato vymyšlenost tlačítkem vypnout nejde. Je nastaveno tak, aby při ustálené rychlosti či akceleraci alternátor nedobíjel akumulátor vůbec, nebo opravdu minimálně. Takže ani po 370 km po dálnici nemusí být napětí akumulátoru AGM vyšší jak 12,4 V . Takže ani dlouhá jízda aku mnohdy nenabije. Ale při deceleraci se snaží přebíjením AKB vzniklé manko napětí AKB nahradit. Taky dobré na životnost akumulátoru.
Systém vozidla reguluje spodní napětí na základě teploty okolí tak, aby akumulátor nastartoval motor. Teplota 20 st C to je jen 70 % kapacity akumulátoru . Když máte akumulátor s kapacitou 70 Ah tak ve 20 st. Má jen 49 Ah, tedy pokud je nový. Pokud u akumulátoru klesne napětí pod 12,5 V tak začíná sulfatace. Na deskách se tvoří krystalky síry, které začnou kroutit desky, pokud se desky spojí – dojde k vyzkratování článku. Pokud přebíjíme při deceleraci křehne kladná mřížka. To je důvod, proč auta s inteligentním dobíjení musí mít baterie například AGM, kde desky odděluje skelná vata. Ale ani tato opatření nejsou zcela účinná .
Jsou známé případy kde AKB nevydržela ani 3 roky, taxikářům dokonce jen rok. Originální baterie AGM stojí cca 8 000 Kč.
Jak ochránit životnost AGM ?
• pravidelným dobíjením, min jednou za měsíc, ideálně jednou týdně,
• automobily s inteligentním řízením napětí je potřeba nabíjet tak, že kladný pól nabíječky připojíte na kladný pól AKB, záporný pól zdroje ale musíte připojit na kostru vozidla, ne na záporný pól AKB.
• Použití správné nabíječky na AGM baterie
• Další možnost je trvalé zapojení většího spotřebiče, klimatizace apod
• Deaktivace Start stop systému
• Nastavení vyššího udržovacího napětí v palubní síti třeba na zmíněných 12.9 V ( pak můžete použít běžnou olověnou autobaterii )
Jak je tedy ekologický systém v nových vozech , který nám zde hnědo-zelená mafie IV. Říše dala ?
• Kratší životnost autobaterie , jejíž výroba a likvidace rozhodně nění bez dopadu na přírodu.
• O kolik jsou sníženy zplodiny z výfukových plynů ? A opravdu o to, ve světovém měřítku jde ? Podívejte se, kolik kamionů brázdí naši zemi. Jeden za druhým, ani jeden nemá , alespoň o tom nevím, že by měl START&STOP, inteligentní dobíjení, AGM baterie. Proč , když jde o ekologii, nenahradí kamiony železnice ?
• Když jede kontejnerová loď z Číny, či loď s břidlicovým plynem , která je poháněna mazutem - tak její zplodiny na cestu sem a zpět ( tedy Čína – Evropa nebo USA – Evropa ) jsou na úrovni množství zplodin osobních vozů v 1/5 Evropy. A kolik těch lodí jezdí ?
Dál nemá cenu pokračovat. Tady nejde o ekologii, tady jde jen a jen o peníze. A o peníze nás běžných občanů .
• Další věcí je unikum - hnědo-zelené mafie z EU a to START&STOP. Jistě šetří palivo, ale zcela jistě nešetří motor a akumulátor. Porovnejte si kolik litrů PHM musíte ušetřit, aby vám to zaplatilo nový AGM akumulátor o ceně motoru se raději nezmiňuji. A jaká je životnost starteru , vybaveného jehlovými ložisky na místo třecích ? Kdy se projeví větší opotřebení uhlíků – kolektoru ?
• Inteligentní dobíjení ? No nazvěme věci pravým jménem. Nejde o inteligentní z hlediska majitele vozu, ale o inteligentní pro právě jmenovanou hnědo-zelenou mafii z EU. Toto inteligentní dobíjení doplňuje výše jmenovaný systém START&STOP . Opět zdůvodněné úsporou paliva a snížení emisí výfukových plynů - tedy prý ekologické.
