Vymena palivoveho filtra CRDi
Moderátoři: Martun, Moderátoři
Re: Vymena palivoveho filtra CRDi
Tak ten filter FC-H05S za 10,44€ mi nezobrali a namontovali svoj za 57€. Filter som bol vrátiť do obchodu kde som ho ráno pred garančkou bol kúpiť. Pri kúpe som ich upozornil, že im ho možno vrátim ak mi ho nebudú chcieť založiť. Predajca aj ďalej tvrdil, že daný filter je dobrý, len servis potrebuje zarobiť. Peniaze mi bez problémov vrátili. Starý filter som si zobral, aby som si vedel v budúcnosti podľa neho zaobstarať nový. Označenie má KIA.
2019 Hyundai Tucson 1,6 T GDi Premium 7DCT Fiery Red
- Reklama
Re: Vymena palivoveho filtra CRDi
Ide len o to, že od r.v. 10/2006 boli použité filtre so spodným otvorom priemeru 10 mm, dovtedy 8 mm. Je veľa výrobcov filtrov s priemerom otvoru naspodu 10 mm, napr. Mann WK 824/3, Knecht (Mahle) KC 101/1, FRAM PS10667, Filtron PP 979/4, z tých lacnejších Jakoparts J1330519, Nipparts N1330520, Japanparts FC-H03S atď. Tieto majú spodný otvor 10 mm. Mali by pasovať.
Re: Vymena palivoveho filtra CRDi
FC-H05S má práveže ten tenší otvor 8 mm, ten nepasuje na autá vyrobené po 10/2006, FCH-03S by bol pasoval, ten má otvor 10 mm naspodu.
Re: Vymena palivoveho filtra CRDi
Tady je to řečeno jasně..mimochodem,velmi dobrý vyhledávač.Lepší než cokoliv co najdete na Kelly a podobných.
https://www.mann-hummel.com/mf_prodkata ... 01_fzart=1
https://www.mann-hummel.com/mf_prodkata ... 01_fzart=1
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Re: Výměna palivového filtru na benzínu
ZdeněkSvoboda píše:U CRDi mi to doma taky nešlo, dal jsem to do servisu a i v servisu s tím měli plný ruce práce. Prý dost debilně uchycený...
zdendo debilne uchyceny to je,to je pravda,mohli to u nasich CRDi resit jinak ale pokud uz v servisu automechanik nevi jak se to dela,tak takovej tam nema co delat,nekde tu v navodech je napsan postup jak to udelat a je to velice rychle,jen se musi celej proste vymontovat ven i s drzakem a samotny filtr pak menis az ve sveraku.vymena pak netrva ani 20minut i s ovzdusnenim(a to stihnes u toho vykourit i cigarko )
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Vymena palivoveho filtra CRDi
Přesunuto pánové..
HYUNDAI IX55 3.0crdi V6 176KW
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
Re: Vymena palivoveho filtra CRDi
Takže dnes som sa pokúsil podľa "návodov" v tomto vlákne vymeniť palivový filter na Accente z roku 2009. Po zhruba 45 minútach som ale usúdil, že uvedené návody sú absolútne nepoužiteľné a vymieňať filter podľa nich môže iba úplný sadomasochista.
Normálny postup je nasledovný:
1. Demontáž plechového krytu ručnej pumpy, ktorý zároveň drží filter v kovovom púzdre - 2 matice.
2. Demontáž obalu vzduchového filtra - najprv treba odpojiť 2 veľké konektory na srande pripevnenej na zadnej strane obalu filtra, páčky konektorov treba preklopiť a následne vytiahnuť.
3. Uvoľnenie držiaka káblov s konektormi upevnených na kryte palivového filtra.
4. Demontáž obalu vzduchového filtra - 3 skrutky.
Teraz je okolo filtra luxusne veľa miesta na jeho relatívne pohodlnú demontáž, palivové hadice sa v žiadnom prípade neodpájajú zospodu po demontáži kolesa.
