ano to jsou i moje pozanktyPaja1971 píše: ↑11 kvě 2021, 12:46 O víkendu jsem jel 2x30 km. Akumulátor plně nabitý přes nabíječku Bosch C3 v režimu AGM, dával asi 12,7 V. Dal jsem čínský voltmetr do cig. zástrčky a jel. První jízda bez klimy stále 12,0 V, jen při brzdění motorem 14,3. Zpět s klimou stále 12,3 zase mimo brzdění motorem. Stop start vypnutý.
Takže bez externího nabíjení to asi nepůjde bohužel.
Akumulator AGM
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Akumulator AGM
- Reklama
Re: Akumulator AGM
pampa - ano ono to tak je, inteligentní kurvení vychází i z konfigurace auta , mám zjištěny rozdíly v chování, u stejného auta, ale jeno má led a vyhřívané sicny, druhé halogeny a bez vyhřívání. Dobíjení je zcela odlišné.
Holt jednou za čas nabíječku a nabíjej - na sídlišti problém, ale.......
Holt jednou za čas nabíječku a nabíjej - na sídlišti problém, ale.......
Re: Akumulator AGM
Tak mam prvni data z praxe. Mereno hobby voltmetrem v 12V zasuvce. Tchan me tam vrazil bazmek s 2 vyvedenyma dratama, ke kterym pripojil svorky voltmetru a rekl "nech to tak a zjistuj hodnoty". Nameril jsem toto:
1) svetla prepnuta na AUTO (svitily pouze denni LED) - za jizdy pod plynem, pri brzdeni motorem i vyrazeno na neutral vzdy konstantne 14,18 - 14,21V
2) svetla prepnuta na denni LED - ve vsech rezimech jsem nameril stejnou hodnotu jako v bode 1)
3) svetla prepnuta na potkavacky - ve vsech vyse uvedenych rezimech provozu jsem nameril 13,87 - 13,89
P.S. zapnuti klimatizace nemelo na hodnoty vliv - porad to ukazovalo stejne.
1) svetla prepnuta na AUTO (svitily pouze denni LED) - za jizdy pod plynem, pri brzdeni motorem i vyrazeno na neutral vzdy konstantne 14,18 - 14,21V
2) svetla prepnuta na denni LED - ve vsech rezimech jsem nameril stejnou hodnotu jako v bode 1)
3) svetla prepnuta na potkavacky - ve vsech vyse uvedenych rezimech provozu jsem nameril 13,87 - 13,89
P.S. zapnuti klimatizace nemelo na hodnoty vliv - porad to ukazovalo stejne.
Hyundai i30 kombi 2021, 1.5 DPi 81kW, Start Plus, Polar White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Re: Akumulator AGM
takže - kdyby palubní napětí , jak zde někteří stále tvrdí odpovídalo napětí na akumulátoru - musela by být baterie de faCTO NEUSTÁLE NABÍJENÁ.
Jenže není.
Je to jak jsem napsal výše. Zapínej a vypínej cokoliv, tak nabíjení AKU si řídí řídící jednotka nějak, a nikdo z nás, ba ani z techniků servisů neví jak .
Jediná šance , zvýšit životnost aku je pravidelně měřit a dobíjet. Nebo se smířit s tím, že baterie půjde svojí kapacitou za "chvíli" do kytek.
Tedy podle mne, pokud má někdo jiný názor - budiž. Hádat se s ním a přesvědčovat ho nehodlám.
Jenže není.
Je to jak jsem napsal výše. Zapínej a vypínej cokoliv, tak nabíjení AKU si řídí řídící jednotka nějak, a nikdo z nás, ba ani z techniků servisů neví jak .
Jediná šance , zvýšit životnost aku je pravidelně měřit a dobíjet. Nebo se smířit s tím, že baterie půjde svojí kapacitou za "chvíli" do kytek.
Tedy podle mne, pokud má někdo jiný názor - budiž. Hádat se s ním a přesvědčovat ho nehodlám.
Re: Akumulator AGM
A da se z toho tedy alespon dedukovat, ze pokud, at uz v jakemkoliv rezimu, namerim v zapalovaci tech cca 14,2V, tak v ten konkretni moment je baterie nabijena? Nebo ani to se neda s jistotou tvrdit? Ja myslim ze to tak je, ne?
