sao.paulo píše: ↑03 dub 2021, 19:23
Teď jsem trošku zaskočený .. K i30 1.5 DPI kombi se nenabízí plnohodnotná rezerva?
Konfigurátor mi ji nenabídnul. Je tam pro ni aspoň místo, když si někde seženu náhradní kolo?
Myslíš opravdu PLNOHODNOTNOU rezervu, čili rezervní kolo ve velikosti ostatních kol na autě? To jsem měl naposledy ve FD r.v. 2011 a zabíralo to spoustu místa v kufru.
Jinak pokud myslíš dojezdovku, tak jak píše dibarbora. Pokud není mild-hybrid, tak je ve standardu, kromě Startu, kde je za příplatek - pokud to zase neměnili, nekoukám na ceníky v detailu každý měsíc...
Myslím plnohodnotnou rezervu. Ta dojezdová je spíš určena na cestu do nejbližšího servisu, co jsem slyšel ..
Nebo se s tím dá v klidu dojet třeba z Chorvatska?
Dojazd z chorvátska nehrozí na dojazdovke... ale stále lepšie ako spoľahnutie na kompresor s lepiacou sadou (sprejom).... tým, že v CZ máte štandardne XXL kufor... tj. to "humpolácké papundeklové udělátko" tak plnohodnotnú rezervu by si zmestil... ale za cenu odhadom o 20-30% menšieho kufra.. musel by si urobiť novú podlahu do kufra.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
To bych spíš zvednul tu podlahu v kufru, jak píše Dibarbora a na střechu dal rakev. Stačilo by zvednout to o cca 9 cm (vlastně by sis ho musel srovnat do roviny s nakládací hranou, jak to mají auta s baterkou).
Pominu-li ale to Chorvatsko, tak ber v potaz, že ta "plnohodnotnost" ti platí stejně vždy jen půl roku, pro který ti zrovna pasuje letní obutí - letní rezerva nebo zimní obutí - zimní rezerva, protože pochybuju, že bys měl rezervy dvě (zimní a letní) a po každém přezutí to v autě měnil (a to vůbec neřeším, že bys měl dodržovat na jedné nápravě i stejné pneu z hlediska výrobce, typu atd.). Takže i s tou "plnohodnotnou" to budeš mít často tak akorát do toho servisu... Podle mne je tedy ta dojezdovka v pohodě (a pneuservisy mají konec konců i v Chorvatsku)
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Spíš mi řekněte, které auto v tomto segmentu ještě plnohodnotku má, zabírá to místo. Jinak s tím letní/zimní to neplatí, řešil jsem to s policajtama právě u i30 FD: když je to rezerva, byť stejného rozměru, tak nemusí vzorkem odpovídat zbytku auta.
Ale jak už psal WalterB, stejně bys to musel používat jako dojezdovku. Když po 2 letech dostaneš defekt a budeš mít na nápravě na jedné straně sjetou gumu a na druhé straně novou (z rezervy), tak to taky není ideální. Podle mě to z hlediska užitných vlastnosti vozu (zmenšení kufru) nedává smysl. Ale pokud to chceš, tak si kdekoli kup ještě jedno kolo a nemusíš to řešit s prodejcem. Teda pokud ho nechceš na origo alu disku...
Plnohodnotná rezerva mala význam hlavne v dobách keď sa sezónne masovo neprezúvalo a taká OR34 na škode 105 dobre poslúžila aj v zime. V takomto prípade sa dalo celkom dobre pravidelnou "rotáciou" pneumatiky rovnomerne zodrať. Dnes by som si to vedel predstaviť skutočne len pri použití celoročiek niekde v nížine... pokiaľ je auto sezónne prezúvané, tak tá plnohodnotná rezerva je skutočne len zbytočná záťaž v režime zase len dojazdovej rezervy...
ja som tiež stihol pichnúť.. v snehovej fujavici na horskom prechode... občasná kontrola tlaku v TPMS problém odhalila a pneu som nechal pod kopcom operatívne opraviť. Montovať dojazdovku ma ani len nenapadlo... a do mesiaca som si k dojazdovke kúpil originál kompresor na prifúknutie zaklincovanej pneumatiky... rezerva ako taká má hlavne význam v prípade totálnej deštrukcie pneumatiky... žiadny klinec bezdušovku ešte neodstavil na 100m....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Teď jsem si pustil video a ty LED trojúhelníčky, co slouží jako směrovky/denní svícení nemají chybu.
Jakou to může mít životnost?
Co žárovky ve světlometech, zvládne je vyměnit průměrně zručný člověk, nebo se s tím musí do servisu?
Životnosť LED svetiel je na “životnosť” auta.... čo je tá životnosť Ti nikto seriózne nepovie. Ale v mojom prípade r.v. 2018 mám v garančnej knižke na LED zdroje (DLR) výluku z 5r záruky...
Čo sa týka žiaroviek, tak v MY2018 je výmena stretávačiek pre šikovné a hlavne chudé ruky... miesta tam navyše nie je....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
sao.paulo píše: ↑03 dub 2021, 22:58
Teď jsem si pustil video a ty LED trojúhelníčky, co slouží jako směrovky/denní svícení nemají chybu.
Jakou to může mít životnost?
Co žárovky ve světlometech, zvládne je vyměnit průměrně zručný člověk, nebo se s tím musí do servisu?
Chlapi a nepřipadá vám, že ty DRL\blinkry měly být otočeny naopak, aby vlastně ukazovaly směr odbočení?
Chasnik píše: ↑03 dub 2021, 18:54
Zatím najeto s DPI 20 000 km, předtím jsem měl naftu 1.6 110 k, GDI 130 k a CVVT 125 k a v tomhle autě se výkonově necítím ochuzen. Prostě je to benzín, takže se např. při předjetí musí podřadit.
Jestli je motor spolehlivý, se ukáže časem. Pokud se vrátíme k původnímu tématu, tak za spolehlivý bych klidně označil tříválec 1.0 T-GDI, už se pod kapoty osazuje relativně dlouho a nevšiml jsem si, že by si někdo stěžoval na problémy s motorem.
Každopádně pro kratší trasy je benzínová atmosféra vhodnější a pokud se nepletu, tak už ji dnes dokáže nabídnout jen Hyundai, Fiat a Mazda...
a čo medziplyny, dajú sa dávať v pohode?
KIA CEED III(CD) Spin; 1.0T-GDI Smartstream 74kW Palivo: EuroOil N95+VIF