Akumulator AGM
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Akumulator AGM
EFISO :
kolomaz : Tvrdíš (bod 5) že napätie v palubnej sieti je rozdielne ako napätie na akumulátore pri jazde
ANO tvrdím -
Kdyby totiž bylo napětí v palubní síti přímo a na tvrdo spojeno s akumulátorem , a přeed jízdou by napětí akumulátoru bylo třebas 12,5 V
a během jízdy by v zásuvce zapalovače bylo napětí vyšší jak oněch 12,5 V pak by podle Ohmova a Kirhofových zákonů - musel téct do baterie nepřetržitě proud a tato by byla nabíjena ! Ale jelikož mám , když to zjednodušším inteligentní nabíjení a nabíjí se jen za splnění jistých podmínek, tak při kratší jízdě, bez velké spotřeby - vyhřívání sedaček apod. kdy stejně napětí v zásuvce je vyšší jak na baterii tak se baterie nedobíjí.
Zjednodušeně řečeno pro neelektrikáře - vem si spojené nádoby , když do jedné leješ vodu tak hladina stoupá i v druhé - tak by to bylo, když by byla zásuvka spojena natvrdo s akumulátorem. Ale když budeš mít dvě nádoby - spojené dole hadicí, aby to byla spojená nádoba a na té hadici budeš mít jednocestný ventil pak když budeš lít vodu do jedné - té co je z závěrném stavu ventilu , tak hladina na druhé nádobě bude beze změny, dokud neotevřeš ten ventil.
Snad jsem to vysvětlil dostatečně. Pro nevěřícího tomáše, klidně zapujčím záznamový voltmetr - který si může připojit na zásuvku baterie - za jízdy a může se zpětně podívat jaké napětí bylo na baterii během jízdy, když měl v zapalovači další voltmetr a ten mu ukazoval po nastartování napětí vyšší.
kolomaz : Tvrdíš (bod 5) že napätie v palubnej sieti je rozdielne ako napätie na akumulátore pri jazde
ANO tvrdím -
Kdyby totiž bylo napětí v palubní síti přímo a na tvrdo spojeno s akumulátorem , a přeed jízdou by napětí akumulátoru bylo třebas 12,5 V
a během jízdy by v zásuvce zapalovače bylo napětí vyšší jak oněch 12,5 V pak by podle Ohmova a Kirhofových zákonů - musel téct do baterie nepřetržitě proud a tato by byla nabíjena ! Ale jelikož mám , když to zjednodušším inteligentní nabíjení a nabíjí se jen za splnění jistých podmínek, tak při kratší jízdě, bez velké spotřeby - vyhřívání sedaček apod. kdy stejně napětí v zásuvce je vyšší jak na baterii tak se baterie nedobíjí.
Zjednodušeně řečeno pro neelektrikáře - vem si spojené nádoby , když do jedné leješ vodu tak hladina stoupá i v druhé - tak by to bylo, když by byla zásuvka spojena natvrdo s akumulátorem. Ale když budeš mít dvě nádoby - spojené dole hadicí, aby to byla spojená nádoba a na té hadici budeš mít jednocestný ventil pak když budeš lít vodu do jedné - té co je z závěrném stavu ventilu , tak hladina na druhé nádobě bude beze změny, dokud neotevřeš ten ventil.
Snad jsem to vysvětlil dostatečně. Pro nevěřícího tomáše, klidně zapujčím záznamový voltmetr - který si může připojit na zásuvku baterie - za jízdy a může se zpětně podívat jaké napětí bylo na baterii během jízdy, když měl v zapalovači další voltmetr a ten mu ukazoval po nastartování napětí vyšší.
