Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
cernymotyl
**
Příspěvky: 223
Registrován: 19 říj 2019, 20:01
Bydliště: Kozinec

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od cernymotyl »

Mně nalili do benzínového motoru s filtrem olej A5/B5. V manualu mám C2/C3. Podle importéra Hyundai CZ to tak může být. Nějak ty typy olejů neřeší.
Hyundai Kona EV Smart
Suzuki SX4 1.6 VVT, 4x4, 2013
Staré pověsti české: Hyundai Kona
Suzuki S-Cross, Honda CR-V, Honda Civic, Honda Jazz, Renault Mégane, Š 120LS, Š 120L.
Suzuki SX4, VW Lupo, Suzuki Ignis, Subaru Justy, Suzuki Alto 2x.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8137
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican »

ta norma ILSAC 6 je divna. Vsetky dost nove motory pouzivaju ILSAC5 a ono to zas dojde na to, ze sice v manuale Hyundai pise vesmirnu technologiu ale pri servise tam mrsknu nieco zo sudu, co rozlievaju napriec vsetkymi motormi. Dolezite je aby to zakaznika stalo 500 az 800kc za liter

Na trhu je kopa kvalitnych olejov 0W-20 / 0W-30 normy SN. Ja by som z nostalgie a dlhodobej sympatii k znacke Total siahol po nom :-)

https://www.autodily-pema.cz/motorovy-o ... _MQAvD_BwE
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

Však ten olej co mi tam dali je API SN.
H i30 combi Comfort 1.5DPI
pekres
*
Příspěvky: 60
Registrován: 03 úno 2021, 09:30

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pekres »

Auto sice ještě nemám ale když tady zaznělo něco o servisech, kde bych měl pak raději jezdit? V Ostravě do Hrabové nebo do Muglinova, nebo ještě Frýdek-Místek, Nový Jičín nebo Opava? Kde jsou solidní?
Hyundai i30 kombi 1.5 DPI, Smart.
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8137
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican »

pekres poradim tak, ze taketo otazky nepokladaj vo vlakne o specifickom motore ale skor hladaj skusenosti na konkretne servisy. Ono ti to znacne rozsiri moznosti a spatna vazba bude aj od majitelov inych motorizacii a modelov Hyundai
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od slabostka »

Mexican píše: 06 dub 2021, 20:00 ta norma ILSAC 6 je divna. Vsetky dost nove motory pouzivaju ILSAC5 a ono to zas dojde na to, ze sice v manuale Hyundai pise vesmirnu technologiu ale pri servise tam mrsknu nieco zo sudu, co rozlievaju napriec vsetkymi motormi. Dolezite je aby to zakaznika stalo 500 az 800kc za liter

Na trhu je kopa kvalitnych olejov 0W-20 / 0W-30 normy SN. Ja by som z nostalgie a dlhodobej sympatii k znacke Total siahol po nom :-)

https://www.autodily-pema.cz/motorovy-o ... _MQAvD_BwE
- nie je divna len dalsia v poradi... reaguje hlavne na lspi
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8137
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican »

skoly nemam, o LSPI som pocul len v suvisloti preplnovanych motorov. Aj preto je ten atmosfericky DPI pre mna celkom zaujimavy a sledujem to (a vyzera to ze, dalsie auto bude skutocne navrat k Hyundai :-) Pocitam ( a myslel som) ze prave ten atmosfericky motor sa vyhne aj tomuto relativne novemu problemu
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
dibarbora
*****
Příspěvky: 2232
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od dibarbora »

