Auto pro začátečníka
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20309
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Auto pro začátečníka
Jak jsem psal výše, s 1,4 CVVT jsem strávil pět let. Projeli jsme pěkný kus Evropy a až na chybějící šestku nemůžu tomu motoru nic vytknout. Ono totiž, slabostka, záleží i na tom, co motoru dopřeješ a jak se o něj staráš a ne jen paušalizovat, jak to rád děláš s již tradičně negativním postojem
Jinak nevím, co v těch autech vozíte, pánové, když jsou vám zavazadelníky malé I ve čtyřech lidech se dá sbalit tak, aby vše vešlo do hatche jen to chce přemýšlet.
Jinak nevím, co v těch autech vozíte, pánové, když jsou vám zavazadelníky malé I ve čtyřech lidech se dá sbalit tak, aby vše vešlo do hatche jen to chce přemýšlet.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Reklama
Re: Auto pro začátečníka
no starám sa nadštandardne - autá sa zabehnú, po 1500-2000km prvá výmena oleja, ďalej po 8-10 000km, náš getz má teraz cez 300 000km čo si myslím veľmi slušný nájazd a predpokladám je tu minimum užívateľov ktorý si auto nechávajú na do smrti....v popiske vidíš aké staré autá máme a o tie sa treba "starať".... negatívny? a čo už, niekedy treba nadšenie trošku tlmiť aby neprišlo sklamanie.... tu k téme je môj názor najslabší motor nebrať. To je všetko.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auto pro začátečníka
U těch atmosférických motorů ani tak nepůjde o to, jestli je to 1,4 nebo 1,6 (stejně to kdovíjak nepojede v i30 plně obsazené rodinou), spíš jde o to, jaký typ vstřiku, protože jestli bude jezdit převážně město a krátké cesty, tak přímovstřik je špatná volba, tedy bych se rozhodoval podle typu motoru a ne podle obsahu a výkonu...
Pokud někdo s GDi jezdil couračky a ještě nedej bože na spotřebu, bude ten motor po 100000-150000km zakarbonovaný jak prase a tomu je třeba se vyhnout obloukem. Akorát já myslel, že i30 CVVT neměla, že to byly všechno GDi. No každopádně platí to co jsem psal už, 80% bude záležet na štěstí kusu, jak se k němu chavl a jak jezdil předchozí majitel, vyhni se prodejům aut po dědečkovi
Pokud někdo s GDi jezdil couračky a ještě nedej bože na spotřebu, bude ten motor po 100000-150000km zakarbonovaný jak prase a tomu je třeba se vyhnout obloukem. Akorát já myslel, že i30 CVVT neměla, že to byly všechno GDi. No každopádně platí to co jsem psal už, 80% bude záležet na štěstí kusu, jak se k němu chavl a jak jezdil předchozí majitel, vyhni se prodejům aut po dědečkovi
Re: Auto pro začátečníka
Páni, je ten karbón naozaj až taký problém? Jasne, chápem, znižuje to výkon a zvyšuje šancu že to odpáli v nesprávny moment (pre-ignition) čo môže motor aj rozstreliť, narúša to optimálny cyklus motoru, tlak sa môže dostávať kde nemá (za ventil čo neprilieha), zvyšuje opotrebenie motoru a zanáša to olej, pri motore s turbom ešte trpí potom tým zaneseným olejom viac aj turbo a samozrejme to môže poškodiť aj veľmi drahý filter častíc. Vynechal som niečo?
Lenže to zakarbónovanie sa dá skontrolovať celkom dobre kamerou aj bez rozmontovania motora a ak sa ukáže že je vysoké, tak sa dá odstrániť buď chemickým výplachom alebo tými orechovými škrupinkami nie? Samozrejme, zadarmo to nebude a ten motor ak jazdil dlho zakarbónovaný už bude trošku unavenejší, ale ako často to treba robiť? Raz za 60 000-150 000 km podľa štýlu jazdy a typu paliva čo používate? Auto s nájazdom povedzme 40 000 - 60 000 km by ten motor zatiaľ nemal mať čas na to aby sa poriadna vrstva karbónu usadila a aby bol usadený dosť dlho na to aby ten motor poškodil ak sa riadne menil olej, to ani keby na tom jazdil dôchodca 2 km do tesca a späť a to auto nepoznalo 3000 otáčok.
