To by tak asi +/- kosinus sedelo s tym co to ukazuje mne ... az na tie svetla, ked ich zapnem klesne mi napetie aj na torque. Mas LEDky aleno halogeny?Pjotr1 píše: ↑23 úno 2021, 14:11 Jen pro info popíšu moje měření (žádné domněnky) :
Vstupní podmínky : i30 r.v. 2020 před FL, 1.4 t-gdi, bat AGM 70Ah, plně dobitá nabíječkou Lídl program vločka, následující 2 dny cesta 4x20km, teplota 5°C, měření napětí aplikací Torque, SS vypnutý.
Před testem jsem delší dobu jezdil s odpojeným kablíkem čidla na baterii, kdy se napětí trvale drželo na 14,4V. Před nabíjením jsem kablík zapojil a nechal tak.
Test : před nastartováním napětí 12,4 V. Po nastartování první 1-2 minuty nedobíjí ale pak trvale 14,9 V. Pár minut po vypnutí motoru je napětí 12,5 V.
Výsledek : baterka byla po 2 minutách od nastartování dobíjená trvale v rozmezí 14,8-15 V bez jediného většího výkyvy a bez ohledu na odběr proudu (zapnutá světla a vyhřívané sedačky nabo naopak vše vypnuté a jízda pod větší zátěží).
Nechci nic řešit ani rozdmýchávat flame. Sice bych rád znal logiku inteligentního dobíjení, ale zatím to teda vůbec nechápu.
Jen ještě k přesnosti měření různých metod, 3 hodiny po vypnutí motoru :
12,1 V - levný čínský voltmetr v zásuvce pro zapalovač
12,3 V - voltmetr na pólech baterie
12,4 V - torque
Akumulator AGM
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Akumulator AGM
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
- Reklama
Re: Akumulator AGM
ta sme dospeli že vodič asi kúpi k autu voltmeter aby meral, nabíjačku aby nabíjal, odstavíme S-S systém,obídeme inteligentné nabíjanie.... no kúp si ladu a potom si ju dorob.... časy sa vracajú...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Akumulator AGM
Upřesnění k mému předchozímu příspěvku: https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 30#p596451
Hlásím, že u i30 po FL s Bi-LED světly je dobíjení rovněž evidentně závislé na tom, zda jsou aktuálně rozsvícena potkávací/dálková. Jakmile je zapnu, tak napětí v sítí (čínská krabička v zásuvce) bez ohledu na režim jízdy, počasí, teplotu motoru apod. stoupne na hodnotu cca 14,3 V, jakmile je vypnu, tak klesne na (...no na co vlastně? - na hodnotu aktuálního napětí baterie? - asi..) třeba nějakých těch 12,5 V.
To vysvětluje zvláštní chování auta, kdy mi jednu cesta TAM nenabíjelo vůbec a druhou pak ZPĚT naopak nabíjelo pořad. Neuvědomil jsem si, že při zpáteční cestě se už řádně zešeřilo a jel jsem tedy na světla.
Hlásím, že u i30 po FL s Bi-LED světly je dobíjení rovněž evidentně závislé na tom, zda jsou aktuálně rozsvícena potkávací/dálková. Jakmile je zapnu, tak napětí v sítí (čínská krabička v zásuvce) bez ohledu na režim jízdy, počasí, teplotu motoru apod. stoupne na hodnotu cca 14,3 V, jakmile je vypnu, tak klesne na (...no na co vlastně? - na hodnotu aktuálního napětí baterie? - asi..) třeba nějakých těch 12,5 V.
To vysvětluje zvláštní chování auta, kdy mi jednu cesta TAM nenabíjelo vůbec a druhou pak ZPĚT naopak nabíjelo pořad. Neuvědomil jsem si, že při zpáteční cestě se už řádně zešeřilo a jel jsem tedy na světla.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: Akumulator AGM
Pampa : já mám LEDky a rozdíl mezi denním svícením a tlumenýma = za jízdy žádná změna palubního napětí
WalterB : já zatím testoval (měl zapojený čidlo na baterii) jen 4 jízdy (2 dny). Moje domněnka je že s FL nasadily agresívnější šetření (nedobíjení). Mně napětí nikdy nekleslo pod 14,8V s nastartovaným motorem. Moje čínská krabička ukazuje stálých 14,7 V.
slabostka : není to DODO (dodělej doma), jen si hraju, rád chápu jak věci fungují
WalterB : já zatím testoval (měl zapojený čidlo na baterii) jen 4 jízdy (2 dny). Moje domněnka je že s FL nasadily agresívnější šetření (nedobíjení). Mně napětí nikdy nekleslo pod 14,8V s nastartovaným motorem. Moje čínská krabička ukazuje stálých 14,7 V.
