Karbon na pístech GDi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Karbon na pístech GDi
i30 III combi 1.0 T-GDi 2019
Ceed SW 1.4 CVVT 2008
Ceed SW 1.4 CVVT 2008
- Reklama
Re: Karbon na pístech GDi
Hodil jsem odkaz na Google fotky, jak to mám na 1.0 tgdi. Později ho smažu.
Ve Speciálu SM o 1.0 turbo motorech Vaculík psal, že motory, co mají dual cvvt, se výfukové plyny do sání nedostávají, sací ventily jsou v té fázi zavřené. Takže zanášení sacích ventilů díky vnitřnímu EGR by nemělo být problém. Jednoduché cvvt má myslím jen Suzuki a Fiat .
Jo to nebrzděni motorem, na to jsem nebyl zvyklý.
Ve Speciálu SM o 1.0 turbo motorech Vaculík psal, že motory, co mají dual cvvt, se výfukové plyny do sání nedostávají, sací ventily jsou v té fázi zavřené. Takže zanášení sacích ventilů díky vnitřnímu EGR by nemělo být problém. Jednoduché cvvt má myslím jen Suzuki a Fiat .
Jo to nebrzděni motorem, na to jsem nebyl zvyklý.
i30 III combi 1.0 T-GDi 2019
Ceed SW 1.4 CVVT 2008
Ceed SW 1.4 CVVT 2008
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Karbon na pístech GDi
Budeš se divit... zkoušel
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Karbon na pístech GDi
Axel:
A ??.....
Dělalo to něco ?
Teda kromě 00 na PP ?
A ??.....
Dělalo to něco ?
Teda kromě 00 na PP ?
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
Re: Karbon na pístech GDi
Paja:
Díky za inspiraci. Asi to taky dám podobně.
Pěkná fotka a krásně čisťoučký nový motor.
edit: teď koukám - 2019 - jak to děláš ?
To já jsem naposled umýval tu "placku" s TurboGDI ,
bo tam vlezlo něco chlupatého a byly tam i zbytky žrádla.
Doufám že to byl jenom kocur (nežere kabely).
Díky za inspiraci. Asi to taky dám podobně.
Pěkná fotka a krásně čisťoučký nový motor.
edit: teď koukám - 2019 - jak to děláš ?
To já jsem naposled umýval tu "placku" s TurboGDI ,
bo tam vlezlo něco chlupatého a byly tam i zbytky žrádla.
Doufám že to byl jenom kocur (nežere kabely).
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Karbon na pístech GDi
Já ti nevím už je to nějaký ten pátek, co jsem jezdil s i30 1,0 T-GDI. Pamatuji si hrozně lehký čumák, šíleně přeposilované řízení, to, že jsem nenáviděl nestabilitu auta na 15" kolech a jak jsem ho párkrát téměř vyzul z pneu... áááá, už si šedá kůra mozková hrábla dostatečně hluboko - nic, absolutně žádné brzdění motorem spíš jen plachtění.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Karbon na pístech GDi
Mám 1.4 tgdi a brzdí to trochu míň než předchozí 2.0 atmo. Prostě stačí zařadit nižší kvalt. Sjížděl jsem několik Aplských kopečků s minimálním provozem a 1. rychlostní stupeň plně vyhovoval, byla to trochu vyhlídková jízda, ale do zatáček jsem nemusel nijak výrazně brzdit.
Pak se povede i toto : Ovšem je to kompenzované cestou nahoru :
Pak se povede i toto : Ovšem je to kompenzované cestou nahoru :
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Karbon na pístech GDi
Axel:
Přesně tak.
Brzdění motorem ? a třeba ještě na vyšší převodový stupeň ?
Krásně to plachtí
Pjotr:
I když představa že sjíždím kopec bez plynu za 1 a točí to 4 tisíce
(zajímavá by byla jízda v 1,0 ) je dost šílená asi to bez spálení brzd jinak nejde.
Přesně tak.
Brzdění motorem ? a třeba ještě na vyšší převodový stupeň ?
Krásně to plachtí
Pjotr:
I když představa že sjíždím kopec bez plynu za 1 a točí to 4 tisíce
(zajímavá by byla jízda v 1,0 ) je dost šílená asi to bez spálení brzd jinak nejde.
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
Re: Karbon na pístech GDi
Ten skopec mi motor točil 5-5,5 tis ot/ min. Obrázek byl už dojezd do vesnice.
