Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
Slabostka.
Škoda 1,0TSI trojvalec turbo , dsg. 1,5TSI vypínanie valcov.Ešte tak 2,0 TSI ,no mimo bežných nákupov.
Naftu nepoznám.Tam 2,0TDI evo chvália,ale žeby nemal čo ponúknuť? Nezdá sa mi.
Čo je vlastne konkurencia Škodovke?
Škoda 1,0TSI trojvalec turbo , dsg. 1,5TSI vypínanie valcov.Ešte tak 2,0 TSI ,no mimo bežných nákupov.
Naftu nepoznám.Tam 2,0TDI evo chvália,ale žeby nemal čo ponúknuť? Nezdá sa mi.
Čo je vlastne konkurencia Škodovke?
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
Technické riešenia nedefinuje potreba a záujem zákazníka ale politické predstavy z Bruselu. Ty ako zákazník máš dve možnosti buď sa prispôsobíš alebo budeš chodiť pešo/sockou. Udržovanie starých črepov pri živote skôr či neskôr utnú kombináciou daňového zaťaženia a patričnou buzeráciou na STK/EK.
Na druhú stranu zase ľudí, čo riešia vlastnosti pohonu ubúda... automobilky to aj takticky živia marketingom zameraným na smart funkcie, konektivitu... je snaha zakryť, že napr. taký Stellantis montuje jeden klasický trojvalcový turbobenzín v X modeloch naprieč koncernom a fakticky nič iné na výber ani nie je. V tomto smere je /kia na tom aspoň zatiaľ podstatne lepšie...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Motor 1.5DPi
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Motor 1.5DPi
150k výmená sviečok? to snáď nemyslia vážne. Ja by som ich menil po 50k. Predkladám že ceny v ČR sú zhruba podobné. Som síce Slovák ale žijem v ČR. Ja síce ešte nemám i30 ale zavažujem a zisťujem infodibarbora píše: ↑17 dub 2021, 19:13 Keďže predpísaná výmena sviečok je až pri 150tkm, tak počítaj, že sa Ti budú striedať dva typy prehliadok
15,45,75,105tkm... kde je predpísaná výmena oleja a jeho filtra + základná prehliadka
30,60,90tkm... rozšírená prehliadka... olej, brzdová kvapalina, peľový filter, vzduchový filter, olejový filter
Cenovo... skús si zavolať do viacerých servisov a nechaj si naceniť prehliadku 15tkm a 60tkm... bude mať cca predstavu lacnejšej a drahšej prehliadky
Môj odhad na základe skúseností s cenami pre motor 1,4TGDi
Lacnejšie servisy: 140-150€ základná prehliadka..... 230-240€ rozšírená prehliadka.... u mňa boli ceny cca. 110€ a cca.200€... zvýšenie ceny pre 1,5DPi predpokladám hlavne z dôvodu normy predpísaného oleja, ktorý je aktuálne predsa len drahší a v servissoch menej používaný..... A5/B5 vs API SP/SN+
KIA CEED III(CD) Spin; 1.0T-GDI Smartstream 74kW
Palivo: EuroOil N95+VIF
Palivo: EuroOil N95+VIF
Re: Motor 1.5DPi
Nevím, jak na SVK trhu, tak zde má motor DPi předepsaný interval prohlídek 30 tkm (na rozdíl od přeplňovaných motorů). Takže do 100 tkm budou 3 garančky, dle servisu odhadem mezi 5 - 8 tisíci. Celkově tedy okolo 20 tisíc. Pokud k vozu dostaneš při koupi jako bonus zimní pneu, tak je možnost (dle řidičského stylu a typu nejčastějších tras), že do těch sto tisíc vydržíš bez potřeby koupě dalších pneu. Brzdy mají taky šanci vydržet, opět záleží, kde a jak jezdíš. Spodek auta (výfuk, tlumiče, klouby, čepy, ramena), to nebudeš v tomto období řešit. Na svých autech z koncernu Hyundai / KIA jsem do 100 tkm řešil akorát garančky, mezigaranční vlastní výměny oleje, zimní pneu a pár žárovek, nic víc. Brzdy se nikdy nedělaly před 100 tkm, u posledního CRDi byl dokonce předpoklad životnosti 150 tkm (prodáno při 139 tkm a furt tam ještě byla rezerva...). A co se týče žárovek, tak na posledních dvou autech jsem kupoval všehovšudy 4 ks H7, ne ceedu obě přední v 70 tkm, na CRDi také obě přední v rozmezí 90 - 92 tkm.dibarbora píše: ↑17 dub 2021, 19:13 Keďže predpísaná výmena sviečok je až pri 150tkm, tak počítaj, že sa Ti budú striedať dva typy prehliadok
15,45,75,105tkm... kde je predpísaná výmena oleja a jeho filtra + základná prehliadka
30,60,90tkm... rozšírená prehliadka... olej, brzdová kvapalina, peľový filter, vzduchový filter, olejový filter
Cenovo... skús si zavolať do viacerých servisov a nechaj si naceniť prehliadku 15tkm a 60tkm... bude mať cca predstavu lacnejšej a drahšej prehliadky
Môj odhad na základe skúseností s cenami pre motor 1,4TGDi
Lacnejšie servisy: 140-150€ základná prehliadka..... 230-240€ rozšírená prehliadka.... u mňa boli ceny cca. 110€ a cca.200€... zvýšenie ceny pre 1,5DPi predpokladám hlavne z dôvodu normy predpísaného oleja, ktorý je aktuálne predsa len drahší a v servissoch menej používaný..... A5/B5 vs API SP/SN+
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Motor 1.5DPi
O tom rozdiele viem... na SK všetky benzíny 15tkm/rok.. bez výnimky
https://www.hyundai.sk/files/download/m ... 2020-5.pdf
https://www.hyundai.sk/files/download/m ... 2020-5.pdf
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Motor 1.5DPi
ja by som aj tak olej menil po 15k a to myslím robí asi každý kto si chce auto nechať dlhšie.