- Reklama
Re: Akumulator AGM
kolomaz : Myslel som že rozdiel niekoľko stovák alebo desatiny voltu beriem ako samozrejmosť z ohľadom ma spomínaných vedcov (ktorých zákony žiadna vláda meniť nebude )
{Kdyby totiž bylo napětí v palubní síti přímo a na tvrdo spojeno s akumulátorem} ... Neviem ako máš ty ale JA mám na tvrdo prepojené ! 1. alternátor ,2. štartér ,akumulátor a 3. hlavný poistkový box . Dám foto aby neboli pochybnosti . Naviac kábel na alternátor ma 150A poistku .Veľmi dobre viem ako a kedy "inteligentné " nabíjanie dobýja a kedy len udržiava napätie na cca 12,6V . Preto som si to vyradil z činnosti . Aj keby si zapol ohrev všetkých sedačiek tak ti to nebude dobíjať nad 14V .U mňa jedine prepnutie svetiel z Auto na stretávacie ako čítam tak aj u iných na fóre . Dnes po krátkej jazde voľnobeh napätie na akumulátore 14,36V napätie v palubnej zásuvke 14,32V takže rozdiel tam je . Skúsim naspäť aktivovať int. nabíjanie aké rozdiely budú počas jazdy .Ale opačným hodnotám nedávam nádej .Ešte čínsky voltmeter a teplomer ukazoval 14,7V tak je potreba používať hodnoty ako približné.
Elektrike trošku rozumiem nakoľko som študoval slaboprúd ale v minulom storočí (stále som vo fachu ) Tak nemusíme to rozoberať cez hydrodynamiku
Rozdiely v par stovkách alebo pár desetín voltu pri dobíjaní cca 75-95Ah akumulátora sú irelevantné pre mňa . Dôležité sú čísla pred desatinnou čiarkou
{Kdyby totiž bylo napětí v palubní síti přímo a na tvrdo spojeno s akumulátorem} ... Neviem ako máš ty ale JA mám na tvrdo prepojené ! 1. alternátor ,2. štartér ,akumulátor a 3. hlavný poistkový box . Dám foto aby neboli pochybnosti . Naviac kábel na alternátor ma 150A poistku .Veľmi dobre viem ako a kedy "inteligentné " nabíjanie dobýja a kedy len udržiava napätie na cca 12,6V . Preto som si to vyradil z činnosti . Aj keby si zapol ohrev všetkých sedačiek tak ti to nebude dobíjať nad 14V .U mňa jedine prepnutie svetiel z Auto na stretávacie ako čítam tak aj u iných na fóre . Dnes po krátkej jazde voľnobeh napätie na akumulátore 14,36V napätie v palubnej zásuvke 14,32V takže rozdiel tam je . Skúsim naspäť aktivovať int. nabíjanie aké rozdiely budú počas jazdy .Ale opačným hodnotám nedávam nádej .Ešte čínsky voltmeter a teplomer ukazoval 14,7V tak je potreba používať hodnoty ako približné.
Elektrike trošku rozumiem nakoľko som študoval slaboprúd ale v minulom storočí (stále som vo fachu ) Tak nemusíme to rozoberať cez hydrodynamiku
Rozdiely v par stovkách alebo pár desetín voltu pri dobíjaní cca 75-95Ah akumulátora sú irelevantné pre mňa . Dôležité sú čísla pred desatinnou čiarkou
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Re: Akumulator AGM
No jen tedy krátce, kdyby byl starter na tvrdo propojen s baterkou , pak by musel pořád točit, byl by pod napětím, nemusel by startovat, nedošlo by k vysunutí pastorku, ale musel by pořád točit. Alternátor vyrábí napětí podle otáček a buzení - kdyby zde nebyla regulace napětí by a) nekontrolovatelně nabíjelo, přebíjelo baterii. b) napětí v palubní síti by pulzovalo podle otáček apod.
K hodnotám za desetinou čárkou.
Odborníci - ne já, ale skuteční odborníci na internetu - výrobci AGM baterií tvrdí, že 100% nabitá AGM má 12,9-13 V , pokud napětí klesne pod 12,5 a nechceme ztrácet kapacitu baterie je nutno dobíjet.
Pokud napětí klesne pod 12,1 dochází k nevratnému poškození akumulátoru. Toliko výroci. Výhoda AGM apod. baterek je v tom, že i když je přebíjíš tak nevyvřou. Ale stejně se zahřívají a to baterii škodí.
Nemáme vypnuté intel.dobíjení na žádném autě , a i když cena AGM baterek , alespoň co vím okolo 70 Ah , klesla pod 3 000 .- Kč tak je hlídáme a dobíjíme.
K hodnotám za desetinou čárkou.
Odborníci - ne já, ale skuteční odborníci na internetu - výrobci AGM baterií tvrdí, že 100% nabitá AGM má 12,9-13 V , pokud napětí klesne pod 12,5 a nechceme ztrácet kapacitu baterie je nutno dobíjet.