S LSPI sa vo veľkom bojovalo u oplov s ich motorom 1,4T..(tu sa o tom začalo aj vo veľkom hovoriť a písať) čo bol nepriamy vstrek s turbom... tam sa prišlo na to, že vhodná chemická konzistencia oleja dokáže vznik LSPI efektívne potlačiť... otázkou je, čí v prípade 1,5DPI sú vysoké požiadavky na olej spôsobené konštrukciou a motor má reálne sklony k LSPI, alebo je to len súrodenecká daň za motory TGDI, ktoré tým reálne trpieť môžu a pre DPI olej predpísali rovnaký z dôvodu optimalizácie nákladov v servisnej sieti....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od slabostka »

priamy vstrek . a kazdy priamy vstrek moze trpiet lspi. pisete ze dpi je kombinacia takze by to malo byt ok a ten olej je na mieste.. mozno sa casom ukaze ze tu lspi nikdy ani raz.....ale to az casom....kto to chce risknuut?
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
dibarbora
*****
Příspěvky: 2232
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od dibarbora »

Dpi je dvojitý nepriamy vstrek.... oba vstrekovače ústia do sania....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Tak znovu slabostka: 1.5DPi je dvojitý nepřímý vstřik bez filtru GPF. Tudíž je otázka, jestli použitý olej ACEA C2/C3 určený pro naftové motory s filtrem DPF je možno použít do tohoto motoru. A pro dibarbora. To cu tu zminuješ.... otázkou je, čí v prípade 1,5DPI sú vysoké požiadavky na olej spôsobené konštrukciou a motor má reálne sklony k LSPI, alebo je to len súrodenecká daň za motory TGDI, ktoré tým reálne trpieť môžu a pre DPI olej predpísali rovnaký z dôvodu optimalizácie nákladov v servisnej sieti..... motor 1.5 DPi je konstrukčně jednoduchý, blbuvzorný a nenáročný, takže nemá sklony K LSPI, ale opravdu půjde o optimalizaci nákladů a sjednocení olejů. Proto říkám, že při výměně oleje bych dal obyčejný 5W-30 ACEA A5/B5 co stojí pár korun a splňuje předpis výrobce a u něj už zůstal. Tečka.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od slabostka »

tak ma vyssie niekto uviedol do omylu ze je to koombi priamy a nepriamy.... tak si noste svoj olej alebo chodte inde. Ale ako som pisal aj ten olej co mu naliali moze plnit specifikaciu benzinu dnes tie oleje robia univerzallnejsie asi z ekonom dovodov.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Ano může tam snad být, proto podal na importéra dotaz. Ale v servisnim manuálu není uvedený pro tento motor.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

Přesně tak. No uvidím, co mi odpoví, teda jestli odpoví. Nicméně si nemyslím, že by tam nalili co je napadne. Snad to mají posvěcené od výrobce. I když..... #-o Olej je i pro benzíny a má specifikaci API SN. Jen nevím jestli je velký rozdíl mezi SN a SN+.
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Uživatelský avatar
marian85
*
Příspěvky: 68
Registrován: 04 úno 2021, 19:26
Bydliště: Pardubický kraj

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od marian85 »

KLASIFIKACE ACEA: C - zážehové a vznětové motory osazené částicovými filtry

C2 - Stabilní olej kompatibilní s katalyzátorem pro vysoce výkonné zážehové i vznětové motory osobních a lehkých nákladních automobilů se systémy DPF (Diesel Particulate Filter ) a TWC ( Three Way Catalyst ), které vyžadují nízkoviskozní oleje s HTHS vyšší než 2.9 Mpa.s. Tyto oleje prodlužují životnost systémů DPF aTWC a snižují spotřebu paliva.
C3 - Stabilní olej kompatibilní s katalyzátorem pro vysoce výkonné zážehové i vznětové motory osobních a lehkých nákladních automobilů se systémy DPF s nízkým obsahem sulfátového popela, síry a fosforu

https://www.mpmoil.cz/blog/new-api-sn-p ... ed-to-know

Myslím že aj ten olej tam môže byť, je aj pre zážihové motory, síce tento nemá GPF filter ale tak nižší obsah popola by mu uškodiť nemusel. Ak by si mal TGDI tak to je iné, tam už určite API SN+.
Tiež ma ale zaujíma vyjadrenie servisu prečo tam nedali predpísaný olej.
KIA CEED III(CD) Spin; 1.0T-GDI Smartstream 74kW
Palivo: EuroOil N95+VIF
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“