5. Vyskrutkovanie 3 matíc, ktoré držia samotný obal filtra.
6. Odpojenie všetkých elektrických konektorov, treba ich rozlične zatlačiť, prípadne podpáčiť. Konektor s káblom smerujúcim do spodnej časti palivového filtra zatiaľ netreba odpájať. Keďže je voľný kryt filtra, môžeme si ho rozlične natáčať a posúvať pre lepší prístup.
7. Odpojenie prívodnej palivovej hadice. Hadice je vhodné odpojiť z držiaka na zadnej strane púzdra filtra pre lepšiu manipuláciu - hadice odpájať spolu s držiakom. Prívodná je na zadnej strane filtra - smerom k vodičovi, ak stojíme pred autom. Odpojenie je jednoduché - treba stlačiť západky na hadicovej spojke cca 25 cm od palivového fitra a hadičku rozpojiť. Vytečie trochu nafty.
8. Odpojenie odvádzacej palivovej hadice - prívod paliva do motora. Sivý konektor treba najprv slačiť, aby sa dal vysunúť a ďalším stlačením rozpojiť hadicu. S týmto som sa dosť natrápil, kým som na to prišiel. Vytečie pomerne veľa nafty, takže hadičku je potrebné okamžite zdvihnúť hore.
Teraz je možné kompletný obal filtra vytiahnuť a filter môžeme vymeniť ako normálni ľudia.
9. Odpojiť držiak kábla smerujúceho do spodnej časti filtra z tela filtra - treba malým skrutkovačom vypáčiť malú západku. Vybrať filter z kovového obalu, následne demontovať kábel z telesa filtra.
10. Demontáž samotného filtra odporúčam robiť vo zveráku, filter je zatiahnutý pomerne silno.
11. Namontovanie nového filtra na ručnú pumpu - stačí dotiahnuť silno rukami. Následne namontovanie kábla sa spodnú časť filtra.
12. Vloženie filtra do kovového obalu.
Nasleduje spätná montáž obalu filtra. Najprv odporúčam pripojiť prívodnú palivovú hadicu. Následne odvádzaciu hadicu vložiť do nejakej nádoby a stláčať palivové čerpadlo pokiaľ nezačne tiecť nafta - je potrebných cca 30 stlačení. Až potom napojiť odvádzaciu hadicu.
Namontovanie filtra vrátane airboxu mi trvalo cca 15 minút. Auto naštartovalo úplne bez problémov - vďaka dobrému odvzdušneniu.
Použil som filter Nipparts, kat. číslo N1330520 31922-2B900, priemer spodného otvoru bol 10 mm. Pasoval viacmenej bez problémov, jediným drobným problémom bol zrejme mierne väčší vonkajší priemer filtra v hornej časti, takže na cca 2 cm som ho musel miernou silou natlačiť do obalu filtra.
Normálny postup je nasledovný:
1. Demontáž plechového krytu ručnej pumpy, ktorý zároveň drží filter v kovovom púzdre - 2 matice.
2. Demontáž obalu vzduchového filtra - najprv treba odpojiť 2 veľké konektory na srande pripevnenej na zadnej strane obalu filtra, páčky konektorov treba preklopiť a následne vytiahnuť.
3. Uvoľnenie držiaka káblov s konektormi upevnených na kryte palivového filtra.
4. Demontáž obalu vzduchového filtra - 3 skrutky.
Teraz je okolo filtra luxusne veľa miesta na jeho relatívne pohodlnú demontáž, palivové hadice sa v žiadnom prípade neodpájajú zospodu po demontáži kolesa.
5. Vyskrutkovanie 3 matíc, ktoré držia samotný obal filtra.
6. Odpojenie všetkých elektrických konektorov, treba ich rozlične zatlačiť, prípadne podpáčiť. Konektor s káblom smerujúcim do spodnej časti palivového filtra zatiaľ netreba odpájať. Keďže je voľný kryt filtra, môžeme si ho rozlične natáčať a posúvať pre lepší prístup.