Pokud napětí klesne pod 12,1 dochází k nevratnému poškození akumulátoru. Toliko výroci. Výhoda AGM apod. baterek je v tom, že i když je přebíjíš tak nevyvřou. Ale stejně se zahřívají a to baterii škodí.
Nemáme vypnuté intel.dobíjení na žádném autě , a i když cena AGM baterek , alespoň co vím okolo 70 Ah , klesla pod 3 000 .- Kč tak je hlídáme a dobíjíme.
Re: Akumulator AGM
Máte někdo změřené, jaký je rozdíl v napětí na akumulátoru, když je mimo auto a když se ten stejný zapojí do auta. O kolik klesne napětí?
i30 III combi 1.0 T-GDi 2019
Ceed SW 1.4 CVVT 2008
Ceed SW 1.4 CVVT 2008
Re: Akumulator AGM
pokud otevřeš haubnu, a zamkneš auto , počkáš cca 2 hodiny , odpojíš záporný pól na baterii - pak je napětí baterie AGM v rozmezí 12,1 ( to když je na tom hodně špatně - až 13,0 , kdy je nabita na 100 % , ale toho se dobíjením za jízdy se zapnutým inteligentním dobíjení nikdy nedočkáš.
Re: Akumulator AGM
za jízdy je v palubní síti napětí od 12,8 do 14,3 voltu
Re: Akumulator AGM
Asi jste mě nepochopili.
Mám akumulátor úplně mimo auto. Napětí na něm změřím např. 12,7 V. Pak jej vrátím do auta a zapojím. Znovu změřím napětí, bude to 12,7 V nebo bude nižší, protože už si něco auto odebírá? Zkoušeli jste to?
Mám akumulátor úplně mimo auto. Napětí na něm změřím např. 12,7 V. Pak jej vrátím do auta a zapojím. Znovu změřím napětí, bude to 12,7 V nebo bude nižší, protože už si něco auto odebírá? Zkoušeli jste to?
i30 III combi 1.0 T-GDi 2019
Ceed SW 1.4 CVVT 2008
Ceed SW 1.4 CVVT 2008
Re: Akumulator AGM
Takže - pokud je auto zamčeno - tzv. spí a připojíš baterii, pak z 12,7 voltu - v okamžik připojení, v závislosti na výbavě předpokládám pokles o 0,15 V +/- , ale za 1-2 hodiny se tak o 0,1 V zvedne.
Čísla jen odhaduji, neměřil jsem tvoje auto
Čísla jen odhaduji, neměřil jsem tvoje auto
Re: Akumulator AGM
kolomaz : iba zopár slov . Štartér .Zabudol si na veľmi dôležitý diel Elektromagnetická cievka štartéra . Bez nej sa určite nevysunie pastorok ani sa nezopnú silové kontakty aby sa roztočil štartér . Na tej cievke je ten jeden kábel ktorý ide na tvrdo z akumulátora . Takže bez zopnutia kontaktov v cievke nebude stále točiť. Ak som písal štartér tak som myslel kompletný
Alternátor vyrába prúd iba podľa sily budenia . Podľa otáčok vyrábalo Dynamo z permanentným magnetom .
Regulácia bola je aj bude . Niekedy bola priamo na alternátore ktorá udržiavala konštantné napätie v elektrickej sieti. Teraz to už riadi riadiaca jednota a napätie už konštantné nie je vraví sa tom inteligentný manažment nabíjania .
Neviem ako tebe ale mne "inteligentné " dobíjanie nikdy nepustilo napätie pod 12,6V Nemysli si že to nedobíja. Nabíja ale iba na aktuálnu spotrebu a udržuje napätie na danej hodnote . aj keď zapneš všetky veľké spotrebiče tak napätie ti nestúpne ani neklesne .Pri brzdení motorom to zase začne nabíjať na maximálnu hodnotu aby sa ekologicky využila kinetická energia . Iba mi logika nedáva prečo pri prepnutí stretávacích svetiel z AUTO na alebo večer keď svetelný senzor zopne stretávacie je už konštantách 14,...V či sú LED alebo Halogén . A to nie je veľká spotreba prúdu ako napríklad ohrev sedačiek ,skla atd.. proste je to "inteligentné " iba na aute i30 Patr a to ma inú inteligenciu ako u ostatných
Na 12,1V by možno padlo po dlhšej prestávke v používaní auta .12,1 je asi bod kedy začne sulfatovať olovená mriežka v akumulátore .
