Tažné
Moderátoři: miooo, Moderátoři
Tažné
Zdravím pánové, příští týden jsi jdu pro nového santíka, ale mám dilema ohledně tažného jestli si dát na pevno(což je asi praktiččejší, ale moc se mi nelíbí ta elektrika, která je vytáhla venku vedle koule), a neb na bajonet?
Díky andy
Díky andy
- Reklama
Asi bych dal bajonet, mně se moc prázdná koule za autem nelíbí. Akorát to pak musí člověk sundávat, jinak prý teoreticky hrozí za namontovaný bajonet bez vozíku pokuta. Jinak pevný má zase svou výhodu při couvání, že když tak holt štrejchneš jen koulí a ušetříš si škráblej nárazník.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
mno, ja mam odnimatelny BRINK..nasazeny je prakticky, pri couvani atp..ale PCR mi vyhrozuje 1000Kc pokutu, takze jsem to pred rokem z auta sundal. Zajimalo by me, jak je to prakticky u Santy, konec koncu ma naraznik o neco vys...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Tažné
chcel som odnimatelne - bajonet. dali mi tam take, co sa da dat dole po uvolneni 2 priecnych skrutiek. jedna ide potom spat, aby drzala zasuvku. urobili to dost hnusne. mate s tym niekto skusenosti?andreas píše:Zdravím pánové, příští týden jsi jdu pro nového santíka, ale mám dilema ohledně tažného jestli si dát na pevno(což je asi praktiččejší, ale moc se mi nelíbí ta elektrika, která je vytáhla venku vedle koule), a neb na bajonet?
Díky andy
Já mám na focusu namontované a uz 2x mi to zachránílo pr...el, poprvé to byla opravdu šupa a nebýt tažného tak to bylo zhrnuté až po zadní dveře a za 14 dní znovu ikdyž slabší ale bylo.Já mám na santice vybráno pevné,pravda kazí to trochu vzhled, ale šetří zadek a podle naších zákonů a vyhlášky, pokud je koule upevněná na šrouby je to považováno jako pevné.Tím pádem se nemusí sundávat.
-----------------------------------
Nyní FS 2,2elegance, Ford focus combi 1,6
Předtím Ford focus combi 1,6
Předtím Ford focus combi 1,6
Nyní FS 2,2elegance, Ford focus combi 1,6
Předtím Ford focus combi 1,6
Předtím Ford focus combi 1,6
Re: Tažné
to co máš rozhodně není bajonet, já ho mám taky a je to to levnější ( pevné ) jestli Ti to i jako bajonet naúčtovali tak to jsou zloději ...xullux píše:chcel som odnimatelne - bajonet. dali mi tam take, co sa da dat dole po uvolneni 2 priecnych skrutiek. jedna ide potom spat, aby drzala zasuvku. urobili to dost hnusne. mate s tym niekto skusenosti?andreas píše:Zdravím pánové, příští týden jsi jdu pro nového santíka, ale mám dilema ohledně tažného jestli si dát na pevno(což je asi praktiččejší, ale moc se mi nelíbí ta elektrika, která je vytáhla venku vedle koule), a neb na bajonet?
Díky andy
jinak myslím že to řešení není hnusné ( ale je pravda že nějakej patlal to dokáže asi hnusně přimontovat ...
Hyundai iX35 Premium 4x4 135 kw Sirius Silver 05/2011
Hyundai iX20 Comfort 1.4CVVT 16V digi A/C 04/2011
Hyundai H1 Tour 8 míst. 2.5CRDi ESP 04/2010
Hyundai SantaFe 2.2CRDi silver MT Dynamic 4x4 09/2006-04/2011
Hyundai Getz 1.1 Dynamic A/C 01/2008-04/2011
Hyundai iX20 Comfort 1.4CVVT 16V digi A/C 04/2011
Hyundai H1 Tour 8 míst. 2.5CRDi ESP 04/2010
Hyundai SantaFe 2.2CRDi silver MT Dynamic 4x4 09/2006-04/2011
Hyundai Getz 1.1 Dynamic A/C 01/2008-04/2011
No já osobně bych neřešil druh háku,ale to jestli se i po připojení vleku vejdu do celkové hmontosti 3500kg.Protože podle vyhlášky musí mít souprava nad 3500kg tachograf.Zní to nesmyslně,protože i kombíková oktávka by ho musela mít,ale je to vyhláška.Druhá věc je ohledně dálniční známky,když mám hmotnost soupravy nad 3500kg musím mít známku do 7500kg,jenže když pojedu bez vleku tak ta 7,5tunová známka není platná a měl bych mít klasickou.
jake tazne??
Zdravim....tak jsem si placnul s jednim majitelem Santy a budu pridelavat tazne. Zajimalo by me, jake mate zkusenosti: pevne nebo bajonet??? A hlavne - neni nutny nejaky zasah do karoserie (myslim vyrez v narazniku ap.)? A v jednom servisu v Praze, kam jezdim uz leta, me vyvedli z meho omylu, kdyz jsem si myslel ze to pevne nemusim sundavat, ale pry omyl...je to na 2 srouby a i to pry musi podle predpisu dolu... Predem diky za nazory a rady:-)
341/2002 Sb.
