Akumulator AGM
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Akumulator AGM
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Reklama
Re: Akumulator AGM
kolomaz : já jen chtěl napsat, že pokud se ŘJ rozhodne nedobíjet (vypnout buzení alternátoru), tak se snížené napětí projeví i v zásuvce zapalovače a naopak. Stav kdy se dobíjí bat a na zapalovači je 12,8V nemůže nastat. Tedy z časů nízkých (12,8V) a vysokých (> 14V) napětí lze usoudit jak ŘJ vyhodnotila stav a kapacitu baterie.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Akumulator AGM
No jelikož a protože není baterka napojena , myšleno přímo, na zásuvku autozapalovače, tak jak to bylo za dob MB1000, ŠKODA 120 . Tak alternátor zjednodušeně řečeno vyrábí napětí a proud po startu motoru stále. A je věcí elektroniky vozidla - která rozhoduje kolik a kam pošle. A jednou adresou je i ta baterie.
Ono to není tak jak si mnozí myslí, třebas i s vypnutím Start-Stopu tím, že na akumulátoru odpojíte jeden káblík a je vystaráno. Ale může se někomu zdát , že tím externím káblíkem chtěl projevit svůj odpor ekoterorismu ten co tuto část instalace navrhoval a na nic jiného tento káblík než na Start-Stop není. Pravda je ovšem jinde
Ono to není tak jak si mnozí myslí, třebas i s vypnutím Start-Stopu tím, že na akumulátoru odpojíte jeden káblík a je vystaráno. Ale může se někomu zdát , že tím externím káblíkem chtěl projevit svůj odpor ekoterorismu ten co tuto část instalace navrhoval a na nic jiného tento káblík než na Start-Stop není. Pravda je ovšem jinde
Re: Akumulator AGM
K tomu pevnému spojení AKU-zásuvka, je na zásuvce napětí při vypnutém zapalování?
-
- **
- Příspěvky: 204
- Registrován: 05 srp 2020, 09:03
Re: Akumulator AGM
U svého auta jsem si jistý že jsou mezi zásuvkou a aku pouze pojistka a relé, které zásuvku odpojí po vypnutí motoru, a to se mi nelíbilo tak jsem tahle předělal aby byly stále pod nápětím:
http://thaischumi.sweb.cz/20200430_171439.jpg
http://thaischumi.sweb.cz/20200430_171535.jpg
http://thaischumi.sweb.cz/20200430_171439.jpg
http://thaischumi.sweb.cz/20200430_171535.jpg
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Re: Akumulator AGM
díky
A ke sporu dibarbora versus kolomaz: =>napětí na AKU=napětí na zásuvce (zanedbáváme úbytky na vodičích, pojistce a přechodovém odporu kontaktu relé)
A ke sporu dibarbora versus kolomaz: =>napětí na AKU=napětí na zásuvce (zanedbáváme úbytky na vodičích, pojistce a přechodovém odporu kontaktu relé)
Re: Akumulator AGM
Při měření napětí voltmetrem i z doby krále Klacka, je odběr voltmetru a tím úbytek napětí který může vzniknout jen a jedině při průtoku proudu, zcela zanedbatelný. Protože voltmetr z doby krále Klacka bere řádově mikroampéry. Nynější voltmetry už nežerou ani toto. dibarboro, nedej se
4) 2/2020: Mazda 6 Revolution 2,0i s manuálem
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
Re: Akumulator AGM
Ahoj vespolek,
měl bych jeden dotaz . Delší dobu vlastním nabíječku Tecmate Accumate 6/12, v popisu má, že je vhodna pro všechny typy nabíjecích elektrolitických baterií: údržbových s plnícími zátkami, bez údržbových "MF", s regulačním ventilem (VRLA) a gelové. V Product listu je pak přímo zmíněno i AGM ("...ať již utěsněných (gel nebo AGM)... "
Tato nabíječka nemá volbu nabíjecích módů, má jen jeden automatický program:
STUPEŇ 1 : Silný nástup - konstantní nabíjení proudem 1,2A po dosažení 14,3V
STUPEŇ 2 : Vstřebání - napětí je drženo na hodnotě 14,3V dokud neklesne proud pod 200mA
STUPEŇ 3 : Údržba - průběžné držení napětí na úrovni 13,5V pro dlouhodobou péči o baterii
STUPEŇ 4 : Interaktivní pohotovost - Je monitorováno zda proud přesáhne 200mA nebo napětí klesne pod 13,2V v režimu stupňů 1 nebo 2. V tom případě je spuštěno nabíjení a zabrání se ztrátě nabití z důvodu permanentně připojených spotřebičů jako je alarm nebo zkorodovaný kontakt elektroinstalace
Moje otázka je - je tato nabíječka vhodná pro pravidelné "preventivní" dobíjení AGM baterky v i30 cca jednou měsíčně, jak se tu na fóru +/- doporučuje? Nebo raději koupit ještě Lídl nabíječku s programem AGM (vločka)?