Preto je dobre to nabíjať . Mne aj pri trvalých 14,3V a cestách 25km. 5A Liedl nabíjačka nabíja niekoľko hodín než je full nabité (1-2x mesačne )
Ako sa da prebíjať akumulátor ? Pokiaľ tam nemáš vyššie napätie ako 14,5V tak sa nemôže prehrievať alebo nenabíjaš starou 30 ročnou nabíjačkou.
Akumulátor po nabití na plnú kapacitu berie už iba do 1A (podľa veku a dobrom stave akumulátora.) Ak bolo dávnejšie konštantné napätie v sieti tak akumulátor bol stále nebitý minimálne na 90%. Teraz už je to asi tréning z káblami v ruke na Elektromobilu
Alternátor vyrába prúd iba podľa sily budenia . Podľa otáčok vyrábalo Dynamo z permanentným magnetom .
Regulácia bola je aj bude . Niekedy bola priamo na alternátore ktorá udržiavala konštantné napätie v elektrickej sieti. Teraz to už riadi riadiaca jednota a napätie už konštantné nie je vraví sa tom inteligentný manažment nabíjania .
Neviem ako tebe ale mne "inteligentné " dobíjanie nikdy nepustilo napätie pod 12,6V Nemysli si že to nedobíja. Nabíja ale iba na aktuálnu spotrebu a udržuje napätie na danej hodnote . aj keď zapneš všetky veľké spotrebiče tak napätie ti nestúpne ani neklesne .Pri brzdení motorom to zase začne nabíjať na maximálnu hodnotu aby sa ekologicky využila kinetická energia . Iba mi logika nedáva prečo pri prepnutí stretávacích svetiel z AUTO na alebo večer keď svetelný senzor zopne stretávacie je už konštantách 14,...V či sú LED alebo Halogén . A to nie je veľká spotreba prúdu ako napríklad ohrev sedačiek ,skla atd.. proste je to "inteligentné " iba na aute i30 Patr a to ma inú inteligenciu ako u ostatných
Na 12,1V by možno padlo po dlhšej prestávke v používaní auta .12,1 je asi bod kedy začne sulfatovať olovená mriežka v akumulátore .
Preto je dobre to nabíjať . Mne aj pri trvalých 14,3V a cestách 25km. 5A Liedl nabíjačka nabíja niekoľko hodín než je full nabité (1-2x mesačne )
Ako sa da prebíjať akumulátor ? Pokiaľ tam nemáš vyššie napätie ako 14,5V tak sa nemôže prehrievať alebo nenabíjaš starou 30 ročnou nabíjačkou.
Akumulátor po nabití na plnú kapacitu berie už iba do 1A (podľa veku a dobrom stave akumulátora.) Ak bolo dávnejšie konštantné napätie v sieti tak akumulátor bol stále nebitý minimálne na 90%. Teraz už je to asi tréning z káblami v ruke na Elektromobilu
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Re: Akumulator AGM
Máš na 14,3 na baterce i při cestách ? Pak máš baterku permanentně dobíjenou !!!!
Sám píšeš že si plně nabitá baterie bere jen 1 A +/- - pokud to tedy baterka ví, že je nabitá, a sníží si nabíjecí proud proč se dělají inteligentní nabíječky ?
Inteligentní dobíjení klidně pustí i pod 12,6 - nejen nám, ale je toho na internetu celkem dost, a každý měsíc mám i 5-6 aut s napětím pod 12,4 V
Jistě dynamo podle otáček, ale to už dnes není, alternátor podle buzení - a podle režimu práce do něhož ho přepíná zase řídí jednotka. On alternátor u mild hybridů i startuje.
Nevím jaké modely jsou u těch či oněch verzí, ale máme i 30 III a i30 III FL - z různými výbavami.
Ale v naprosté většině se chovají stejně.
Tedy baterie se dobíjí podle stylu jízdy, využití elektřiny a nabití baterie. Takže pokud baterie není dobíjená je v palubní síti napětí 12,8 -13,1 V.