Karbón môže byť obrovský problém, a áno všetky GDI motory na to budú trpieť. Ale dá sa to skontrolovať a hlavne odstrániť. Myslím, že ak sa to odstráni včas - skôr ako to narobí neplechu - motor bude prakticky ako nový. Nevidím dôvod prečo by nemali GDI motory najazdiť 400k km a viac, teda s adekvátnou údržbou. Myslím že zájsť si po 80 000 km skontrolovať karbónové usadeniny nie je taký problém a potom tak pri každej druhej či tretej výmene oleja až kým nepovedia že to treba odstrániť, potom sa to odstráni a je zase dlho kľud.
Nie som mechanik a moja znalosť je dosť limitovaná, ale myslím že karbónom strašíte ako EU emisiami. Budem rád ak ma vyvediete z omylu / upresníte čo som nepochpil (pretože sám teraz kupujem GDI motor tak ma to veľmi zaujíma), ale karbónovanie nie je koniec sveta ani koniec motoru a GDI jazdenky nie sú mor ktorému sa treba vyhnúť. Len treba karbonizovanie zvážiť pri prevádzke, to je všetko, nie?
Lenže to zakarbónovanie sa dá skontrolovať celkom dobre kamerou aj bez rozmontovania motora a ak sa ukáže že je vysoké, tak sa dá odstrániť buď chemickým výplachom alebo tými orechovými škrupinkami nie? Samozrejme, zadarmo to nebude a ten motor ak jazdil dlho zakarbónovaný už bude trošku unavenejší, ale ako často to treba robiť? Raz za 60 000-150 000 km podľa štýlu jazdy a typu paliva čo používate? Auto s nájazdom povedzme 40 000 - 60 000 km by ten motor zatiaľ nemal mať čas na to aby sa poriadna vrstva karbónu usadila a aby bol usadený dosť dlho na to aby ten motor poškodil ak sa riadne menil olej, to ani keby na tom jazdil dôchodca 2 km do tesca a späť a to auto nepoznalo 3000 otáčok.
Karbón môže byť obrovský problém, a áno všetky GDI motory na to budú trpieť. Ale dá sa to skontrolovať a hlavne odstrániť. Myslím, že ak sa to odstráni včas - skôr ako to narobí neplechu - motor bude prakticky ako nový. Nevidím dôvod prečo by nemali GDI motory najazdiť 400k km a viac, teda s adekvátnou údržbou. Myslím že zájsť si po 80 000 km skontrolovať karbónové usadeniny nie je taký problém a potom tak pri každej druhej či tretej výmene oleja až kým nepovedia že to treba odstrániť, potom sa to odstráni a je zase dlho kľud.
Nie som mechanik a moja znalosť je dosť limitovaná, ale myslím že karbónom strašíte ako EU emisiami. Budem rád ak ma vyvediete z omylu / upresníte čo som nepochpil (pretože sám teraz kupujem GDI motor tak ma to veľmi zaujíma), ale karbónovanie nie je koniec sveta ani koniec motoru a GDI jazdenky nie sú mor ktorému sa treba vyhnúť. Len treba karbonizovanie zvážiť pri prevádzke, to je všetko, nie?
i30 Fastback 1,5 T-GDI MHEV IMT Family Smart (11/2021)
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auto pro začátečníka
Samozřejmě že to jde odstranit a samozřejmě, že to jde se správnou údržbou a přístupem omezit nebo úplně tomu zamezit. ALE upřímně, drtivá většina lidí vůbec neví a ani se nezajímá, jak který motor a potažmo všechno kolem auta funguje a prostě koupí auto (ideálně 10letá ojetina s 200000km) a nadává že je motor v háji a že takhle to a přitom to nikdo celou dobu neřešil... Takže když sem někdo napíše co by si měl vybrat ideálně za auto a za motor, tak nejspíš neměl potřebu nebo netuší co o tom zjišťovat za informace a proto je lepší i tyhle informace napsat. Já když dám manželce 150000kč aby si koupila auto, vezme první které se jí bude líbit a bude jí úplně fuk co ostatní věci kolem toho auta jsou a budou a takhle to má podle mě 70% lidí... Někdo chce jen sednou a jezdit a řešit max. výměnu oleje, brzd a pneumatik a nic víc a pokud takový člověk koupí ojetinu od stejného člověka a auto se mu za 4 roky vysere kvůli neznalosti, tak je to problém a potom v hospodě slyšíš, jak je tohle auto na govno, jak je tenhle motor na hovno (měl jsem "průserový" BMM motor 2.0tdi v Octavii 2, který se běžně nedožíval 150000km, protože ho lidi dusili na spotřebu a měli ho zejména dealeři ve firmách a já najezdil 260000 a jezdil jako víno).