7. Odpojenie prívodnej palivovej hadice. Hadice je vhodné odpojiť z držiaka na zadnej strane púzdra filtra pre lepšiu manipuláciu - hadice odpájať spolu s držiakom. Prívodná je na zadnej strane filtra - smerom k vodičovi, ak stojíme pred autom. Odpojenie je jednoduché - treba stlačiť západky na hadicovej spojke cca 25 cm od palivového fitra a hadičku rozpojiť. Vytečie trochu nafty.
8. Odpojenie odvádzacej palivovej hadice - prívod paliva do motora. Sivý konektor treba najprv slačiť, aby sa dal vysunúť a ďalším stlačením rozpojiť hadicu. S týmto som sa dosť natrápil, kým som na to prišiel. Vytečie pomerne veľa nafty, takže hadičku je potrebné okamžite zdvihnúť hore.
Teraz je možné kompletný obal filtra vytiahnuť a filter môžeme vymeniť ako normálni ľudia.
9. Odpojiť držiak kábla smerujúceho do spodnej časti filtra z tela filtra - treba malým skrutkovačom vypáčiť malú západku. Vybrať filter z kovového obalu, následne demontovať kábel z telesa filtra.
10. Demontáž samotného filtra odporúčam robiť vo zveráku, filter je zatiahnutý pomerne silno.
11. Namontovanie nového filtra na ručnú pumpu - stačí dotiahnuť silno rukami. Následne namontovanie kábla sa spodnú časť filtra.
12. Vloženie filtra do kovového obalu.
Nasleduje spätná montáž obalu filtra. Najprv odporúčam pripojiť prívodnú palivovú hadicu. Následne odvádzaciu hadicu vložiť do nejakej nádoby a stláčať palivové čerpadlo pokiaľ nezačne tiecť nafta - je potrebných cca 30 stlačení. Až potom napojiť odvádzaciu hadicu.
Namontovanie filtra vrátane airboxu mi trvalo cca 15 minút. Auto naštartovalo úplne bez problémov - vďaka dobrému odvzdušneniu.
Použil som filter Nipparts, kat. číslo N1330520 31922-2B900, priemer spodného otvoru bol 10 mm. Pasoval viacmenej bez problémov, jediným drobným problémom bol zrejme mierne väčší vonkajší priemer filtra v hornej časti, takže na cca 2 cm som ho musel miernou silou natlačiť do obalu filtra.
11/2009 Hyundai i30 1.4 COMFORT ESP Sport, vivid blue
04/2009 Hyundai i20 1.4. Comfort
05/1996 Hyundai Accent 1.5, dark green
04/2009 Hyundai i20 1.4. Comfort
05/1996 Hyundai Accent 1.5, dark green
Re: Vymena palivoveho filtra CRDi
Spojovací mechanismus palivové hadice za naftovým filtrem a komplet demontovaný filtr.
Demontáž jsem provedl po demontáži vzduchového boxu viz návod výše.
Než jsem odpojil hadice, tak to byl dobrý porod, ovšem jejich zapojení bylo horší. Nemohl jsem tam dostat ruky...
Palivový filtr jsem měnil poprvé a není to tak hrozné. Filtr jsem odvzdušnil viz. foto, ale v hadici za filtrem zůstal vzduch, tak jsem musel 3x po 15 sekundách točit než Accentík chytl.
Demontáž jsem provedl po demontáži vzduchového boxu viz návod výše.
Než jsem odpojil hadice, tak to byl dobrý porod, ovšem jejich zapojení bylo horší. Nemohl jsem tam dostat ruky...
Palivový filtr jsem měnil poprvé a není to tak hrozné. Filtr jsem odvzdušnil viz. foto, ale v hadici za filtrem zůstal vzduch, tak jsem musel 3x po 15 sekundách točit než Accentík chytl.