Máte-li jinak - může být.
Ale ani zapnutí sedaček a volantu nemusí vést z dobíjení baterie !!!!! Vyzkoušeno u 3 aut
Ale jo, pěkný den
Sám píšeš že si plně nabitá baterie bere jen 1 A +/- - pokud to tedy baterka ví, že je nabitá, a sníží si nabíjecí proud proč se dělají inteligentní nabíječky ?
Inteligentní dobíjení klidně pustí i pod 12,6 - nejen nám, ale je toho na internetu celkem dost, a každý měsíc mám i 5-6 aut s napětím pod 12,4 V
Jistě dynamo podle otáček, ale to už dnes není, alternátor podle buzení - a podle režimu práce do něhož ho přepíná zase řídí jednotka. On alternátor u mild hybridů i startuje.
Nevím jaké modely jsou u těch či oněch verzí, ale máme i 30 III a i30 III FL - z různými výbavami.
Ale v naprosté většině se chovají stejně.
Tedy baterie se dobíjí podle stylu jízdy, využití elektřiny a nabití baterie. Takže pokud baterie není dobíjená je v palubní síti napětí 12,8 -13,1 V.
Máte-li jinak - může být.
Ale ani zapnutí sedaček a volantu nemusí vést z dobíjení baterie !!!!! Vyzkoušeno u 3 aut
Ale jo, pěkný den
Re: Akumulator AGM
Tých cca 14,3..V je trvale iba pri vyradenom múdrom nabíjaní. .áno je permanentne nabíjaná ako to bolo bežne u starších aut bez inteligentného nabíjania .
Podľa veľkosti a stave akumulátora sa líši aj odoberaný prúd pri plnom nabití . to 1A bolo cca . Ak je vybitý tak bude žrať koľko mu nabíjačka ponúkne .Nabitím sa to zmenšuje až sa to ustali na mA a vtedy vie inteligentná nabíjačka že ma rozsvietiť zelenú kontrolku Full . Ale stále beží nabíjanie iba to že už iba vykrýva straty prúdu v akumulátore (hovorilo sa mu samo vybíjanie ) a teraz ten rozdiel je udržiavacie napätie nabíjačky ,kedy to môžeš nechať napojené aj týždne . Hovorím o inteligentnej externej nabíjačke .
Áno u mňa zapnutie zvýšeného odberu neviedlo k zvýšeniu napätia v elektrickej sieti auta z 12,6V nad 14,..V aby bol Akumulátor nabíjaný na plnú kapacitu . Stále to iba udržiavalo na 12,6V občas to nabehlo cez 14V na pár minút po naštartovaní občas za jazdy a pri brzdení motorom a potom večer pri prepnutí svetiel . Preto som to vyradil z činnosti. Uvidím časom aké to ma plusy a mínusy .Po 2,5 roku mal akumulátor 76% kapacitu a to bolo 1,5 roka inteligentné nabíjanie funkčné . Ja mám už 10 ročné tak to nie je aktuálna vzorka pre porovnavanie z dnešnými autami kde je inteligentné dobíjanie viac inteligentné
Pekný slnečný víkend prajem .
Podľa veľkosti a stave akumulátora sa líši aj odoberaný prúd pri plnom nabití . to 1A bolo cca . Ak je vybitý tak bude žrať koľko mu nabíjačka ponúkne .Nabitím sa to zmenšuje až sa to ustali na mA a vtedy vie inteligentná nabíjačka že ma rozsvietiť zelenú kontrolku Full . Ale stále beží nabíjanie iba to že už iba vykrýva straty prúdu v akumulátore (hovorilo sa mu samo vybíjanie ) a teraz ten rozdiel je udržiavacie napätie nabíjačky ,kedy to môžeš nechať napojené aj týždne . Hovorím o inteligentnej externej nabíjačke .