A co je na tom šíleného ? Motor byl ohřátý a k limitu 6,5 tis ot / min jsem se ani nepřiblížil. Už něco naznačoval Axel, ale já to nepochopil.
A co je na tom šíleného ? Motor byl ohřátý a k limitu 6,5 tis ot / min jsem se ani nepřiblížil. Už něco naznačoval Axel, ale já to nepochopil.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Karbon na pístech GDi
Oživím tohle vlákno. Sice už jsem to řešil jinde, ale tady je asi víc zkušeností.
Přikládám fotku pístu. Karbonu je tam požehnaně, což by mi bylo celkem jedno, kdyby auto nežralo olej (litra na 2-3k, najeto 160k). Přemýšlím o chemické dekarbonizaci (v první řadě olejového prostoru) a doufám v obnovení funkce pístních kroužků. Chápu, že výsledek je nejistý, ale přetěsnění motoru za 35 a víc tisíc není zrovna něco, co bych chtěl provozovat jako první pokus.
Máte někdo podobnou zkušenost nebo nějaký tip.
Přikládám fotku pístu. Karbonu je tam požehnaně, což by mi bylo celkem jedno, kdyby auto nežralo olej (litra na 2-3k, najeto 160k). Přemýšlím o chemické dekarbonizaci (v první řadě olejového prostoru) a doufám v obnovení funkce pístních kroužků. Chápu, že výsledek je nejistý, ale přetěsnění motoru za 35 a víc tisíc není zrovna něco, co bych chtěl provozovat jako první pokus.
Máte někdo podobnou zkušenost nebo nějaký tip.
- Přílohy
-
- 220610_230633.jpg (74.92 KiB) Zobrazeno 670 x
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Karbon na pístech GDi
Dva roky zpět jsem nechal dělat dekarbonizaci vodíkem. V Olomouci. Motor jsem rozebraný neměl před ani po.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Karbon na pístech GDi
chybí mi pointa. Co se změnilo, jaký máš pocity ? Doporučuješ nebo ne ?
Zatím je to tak na půl někdo vodík doporučuje a někdo píše ze se nic nezměnilo.
Zatím je to tak na půl někdo vodík doporučuje a někdo píše ze se nic nezměnilo.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Karbon na pístech GDi
Taky čekám na pointu, nicméně já jsem o vodíku uvažoval a nakonec půjdu na chemii. Vodík je duchařina. Viděl jsem opalování karbonu z ventilu vodíkovým plamenem, což vypadalo impozantně, ale při tom čištění tam normálně hoří i benzín, takže efekt rozhodně nebude takový. A když jsem se u některých dekarbonizačních firem dočetl, jak montují elektrolytické zařízení do sání permanentně pro zvýšení výkonu, ztratil jsem veškeré iluze. Hledal jsem o tom docela dost a většinou jsou to nějaké garážovky, co si koupili stroj a teď se živí děláním zázraků. Pokud jsem si našel nějaká videa a reálné před/po fotky, tak jsem nikde neviděl rozdíl, který by mne přesvědčil. Spíš to po akci bylo stejně zaprasené jako před.
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue
Re: Karbon na pístech GDi
pointa je v tom že gdi žerie olej a dekarbo nepomôže pretože tam je chyba ASI niekde inde než v zapečených krúžkoch.... stále som totiž nenašiel čo je prvotná príčina - predpokladám 99% z vás mení olej pravidelne, niežeby tie intervaly 15 000km boli úžasné ale povedzme tak na hrane. Neverím že všetci z tých čo im berie olej majú zapečené krúžky. Skôr to vidím na problém vzniku veľkej vôle medzi piestom a stenou valca z dôvodu???
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Karbon na pístech GDi
No, vzhledem k tomu, co jsem v tom motoru viděl za nános, bych se nedivil, kdybych měl ve 160k zapečené kroužky. Přímovstřiky na karbonizaci trpí, takže mi přijde, že to rozhodně nelze vyloučit. Navíc dekarbo olejového prostoru je relativně levné řešení, které když nic, tak neublíží. Než vytáhnu 40k na přetěsnění motoru, radši začnu něčím levným. Přemýšlím, jestli nechat udělat i sání. Píst je zakarbonovanej fest, takže ventily budou předpokládám taky. Nevím ale, jestli to něčemu pomůže. Cena už je vyšší.
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue