Akumulator AGM

Co se jinam nevešlo - výfuk, kola, údržba, akumulátor, příslušenství, manuály/schémata atd.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Georges
**
Příspěvky: 346
Registrován: 05 bře 2009, 15:16

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od Georges »

i30 s "inteligentním dobíjením". Napětí akumulátoru, měřené Avometem bylo 12,6 V. Po ujetí 210 km na akumulátoru naměřeno 12,1 V.
Baterii bylo nutno dobít. Nějak nemůžu pochopit, co je na tom dobíjení inteligentního ...
Reklama
 

Pampa
**
Příspěvky: 237
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od Pampa »

WalterB píše: 21 úno 2021, 11:23 Klíč mám klasický - normální.
To co píšeš bych vyzkoušel, ale včera při návratu domů, jsem připojil nabíječku (ačkoli jsem tam měl právě těch 12,7 V, udělal jsem to jen tak ze zvyku - dobíjím vždy v sobotu :) ). Takže teď tam určitě bude 12,8 V z nabíječky. Nicméně to jdu odpojit, a chvíli dobíjet nebudu. Autem pojedu asi zítra ráno.
To je naopak vyborne, zopakujes to co som urobil ja, uvidime kde je problem .. ak nejaky je. Vsadzam na 12,2V po otoceni klucika (bez nastartovania). Bude to zodpovedat mojmu prichodu k autu s handsfree. Ak tam budes mat 12,6V tak mam problem :mrgreen:
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
kolomaz
**
Příspěvky: 371
Registrován: 01 led 2021, 18:02

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od kolomaz »

Georges píše: 21 úno 2021, 12:06 i30 s "inteligentním dobíjením". Napětí akumulátoru, měřené Avometem bylo 12,6 V. Po ujetí 210 km na akumulátoru naměřeno 12,1 V.
Baterii bylo nutno dobít. Nějak nemůžu pochopit, co je na tom dobíjení inteligentního ...
No viz str. 2 této témy - inteligentní pro výrobce akumulátorů :-)
dibarbora
*****
Příspěvky: 2236
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od dibarbora »

Pampa píše: 21 úno 2021, 09:23
dibarbora píše: 20 úno 2021, 21:10 trochu praxe chýba... takže...
... takze poznamka cislo 1/ nie je dobre hodnotit cloveka ktoreho nepoznas, v obore mam univerzitne vzdelanie a 40 rokov praxe, z toho od 2008 baterieove pohony ... aj ked tak trochu ine baterky ale stale su to baterky droty a velke prudy ... takze skus sa drzat faktov ako som minule pisal a nenavazat sa do mna 8)
k meritu veci .. riešilo sa tu napätie v zásuvke zapaľovača... vs napätie na baterke... ani pána ohma a ani pána kirchhofa nebudeme lámať cez koleno. Plne s tebou súhlasím, že pokiaľ je na vetve nejaká záťaž, tak úbytok napätia nastane... toto ale neplatí o nezaťaženom zapaľovači, ktorý je bežne zapojený samostatnou vetvou od hlavnej napájacej zberne.... meral som napätie (bežným multimetrom) pri naštartovanom motore a zapnutých svetlách.... v zásuvke na palubovke som nameral takých istých 14,20V ako na svorkách akumulátora...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od WalterB »

Pampa píše: 21 úno 2021, 16:17
WalterB píše: 21 úno 2021, 11:23 Klíč mám klasický - normální.
To co píšeš bych vyzkoušel, ale včera při návratu domů, jsem připojil nabíječku (ačkoli jsem tam měl právě těch 12,7 V, udělal jsem to jen tak ze zvyku - dobíjím vždy v sobotu :) ). Takže teď tam určitě bude 12,8 V z nabíječky. Nicméně to jdu odpojit, a chvíli dobíjet nebudu. Autem pojedu asi zítra ráno.
To je naopak vyborne, zopakujes to co som urobil ja, uvidime kde je problem .. ak nejaky je. Vsadzam na 12,2V po otoceni klucika (bez nastartovania). Bude to zodpovedat mojmu prichodu k autu s handsfree. Ak tam budes mat 12,6V tak mam problem :mrgreen:
To zní docela napínavě :D. A kdy to mám tedy zkusit? Nabíječku jsem odpojoval cca ve 12:40, baterka byla plně nabytá, 12,8 V. Auto jsem ještě nestartoval, ani jsem do něj nelezl.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Pampa
**
Příspěvky: 237
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od Pampa »