- Přílohy
-
- 20200918_190045[1]maly.jpg (40.98 KiB) Zobrazeno 2398 x
-
- 20200918_170509[1]maly.jpg (38.52 KiB) Zobrazeno 2400 x
-
- 20200918_165400[1]maly.jpg (30.47 KiB) Zobrazeno 2400 x
Lada 21073 1700i
Hyundai Accent 2007 1,5 CRDi 81kW od 14.02.2014 do 05.11.2020
Hyundai Tucson 2018 2.0 CRDi 100kW od 16.11.2018
Hyundai I10 2019 1.0 49kW od 29.01.2021
autodiagnostika HiCOM
Hyundai Accent 2007 1,5 CRDi 81kW od 14.02.2014 do 05.11.2020
Hyundai Tucson 2018 2.0 CRDi 100kW od 16.11.2018
Hyundai I10 2019 1.0 49kW od 29.01.2021
autodiagnostika HiCOM
Re: Vymena palivoveho filtra CRDi
Ja pri výmene vôbec neodpajam naftové hadičky, ku ktorým je ťažký prístup. Odpojím len držiak filtra, a filter odsrubujem. Je k tomu potrebná pomoc, keďže jeden musí držať držiak a druhy človek odsrubuje filter. Objednávam najmenší rozmer, ktorý výmenu ešte uľahčí. Už mám za sebou 5 takéto výmeny a bez problémov. Keď som sa 1. krát babral s tými rýchlo spojkami, ku ktorým je taky zlý prístup, tak som si povedal ze... a dosť, musí byť aj jednoduchší spôsob, a naozaj je.. Na druhom CRDi v rodine sme dokonca trochu flexou zmenšili držiak filtra a výmena je ešte jednoduchšia
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Re: Vymena palivoveho filtra CRDi
Zhruba při výměně filtru postupuji také jako "mikodim". Prvně jsem odřezal ten plechový kryt, aby byl k filtru lepší přístup. Tím se pak dá vyměnit i bez rozpojení hadiček. Při výměně si teda vystačím sám, ale kolikrát by se ještě další ruce hodily Jednou jsem také ty hadice rozpojoval a měl jsem z toho divný pocit. Je to zvláštní patent
Accent 1.5 CRDi ELEGANCE - Black Ebony
Re: Vymena palivoveho filtra CRDi
Vyměnil jsem palivový filtr u mého H i30 81kw . Odvzdušnil pomocí pumpičky, nastartoval a vše vypadalo v pořádku. Nechal jsem cca 2 minuty na volnoběh. Pak jsem jel projet a po zařazení dvojky motor zdechl. Skočila to do nouzáku. Po odpojení baterie chyba zmizí. Opět nastartuji a vše se opakuje. Neví někdo co s tím? Zkoušel jsem to znovu odvzdušnit, ale je to pořád stejný. Na místě jsem to půl minuty držel ve 4000 otáčkách a vše se zdálo v pořádku. Rozjede s, zařadím dvojku a po chvíli stojím. Musím znovu nastartovat, točí to déle a následně zase nouzák.
Re: Vymena palivoveho filtra CRDi
1/ Vylúčiť inú chybu spôsobenú neopatrnosťou ... (konektory, káble....) - diagnostika
2/ Hľadať netesnoť súvisiacu s výmenou... zrejme si to niekde ťahá falošný vzduch.... (niektorý spoj rozoberaný/namáhaný počas výmeny, prípadne poškodená hadica)... keďže to skapína aj počas jazdy, tak netesnosť musí byť markantná...
2/ Hľadať netesnoť súvisiacu s výmenou... zrejme si to niekde ťahá falošný vzduch.... (niektorý spoj rozoberaný/namáhaný počas výmeny, prípadne poškodená hadica)... keďže to skapína aj počas jazdy, tak netesnosť musí byť markantná...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Vymena palivoveho filtra CRDi
Ano, přisávalo to vzduch. Chybělo spodní těsnění pod snímačem na filtru. Staré nikde nevypadlo a nějak mě nedošlo, že na té zádce je nové. Amatérská chyba. Díky