Díky
měl bych jeden dotaz . Delší dobu vlastním nabíječku Tecmate Accumate 6/12, v popisu má, že je vhodna pro všechny typy nabíjecích elektrolitických baterií: údržbových s plnícími zátkami, bez údržbových "MF", s regulačním ventilem (VRLA) a gelové. V Product listu je pak přímo zmíněno i AGM ("...ať již utěsněných (gel nebo AGM)... "
Tato nabíječka nemá volbu nabíjecích módů, má jen jeden automatický program:
STUPEŇ 1 : Silný nástup - konstantní nabíjení proudem 1,2A po dosažení 14,3V
STUPEŇ 2 : Vstřebání - napětí je drženo na hodnotě 14,3V dokud neklesne proud pod 200mA
STUPEŇ 3 : Údržba - průběžné držení napětí na úrovni 13,5V pro dlouhodobou péči o baterii
STUPEŇ 4 : Interaktivní pohotovost - Je monitorováno zda proud přesáhne 200mA nebo napětí klesne pod 13,2V v režimu stupňů 1 nebo 2. V tom případě je spuštěno nabíjení a zabrání se ztrátě nabití z důvodu permanentně připojených spotřebičů jako je alarm nebo zkorodovaný kontakt elektroinstalace
Moje otázka je - je tato nabíječka vhodná pro pravidelné "preventivní" dobíjení AGM baterky v i30 cca jednou měsíčně, jak se tu na fóru +/- doporučuje? Nebo raději koupit ještě Lídl nabíječku s programem AGM (vločka)?
Díky
2021 i30 combi 1.5 DPi Smart
2014 ix20 1.6
2014 ix20 1.6
Re: Akumulator AGM
Takže jen pro zábavu - když jsi si tak jist, napoj do zásuvky zapalovače v kabině zásuvku s kabelem - a plus pól jden na plus baterky, mínus pól dej na mínus baterky - ( přece je to propojeno - JEN PŘECHODOVÝ ODPOR RELĚ ? ANo jistě je v setinách, tisícinách ohmu ) no a PAK s takto propojením nějaký čas jezdi.
A pak se ozvi )))
Re: Akumulator AGM
řízení dobíjení - NENÍ děláno tak, že když se nedobíjí , tak řídící jednotka vypne buzení alternátoru.Pjotr1 píše: ↑05 dub 2021, 08:38 kolomaz : já jen chtěl napsat, že pokud se ŘJ rozhodne nedobíjet (vypnout buzení alternátoru), tak se snížené napětí projeví i v zásuvce zapalovače a naopak. Stav kdy se dobíjí bat a na zapalovači je 12,8V nemůže nastat. Tedy z časů nízkých (12,8V) a vysokých (> 14V) napětí lze usoudit jak ŘJ vyhodnotila stav a kapacitu baterie.
Re: Akumulator AGM
Kolomaz.. buď prosím tej láskavosti a daj sem už konečne schému (z dielenskej dokumentácie), ktorá tvoje tvrdenia(dohady) podporí... to, že na napájanie citlivej elektroniky v palubnej sieti sa použije primerane dimenzovaný DC/DC menič dokážem v pohode pochopiť.. ale ako chceš efektívne z pohľadu energetických strát a hlavne lacno z pohľadu výrobných nákladov regulovať prúd dodávaný z alternátora (pokojne desiatky A.... pri menovitom napätí 12V ) do akumulátora a palubnej siete.. inak ako reguláciou jeho budenia....
PS: stále sa rozprávame o elektro free aute... takže systém ISG bez mid hybridu a iných záležitostí.....
PS: stále sa rozprávame o elektro free aute... takže systém ISG bez mid hybridu a iných záležitostí.....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Akumulator AGM
thaischumi to ve svém příspěvku píše jasně, mezi Aku a zásuvkou není žádná elektronika.kolomaz píše: ↑22 dub 2021, 10:54Takže jen pro zábavu - když jsi si tak jist, napoj do zásuvky zapalovače v kabině zásuvku s kabelem - a plus pól jden na plus baterky, mínus pól dej na mínus baterky - ( přece je to propojeno - JEN PŘECHODOVÝ ODPOR RELĚ ? ANo jistě je v setinách, tisícinách ohmu ) no a PAK s takto propojením nějaký čas jezdi.
A pak se ozvi )))
Což samozřejmě neznamená že v naší FL verzi to není jinak.
Nemám moc času se v tom hrabat, ale "jen pro zábavu" se na to při trošce času mrknu.
Re: Akumulator AGM
Jestli to byla reakce na mne, tak samozřejmě jak píšeš, ale já myslel, že v zásuvce je nějaká zátěž!mechoun píše: ↑05 dub 2021, 21:13 Při měření napětí voltmetrem i z doby krále Klacka, je odběr voltmetru a tím úbytek napětí který může vzniknout jen a jedině při průtoku proudu, zcela zanedbatelný. Protože voltmetr z doby krále Klacka bere řádově mikroampéry. Nynější voltmetry už nežerou ani toto. dibarboro, nedej se
Ono, ta zmínka o přechodových odporech a úbytcích na vodičích je už taková elektrotechnická floskule a zmiňuje se skoro automaticky.
- PomalyPredek
- **
- Příspěvky: 107
- Registrován: 01 srp 2019, 15:44
Re: Akumulator AGM
Mezi zasuvkou a akumulatorem samozrejme nejaka elekronika JE, prinejmensim rele. Po vypnuti zapalovani prestane byt napajena...
Opel Crossland 1.2 AT6 Ultimate 2022
Hyundai i30 III Fastback 1.4 T-GDI Style + Nav 2019
---
ex Nejaka auta...
Hyundai i30 III Fastback 1.4 T-GDI Style + Nav 2019
---
ex Nejaka auta...
Re: Akumulator AGM
Ano to právě píše thaischumi výše.
Moje chyba, nepovažuji relé za elektroniku, myslel jsem aktivní elektroniku, tak sorry.
Moje chyba, nepovažuji relé za elektroniku, myslel jsem aktivní elektroniku, tak sorry.