slabostka : není to DODO (dodělej doma), jen si hraju, rád chápu jak věci fungují
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Akumulator AGM
No tak to uz je uplny hokej, nakoniec zistime ze co auto to original
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Re: Akumulator AGM
Tak to sa podoba na to co pise dibarbora. Ked LEDky zapalim ja tak torque ukazuje rovnako 14,3V, ked ich vypnem, vam napetie padne ale mne vystupi na 14,7VWalterB píše: ↑23 úno 2021, 16:27 Upřesnění k mému předchozímu příspěvku: https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 30#p596451
Hlásím, že u i30 po FL s Bi-LED světly je dobíjení rovněž evidentně závislé na tom, zda jsou aktuálně rozsvícena potkávací/dálková. Jakmile je zapnu, tak napětí v sítí (čínská krabička v zásuvce) bez ohledu na režim jízdy, počasí, teplotu motoru apod. stoupne na hodnotu cca 14,3 V, jakmile je vypnu, tak klesne na (...no na co vlastně? - na hodnotu aktuálního napětí baterie? - asi..) třeba nějakých těch 12,5 V.
To vysvětluje zvláštní chování auta, kdy mi jednu cesta TAM nenabíjelo vůbec a druhou pak ZPĚT naopak nabíjelo pořad. Neuvědomil jsem si, že při zpáteční cestě se už řádně zešeřilo a jel jsem tedy na světla.
... takze to by sme uz mali 3 verzie regulacie
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Re: Akumulator AGM
tak jsem dnes vzal i30 1,4 TGDI
připojil voltmetr na akumulátor , připojil voltmetr do zásuvky v autě.
Před startem vozu U aku = 12,64 V , U zas = 12,37 V - provedena výměna voltmerů U aku = 12,71 , U zas = 12,31
Za jízdy U zas se ustálilo na 14,1 V bez ohledu na zapnutých světlech, vyhřívání sedaček , U aku se pohybovalo 12,9 až 12,66
Ujetá vzdálenost 72 km .
Toť vše.
Napětí v palubní síti, neodpovídá napětí na baterii, což je logické, mnohé spotřebiče vyžadují "požadované napětí" s jistou tolerancí. baterie je a nebo není nabíjena, kdyby bylo napětí v síti totžné s napětím na akumulátoru byl by vždy , když je napětí vyšší jak napětí akumulátrou dobíjen.
To je ten Kirhofův zákon - v praxi. Pro praktiky !.
připojil voltmetr na akumulátor , připojil voltmetr do zásuvky v autě.
Před startem vozu U aku = 12,64 V , U zas = 12,37 V - provedena výměna voltmerů U aku = 12,71 , U zas = 12,31
Za jízdy U zas se ustálilo na 14,1 V bez ohledu na zapnutých světlech, vyhřívání sedaček , U aku se pohybovalo 12,9 až 12,66
Ujetá vzdálenost 72 km .
Toť vše.
Napětí v palubní síti, neodpovídá napětí na baterii, což je logické, mnohé spotřebiče vyžadují "požadované napětí" s jistou tolerancí. baterie je a nebo není nabíjena, kdyby bylo napětí v síti totžné s napětím na akumulátoru byl by vždy , když je napětí vyšší jak napětí akumulátrou dobíjen.
To je ten Kirhofův zákon - v praxi. Pro praktiky !.
Re: Akumulator AGM
Takze zase inak
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Re: Akumulator AGM
Dnes som si dovolil natočiť trochu praxe z mojej reality... vo videu máš možnosť vidieť kolísanie napätia v palubnej sieti ktoré korešponduje s mojim popisom... vzostupy napätia nastali v čase brzdenia motorom ...v aute viď popis... MY2018.... H7 svetlá...kolomaz píše: ↑23 úno 2021, 17:55 tak jsem dnes vzal i30 1,4 TGDI
připojil voltmetr na akumulátor , připojil voltmetr do zásuvky v autě.
Před startem vozu U aku = 12,64 V , U zas = 12,37 V - provedena výměna voltmerů U aku = 12,71 , U zas = 12,31
Za jízdy U zas se ustálilo na 14,1 V bez ohledu na zapnutých světlech, vyhřívání sedaček , U aku se pohybovalo 12,9 až 12,66
Ujetá vzdálenost 72 km .
Toť vše.