Nepochybne ... problem ale je co je to vetva. Napriklad ak zapnem vyhrievanie sedadiel, klimu alebo tak nieco, napetie v zasuvke sa ani nehne. Ak zapnem svetla (a to su ledkove svetla) padne to o nejakych 0,3V. Takze zjavne tie spotrebice nie su na rovnakych vetvach a to je o co ide, pokial nemerias priamo na akumulatore nikdy nemozes vediet ci niekde nemas nejake ubytky. Preto som napisal ze vsetky merane napetia v tych prvych prispevkoch priamo na vyvodoch akumulatora. Ak si zmerias kontakty ktore sa pripajaju na akumulator, uz tie maju seriovy odpor 2mo, pricom akumulator ma tak 4 ... tak uz tam mi lieta 50% odporov, Ak napojis akumulator na analyzator cez tie vyvody a nie napriamo, tak aj funglovka ti zahlasi ze uz nie je celkom OK. Staci sa pozriet na - pol a je vsetko jasne 8)
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Uživatelský avatar
Bagrid
*
Příspěvky: 44
Registrován: 17 pro 2019, 21:45

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od Bagrid »

Sice se už tento článek v některém fóru mihl, ale zde určitě neuškodí.

https://www.auto.cz/nespolehlivost-bate ... rzi-125770
Přílohy
29-origin-5499395.jpg
29-origin-5499395.jpg (61.8 KiB) Zobrazeno 787 x
Hyundai Tucson IceBreaker 1.6 T-GDI 4×4 2019
Ex: Dacia Duster 1.6 SCe 2018
Ex: Fiat Doblo 1.9 JTD 2002
Pampa
**
Příspěvky: 237
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od Pampa »

WalterB píše: 21 úno 2021, 17:34
Pampa píše: 21 úno 2021, 16:17
WalterB píše: 21 úno 2021, 11:23 Klíč mám klasický - normální.
To co píšeš bych vyzkoušel, ale včera při návratu domů, jsem připojil nabíječku (ačkoli jsem tam měl právě těch 12,7 V, udělal jsem to jen tak ze zvyku - dobíjím vždy v sobotu :) ). Takže teď tam určitě bude 12,8 V z nabíječky. Nicméně to jdu odpojit, a chvíli dobíjet nebudu. Autem pojedu asi zítra ráno.
To je naopak vyborne, zopakujes to co som urobil ja, uvidime kde je problem .. ak nejaky je. Vsadzam na 12,2V po otoceni klucika (bez nastartovania). Bude to zodpovedat mojmu prichodu k autu s handsfree. Ak tam budes mat 12,6V tak mam problem :mrgreen:
To zní docela napínavě :D. A kdy to mám tedy zkusit? Nabíječku jsem odpojoval cca ve 12:40, baterka byla plně nabytá, 12,8 V. Auto jsem ještě nestartoval, ani jsem do něj nelezl.
Myslim si ze je to uplne jedno, akonahle do auta sadnes a otocis klucitkom, zacne z neho tahat nejaky par amperov a napetie ti padne aj u nabiteho akumulatora na 12,2V alebo tak nejako. Podstatne je aby sa po tom nabiti nejaky sas ukludnil.

Vysvetlim: Akumulator ma seriovy odpor okolo 4 mo. Pri nabijani sa v stave uplneho nabitia udrzi pri napeti 14,7 aj pri povedzme 100mA. Ak auto berie v kludovom stave dalsich 100mA tak ked tam vidim prud 200mA a napetie 14,7V je nabity. (mimochodom auto nevie zmerat ci je akumulator nabity alebo nie meranim napetia, preto je tam ten geret na - pole ktory meria prud AKUMULATORA <- nie spotrebicov, on meria len a len prud akumulatora. Ak poznam napetie na akumulatore a prud akumulatora da sa vypocitat % nabitia).

No takze ak ho mam nabity, a je na nom 14,7V a prude 100mA co pri vnutornom odpore robi menej ako 1mV cize prakticky nic, a kedze napetie ukludneneho akumulatora je povedzme 12,7V tak mi tu lieta napetie 2V co je polarizacne napetie. To je napetie ktore vznikne polarizaciou elektrod pri nabijani (aj najmensom) tym ze sa iony prestahuju k elektrodam. Ked odpojis nabijanie, tak tie iony sa pomaly difuziou rozlezu a to nejaky cas trva. Potom to napetie padne na tych 12,7V (cisla hovorim z brucha, samozrejme sa lisia u roznych typov akumulatorov). No takze je treba pockat par hodin kym sa to stane. Ak je vsetko OK mal by si namerat nieco do 12,7V. Bohuzial ked otvoris dvere a otocis klucikom, to napetie padne. Zase z dovodu polarizacie, aj pri malom prude (jednotky A) klesne napetie rychlo z 12,7V na 12,2V. Dalej so zvysujucim prudom je to uz viacmenej vec ubytku na vnutornom odpore akumulatora (4mo).