Jsem ochoten se smirit s tim, ze nebudu znat ten algoritmus dobijeni, ale jde mi o to, abych alespon vysledoval, v ktery moment je baterie nabijena a kdy neni.
Jsem ochoten se smirit s tim, ze nebudu znat ten algoritmus dobijeni, ale jde mi o to, abych alespon vysledoval, v ktery moment je baterie nabijena a kdy neni.
Hyundai i30 kombi 2021, 1.5 DPi 81kW, Start Plus, Polar White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Re: Akumulator AGM
kolomaz : Jeho auto je model 2021 .Čo ak zistil že doterajšie nastavenie "inteligentné "dobýjanie malo viac nepriaznivých faktorov a zmenil softvér u nových aut a teraz to možno nekolíše v takom veľkom rozsahu ako doposiaľ . Chcelo by to väčšiu vzorku nových aut a modelov . Hoci je ťažko tomu veriť,ale čo ak niekoho v osvietilo alebo Patr ma výnimočné auto
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Re: Akumulator AGM
Nemuze to treba byt i tim, ze mam jako jeden z mala vybavu Start , ktera neni tak nabita spotrebici a elektronikou a tudiz by se to nabijeni mohlo chovat "primitivneji" nez u Comfortu a vyssich? Jen napad....
Hyundai i30 kombi 2021, 1.5 DPi 81kW, Start Plus, Polar White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Re: Akumulator AGM
A jaké napětí měl Aku před tím měřením? Máš nové auto sice, ale co když byl celkem vybitý a auto to vyhodnotilo, že ho musí dobít?
i30 III combi 1.0 T-GDi 2019
Ceed SW 1.4 CVVT 2008
Ceed SW 1.4 CVVT 2008
Re: Akumulator AGM
Baterie merena 2 hodiny pred jizdou a cca 6,5 hodiny po posledni jizde: 12,42
Hyundai i30 kombi 2021, 1.5 DPi 81kW, Start Plus, Polar White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Re: Akumulator AGM
Ak chces mat istotu, musis merat napetie AKUMULATORA (priamo na svorkach, nie na kostru), nie v zasuvke, lebo jednak mame DC/DC menic, a jednak sa da nabijanie kludne odpojit aj ked alternator vyraba napetie. Takze si natiahni kable od akumulatora, a ak tam mas napetie nieco okolo 12V tak sa vybija, ak tam mas nad 13V tak sa nevybija, ak tam mas nad 14 tak sa nabija.
Musis to samozrejme merat suvislo, lebo to vyzera ze si zije v "cykloch" ze ho napriklad nejaky cas necha vybijat, nejaky cas zase nabija. Pri tom to bude aj od jazdy - pri akceleracii asi vybija pri brzdeni zase dobija. Ja som napriklad akumulator spolahlivo nabil na full pred celodennou jazdou, ked som prisiel domov dobil som 7 Ah. Pritom za tyzden stania som takto dobil iba 1,5 Ah. Spoj si to s tym ze mi to cely cas drzi napetie v zasuvke na 14,2 a je jasne kolka bije
Musis to samozrejme merat suvislo, lebo to vyzera ze si zije v "cykloch" ze ho napriklad nejaky cas necha vybijat, nejaky cas zase nabija. Pri tom to bude aj od jazdy - pri akceleracii asi vybija pri brzdeni zase dobija. Ja som napriklad akumulator spolahlivo nabil na full pred celodennou jazdou, ked som prisiel domov dobil som 7 Ah. Pritom za tyzden stania som takto dobil iba 1,5 Ah. Spoj si to s tym ze mi to cely cas drzi napetie v zasuvke na 14,2 a je jasne kolka bije
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Re: Akumulator AGM
máme tři auta model 21 , 1 z listopadu 2020 , druhé únor 2021 a třetí březen. Ostatní jsou model před FL. Tak nějak při měření i dvou aut jedoucí po stejné trase , (jedno III a druhé IIIFL ) se obě dobíjela, respektive nedobíjela stejně.EFISO píše: ↑11 kvě 2021, 23:55 kolomaz : Jeho auto je model 2021 .Čo ak zistil že doterajšie nastavenie "inteligentné "dobýjanie malo viac nepriaznivých faktorov a zmenil softvér u nových aut a teraz to možno nekolíše v takom veľkom rozsahu ako doposiaľ . Chcelo by to väčšiu vzorku nových aut a modelov . Hoci je ťažko tomu veriť,ale čo ak niekoho v osvietilo alebo Patr ma výnimočné auto
Máme chytrého majitele, a ten nerad vyhazuje prašule zbytečně, i když hlaďoch to není, proto mě "vyhnal" na školení , proto mě dal práci se o auta starat. Starám se s snažím se už docela dlouho, vysledovat co dělat, aby ....
ale to jak se to chová je mi stále záhadou, prošel jsem weby v polsku, slovensku, maďarsku - rakousko a německo - to co tam je tvrzeno tak je jinde popřeno a moje testování, dá-li se to tak nazvat to vlastně popřelo též.
