Výměna pylového filtru u Sonaty

Moderátoři: Lukino, Moderátoři

Odpovědět
Míša

Výměna pylového filtru u Sonaty

Příspěvek od Míša »

Dobrý den, mám problém s výměnou pylového filtru u Sonaty z roku 2000. V příručce je k tomu pouze napsáno, že se má demontovat odkládací skříňka před spolujezdcem. Bohužel ale není dále popsáno, jak se tato demontáž
provádí.
Prosím, nemáte s tím někdo zkušenosti?

Díky moc,

Míša
Reklama
 

Míša

Tak už jsem na to přišla sama

Příspěvek od Míša »

Ahoj všem, pylovej filtr už jsem vyměnila. Ten manuál je k ničemu, tak jsem to rozebrala a vyšlo to. Jinak musím všechny přítomné varovat před servisy, protože jsem nalezla původní pylovej filtr a to je to auto z roku 2001! A když se zeptáte servisu, jak se pylovej filtr mění, tak Vám řeknou, že sundáte kaslík - ten prý drží na dvou šroubech - a je to. Taková blbost! Těch šroubů je tam pět. Takže je vidět, že ten pylovej filtr ten technik v životě neměnil a dokonce ani neví, kde je!
kleVr

Technická příručka

Příspěvek od kleVr »

Ale kde najdu ty technické příručky na stránce http://www.hmaservice.com. Už jsem se zaregistroval a v levém navigačním menu vidím jen položky:
Info
Home
My Profile
Site Requirement
Contact Us
Technical Training
Classroom Courses
Online Courses
Course Publications
Scan-Tool Updates
Hi-Scan Updates
How to Upgrade
Latest Software
Tools & Equipment
Hyundai SST
New Dealer Kit Order Form
Tool Supplier (SPX)
Hyundai Links
Links Page

Poslala by mi to nějaká dobrá duše na mail?
Marcel

Re: Technická příručka

Příspěvek od Marcel »

Nad "Info" je ještě odkaz "Service Information" a jseš tam.
Uživatelský avatar
Tommas33
**
Příspěvky: 475
Registrován: 03 pro 2006, 09:51
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommas33 »

Ja ho měl taky zasranej což mělo za následek špatnou funkčnost klimy.Dostat se tam je fakt papačka.Jsi dobrá,že jsi to zvládla.
Accent 1.3 12v 97:Láska se kterou jsem se těžce loučil.Sonata 2.0 16v už taky minulost...nyní Škoda felicia combi 1.9 d provoz na eko naftu 1.30kc km...Citroen xantia 2.0HDi
Uživatelský avatar
alda
**
Příspěvky: 108
Registrován: 08 čer 2006, 12:53
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Už jsem ho měnil asi 3 x

Příspěvek od alda »

Tak teda otevřeš kaslík, odšroubuješ 2 vruty s křížovou hlavou vpravo nahoře a vlevo nahoře (vruty jsou černé asi 1,5 cm dlouhé). Pak si vezmeš 10 klíč (ořech) a dole vlevo a dole vpravo jsou šrouby s 10 matkou. Pokud máš model 2002 a výš tak můžou být ještě dva šrouby 10 v díře v kaslíku kolem zamykacího trnu nahoře. Kaslík vytáhneš, zůstane viset na dvou kabelech (osvětlení a spínač) před sebou máš vertikální šuplík který má dole západku. Jde to ztuha, ale jde. No a je to. Teď už stačí vytáhnout jenov firltr. Fůůůůj tohle bys dýchal, kdyby tam nebyl. No dáš novej (originál v servise Hyundai cca 1400,- neoriginál cca 500,-)
Hodně zdaru !!!
dříve SONATA 2.5 V6 24V LPG
pak KIA Magentis 2.5 V6 24V LPG
a nový přírůstek ATOS 1.0 manželce
nyní SONATA NF 2009 2.0 CRDi
Uživatelský avatar
Tommas33
**
Příspěvky: 475
Registrován: 03 pro 2006, 09:51
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Kontaktovat uživatele:

Re: Už jsem ho měnil asi 3 x

Příspěvek od Tommas33 »

alda píše:Tak teda otevřeš kaslík, odšroubuješ 2 vruty s křížovou hlavou vpravo nahoře a vlevo nahoře (vruty jsou černé asi 1,5 cm dlouhé). Pak si vezmeš 10 klíč (ořech) a dole vlevo a dole vpravo jsou šrouby s 10 matkou. Pokud máš model 2002 a výš tak můžou být ještě dva šrouby 10 v díře v kaslíku kolem zamykacího trnu nahoře. Kaslík vytáhneš, zůstane viset na dvou kabelech (osvětlení a spínač) před sebou máš vertikální šuplík který má dole západku. Jde to ztuha, ale jde. No a je to. Teď už stačí vytáhnout jenov firltr. Fůůůůj tohle bys dýchal, kdyby tam nebyl. No dáš novej (originál v servise Hyundai cca 1400,- neoriginál cca 500,-)
Hodně zdaru !!!
Ten kastlík jsem nemohl odělat,chce to šikovný ruky jsou tam jakýsi zacvakávací špunty.Jinak já měl filtr za 430,-
Accent 1.3 12v 97:Láska se kterou jsem se těžce loučil.Sonata 2.0 16v už taky minulost...nyní Škoda felicia combi 1.9 d provoz na eko naftu 1.30kc km...Citroen xantia 2.0HDi
Uživatelský avatar
alda
**
Příspěvky: 108
Registrován: 08 čer 2006, 12:53
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alda »