Toť tak... Je na každém co si koupí, ale i tahle informace bude určitě tazateli užitečná
Já osobně bych šel třeba i pro tu Astru kombíkovou
Např.zde: https://www.sauto.cz/osobni/detail/opel/astra/149040223
Toť tak... Je na každém co si koupí, ale i tahle informace bude určitě tazateli užitečná
Já osobně bych šel třeba i pro tu Astru kombíkovou
Např.zde: https://www.sauto.cz/osobni/detail/opel/astra/149040223
Re: Auto pro začátečníka
Tak ono jednak se karbon špatně kontroluje, druhak když je, tak škodí. Takze nejsnazší je vybrat jinej motor samo u modelu kde byl jiný motor.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Re: Auto pro začátečníka
Jo jako to máte samozrejme pravdu páni. Ja len že tie GDIčka (a karbón) by nemal byť pri výbere auta absolútny deal-breaker. Ak by mal na výber dve autá, rovnaká výbava, vek, nájazd, stav aj cena a jedno by malo turbo gdi a jedno atomsféru s nepriamym vstrekovaním, určite by som tiež doporučil radšej zvoliť druhú variantu.
Ide mi o to že ho možno až moc strašíte tým karbonizovaním a potom preskočí nejakú veľmi dobrú ponuku kvôli paranoi z karbónu na GDI... Ten karbón tam bude, ale nemusí nutne robiť problémy, a ak by to aj bolo časom dosť zlé, dá sa to riešiť a bude zase kľud.
Ide mi o to že ho možno až moc strašíte tým karbonizovaním a potom preskočí nejakú veľmi dobrú ponuku kvôli paranoi z karbónu na GDI... Ten karbón tam bude, ale nemusí nutne robiť problémy, a ak by to aj bolo časom dosť zlé, dá sa to riešiť a bude zase kľud.
i30 Fastback 1,5 T-GDI MHEV IMT Family Smart (11/2021)
Re: Auto pro začátečníka
Zase znáš to, cim více se bude strašit, tim levněji koupi
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Re: Auto pro začátečníka
Tak pekne to popíšeš a potom dáš link na motor s priamym vstrekom a turbom.Stringo píše: ↑27 črc 2021, 09:37 Samozřejmě že to jde odstranit a samozřejmě, že to jde se správnou údržbou a přístupem omezit nebo úplně tomu zamezit. ALE upřímně, drtivá většina lidí vůbec neví a ani se nezajímá, jak který motor a potažmo všechno kolem auta funguje a prostě koupí auto (ideálně 10letá ojetina s 200000km) a nadává že je motor v háji a že takhle to a přitom to nikdo celou dobu neřešil... Takže když sem někdo napíše co by si měl vybrat ideálně za auto a za motor, tak nejspíš neměl potřebu nebo netuší co o tom zjišťovat za informace a proto je lepší i tyhle informace napsat. Já když dám manželce 150000kč aby si koupila auto, vezme první které se jí bude líbit a bude jí úplně fuk co ostatní věci kolem toho auta jsou a budou a takhle to má podle mě 70% lidí... Někdo chce jen sednou a jezdit a řešit max. výměnu oleje, brzd a pneumatik a nic víc a pokud takový člověk koupí ojetinu od stejného člověka a auto se mu za 4 roky vysere kvůli neznalosti, tak je to problém a potom v hospodě slyšíš, jak je tohle auto na govno, jak je tenhle motor na hovno (měl jsem "průserový" BMM motor 2.0tdi v Octavii 2, který se běžně nedožíval 150000km, protože ho lidi dusili na spotřebu a měli ho zejména dealeři ve firmách a já najezdil 260000 a jezdil jako víno).
Toť tak... Je na každém co si koupí, ale i tahle informace bude určitě tazateli užitečná
Já osobně bych šel třeba i pro tu Astru kombíkovou
Např.zde: https://www.sauto.cz/osobni/detail/opel/astra/149040223
Opel Astra J v poho ,ale pre začiatočníka skôr s týmto motorom.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/opel/astra/149389744
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auto pro začátečníka
Já bych kvůli krouťáku bral přeplňovaný motor, už jen kvůli bezpečnému předjíždění když poveze plné auto rodinky...
