Akumulator AGM

Co se jinam nevešlo - výfuk, kola, údržba, akumulátor, příslušenství, manuály/schémata atd.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
EFISO
**
Příspěvky: 428
Registrován: 22 črc 2018, 14:45
Bydliště: Sabinov

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od EFISO »

Koľko voltov je na svorkách akumulátora toľko voltov je aj v elektrickej sieti automobilu ! . Rozdiel je iba v tom kde je to merané . Najmenšie skreslenie je na svorkách akumulátora a čim je merane na tenšom a dlhšom kábli v elektrickej sieti tím je väčší úbytok napätia na konci vodiča .
Kľudne aj niekoľko desatín voltu . Ale aj tak je to zanedbateľný rozdiel pre informatívne meranie napätia v automobile a na akumulátore .
To cyklické maximálne nabíjane akumulátora ISG vôbec nepospieva oloveným doskám akumulátora a tiež voľnobežnej remenici.
Pampa ak ti neklesne napätie pod 13,8V môže to biť starším akumulátorom ktorý sa už správa ako "spotrebič " preto ti to neklesne pod 13,8V
ak by si dal nový ako ja pred 2,5 rokmi tak možno bi ti to začalo tiež kolísať ako mne pri novom akumulátore (až tak že je ISG deaktivované odpojením jedného káblika zo senzora na -pole akumulátora. Teraz je tam trvalé konštantných 14,6V v elektrickej sieti automobilu .
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Reklama
 

thaischumi
**
Příspěvky: 204
Registrován: 05 srp 2020, 09:03

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od thaischumi »

Ale odpovídá, mezi zásuvkou a aku jsou pouze pojistka a relé.
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
dibarbora
*****
Příspěvky: 2234
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od dibarbora »

Ale odpovedá... pokiaľ nie je auto nejako postihnuté hybridnou technológiou.... 48V mildhybrid, fullhybrid (na 12v aku potrebuje nejaký DC/DC menič).... tak alternátor je priamo galvanicky spojený s akumulátorom... zásuvka zapaľovača je tak isto napojená na akumulátor, cez nejaké relé a poistku... v mojom prípade napätie v palubnej sieti padá na 12,4-12,8V... podľa nálady akumulátora...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
kolomaz
**
Příspěvky: 371
Registrován: 01 led 2021, 18:02

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od kolomaz »

A proto , když se dobíjí AGM baterie tak se mínus pól nedává na akumulátor mínus pól, ale na kostru .
Jak jinak :D/
kolomaz
**
Příspěvky: 371
Registrován: 01 led 2021, 18:02

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od kolomaz »

kolomaz píše: 20 úno 2021, 14:07
Bagrid píše: 20 úno 2021, 11:12 Mám v zapalovači daný měřič napětí od číňana za pár šušní, na kterém je krásně vidět, jak se mění napětí během jízdy s inteligentním dobíjením. Napětí lítalo od nějakých 12V až k 15V. Nabíjení probíhalo vesměs jen při brzdění motorem. Nabíječka mi po připojení ukazovala ubohých 25%, takže jsem oddělal konektor na mínus pólu. Napětí je nyní permanentně 14,5V a je klid.
obávám se, že napětí v zásuvce pro zapalovač apod. neodpovídá napětí na akumulátoru viz výše.
myšleno při provozu za jízdy.
Pampa
**
Příspěvky: 237
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od Pampa »

dibarbora píše: 20 úno 2021, 15:03 Ale odpovedá... pokiaľ nie je auto nejako postihnuté hybridnou technológiou.... 48V mildhybrid, fullhybrid (na 12v aku potrebuje nejaký DC/DC menič).... tak alternátor je priamo galvanicky spojený s akumulátorom... zásuvka zapaľovača je tak isto napojená na akumulátor, cez nejaké relé a poistku... v mojom prípade napätie v palubnej sieti padá na 12,4-12,8V... podľa nálady akumulátora...
To by si musel najpr zastrelit pana Ohma ... ten prisiel na to ze drotiky maju odpor a ked nimi tahas prud, mas ubytok napetia :twisted: .. takze v principe to tak nejde. Alternator surcuje napetie AKUMULATORA, nie siete, spetna vezba regulacie je vedena zo svoriek, nie niekde zo siete. Ak zatazis siet ktora ma nejaky odpor vodicov, prechodovych odporov poistiem samotnych poistiek, prechodov relatiek atd co moze byt kludne 10mO, padne napetie bez toho aby stabilizovane napetie akumulatora pohlo.

no a teraz realne data a nie dohady co by mohlo alebo nemohlo, lebo vidim ze v tejto debate je tazko odlisit nazory a pocity od faktov ..