U mna to VYZERA tak ze uz len pri prichode k auto s hands free klucom mi to padne na 12,2V ... ja tipujem ze to same sa ti stane ked otocis klucikom. Ja som toto vlakno otvoril preto ze som sa nevedel domerat ziadneho rozumneho napetia do tych 12,7V, ale dnes som na 90% ze je to tym ze mistaci prist k auto a to zatazi akumulator na tych 12,2 a nie tym ze to akumulator za sebou. Ale co je pravda sa zisti az mi umrie a vymenim ho. Dufam ze sa k tomu poznaniu nikdy nedostanem :twisted:

Takze teraz s tymto vedomim skus nieco namerat, uvidime kam dospejeme :mrgreen:
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
dibarbora
*****
Příspěvky: 2236
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od dibarbora »

Pampa píše: 21 úno 2021, 17:41 Nepochybne ... problem ale je co je to vetva. Napriklad ak zapnem vyhrievanie sedadiel, klimu alebo tak nieco, napetie v zasuvke sa ani nehne. Ak zapnem svetla (a to su ledkove svetla) padne to o nejakych 0,3V. Takze zjavne tie spotrebice nie su na rovnakych vetvach a to je o co ide, pokial nemerias priamo na akumulatore nikdy nemozes vediet ci niekde nemas nejake ubytky. Preto som napisal ze vsetky merane napetia v tych prvych prispevkoch priamo na vyvodoch akumulatora. Ak si zmerias kontakty ktore sa pripajaju na akumulator, uz tie maju seriovy odpor 2mo, pricom akumulator ma tak 4 ... tak uz tam mi lieta 50% odporov, Ak napojis akumulator na analyzator cez tie vyvody a nie napriamo, tak aj funglovka ti zahlasi ze uz nie je celkom OK. Staci sa pozriet na - pol a je vsetko jasne 8)
No a teraz sa môžeme vrátiť na začiatok kde tvrdíš že akumulátor je ISG za každých okolností nejakým prúdom nabíjaný.... dohodli sme sa, že zásuvka zapaľovača u teba je a u mňa pravdepodobne nie výrazne ovplyvňovaná inými spotrebičmi... ja mám H7 a ty máš LED.... takže moje postrehy s čínskou krabičkou do zapaľovača, ktorá inak premeriava cca. 0,4V. (vstupné podmienky.. cesta zo ZA do BA po D1 na tempomat, pohodička 120 tacho, osvetlenie DLR).

1/ prvých cca. 40km sa napätie v zapaľovači najprv ustálilo po štarte na 12,8V (reálne 12,4) a potom plynulo padalo k 12,5V(reálne 12,1V)

2/ po dosiahnutí 12,5V(reálne 12,1V) RJ zareagovala a alternátor zvýšil napätie v palubnej sieti na 14,6V(reálne 14,2V) a udržovala toto napätia ďalších cca.40km

vieš mi racionálne vysvetliť akým spôsobom mohol alternátor dodať do akumulátora v časti cyklu podľa bodu 1/ nejaký náboj :?:
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Pampa
**
Příspěvky: 237
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od Pampa »

Bagrid píše: 21 úno 2021, 17:52 Sice se už tento článek v některém fóru mihl, ale zde určitě neuškodí.

https://www.auto.cz/nespolehlivost-bate ... rzi-125770
Ano jasne, toto vieme, problem toho clanku je v tom ze hovori o "modernom aute", cize nie o tom o ktorom som hovoril ja, lebo ten graf ktory tam je, mi s mojim meranim nesedi. a nesedi v tej casti kde to napetie padne na 12V. To som nenameral pocas 2hodinovej jazdy ani raz, minimum som tam mal 13 a aj to iba ked som vyradil rychlost pocas jazdy a motor dobiehal na volnobezne otacky. Tiez mi napetie nepresiahlo 15V, maximum som mal 14,9V takze ziadnych 16V.

Asi budem musiet reinkarnovat ten logger :?
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Pampa
**
Příspěvky: 237
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od Pampa »

dibarbora píše: 21 úno 2021, 18:11

No a teraz sa môžeme vrátiť na začiatok kde tvrdíš že akumulátor je ISG za každých okolností nejakým prúdom nabíjaný.... dohodli sme sa, že zásuvka zapaľovača u teba je a u mňa pravdepodobne nie výrazne ovplyvňovaná inými spotrebičmi... ja mám H7 a ty máš LED.... takže moje postrehy s čínskou krabičkou do zapaľovača, ktorá inak premeriava cca. 0,4V. (vstupné podmienky.. cesta zo ZA do BA po D1 na tempomat, pohodička 120 tacho, osvetlenie DLR).