Však dneska už je drtivá většina motorů s přímým vstřikem a dieselové v podstatě všechny. Ale u přeplňovaných motorů se karbonizace neprojevuje v takovém měřítku (ano zase záleží na tom, jak kdo jezdí a ruku na srdce, pokud budeš jezdit s autem denně do práce 5km a pořád se studeným motorem, který neprotáhneš jak je měsíc nebo rok dlouhý, tak odsereš jakýkoli motor, i tu rotačku HTP ve Fóbii), každopádně bych radši vzal turbobenzín, než atmosféru, protože v dnešním provozu s autem plným lidí je to i nebezpečné na nějaké to ježdění mimo město... k čemu je mi nový Sandero za 250000kč, když těch jeho 42kw (nebo kolik to má) se nerozjede pomalu ani na 130km/h
Ale to je jedno co si koupí, už jen to, že se zeptal na fóru co si on sám má koupit je špatný krok, tady najde tak akorát diskusi o ničem, protože každý preferuje něco jiného, to je jak dohadování o benzínu a naftě, o sedanu a kombi, nebo o černé a bílé barvě
Musí jít, projet se s tím, myslet na to, kde bude jezdit většinu času, kolik najezdí, jakou chce výbavu, kolik toho bude vozit, kde to bude parkovat a milion dalších věcí a v tom všem se úplně ztratí jestli 1,4 CVVT nebo 1,6 GDi, nebo 1,4T
Však dneska už je drtivá většina motorů s přímým vstřikem a dieselové v podstatě všechny. Ale u přeplňovaných motorů se karbonizace neprojevuje v takovém měřítku (ano zase záleží na tom, jak kdo jezdí a ruku na srdce, pokud budeš jezdit s autem denně do práce 5km a pořád se studeným motorem, který neprotáhneš jak je měsíc nebo rok dlouhý, tak odsereš jakýkoli motor, i tu rotačku HTP ve Fóbii), každopádně bych radši vzal turbobenzín, než atmosféru, protože v dnešním provozu s autem plným lidí je to i nebezpečné na nějaké to ježdění mimo město... k čemu je mi nový Sandero za 250000kč, když těch jeho 42kw (nebo kolik to má) se nerozjede pomalu ani na 130km/h
Ale to je jedno co si koupí, už jen to, že se zeptal na fóru co si on sám má koupit je špatný krok, tady najde tak akorát diskusi o ničem, protože každý preferuje něco jiného, to je jak dohadování o benzínu a naftě, o sedanu a kombi, nebo o černé a bílé barvě
Musí jít, projet se s tím, myslet na to, kde bude jezdit většinu času, kolik najezdí, jakou chce výbavu, kolik toho bude vozit, kde to bude parkovat a milion dalších věcí a v tom všem se úplně ztratí jestli 1,4 CVVT nebo 1,6 GDi, nebo 1,4T
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Auto pro začátečníka
Zrovna nové Sandero s TCe 90 by pro nenáročného řidiče mohlo být i vcelku použitelné. Je to přeplňovaný tříválec s nepřímým vstřikováním, takže to jakžtakž dynamiku má (v rámci svých možností), přitom by to díky nepřímému vstřiku nemělo trpět na karbon. Nejel jsem v něm, ale recenzenti ho hodnotili vcelku pozitivně.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8185
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auto pro začátečníka
to nove Sandero zvazujeme domov (verzia Stepway) - cenovo mierne nizsie ako podobne vybaveny Stonic od KIA (tam je ale 1,2DPI)
Tie almary od Hyundaiu, ktore PR oddelenie tituluje SUV (Kona, Boayon) ma nezaujali
Tie almary od Hyundaiu, ktore PR oddelenie tituluje SUV (Kona, Boayon) ma nezaujali
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auto pro začátečníka
Já se v tom základním Sanderu svezl a to fakt drtivá většina řidičů nebude chtít mít doma jak pojede 90 TCe nevím, ale vzhledem k tomu, že před 2 roky jsem v tom jel v Renault Megane, tak to by tak nějok stačit mělo...
Re: Auto pro začátečníka
Zdravím, díky moc za rady. Přímovstřik obecně nezavrhuji, na krátké cesty do 10 km auto tahat nebudu, určitě ne pravidelně. Spíše počítám s delšími výlety přes víkend (80-100 km typicky).
Ještě bych měl dotaz - u HKM se často poukazuje na předražené originální díly a nedostupnost duhovýroby. Je to pravda?
Ještě bych měl dotaz - u HKM se často poukazuje na předražené originální díly a nedostupnost duhovýroby. Je to pravda?
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auto pro začátečníka
Druhovýroby a různé doplňky jsou u Hyundai utopie, ale jinak jsou ceny dílů celkem na rozumné úrovni a dostupnost je podle mě už teď jako všude jinde. Ani není moc dílů použitých na internetu jako třeba na Octavie. Spíš je problém s objednáním servisů, vždycky jsem čekal zhruba 14.dní, ale to je údajně všude ...