jazdil som 2 hodiny, striedavo mesto, okreska dialnica ... akumulator bol dobity pred 3 dnami (pri teste kapacity) do plna. PO tych 2 hodinach a dni na ceste som pred chvilou dobil, 0,77Ah co je menej ako mi predtym stratil pri jednodnovom stani v garazi. Takze za mna vsetko OK, ziadne ne/inteligentne nabijanie mi akumulator nezabija tym ze by ho nechal podvybit (to ze sa trapi cyklovanim, S/S atd samozrejme suhlasim, ako to napisal aj kolomaz) ... a aj ked je to mikrocislo, vidim ze sa akumulator sa DOBIL na hodnotu "plna" (aj ked uznavam ze je to mikrocislo, takze diskutabilne, v kazdom pripade NEVYBIL sa). Ak to vyjde, mozem to skusit este raz o tyzden a necham ho predtym vybit svetlami aby to bolo na istotu.

A ano,skusal som aj vypnut vsetky spotrebice aj zapnut nevidel som rozdiel, je mozne ze tie LEDky nezeru dost aby sa nieco udialo, ale mal som aj vyhrievanie sedaciek a tiez nic ... samozrejme vsetko so zohriatym motorom a olejom na 80 stupnoch a S/S spravne fungoval takze ziedne emergency charging.

Ked mi zafungoval S/S tak napetie pomaly kleslo na 12,2 - cize presne cislo ktore mam na baterke ked auto stoji a RJ zerie 2,5A ... surprise.

Tym problem uzatvaram za mna a moje auto je vsetko jasne :mrgreen: ... proste to beriem ze je je to tak a nevidim cic co by bolo zle. Mozno sa k tomu vratim az raz budem mat novy akumulator :mrgreen: ... ale dufam ze nie : - ))))))))))))
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
kolomaz
**
Příspěvky: 371
Registrován: 01 led 2021, 18:02

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od kolomaz »

No Pampa napsal jsi to to dobře. A jelikož vedle pan Ohma žil i pan Kirhof se svým zákonem o součtu proudů v uzlu je pak naprosto jasné, že palubní napětí a napětí za regulátorem na akumulátoru za provozu nemůže být stejné. Takže asi tak. Ale ..... třeba někdo došel na to, že tyto zákony dnes již neplatí.
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9101
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od idam.i »

Hľadal som tých pánov na facebuku a nič.Tak už to asi neplatí. :-k
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Pampa
**
Příspěvky: 237
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od Pampa »

I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
dibarbora
*****
Příspěvky: 2234
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od dibarbora »

Pampa píše: 20 úno 2021, 16:36 To by si musel najpr zastrelit pana Ohma ... ten prisiel na to ze drotiky maju odpor a ked nimi tahas prud, mas ubytok napetia :twisted: .. takze v principe to tak nejde. Alternator surcuje napetie AKUMULATORA, nie siete, spetna vezba regulacie je vedena zo svoriek, nie niekde zo siete. Ak zatazis siet ktora ma nejaky odpor vodicov, prechodovych odporov poistiem samotnych poistiek, prechodov relatiek atd co moze byt kludne 10mO, padne napetie bez toho aby stabilizovane napetie akumulatora pohlo.

no a teraz realne data a nie dohady co by mohlo alebo nemohlo, lebo vidim ze v tejto debate je tazko odlisit nazory a pocity od faktov ..
Pozerám, že téória elektrotechniky Ti cudzia nie je ale trochu praxe chýba... takže...

1/ Voltmeter je merací prístroj ideálne s nekonečným... reálne s veľmi veľkým vstupným odporom... rozhodne s o niekoľko rádov väčším ako sú prechodové odpory kontaktov, poistiek a vodičov na ceste.. pripojením voltmetra do zapaľovača vytvoríš obvod v ktorom bude vzhľadom na pretekajúci prúd úbytok na skôr spomenutých prvkov zanedbateľný a napätie odmerané v nezaťaženom zapaľovači sa bude fakticky rovnať napätiu na akumulátore.

2/ Napätie na akumulátore ale aj v palubnej sieti je určované alternátorom to máš pravdu... ale len za predpokladu, že alternátor je nabudený... keď RJ v záujme odľahčenia motora alternátor odbudí ... tak napätie na svorkách alternátora sa dostane na nižšiu hodnotu ako je napätie akumulátora a palubnú sieť napája len akumulátor :!: Diódy v usmerňovacom mostíku sa starajú o to aby sa akumulátor nevybíjal v tomto stave cez vinutie alternátora.