Áno u mňa zapnutie zvýšeného odberu neviedlo k zvýšeniu napätia v elektrickej sieti auta z 12,6V nad 14,..V aby bol Akumulátor nabíjaný na plnú kapacitu . Stále to iba udržiavalo na 12,6V občas to nabehlo cez 14V na pár minút po naštartovaní občas za jazdy a pri brzdení motorom a potom večer pri prepnutí svetiel . Preto som to vyradil z činnosti. Uvidím časom aké to ma plusy a mínusy .Po 2,5 roku mal akumulátor 76% kapacitu a to bolo 1,5 roka inteligentné nabíjanie funkčné . Ja mám už 10 ročné tak to nie je aktuálna vzorka pre porovnavanie z dnešnými autami kde je inteligentné dobíjanie viac inteligentné
Pekný slnečný víkend prajem .
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Re: Akumulator AGM
Chlapi, už jsem z toho fakt magor.
Prosím Vás - dá se teda říct, že pokud mě v autozásuvce ukazuje za jízdy voltmetr 14,0 - 14,7V (u mě je to teda pořád - bez ohledu na to, co je pozapínané), TAK MĚ TO V TEN MOMENT DOBÍJÍ ? Na baterce to nejsem schopen za jízdy změřit - neumím to, nevím jak, nerozumím tomu.
Proč by tam totiž jinak bylo takové napětí, když jiným to v tom samém nastavení ukazuje např. 12,6V........ať už by byl ten důvod jakýkoliv a měl jsem třeba opravdu "geniální" kus. To mě fakt hlava nebere.
Jezdím velmi často krátké trasy a v podstatě už mě jde jen o to, jestli mám jezdit s potkávačkama nebo stačí denní LED. Nemám to totiž jak zjistit, když mě to ukazuje pořád přes 14V.
Prosím Vás - dá se teda říct, že pokud mě v autozásuvce ukazuje za jízdy voltmetr 14,0 - 14,7V (u mě je to teda pořád - bez ohledu na to, co je pozapínané), TAK MĚ TO V TEN MOMENT DOBÍJÍ ? Na baterce to nejsem schopen za jízdy změřit - neumím to, nevím jak, nerozumím tomu.
Proč by tam totiž jinak bylo takové napětí, když jiným to v tom samém nastavení ukazuje např. 12,6V........ať už by byl ten důvod jakýkoliv a měl jsem třeba opravdu "geniální" kus. To mě fakt hlava nebere.
Jezdím velmi často krátké trasy a v podstatě už mě jde jen o to, jestli mám jezdit s potkávačkama nebo stačí denní LED. Nemám to totiž jak zjistit, když mě to ukazuje pořád přes 14V.
Hyundai i30 kombi 2021, 1.5 DPi 81kW, Start Plus, Polar White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Re: Akumulator AGM
Jdou tady v podstatě 2 teorie:
1. I přes to, že v zásuvce je naměřeno 14,0 V a víc, tak inteligentní nabíjení zabrání z nějakého důvodu dobíjení baterie.
Proč by tam ale teda bylo takové napětí a neukazovalo to reálnou hodnotu na baterce ?
2. Když je v zásuvce naměřeno 13,8 V a víc, tak to dobíjí vždy a pouze při zásahu "inteligence" to spadne dolů - což teda u mého
auta neproběhlo ještě ani jednou - ani při cestě 30km.
1. I přes to, že v zásuvce je naměřeno 14,0 V a víc, tak inteligentní nabíjení zabrání z nějakého důvodu dobíjení baterie.
Proč by tam ale teda bylo takové napětí a neukazovalo to reálnou hodnotu na baterce ?
2. Když je v zásuvce naměřeno 13,8 V a víc, tak to dobíjí vždy a pouze při zásahu "inteligence" to spadne dolů - což teda u mého
auta neproběhlo ještě ani jednou - ani při cestě 30km.
Hyundai i30 kombi 2021, 1.5 DPi 81kW, Start Plus, Polar White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Re: Akumulator AGM
Ku teórii č1 sa musí vyjadriť kolomaz
a ku teórii č2 sa môžem aj ja .Ak máš zhodne prepojenie ako ja na plus pole akumulátoru (3 káble) tak by si mal mať "zhodné" napätie na svorkách akumulátora aj v palubnej sieti napríklad auto zásuvke . Rozdiely budú minimálne par stotín alebo desatín voltu .( rozprávam o napätí počas jazdy alebo naštartovanom aute .) Áno inteligentné nabíjanie spôsobuje udržiavanie napätia na 12,..V a potom nabíjanie nad 14,.. V .Podľa mňa to bolo vymyslené kvôli certifikácii a meraniu CO2 .Pri skúškach potrebovali znížiť zaťaženie motora a preto alternátor vyrábal iba prúd pre aktuálny odber spotrebičov . (skoro všetko bolo vypnuté ) Ak by vyrábal prúd aj pre akumulátor tak by sa navýšilo budenie a tým aj odber energie z motora a to znamenalo vyššie CO2 .A to pre dokladovanie CO2/Km pre výrobcu neprípustné . Možno sa mýlim ale ...