Takže zatím to dělám tak, že mám v garážích tabuli - s harmonogramem, kdy se u aut dají večer nabíječky a ráno je dobito, kontrola oleje, tlaku, chl.kapaliny, dolít ostřikovač a pokud je v autě svinčík poslat paní uklízečku auto vysát.
Re: Akumulator AGM
nemáme ani jedno START, máme Smart, Style, a nějaké Czech cosi. A odpovídá to tvému zjištění
Re: Akumulator AGM
Máš v zásuvce 14,2 ? ANo to je co píšu 14,2 a výš pak se baterie dobíjí.Pampa píše: ↑12 kvě 2021, 07:55 Ak chces mat istotu, musis merat napetie AKUMULATORA (priamo na svorkach, nie na kostru), nie v zasuvke, lebo jednak mame DC/DC menic, a jednak sa da nabijanie kludne odpojit aj ked alternator vyraba napetie. Takze si natiahni kable od akumulatora, a ak tam mas napetie nieco okolo 12V tak sa vybija, ak tam mas nad 13V tak sa nevybija, ak tam mas nad 14 tak sa nabija.
Musis to samozrejme merat suvislo, lebo to vyzera ze si zije v "cykloch" ze ho napriklad nejaky cas necha vybijat, nejaky cas zase nabija. Pri tom to bude aj od jazdy - pri akceleracii asi vybija pri brzdeni zase dobija. Ja som napriklad akumulator spolahlivo nabil na full pred celodennou jazdou, ked som prisiel domov dobil som 7 Ah. Pritom za tyzden stania som takto dobil iba 1,5 Ah. Spoj si to s tym ze mi to cely cas drzi napetie v zasuvke na 14,2 a je jasne kolka bije
Re: Akumulator AGM
To mi řekněte, že ještě nikdo nevymyslel, jak to dobíjení trochu zmást? Když odpojím konektor z mínusu, tak mi bude svítit kontrolka, že? Možná by stačilo mezi konektor a baterii dát mezikus s odporem, který by snížil měřené napětí o cca 0,5 voltu a tím pádem by se častěji dobíjelo.
Na Citroen fóru jsem někde našel, že si snad režim nabíjení upravují přímo v řídící jednotce přes diagnostiku.
Na Citroen fóru jsem někde našel, že si snad režim nabíjení upravují přímo v řídící jednotce přes diagnostiku.
i30 III combi 1.0 T-GDi 2019
Ceed SW 1.4 CVVT 2008
Ceed SW 1.4 CVVT 2008
Re: Akumulator AGM
Dnes rano v 9:00 naměřeno při stejné konfiguraci tohle:Patr píše: ↑11 kvě 2021, 21:26 Tak mam prvni data z praxe. Mereno hobby voltmetrem v 12V zasuvce. Tchan me tam vrazil bazmek s 2 vyvedenyma dratama, ke kterym pripojil svorky voltmetru a rekl "nech to tak a zjistuj hodnoty". Nameril jsem toto:
1) svetla prepnuta na AUTO (svitily pouze denni LED) - za jizdy pod plynem, pri brzdeni motorem i vyrazeno na neutral vzdy konstantne 14,18 - 14,21V
2) svetla prepnuta na denni LED - ve vsech rezimech jsem nameril stejnou hodnotu jako v bode 1)
3) svetla prepnuta na potkavacky - ve vsech vyse uvedenych rezimech provozu jsem nameril 13,87 - 13,89
P.S. zapnuti klimatizace nemelo na hodnoty vliv - porad to ukazovalo stejne.
1) 14,42
2) 14,42
3) 14,06
Baterie před startem (po 14 hod.) 12,48
Že by vliv teploty? Včera 26°C a dnes 18°C ))
Hyundai i30 kombi 2021, 1.5 DPi 81kW, Start Plus, Polar White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White