3/ Treba sledovať napätie v palubnej sieti a nie prepočítavať o koľko AH si dobil akumulátor po jazde.. by som rád videl, čím to meriaš... máš osciloskopický záznam priebehu prúdu do akumulátora a odmerané tepelné straty pri nabíjaní :?: Pretože tak ako ty tvrdíš, že meranie napätia v zapaľovači je dohadom, tak ja tvrdím, že tvoje meranie doplnenej kapacity je tiež len dohad.. bez reálneho základu...
kolomaz píše: 20 úno 2021, 19:50 No Pampa napsal jsi to to dobře. A jelikož vedle pan Ohma žil i pan Kirhof se svým zákonem o součtu proudů v uzlu je pak naprosto jasné, že palubní napětí a napětí za regulátorem na akumulátoru za provozu nemůže být stejné. Takže asi tak. Ale ..... třeba někdo došel na to, že tyto zákony dnes již neplatí.
Na akumulátore žiadny regulátor nie je.... regulátor je na alternátore... okrem iného je riadený aj RJ motora a reguluje budiaci prúd v rotorom vinutí alternátora. Veľkosť budiaceho prúdu definuje napätie a fakticky aj okamžitý výkon, ktorý je schopný alternátor dodať do palubnej siete. (+a -) svorka alternátora s (+a-) svorkou akumulátora tvoria dva galvanicky prepojené uzly... pričom napätie medzi nimi definuje napätie palubej siete... čo sa týka merania napätia viď viššie....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od WalterB »

Pánové, pánové... to už jste se teda dostali hodně daleko :D
Pro mne, jako pro prostého muže z lidu (co používá nabíječku z LIDlu) zkrátka platí, že baterku je dobré občas dobít.
Odpusťte, že vám ještě vstupuji do diskuse, ale přidávám dnešní poznatek z jízdy (20 km tam, cca hodina pauza, 20 km zpět, to vše při teplotě cca 8°C¨):
  • první start (cesta tam) - napětí dle čínské krabičky při otočení klíčku: 12,3 V* - auto celou cestu nenabíjelo (pokud jsem tedy "nerekuperoval" - což však s ohledem na profil trasy prakticky nešlo)
  • druhý start (cesta zpět) - napětí dle čínské krabičky při otočení klíčku: 12,1 V (!) - auto celou cestu nabíjelo, krabička ukazovala 14,3 V (ať jsem "rekuperoval" nebo ne)
  • po příjezdu domů krabička ukazoval 12,7 V
*) tady je zajímavé, že baterka byla cca před 3 dny dobita naplno (12,8 V). Od té doby jsem auto nestartoval, nikam s ním nejel, jen jsem ho párkrát odemkl a zamkl a dnes při nějakých úpravách v interiéru mi asi 30 minut svítilo vnitřní osvětlení.

Co to vše znamená vlastně nevím, budu zkrátka občas dobíjet a uvidím. Kdybyste snad měli za to, že na takovém chování baterky je cosi podezřelého, dejte mi vědět.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
kolomaz
**
Příspěvky: 371
Registrován: 01 led 2021, 18:02

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od kolomaz »

a dibarbora - mohu poprosit o odkaz - kopii - že jsem napsal, že regulátor je na autobaterii ?


sám jsi mne citoval ------ a napětí za regulátorem, na akumulátoru, za provozu nemůže být stejné.
Tedy NAPĚTÍ NA AKUMULÁTORU - ne že je regulátor na baterce. Ale to snad ví každý . Nebo se mohu mýlit a neví to.

ano Walter - přesně v souladu s tím co tvrdím, krabička ukazuje napětí v síti - zapalovačových zásuvek :-)
Jinak už asi bylo řečeno vše, a každý ať si udělá podle sebe.
Naposledy upravil(a) kolomaz dne 21 úno 2021, 09:25, celkem upraveno 1 x.
Pampa
**
Příspěvky: 237
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od Pampa »

dibarbora píše: 20 úno 2021, 21:10 trochu praxe chýba... takže...
... takze poznamka cislo 1/ nie je dobre hodnotit cloveka ktoreho nepoznas, v obore mam univerzitne vzdelanie a 40 rokov praxe, z toho od 2008 baterieove pohony ... aj ked tak trochu ine baterky ale stale su to baterky droty a velke prudy ... takze skus sa drzat faktov ako som minule pisal a nenavazat sa do mna 8)

Takze viem velmi dobre ze voltmeter ma skoro nulovu vodivost a nezatazi zasuvku zapalovaca, ale keby si len trochu zapochyboval o svojom presvedceni ze nemam dostatok praxe v obore, a ze by som taky nezmysel asi nenapisal a zamyslel sa kde ten ubytok moze byt, urcite by si zistil ze v aute su spotrebice ktore taky prud aby vznikol ubytok vytvorit vedia. Clovek ktory tebou spominanu prax ma, pri prvom pohlade na vec urcite okamzite odhadne spominane odpory (medzi +polom baterky a uzlom kam su spotrebice pripojene - to je ten spomenuty kirchhoff) na hodnotu ktora pri prudoch spotrebicov v auteu z ma vyznam.

