Ioniq 5
Moderátoři: frawd, Moderátoři
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Ioniq 5
No myslím, že je úplně jedno, jestli platí nějaká vyhláška nebo ne Jde o fyziku a ta o nějaké vyhlášce nic neví..... šáhneš blbě a "game over"
Stejně jako v mnoha dalších lidských činnostech. Prostě platí "furt ve střehu"
Stejně jako v mnoha dalších lidských činnostech. Prostě platí "furt ve střehu"
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
- Reklama
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11672
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Ioniq 5
To máš samozřejmě naprostou pravdu !
Abychom se vrátili k tématu - reklamní kampaň běží, ale info kdy dorazí první auta zatím žádné .
Abychom se vrátili k tématu - reklamní kampaň běží, ale info kdy dorazí první auta zatím žádné .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Ioniq 5
Jinak za mě je Ioniq 5 fakt kus pěknýho auta, ale nejsem si jist zda-li cena odpovídá realitě.... Zcela jistě bude chtít stát nějaké peníze (daně) z provozu elektroaut, výhody co mají nyní zcela jistě potichu zmizí. No a pak je nutné počítat s tím, že 5-ti leté auto se bude hodně blbě prodávat s velkou ztrátou a 10-ti leté bude neprodejné.......
Tedy odepíšeš v případě nejvyšší výbavy v 4x4 nějakých 150000,- ročně a tak se nepochybně vyplatí nemít auto a jezdit na nákupy taxíkem
Tedy odepíšeš v případě nejvyšší výbavy v 4x4 nějakých 150000,- ročně a tak se nepochybně vyplatí nemít auto a jezdit na nákupy taxíkem
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Ioniq 5
Odhaduji, že to nakonec bude jako v případě Kony Ev nebo Ioniqa EV. Za katalogové ceny je asi nikdo nekupuje. Buď si dotyčný vyjedná s prodejcem individuální slevu, firma dotaci nebo si soukromé osoby počkají na předváděčku, kde třeba v případě Kony může být cena až o půl milionu níž. To už je pak o něčem jiném.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11672
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Ioniq 5
A to už ceníkové ceny EV masivně dotují kupci spalováků, protože ceníkovka se ceně výroby ani neblíží, o nákladech na vývoj nehovoříc ...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Ioniq 5
Hlavně bych tipoval, že jsou to ty náklady na vývoj. Výrobní cena Li-On baterií je kolem 100 $ za kWh. Hyundai sice asi nikdy neprozradí, kolik za ně reálně platí dodavateli, ale o moc víc než průměrná cena to asi nebude. Zvlášť když v tom bude nějaká jihokorejská mezikorporátní dohoda (bere hlavně od LG Chem). Pak by ani výrobní cena té větší baterie do Ioniqa 5 neměla přesáhnout 200 000 Kč. Z celkové prodejní ceny vozu to tedy asi nebude nijak zvlášť velká částka. Ale musí se někde zahojit na vývoji, proto jsou EV zatím tak drahá. Ale současně tak vysoká marže vytvoří docela velký prostor pro slevy a budoucí celkový cenový pokles.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11672
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Ioniq 5
Marže? Co to u nových aut, EV nevyjímaje, je?
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Ioniq 5
Použil jsem nevhodný výraz. Myslel jsem rozdíl mezi výrobními náklady a výslednou prodejní cenou. Bez nákladů na vývoj.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11672
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Ioniq 5
Dostat by se k téhle cifře možná dalo, ale stejně by byla dost orientační - ceny vstupů, zejména teď, dost kolísají ...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Ioniq 5
My všichni kteří pracujeme v korporátu víme, že ceny produktů jsou určovány jinak než kalkulačkou a ani my obyčejní zaměstnanci někdy nechápeme.
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Ioniq 5
Já reagoval hlavně kvůli tomu, že když se před časem dostala na veřejnost informace, že náhradní baterie (ta větší) do Kony se prodává za 900 000 Kč, tak spousta lidí nabyla mylného dojmu, že tu samou částku musí Hyundai platit i dodavateli a zbytek auta doplácí asi ze svého. To je samozřejmě nesmysl. To je přemrštěná cena baterie jako originálního náhradního dílu se stejně absurdně napálenou cenou jako všechny originálního náhradní díly. Je jasné, že dodavateli Hyundai platí jen zlomek té ceny. Jestliže Volkswagen platí za 1 kWh kapacity baterie 100 $, pochybuji, že bude Huyndai platit víc. Ty výsledné ceny elektromobilů se určují zjevně podle něčeho úplně jiného než jsou dodavatelské ceny baterií. A plně souhlasím s tím, že cenová politika korporací je pro nás obyčejné smrtelníky těžko průhledná.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Re: Ioniq 5
vývoj ev auta si myslím že bude o jednu rádu nižší než vývoj spaľováku. Odpadá kopec vecí a ten zvyšok je jednoduchší.