KIA CEED III(CD) Spin; 1.0T-GDI Smartstream 74kW
Palivo: EuroOil N95+VIF
Palivo: EuroOil N95+VIF
Re: Motor 1.5DPi
Je tady jedna podstatná věc, kterou je třeba vzít do úvahy. Pro koncern H/K zatím platí, že nemají vývojové oddělení na plánovanou životnost dílů, tak jako to už dnes běžně je u VW koncernu. Čili je zde předpoklad dlouhé životnosti auta jako celku a je to dáno tím, že H/K chtějí konkurovat dlouhodobě zavedeným značkám v EU a získat kvalitu na svou stranu, což se jim myslím velmi dobře daří. Dnes už si mnozí motorističtí novináři sami stěžují na malou výdrž jednotlivých částí auta, které odcházejí mnohem dřív, než by měly. Důvod je jasný. Žádné odkazy na zdroje informací vám tady nedám, ale kdo se zabývá auty a vším kolem nich mi dá zapravdu, že tomu tak je.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1.5DPi
Maras: Myslím, že chybějícími odkazy zarmoutíš hlavně Sanchez-e, my ostatní to chápeme.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Motor 1.5DPi
Sancheze dávno neřeším, jelikož je to sebestředný a povýšený člověk. Nedávám mu pozornost a tím to pro mne hasne.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Motor 1.5DPi
Nie je to moj odbor, auta riesim okrajovo a necham si odbornejsie poradit aj bez zdrojov od ludi, ktori tomu rozumeju, napr. Maras, DibarboraAxel.Foley píše: ↑17 dub 2021, 21:59 Maras: Myslím, že chybějícími odkazy zarmoutíš hlavně Sanchez-e, my ostatní to chápeme.
i30 Fastback 2019 PDE Trikolor-komfort, 1,6 crdi 100 kw, polar white
Re: Motor 1.5DPi
Uvidíme, či sa SK import pochlapí a bude stáť za touto stratégiou na najbližšej prehliadke. Po tretej zime som našiel “plandajúci” kryt zámky na vodičovych dverách... č. 82652G4010. Bližšie preskúmanie ukázalo, že na jednej strane krytky to vzdalo uško, pomocou ktorého to drží v karosérii. Okolitý plech je absolútne čistý, bez známok prípadného pokusu o násilie, predpokladám skrehnutý materiál, zatečenú vodu v zime. Tak som zvedavý na reakciu servisu, keďže auto má už 3roky a nejaký mesiac. Cena toho kúsku plastu ľudová asi nebude... skromný odhad 50+€...keďže je to vo farbe..Maras píše: ↑17 dub 2021, 21:57 Je tady jedna podstatná věc, kterou je třeba vzít do úvahy. Pro koncern H/K zatím platí, že nemají vývojové oddělení na plánovanou životnost dílů, tak jako to už dnes běžně je u VW koncernu. Čili je zde předpoklad dlouhé životnosti auta jako celku a je to dáno tím, že H/K chtějí konkurovat dlouhodobě zavedeným značkám v EU a získat kvalitu na svou stranu, což se jim myslím velmi dobře daří. Dnes už si mnozí motorističtí novináři sami stěžují na malou výdrž jednotlivých částí auta, které odcházejí mnohem dřív, než by měly. Důvod je jasný. Žádné odkazy na zdroje informací vám tady nedám, ale kdo se zabývá auty a vším kolem nich mi dá zapravdu, že tomu tak je.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Motor 1.5DPi
H/K mozno take oddelenie nemaju, ale dodavatelia ano. Pred 13r som pracoval pre jedneho dodavatela ktory dodaval do K a uz vtedy sa planovala zivotnost komponentov a naklady sa sekali ako len dali..Maras píše: ↑17 dub 2021, 21:57 Je tady jedna podstatná věc, kterou je třeba vzít do úvahy. Pro koncern H/K zatím platí, že nemají vývojové oddělení na plánovanou životnost dílů, tak jako to už dnes běžně je u VW koncernu. Čili je zde předpoklad dlouhé životnosti auta jako celku a je to dáno tím, že H/K chtějí konkurovat dlouhodobě zavedeným značkám v EU a získat kvalitu na svou stranu, což se jim myslím velmi dobře daří. Dnes už si mnozí motorističtí novináři sami stěžují na malou výdrž jednotlivých částí auta, které odcházejí mnohem dřív, než by měly. Důvod je jasný. Žádné odkazy na zdroje informací vám tady nedám, ale kdo se zabývá auty a vším kolem nich mi dá zapravdu, že tomu tak je.
Takze prosim nerobme si iluzie, ze H/K je nieco viac ako VAG, mozno tak akurat ako Stellantis ci R/N
i30 Combi FAMILY; vyrobene 3/2020; 1.4T-GDI
Re: Motor 1.5DPi
Urcite se zde resilo zajeti 1,5DPi motoru...
takze caste razeni, nepodtacet pod 2000, neprotacet nad 4000, cca 1000km?
Pri jakych otackach je idealne radit nahoru pri zabehu a jakych podrazovat, kdyz jdu "normalne" po rovince?
diky
takze caste razeni, nepodtacet pod 2000, neprotacet nad 4000, cca 1000km?
Pri jakych otackach je idealne radit nahoru pri zabehu a jakych podrazovat, kdyz jdu "normalne" po rovince?
diky
Naposledy upravil(a) dyidude dne 18 dub 2021, 11:39, celkem upraveno 1 x.
i30 HB 1.5DPi Smart