2/ Napetie na akumulatore nie je dane alternatorom ale spetnou vezbou ktora ten budiaci prud reguluje. Ten regulator nie je "sucast alternatora" - to bola technologia minuleho tisicrocia. Vtedy naozaj platilo ze alterantor udrzuje nastavene nabijacie napetie. Podobne to bolo s dynamom, aj ked to malo regulator este inak, mimo samotneho dynama ale to len z dovodu nizkej dostupnej technologie.

Realita je taka ze spetna vezba je daleko zlozitejsia ako by si clovek myslel, jednak je riadenie (spetna vezba) urobene Z AKUMULATORA cize naozaj je riadene napetie na akumulatore (a nie nie som vymazany ze by som si myslel ze regulator prisrobovany k akumulatoru, k akumulatoru je prisrobovany len vyvod spetnej vezby a kedze na jeho konci je len napetovy snimac, nie je zatazeny a tym padom bez ubytku). Alternator da prudy cez 100A ziadny pricetny inzinier neurobi regulaciu na zaciatku vedenia (na alternatore) ked ho kludne moze meraz na akumulatore kde je cielove napedie pozadovane s vyskou presnostou. K tomu pribuda prudovy limit nabijania akumulatora (tau historickou verziou regulacie bolo bezne ze alternator znicil akumulator len preto ze ten bol v zime vybity a alternator donho natlacil 100A cim sa uplne skrivili elektrody, opadala z nich hmota a ked sa naplnila nadobka tak sa akumulator skratoval). Takze teraz sa tam da prudovy snimac na minus pol a RJ vie presne kolko jej ide prudu do akumulatora a kolko do siete atd. A plus mam "inteligentene" nabijanie ktore tiez neriadi alternator.

3/ No merat viem aj vybity aj nabity naboj celkom presne a ze tomu neveris je uz tvoj boj, je to zariadenie presne na to urcene, nevidim dovod tomu neverit len preto ze mas pocit ze to nefunguje 8) . Ak udrzim akumulator CV metodou do poklesu prudu 200mA je urcite nabity na max. Ak tomu neveris, ako hovorim to uz je tvoj boj. Potom zabudni vsetko co som pisal. :twisted:
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Pampa
**
Příspěvky: 237
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od Pampa »

WalterB píše: 20 úno 2021, 21:54 Pánové, pánové... to už jste se teda dostali hodně daleko :D
Pro mne, jako pro prostého muže z lidu (co používá nabíječku z LIDlu) zkrátka platí, že baterku je dobré občas dobít.
Odpusťte, že vám ještě vstupuji do diskuse, ale přidávám dnešní poznatek z jízdy (20 km tam, cca hodina pauza, 20 km zpět, to vše při teplotě cca 8°C¨):
  • první start (cesta tam) - napětí dle čínské krabičky při otočení klíčku: 12,3 V* - auto celou cestu nenabíjelo (pokud jsem tedy "nerekuperoval" - což však s ohledem na profil trasy prakticky nešlo)
  • druhý start (cesta zpět) - napětí dle čínské krabičky při otočení klíčku: 12,1 V (!) - auto celou cestu nabíjelo, krabička ukazovala 14,3 V (ať jsem "rekuperoval" nebo ne)
  • po příjezdu domů krabička ukazoval 12,7 V
*) tady je zajímavé, že baterka byla cca před 3 dny dobita naplno (12,8 V). Od té doby jsem auto nestartoval, nikam s ním nejel, jen jsem ho párkrát odemkl a zamkl a dnes při nějakých úpravách v interiéru mi asi 30 minut svítilo vnitřní osvětlení.

Co to vše znamená vlastně nevím, budu zkrátka občas dobíjet a uvidím. Kdybyste snad měli za to, že na takovém chování baterky je cosi podezřelého, dejte mi vědět.
No toto ma presne zaujima. Mozes urobit pokus a teraz ked si tam videl 12,7V tak znovu pozriet kolko tam je po odstati jeden den? Vsadim zadok ze tam bude znova 12,2V. Otazka potom zostava preco niektore auta to maju 12,7 aj po odstati a niektore 12,2. A myslim ze viem odpoved.

Pises ze "ked otocis klucom" to znamena ze mas normalny kluc, nie hands free?
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od WalterB »

Klíč mám klasický - normální.
To co píšeš bych vyzkoušel, ale včera při návratu domů, jsem připojil nabíječku (ačkoli jsem tam měl právě těch 12,7 V, udělal jsem to jen tak ze zvyku - dobíjím vždy v sobotu :) ). Takže teď tam určitě bude 12,8 V z nabíječky. Nicméně to jdu odpojit, a chvíli dobíjet nebudu. Autem pojedu asi zítra ráno.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Ostatní“