Aj preto si Tesla mohla dovoliť vybudovať automobilku od nuly. Určite by s klasikou nemala šancu to rozbehnúť v 21.storočí od nuly.
Aj preto si Tesla mohla dovoliť vybudovať automobilku od nuly. Určite by s klasikou nemala šancu to rozbehnúť v 21.storočí od nuly.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11672
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Ioniq 5
Tak jsem se o víkendu trochu nudil a objevil jsem, že do HCP v pátek dorazil první IONIQ5. Takže jsem včera nutně potřeboval jet okolo a s tímhle autem se blíž seznámit .
Moje averze vůči EV není ani tajná, ani malá, ale tohle auto se mi od prvních fotek strašně líbí a byl jsem zvědavý, jestli v reálu to bude fungovat stejně. Sice máme za sebou osobní setkání pouze ve sterilním prostředí showroomu, takže jak vzhled funguje na ulici a silnici ještě nevím, ale i na tom showroomu mi spadla brada!!! To auto je krásný, matná zlatá je pecka, všechny křivky a plochy fungují tak, jak mají. Pixelová světla jsou super - zejména mojí generaci vrací do dětství a počínající puberty .
Už dlouho se mi nestalo, aby mě vzhled auta takhle uzemnil !
Moc se mi líbí jak fungují skryté kliky, přestože to vypadá divně a na první pohled nepohodlně, po třech použitích mi tohle řešení přišlo přirozené . Jenže on se mi strašně líbí i interiér. Je krásně uklizený a ve světlém provedení působí ještě prostorněji a vzdušněji. Mimochodem, vnitřní prostor je vynikající!!!
Moje averze vůči EV není ani tajná, ani malá, ale tohle auto se mi od prvních fotek strašně líbí a byl jsem zvědavý, jestli v reálu to bude fungovat stejně. Sice máme za sebou osobní setkání pouze ve sterilním prostředí showroomu, takže jak vzhled funguje na ulici a silnici ještě nevím, ale i na tom showroomu mi spadla brada!!! To auto je krásný, matná zlatá je pecka, všechny křivky a plochy fungují tak, jak mají. Pixelová světla jsou super - zejména mojí generaci vrací do dětství a počínající puberty .
Už dlouho se mi nestalo, aby mě vzhled auta takhle uzemnil !
Moc se mi líbí jak fungují skryté kliky, přestože to vypadá divně a na první pohled nepohodlně, po třech použitích mi tohle řešení přišlo přirozené . Jenže on se mi strašně líbí i interiér. Je krásně uklizený a ve světlém provedení působí ještě prostorněji a vzdušněji. Mimochodem, vnitřní prostor je vynikající!!!
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11672
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Ioniq 5
Palubka je prostorově úsporná, ovládací prvky přesně tam, kde je člověk čeká a kromě voliče jízdních režimů je pořád běžný , takže jsem se hned cítil jako doma.
Mám rád vtipná řešení - přihrádka na rukavice v podobě šuplíku Celá středová konzola je posuvná, což je praktické a pohodlné, protože loketní opěrku a přihrádky s držáky nápojů si můžete přizpůsobit svým umístěním svému pohodlí. Můžete tím získat i prostor na nohy vzadu pro prostředního cestujícího. Mimochodem místa vzadu je spousta . Výplně dveří jsou krásně stylisticky čisté a opět obsahují ovladače na které jsme zvyklí.
Mám rád vtipná řešení - přihrádka na rukavice v podobě šuplíku Celá středová konzola je posuvná, což je praktické a pohodlné, protože loketní opěrku a přihrádky s držáky nápojů si můžete přizpůsobit svým umístěním svému pohodlí. Můžete tím získat i prostor na nohy vzadu pro prostředního cestujícího. Mimochodem místa vzadu je spousta . Výplně dveří jsou krásně stylisticky čisté a opět obsahují ovladače na které jsme zvyklí.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ioniq 5
tie sedacky su top. to bude celkom pohodlne. A konecne niekoho napadlo urobit iterier moderny a najma tak, ze sa vlastne odstranili vsetky prebytky spalovakov. Snad sa dostanem niekam aby som si ho preliezol, jazdu ani nezvazujem (take prachy by som v zivote za auto nedal.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023