Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1.5DPi
Dolní hranice je cca 1750. Když budeš vnímavý, motor ti řekne sám, ve kterých otáčkách se mu nelíbí pracovat. Vhodné je při podřazování používat meziplyn.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
Jak se zde psalo, je zvukovy projev jiny u syroveho motoru, proto bych chtel na zacatku byt tak nejak teoreticky pripraveny a motor pekne zabehnout, nech v budoucnu muzu obcas udelat vir v nadrzi
i30 HB 1.5DPi Smart
Re: Motor 1.5DPi
Náklady se snaží všichni snižovat, to je logické, ale komponenty by měly vydržet záruku a Hyundai na to tlačí.sud píše: ↑18 dub 2021, 10:55H/K mozno take oddelenie nemaju, ale dodavatelia ano. Pred 13r som pracoval pre jedneho dodavatela ktory dodaval do K a uz vtedy sa planovala zivotnost komponentov a naklady sa sekali ako len dali..Maras píše: ↑17 dub 2021, 21:57 Je tady jedna podstatná věc, kterou je třeba vzít do úvahy. Pro koncern H/K zatím platí, že nemají vývojové oddělení na plánovanou životnost dílů, tak jako to už dnes běžně je u VW koncernu. Čili je zde předpoklad dlouhé životnosti auta jako celku a je to dáno tím, že H/K chtějí konkurovat dlouhodobě zavedeným značkám v EU a získat kvalitu na svou stranu, což se jim myslím velmi dobře daří. Dnes už si mnozí motorističtí novináři sami stěžují na malou výdrž jednotlivých částí auta, které odcházejí mnohem dřív, než by měly. Důvod je jasný. Žádné odkazy na zdroje informací vám tady nedám, ale kdo se zabývá auty a vším kolem nich mi dá zapravdu, že tomu tak je.
Takze prosim nerobme si iluzie, ze H/K je nieco viac ako VAG, mozno tak akurat ako Stellantis ci R/N
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Motor 1.5DPi
jak správně zajet nový vůz https://www.auto.cz/radime-jak-spravne- ... rat-138694
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Motor 1.5DPi
S tím se dá souhlasit. Já mám zatím asi 700km a je cítit, že zhruba pod hranici 1500 až 1600 ot. už se mu to nelíbí a začíná "dunět". Myslím, ze po delší době (třeba 10tkm a vice) se projev motoru ještě zlepší. Aspoň u mé staré i30 to tak bylo.Axel.Foley píše: ↑18 dub 2021, 11:38 Dolní hranice je cca 1750. Když budeš vnímavý, motor ti řekne sám, ve kterých otáčkách se mu nelíbí pracovat. Vhodné je při podřazování používat meziplyn.
Nahoře to ani moc nemá cenu vytáčet, motor má tak trošku "turbo" charakteristiku, zabírá pěkně už od cca 2500ot. Nad 5000ot bych to dal občas, v krizovce nebo kvůli vymetení pavouků.
Za mne zatím s motorem spokojenost - pocitově se mi jeví silnější než u staré i30, je tichý, zcela bez otřesů a moc nežere
Jo a ten meziplyn.....no dávám, ale je to trochu problém. Otáčkám se moc nechce dolů, takže odhadnout správné dávkování plynu .,..asi to bude chtít trochu cviku.
*
Chtělo by to taky vyjádřeni nějakého insidera; u staré i30 se mi zdá trochu změnily "palivové mapy" a motor se začal chovat řidičsky příjemněji. Ale to bylo až po cca 10 až 15tkm, zhruba po první garančce. Jestli to tak bude i u 1.5DPi, bylo by super!
Re: Motor 1.5DPi
A ono existuje nějaké auto mladší 20 let, které EGR nemá?
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: Motor 1.5DPi
Ak tým myslíš fyzickú prítomnosť EGR tak existuje... v podstate každý zážihový motor s variabilným časovaním ventilov..... napr. 1.4TGDI nemá klasický EGR ventil... ale určite má vnútorné EGR, ktoré robí strihom ventilov....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Motor 1.5DPi
Aut bez EGR je docela dost. Pokud vzpomenu, tak Toyota 1.6 valvematic 97kW, Fiat 1.4. teď nevím vykon asi 74kW, myslím i něco od Hondy.....atd.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Motor 1.5DPi
Dibarbora, Maras: asi máte pravdu, já mám v té EGR problematice trochu zmatek. Měl jsem za to, že když se někde píše o EGR, tak to automaticky znamená "ventil", ale teď koukám na webu, že to tak být nemusí. Nicméně právě se skutečným EGR ventilem jsem se poprvé setkal už v Opelu Corsa B (r.v. 1998) - pamatuju si to dobře, byla to jedna z prvních věcí, která se na autě měnila (tehdy 4.500 Kč + práce, a to byl myslím repas), i když byl jen zanesený . Podruhé už jsem se nedal a nechal ho za 500 Kč vyčistit.
Ale zpět k otázce, která tedy zůstává: má 1.5 DPI EGR ventil, nebo nemá?
Ale zpět k otázce, která tedy zůstává: má 1.5 DPI EGR ventil, nebo nemá?
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: Motor 1.5DPi
Podle mých informací ( viz Kosmo ) 1.5DPi fyzický EGR nemá.
Re: Motor 1.5DPi
Kdyz jedete klidne, kdy cca radite na vyssi rychlost? kolem 2500?
i30 HB 1.5DPi Smart
Re: Motor 1.5DPi
ja točím do 3000, pri preradení klesne cca o 500 nižšie na 2500, pri týchto otáčkach sa lepšie rozbieha ako od otáčok 2000, ktoré by si mal pri radení z otáčok 2500. môj názor, ale už som vytočil aj 4000-4500, keďže mám nové tak to bolo len raz mne tých 3000 pripadá ako optimálne
i30 HB 1.5 DPI - Comfort + CP - Amazon Grey, 2021-
Fabia Sedan I, 1.4 MPI 50 kw, 2001-2021
Fabia Sedan I, 1.4 MPI 50 kw, 2001-2021
Re: Motor 1.5DPi
Nevím kolik máš naježděno, ale to Ti přece motor sám napoví!
(prosím bez urážky)
Alex výše už psal, dá se jezdit i kolem 1700ot, samozřejmě bez nároku na nějaké zrychlování.
Takže pro ten případ jak píšeš - klidná jízda.
Můj motůrek se už pěkně "usazuje", při takové jízdě neprotestuje už někde od 1600ot.
*
Srovnávám-li 1.5DPi s první 1.4cvvt 80kW, tak pocitově je 1.5 až o 1/3 silnější.
Asi to bude tím posunutím krouťáku dolů.