VYHLÁŠKA
o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích
Příl.1
Technické požadavky na konstrukci vozidel kategorií M, N, L, O, T, OT a S.
31. Spojovací zařízení třídy A50-X namontované na vozidle nesmí zakrývat místo pro zadní registrační tabulku nebo zhoršovat čitelnost zadní registrační tabulky. Jestliže tomu tak není, musí být část se spojovací koulí odmontovatelná bez použití nářadí, případně s nářadím umístěným povinně ve vozidle. Vozidlo vybavené tažným zařízením schváleným s odnímatelnou spojovací koulí bez použití nářadí, musí mít tuto kouli odejmutou, pokud není využívána ke spojení s přípojným vozidlem nebo s jiným zařízením.
§ 32
Povinná výbava motorových a přípojných vozidel
(1) Pro vozidla kategorií M a N se požaduje vždy tato výbava:
a) náhradní elektrické pojistky, po jedné od každého užitého druhu, pokud jsou v elektrické instalaci používány,
b) po jedné náhradní žárovce (výměnného zdroje světla s výjimkou výbojek) od každého druhu užívaného v zařízeních k vnějšímu osvětlení a ke světelné signalizaci a nářadí nutné k jejich výměně, s výjimkou zvláštního světelného výstražného zařízení,
c) příruční zvedák o nosnosti rovnající se alespoň největší technicky přípustné hmotnosti na nápravu nejvíce zatížené nápravy vozidla nebo jízdní soupravy nebo rovnající se hmotnosti zvedané části vozidla z největší technicky přípustné hmotnosti vozidla při zvedání této části způsobem stanoveným výrobcem pro použití zvedáku,
d) klíč na matice (šrouby) kol vozidla,
e) náhradní kolo (ráfek s pneumatikou), které je dostatečně upevněno v držáku zajišťujícím, že síla při snímání kola z držáku nebo vkládání do držáku nepřesáhne 490 N; v případě, kdy je na vozidle použito více rozměrů kol, musí být náhradní kolo použitelné pro všechny tyto rozměry nebo musí být vozidlo vybaveno náhradními koly pro všechny rozměry.
(o klíči na odmontování koule ani slovo)
VYHLÁŠKA
o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích
Příl.1
Technické požadavky na konstrukci vozidel kategorií M, N, L, O, T, OT a S.
31. Spojovací zařízení třídy A50-X namontované na vozidle nesmí zakrývat místo pro zadní registrační tabulku nebo zhoršovat čitelnost zadní registrační tabulky. Jestliže tomu tak není, musí být část se spojovací koulí odmontovatelná bez použití nářadí, případně s nářadím umístěným povinně ve vozidle. Vozidlo vybavené tažným zařízením schváleným s odnímatelnou spojovací koulí bez použití nářadí, musí mít tuto kouli odejmutou, pokud není využívána ke spojení s přípojným vozidlem nebo s jiným zařízením.
§ 32
Povinná výbava motorových a přípojných vozidel
(1) Pro vozidla kategorií M a N se požaduje vždy tato výbava:
a) náhradní elektrické pojistky, po jedné od každého užitého druhu, pokud jsou v elektrické instalaci používány,
b) po jedné náhradní žárovce (výměnného zdroje světla s výjimkou výbojek) od každého druhu užívaného v zařízeních k vnějšímu osvětlení a ke světelné signalizaci a nářadí nutné k jejich výměně, s výjimkou zvláštního světelného výstražného zařízení,
c) příruční zvedák o nosnosti rovnající se alespoň největší technicky přípustné hmotnosti na nápravu nejvíce zatížené nápravy vozidla nebo jízdní soupravy nebo rovnající se hmotnosti zvedané části vozidla z největší technicky přípustné hmotnosti vozidla při zvedání této části způsobem stanoveným výrobcem pro použití zvedáku,
d) klíč na matice (šrouby) kol vozidla,
e) náhradní kolo (ráfek s pneumatikou), které je dostatečně upevněno v držáku zajišťujícím, že síla při snímání kola z držáku nebo vkládání do držáku nepřesáhne 490 N; v případě, kdy je na vozidle použito více rozměrů kol, musí být náhradní kolo použitelné pro všechny tyto rozměry nebo musí být vozidlo vybaveno náhradními koly pro všechny rozměry.
(o klíči na odmontování koule ani slovo)
Já mám tažný na Lantře.Koupit jsem ho nechal v Polsku a namontoval mi to autorizovaný servis (Škoda) a ten mi to nechal bez problému zapsat do TP. Je oddělávací jen pomocí klíčů a tak ho vozím stále přiděláné. Je fakt, že u Lantry dost blbě čumí do Registr.značky, ale zatím policajti nic. O tom jestli zhoršuje čitelnost značky by se muselo hodně diskutovat. Kontrolovali mě cca 10x. Jednou takovej mladej v Praze u Makra měl keci a jinak nic. U těch Lanter je to průšvih (hold má opravdu číslo moc nízko!!)
"H" i30HB. 1,4. černá metal, 2009, palivo E85
----------------------------------------------------
dříve:"H" Lantra. 1,6, šedá metal. 1996
----------------------------------------------------
dříve:"H" Lantra. 1,6, šedá metal. 1996