1/ prvých cca. 40km sa napätie v zapaľovači najprv ustálilo po štarte na 12,8V (reálne 12,4) a potom plynulo padalo k 12,5V(reálne 12,1V)

2/ po dosiahnutí 12,5V(reálne 12,1V) RJ zareagovala a alternátor zvýšil napätie v palubnej sieti na 14,6V(reálne 14,2V) a udržovala toto napätia ďalších cca.40km

vieš mi racionálne vysvetliť akým spôsobom mohol alternátor dodať do akumulátora v časti cyklu podľa bodu 1/ nejaký náboj :?:
Ja som nepovedal ze ked je tam 12,1V tak je akumulator nabijany, to zase podsuvas, samozrejme ze nie je, ja som povedal ze taky rezim som JA na MOJOM aute nenameral. Moja reakcia na ludi ktory to tvrdili bola OTAZKA ci to maju namerane alebo to citali v podobnom clanku ako teraz nalinkoval Bagrid. Lebo JA som to meral a nic podobne sa na MOJOM aute nedeje ani teraz ani 2 roky dozadu ked bol akumulator skoro novy (6mesiacov).

A meral som to z jednoducheho dovodu, lebo takych clankov som videl uz pred kupou vela, tak som proste chcel mat istotu. Je mozne ze to mam pokazene, ale ak ano, som za to rad : - )))))))))))))

To je cele.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
dibarbora
*****
Příspěvky: 2236
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od dibarbora »

Ja som to meral a u mňa sa to potvrdilo... pokiaľ mám technické možnosti, tak si teóriu vždy overujem praktickým zisťovaním a meraním... ;-) .
Jediná možnosť okrem nejakej "poruchy" je už len to, že pri CRDI to majú inak naprogramované...... ja mám TGDi.... alebo sú LED svetlá háklivejšie...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Pampa
**
Příspěvky: 237
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od Pampa »

Viac by som veril na tie svetla, myslim ze si pisal ze ked ich zapnes, tak sa to chova inak. Takze nejaka zavislost tam bude. Klasicka ledka bude mat celkom iste problem fungovat rovnako pri 12v ako pri 16V, ale predpokladam (respekvive dufam) ze LEDky maju vlastny zdroj PRUDU takze to by malo mat nulovu citlivost na napajacie napetie ... teda ak to robil pricetny inzinier, co predpokladam ze robil kedze to zatial dobre funguje :mrgreen:
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
dibarbora
*****
Příspěvky: 2236
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od dibarbora »

Pri H7 je to chovanie systému (udržovanie stabilného napätia 14+niečo....) očakávateľné.... žiarovka by inak citeľne blikala... a 15 a viac voltov by spasilo zo sveta aj long life žiarovku za pár desiatok hodín....
Skôr pri LED by som očakával, tak ako píšeš plnú nálož elektroniky... prúdový zdroj s patrične ošetreným vstupom a schopnosťou pracovať v rozsahu 12-16V na vstupe.... bez nejakého vplyvu na životnosť....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 801
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: Akumulator AGM

Příspěvek od Pjotr1 »

Jen pro info popíšu moje měření (žádné domněnky) :
Vstupní podmínky : i30 r.v. 2020 před FL, 1.4 t-gdi, bat AGM 70Ah, plně dobitá nabíječkou Lídl program vločka, následující 2 dny cesta 4x20km, teplota 5°C, měření napětí aplikací Torque, SS vypnutý.
Před testem jsem delší dobu jezdil s odpojeným kablíkem čidla na baterii, kdy se napětí trvale drželo na 14,4V. Před nabíjením jsem kablík zapojil a nechal tak.
Test : před nastartováním napětí 12,4 V. Po nastartování první 1-2 minuty nedobíjí ale pak trvale 14,9 V. Pár minut po vypnutí motoru je napětí 12,5 V.
Výsledek : baterka byla po 2 minutách od nastartování dobíjená trvale v rozmezí 14,8-15 V bez jediného většího výkyvy a bez ohledu na odběr proudu (zapnutá světla a vyhřívané sedačky nabo naopak vše vypnuté a jízda pod větší zátěží).
Nechci nic řešit ani rozdmýchávat flame. Sice bych rád znal logiku inteligentního dobíjení, ale zatím to teda vůbec nechápu.

Jen ještě k přesnosti měření různých metod, 3 hodiny po vypnutí motoru :
12,1 V - levný čínský voltmetr v zásuvce pro zapalovač
12,3 V - voltmetr na pólech baterie
12,4 V - torque
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Ostatní“