Náhodou to smysl dává.
Rozstřelených motorů všech možných typů jsem za svoji práci pro Citroen pár viděl.
Majitelé 1,4 CVVT původního provedení by taky mohli vyprávět.
Měl jsem kolegu v práci (KIA Ceed), taky sral i na pouhou kontrolu.
Stálo ho to 28 litrů.
Prý to jenom trochu chrastilo, potom nějaké blbé starty tak to jednou protůroval a ....
Osobně jsem viděl ten řetěz co vypadá jak z dětského kola - byl delší o pár cm než nový.
Při 95 jsem nechal na IXu zkontrolovat případně vyměnit.
Nakonec z výměny sešlo ale to je pouze tím že v tom našem IXu jsou rozvody
z podstatně výkonnějšího motoru což není standart ale nějak to v Žilině složili.
Viděl jsem rozdíl před sebou (Automima). Protože to bylo OK a tak se měnila preventivně pouze pumpa a simering na klice.
Jaký motorový olej - 1,4i MPI DOHC CVVT
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Re: Jaký motorový olej - 1,4i MPI DOHC CVVT
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
- Reklama
Re: Jaký motorový olej - 1,4i MPI DOHC CVVT
Jojo, ten motor si taky pamatuju, koukali jsme na to jak puci
Máš opravdovou raritu
slabostka:
Zrovna u tebe mě to docela překvapuje. Jako u znalce
Měl by jsi vědět, že zrovna tyhle motory hodně přeskakovaly Zpočátku díky špatně dimenzovanému hydraulickému napínáku, po jeho modifikaci se zase natahují řetězy. Takže kontrola, po cca 75tis. a dál, pokud chrastí je víc než žádoucí, stejně jako eventuelní výměna. Dokáže to ušetřit dost a dost pěněz
No a pak ještě dát na , aby se nerozsypal katalyzátor... To je zpravidla konečná
Ty máš ještě v Getzu poctivou kovadlinu
Máš opravdovou raritu
slabostka:
Zrovna u tebe mě to docela překvapuje. Jako u znalce
Měl by jsi vědět, že zrovna tyhle motory hodně přeskakovaly Zpočátku díky špatně dimenzovanému hydraulickému napínáku, po jeho modifikaci se zase natahují řetězy. Takže kontrola, po cca 75tis. a dál, pokud chrastí je víc než žádoucí, stejně jako eventuelní výměna. Dokáže to ušetřit dost a dost pěněz
No a pak ještě dát na , aby se nerozsypal katalyzátor... To je zpravidla konečná
Ty máš ještě v Getzu poctivou kovadlinu
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Jaký motorový olej - 1,4i MPI DOHC CVVT
Klukům z Automimy blahořečím kudy chodím.
Pokud by postupovali metodou "pán si přál kontrolu / výměnu rozvodů a muž s koženou brašnou nesmí projet" tak jsem odešel s mechanicky slabším motorem než jsem přijel a o dost peněz lehčí protože by museli vyměnit celou řetězovou dráhu ( i to co se běžně nemění ).
Ale to jenom na okraj..
Pokud by postupovali metodou "pán si přál kontrolu / výměnu rozvodů a muž s koženou brašnou nesmí projet" tak jsem odešel s mechanicky slabším motorem než jsem přijel a o dost peněz lehčí protože by museli vyměnit celou řetězovou dráhu ( i to co se běžně nemění ).
Ale to jenom na okraj..
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
Re: Jaký motorový olej - 1,4i MPI DOHC CVVT
- ja nie som znalec, ale čo viem reťaz rozvod sa mení ak sa objaví príznak - predpokladám že remeň sa roztrhne bez varovania ale retiazka by nejaké varovania mala dávať. Takže preventívne by som skôr menil remen ako reťaz.petzl62 píše: ↑25 úno 2021, 16:51 Jojo, ten motor si taky pamatuju, koukali jsme na to jak puci
Máš opravdovou raritu
slabostka:
Zrovna u tebe mě to docela překvapuje. Jako u znalce
Měl by jsi vědět, že zrovna tyhle motory hodně přeskakovaly Zpočátku díky špatně dimenzovanému hydraulickému napínáku, po jeho modifikaci se zase natahují řetězy. Takže kontrola, po cca 75tis. a dál, pokud chrastí je víc než žádoucí, stejně jako eventuelní výměna. Dokáže to ušetřit dost a dost pěněz
No a pak ještě dát na , aby se nerozsypal katalyzátor... To je zpravidla konečná
Ty máš ještě v Getzu poctivou kovadlinu
Inak ten motor v getzovi je neskutočný, nechápem aj to že s pôvodnou lambdou i katom to s 300 000km dáva emisie ... auto sa rozpadne ale motor pobeží...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021