Na rozdíl od START&STOP tato vymyšlenost tlačítkem vypnout nejde. Je nastaveno tak, aby při ustálené rychlosti či akceleraci alternátor nedobíjel akumulátor vůbec, nebo opravdu minimálně. Takže ani po 370 km po dálnici nemusí být napětí akumulátoru AGM vyšší jak 12,4 V . Takže ani dlouhá jízda aku mnohdy nenabije. Ale při deceleraci se snaží přebíjením AKB vzniklé manko napětí AKB nahradit. Taky dobré na životnost akumulátoru.
Systém vozidla reguluje spodní napětí na základě teploty okolí tak, aby akumulátor nastartoval motor. Teplota 20 st C to je jen 70 % kapacity akumulátoru . Když máte akumulátor s kapacitou 70 Ah tak ve 20 st. Má jen 49 Ah, tedy pokud je nový. Pokud u akumulátoru klesne napětí pod 12,5 V tak začíná sulfatace. Na deskách se tvoří krystalky síry, které začnou kroutit desky, pokud se desky spojí – dojde k vyzkratování článku. Pokud přebíjíme při deceleraci křehne kladná mřížka. To je důvod, proč auta s inteligentním dobíjení musí mít baterie například AGM, kde desky odděluje skelná vata. Ale ani tato opatření nejsou zcela účinná .
Jsou známé případy kde AKB nevydržela ani 3 roky, taxikářům dokonce jen rok. Originální baterie AGM stojí cca 8 000 Kč.
Jak ochránit životnost AGM ?
• pravidelným dobíjením, min jednou za měsíc, ideálně jednou týdně,
• automobily s inteligentním řízením napětí je potřeba nabíjet tak, že kladný pól nabíječky připojíte na kladný pól AKB, záporný pól zdroje ale musíte připojit na kostru vozidla, ne na záporný pól AKB.
• Použití správné nabíječky na AGM baterie
• Další možnost je trvalé zapojení většího spotřebiče, klimatizace apod
• Deaktivace Start stop systému
• Nastavení vyššího udržovacího napětí v palubní síti třeba na zmíněných 12.9 V ( pak můžete použít běžnou olověnou autobaterii )
Jak je tedy ekologický systém v nových vozech , který nám zde hnědo-zelená mafie IV. Říše dala ?
• Kratší životnost autobaterie , jejíž výroba a likvidace rozhodně nění bez dopadu na přírodu.
• O kolik jsou sníženy zplodiny z výfukových plynů ? A opravdu o to, ve světovém měřítku jde ? Podívejte se, kolik kamionů brázdí naši zemi. Jeden za druhým, ani jeden nemá , alespoň o tom nevím, že by měl START&STOP, inteligentní dobíjení, AGM baterie. Proč , když jde o ekologii, nenahradí kamiony železnice ?
• Když jede kontejnerová loď z Číny, či loď s břidlicovým plynem , která je poháněna mazutem - tak její zplodiny na cestu sem a zpět ( tedy Čína – Evropa nebo USA – Evropa ) jsou na úrovni množství zplodin osobních vozů v 1/5 Evropy. A kolik těch lodí jezdí ?
Dál nemá cenu pokračovat. Tady nejde o ekologii, tady jde jen a jen o peníze. A o peníze nás běžných občanů .
Naposledy upravil(a) kolomaz dne 20 úno 2021, 14:08, celkem upraveno 2 x.
Re: Akumulator AGM
obávám se, že napětí v zásuvce pro zapalovač apod. neodpovídá napětí na akumulátoru viz výše.Bagrid píše: ↑20 úno 2021, 11:12 Mám v zapalovači daný měřič napětí od číňana za pár šušní, na kterém je krásně vidět, jak se mění napětí během jízdy s inteligentním dobíjením. Napětí lítalo od nějakých 12V až k 15V. Nabíjení probíhalo vesměs jen při brzdění motorem. Nabíječka mi po připojení ukazovala ubohých 25%, takže jsem oddělal konektor na mínus pólu. Napětí je nyní permanentně 14,5V a je klid.