Napětí v palubní síti, neodpovídá napětí na baterii, což je logické, mnohé spotřebiče vyžadují "požadované napětí" s jistou tolerancí. baterie je a nebo není nabíjena, kdyby bylo napětí v síti totžné s napětím na akumulátoru byl by vždy , když je napětí vyšší jak napětí akumulátrou dobíjen.
To je ten Kirhofův zákon - v praxi. Pro praktiky !.
https://uloz.to/tamhle/yONFqamxGxxo
To čo si nameral u seba nehovorí o Kirhofovi v praxi ale o tom, že minimálne v tvojom aute máš nejakým spôsobom oddelenú palubnú sieť od alternátora a akumulátora (pomocou DC/DC meniča?)..... inak sa nedá vysvetliť, že napätie na aku, ktorý je bežne priamo prepojený s alternátorom má výrazne nižšiu hodnotu ako napätie v palubnej sieti...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Akumulator AGM
No sak mame DC/DC menice, ale pokial ja viem tak tie zafunguju len pri startovani ked padne napetie pod 11 az 12 V, nie je to stavane na full time funkcnost, aspon nie ten ktory ja poznam (BOSH) ... ako to ma Hyundai ale netusim
Robi sa to tak ze dc/dc menic vyraba nejake minimalne napetie potrebne pre siet (vybrane spotrebice) a to je premostene relatkom (pripadne shottky diodou) z akumulatora, ked stupne napetie akumulatora, zafunguje rele
Ak to Hyundai takto nejako znasilnil na full time, potom mi nie je jasne preco vidim nabeh nabijania po nastartovani
... ako hovorim, je to cele nejake divne, alebo si z nas hyundai RJ robi vrtulu
a este by to mohol robit ten bocnik na minus pole, potom by nemusela byt siet oddelena od plus akumulatora a alternatora aby bol rozdiel napeti, ale ten ma len 2mohm a nie je tam ziadna elektronika (okrem senzorov) ktora by mohla riadit nabijaci prud (zase, len pokial ja viem, co tam dal H len hadam)
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Re: Akumulator AGM
Zostáva nám len hádať... automobilky si už pár rokov dielenskú a školiacu dokumentáciu dobre strážia v on line priestore, bez možnosti pre bežného smrteľníka niečo upirátiť... pýtať sa mechanika v autorizáku.. škoda snahy... mám niekedy pocit, že sú z toho väčší magori ako my tu na fóre...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Akumulator AGM
No tu je ako by to malo fungovat, ako to ma sucasna I30 je otazne, v kazdom pripade takto funguje BOSH dc/dc converter. Takze za normalnej jazdy je v sieti napetie akumulatora +/- ubytky napetia (kable, poistky, relatka)
http://www.hemanual.org/operation_principle-1402.html
http://www.hemanual.org/operation_principle-1402.html
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Re: Akumulator AGM
Pampa nějak na tom obrázku nevidím nic, že by třeba napětí na reflektoru bylo stejné jako napětí na aku . Navíc, je tady slavné inteligentní dobíjení . Já jsem si dal tu práci a za jízdy měřil průběžně napětí na i30 , je před fl.
A zdarec u musím jet
A zdarec u musím jet
Re: Akumulator AGM
Další měření dnes. Celou jízdu stabilních 14,5V. Jediný rozdím od předchozích měření je teplota. Dnes 9°C, minule 5°C a 14,9V. Tedy moje doměnka : buzení alternátoru = dobíjecí napětí je regulováno v závislosti na venkovní teplotě.
V této souvislosti jsem četl, že při dobíjení AGM pro každých 10°C pod 25°C je nutné přidat o +0,3 V. Úplně přesně to teda ale nevychází. A ještě pro ilustraci grafíček :
V této souvislosti jsem četl, že při dobíjení AGM pro každých 10°C pod 25°C je nutné přidat o +0,3 V. Úplně přesně to teda ale nevychází. A ještě pro ilustraci grafíček :
- Přílohy
-
- agm-teplota.jpg (19.68 KiB) Zobrazeno 704 x
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Akumulator AGM
ale to jsem napsal už docela dávno, že dobíjení akumulátoru je v závislosti na teplotě, tuším strana 2 .
A jelikož jsi naměřil konstantní teplotu vyšší jak na aku , pak potvrzuješ, že je rozdíl v napětí palubním a na aku. Jinak by aku musel být stále dobíjen.
A jelikož jsi naměřil konstantní teplotu vyšší jak na aku , pak potvrzuješ, že je rozdíl v napětí palubním a na aku. Jinak by aku musel být stále dobíjen.