Taky jsem psal cca 500,- Kč. Jo a jsou tam špunty, ale neboj se toho. Jde to. Fakt mi to trvá rozborka zborka cca 20 minut (i s kafem) :D
dříve SONATA 2.5 V6 24V LPG
pak KIA Magentis 2.5 V6 24V LPG
a nový přírůstek ATOS 1.0 manželce
nyní SONATA NF 2009 2.0 CRDi
Uživatelský avatar
Tommas33
**
Příspěvky: 475
Registrován: 03 pro 2006, 09:51
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommas33 »

alda píše:Taky jsem psal cca 500,- Kč. Jo a jsou tam špunty, ale neboj se toho. Jde to. Fakt mi to trvá rozborka zborka cca 20 minut (i s kafem) :D
Já ho měnil ted v létě a v zimě je to poznat,že to i lépe odmlžuje.Jak často ho měníš?Jo a mezi orig. a neorig. je fakt dost rozdíl.
Accent 1.3 12v 97:Láska se kterou jsem se těžce loučil.Sonata 2.0 16v už taky minulost...nyní Škoda felicia combi 1.9 d provoz na eko naftu 1.30kc km...Citroen xantia 2.0HDi
Uživatelský avatar
alda
**
Příspěvky: 108
Registrován: 08 čer 2006, 12:53
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alda »

Měním ho každý rok vždy před začátkem léta, když začíná jet klima (cca 30000 km). Můžeš mi popsat ty rozdíly. Já měl 1x originál a 2x náhradu. Vypadaly nachlup stějně a rozdíl jse žádný, ale fakt žádný neviděl. Zanášely se stejně a myslím, že účinek byj stejnej. V autě žádný mikroprach. Jo a při výměně stříkám takovou růžovou pěnu na výměník klimatizace (je to na čištění a desinfenci). Pak to tak ani nesmrdí, ale vydrží to tak 3 měsíce pak jde vždycky poznat takový odér jak klima naběhne a jak vypne (při běhu to není cítit). Jo už mám KIA MAGENTIS, ale stejný motor a vevnitř taky skoro jako Sonata. Přítí týden jdu na předělávku lpg sekvenční. Pak se ozvu, zatím hoj.
dříve SONATA 2.5 V6 24V LPG
pak KIA Magentis 2.5 V6 24V LPG
a nový přírůstek ATOS 1.0 manželce
nyní SONATA NF 2009 2.0 CRDi
Uživatelský avatar
Tommas33
**
Příspěvky: 475
Registrován: 03 pro 2006, 09:51
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommas33 »

alda píše:Měním ho každý rok vždy před začátkem léta, když začíná jet klima (cca 30000 km). Můžeš mi popsat ty rozdíly. Já měl 1x originál a 2x náhradu. Vypadaly nachlup stějně a rozdíl jse žádný, ale fakt žádný neviděl. Zanášely se stejně a myslím, že účinek byj stejnej. V autě žádný mikroprach. Jo a při výměně stříkám takovou růžovou pěnu na výměník klimatizace (je to na čištění a desinfenci). Pak to tak ani nesmrdí, ale vydrží to tak 3 měsíce pak jde vždycky poznat takový odér jak klima naběhne a jak vypne (při běhu to není cítit). Jo už mám KIA MAGENTIS, ale stejný motor a vevnitř taky skoro jako Sonata. Přítí týden jdu na předělávku lpg sekvenční. Pak se ozvu, zatím hoj.
Je tam akorád cenový rozdíl máš pravdu.Jo a na vozy Kia je i řada totožných dílů.Jak na sonatu 99.
Accent 1.3 12v 97:Láska se kterou jsem se těžce loučil.Sonata 2.0 16v už taky minulost...nyní Škoda felicia combi 1.9 d provoz na eko naftu 1.30kc km...Citroen xantia 2.0HDi
Uživatelský avatar
alda
**
Příspěvky: 108
Registrován: 08 čer 2006, 12:53
Bydliště: HAVÍŘOV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alda »

No to každopádně. Dneska jsem měl rozdělaný zadní dveře, nějak nešlo stahování (ulomil se takový kousek plastu co drží bovden nahoře v kladce) a na tom plechu pod čalouněním je vyražený Hyundai :D viz jsem se více rozepsal v sekci sonáta na plyn.
dříve SONATA 2.5 V6 24V LPG
pak KIA Magentis 2.5 V6 24V LPG
a nový přírůstek ATOS 1.0 manželce
nyní SONATA NF 2009 2.0 CRDi
Uživatelský avatar
Comic
**
Příspěvky: 112
Registrován: 24 bře 2007, 16:42
Bydliště: Jeseníky

Příspěvek od Comic »

Jo přesnš jak píšou kluci. :)
Alda napsal:Tak teda otevřeš kaslík, odšroubuješ 2 vruty s křížovou hlavou vpravo nahoře a vlevo nahoře (vruty jsou černé asi 1,5 cm dlouhé). Pak si vezmeš 10 klíč (ořech) a dole vlevo a dole vpravo jsou šrouby s 10 matkou. Pokud máš model 2002 a výš tak můžou být ještě dva šrouby 10 v díře v kaslíku kolem zamykacího trnu nahoře. Kaslík vytáhneš, zůstane viset na dvou kabelech (osvětlení a spínač) před sebou máš vertikální šuplík který má dole západku. Jde to ztuha, ale jde. No a je to. Obrázek
Tommas33 napsal:jsou tam jakýsi zacvakávací špunty
Obrázek
Nic není takový jak vypadá.
Odpovědět

Zpět na „SONATA“