Podľa mňa ti to dobíja trvale .neverím aby bolo možne mať 14,.. v auto zásuvke a 12,.. na akumulátore pri jazde . Ak to nie je Hybrid .
Kúp si avomet (presné meranie ) a občas zmeraj pred jazdou aké napätie ma akumulátor .Ak ti to nebude klesať pod 12,5-7V Tak to máš OK . Myslím po bežnom jazdení z denným svietením . Ale aj tak občas by bolo dobre hodiť na inteligentnú nabíjačku aby bolo nabite do Full . Ak by ti to nestačilo dobíjať na krátkych cestách tak by ti napätie padalo na batérii pod 12.5V to znamená že ma nízku kapacitu a nie je dostatočné nabíjaná .
To je môj názor
a ku teórii č2 sa môžem aj ja .Ak máš zhodne prepojenie ako ja na plus pole akumulátoru (3 káble) tak by si mal mať "zhodné" napätie na svorkách akumulátora aj v palubnej sieti napríklad auto zásuvke . Rozdiely budú minimálne par stotín alebo desatín voltu .( rozprávam o napätí počas jazdy alebo naštartovanom aute .) Áno inteligentné nabíjanie spôsobuje udržiavanie napätia na 12,..V a potom nabíjanie nad 14,.. V .Podľa mňa to bolo vymyslené kvôli certifikácii a meraniu CO2 .Pri skúškach potrebovali znížiť zaťaženie motora a preto alternátor vyrábal iba prúd pre aktuálny odber spotrebičov . (skoro všetko bolo vypnuté ) Ak by vyrábal prúd aj pre akumulátor tak by sa navýšilo budenie a tým aj odber energie z motora a to znamenalo vyššie CO2 .A to pre dokladovanie CO2/Km pre výrobcu neprípustné . Možno sa mýlim ale ...
Podľa mňa ti to dobíja trvale .neverím aby bolo možne mať 14,.. v auto zásuvke a 12,.. na akumulátore pri jazde . Ak to nie je Hybrid .
Kúp si avomet (presné meranie ) a občas zmeraj pred jazdou aké napätie ma akumulátor .Ak ti to nebude klesať pod 12,5-7V Tak to máš OK . Myslím po bežnom jazdení z denným svietením . Ale aj tak občas by bolo dobre hodiť na inteligentnú nabíjačku aby bolo nabite do Full . Ak by ti to nestačilo dobíjať na krátkych cestách tak by ti napätie padalo na batérii pod 12.5V to znamená že ma nízku kapacitu a nie je dostatočné nabíjaná .
To je môj názor
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Re: Akumulator AGM
Kúpil som si z ALI inteligentnú nabíjačku, tak dnes som ju vyskúšal. Počas jazdy na chalupu som mal v zásuvke USB rozbočovač, ktorý mi počas jazdy pod plynom ukazoval 12,4 V a pri brzdení motorom 14,6 V. Na chalupe som nabíjačkou cca po 2 hodinách od príjazdu zmeral napätie, nabíjačka ukázala 12,4 V. Keďže som laik v tomto obore, a podľa toho, čo čítam tu a v iných vláknach, tak nízke napätie škodí akumulátoru? Pre nedostatok času na dlhšie nabíjanie, som nabíjal cca 3 hodiny. Počas jazdy domov, USB rozbočovač mi ukazoval znova 12,4 V. Myslel som, že po 3 hodinovom nabíjaní bude voltov trošku viac. Má to tak byť, alebo nabíjací čas bol veľmi krátky?
i30 HB 1.5 DPI - Comfort + CP - Amazon Grey, 2021-
Fabia Sedan I, 1.4 MPI 50 kw, 2001-2021
Fabia Sedan I, 1.4 MPI 50 kw, 2001-2021