Elektromobilita pokec komplexně...
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Mám to asi podobně jako kluci. Většinou by mi ta kapacita baterie stačila, ale často jezdíme na výlety a 300 km dojezd bez nabíjení není žádná sláva, to je 120 km tam, na místě pár popojížděk, 120 zpátky a je vybito. A to nedám na jedno nabití ani cestu Písek - Praha, nějaké zastávky a zpátky. A to ještě budu cestou zpět nervózní, aby nebylo někde něco překopáno a nebyla objížďka a nedojedu. Takhle vim, že natankuju, dojezd mám 800 km a to dojedu v ČR kamkoli (dokonce i k Baltu). Tento rok bych nedal ani jednu z plánovaných výletů bez nutnosti cestou nabíjet. Prostě EV auta jsou spíš pro lidi, kteří nemají vysoké nájezdy nebo nejezdí často delší trasy a mají dostatek času na čekání při nabíjení. Nejlépe s možností vlastního nabíjení nebo stanicí blízko domu. Mezi ně já bohužel nepatřím.
Ale co není může být. Ceny aut klesnou, zvětší se jejich rádius dojezdu, zvýší se rapidně počet nabíjecích stanic a hurá, EV bude třeba příští auto. Nebráním se tomu, jen zkrátka pro mě jestě neuzrál ten správný čas.
Ale co není může být. Ceny aut klesnou, zvětší se jejich rádius dojezdu, zvýší se rapidně počet nabíjecích stanic a hurá, EV bude třeba příští auto. Nebráním se tomu, jen zkrátka pro mě jestě neuzrál ten správný čas.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
- Reklama
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
máme doma tú rav4 v hybride a keby sa dalo dostať k tej dotácii asi by sa rozmýšľalo o plug in hybride. Dojazd 70km čo mi na dojazd dedina-mesto stačí plus zachovalá možnosť dlhších trás bez obmedzenia... včera som videl test tucsona plug in ale toyota to robí lepšie pretože neprepína z ev kým nie je prázdna baterka alebo do 135km/hod.
Auto samozrejme na firmu inak je to všetko mimo bežného občana.
Auto samozrejme na firmu inak je to všetko mimo bežného občana.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Jel jsem hned 1.týden co jsem EV koupil s rodičema na trip cca 300 km.
Samozřejmě jsem dobil do 100 % a byl zvědavý co se bude dít a kolik mi zbyde.
Jel jsem trasu Bochov (tam jsem dobil do plna) - Tochovice - Bochov - Kryry.
Nejel jsem žádnou čočku, ale spíš na pohodu a ekonomicky (průměrná rychlost cca 60 km/hod)
Kousek po dálničním obchvatu okolo Plzně 110 km/hod a jinak do 90 km mimo obce.
Po návratu mi zůstalo 50 % v baterii - sám jsem byl překvapený a již vím, že nabíjet do 100 %
nemusím, když to nebude opravdu potřeba.
Samozřejmě jsem dobil do 100 % a byl zvědavý co se bude dít a kolik mi zbyde.
Jel jsem trasu Bochov (tam jsem dobil do plna) - Tochovice - Bochov - Kryry.
Nejel jsem žádnou čočku, ale spíš na pohodu a ekonomicky (průměrná rychlost cca 60 km/hod)
Kousek po dálničním obchvatu okolo Plzně 110 km/hod a jinak do 90 km mimo obce.
Po návratu mi zůstalo 50 % v baterii - sám jsem byl překvapený a již vím, že nabíjet do 100 %
nemusím, když to nebude opravdu potřeba.
Tesla model Y , 378 kW , 2022
Hyundai Kona EV 150 kW , 2020
Ford Mondeo 2,0 TDci 103 kW, 2008
Ford Mondeo 1,8 TD , 1996
Ford Escort 1,6 D , 1987
Škoda 120 L
Hyundai Kona EV 150 kW , 2020
Ford Mondeo 2,0 TDci 103 kW, 2008
Ford Mondeo 1,8 TD , 1996
Ford Escort 1,6 D , 1987
Škoda 120 L
- cernymotyl
- **
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 říj 2019, 20:01
- Bydliště: Kozinec
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Výrobci aut EV vyladí a vylepší. Zvýší se dojezd a rychlost nabíjení. Toho se nebojím. Většina automobilek do vývoje nasypala a ještě nasype spoustu miliard. Některé to vyzvedne na vrchol a naopak pár jich zkrachuje, nebo je pohltí ti úspěšní.
Čemu moc nevěřím, že cena elektromobilů bude nějak výrazně klesat.
Z čeho mám obavy je, že nebude dost kovů pro výrobu baterií a staneme se ještě víc závislí na Číně, která s nimi ovládá největší část trhu.
Druhá obava je v dostatku el. energie. Bude dost elektřiny za dostupnou cenu?
V budoucnu se asi díky ceně aut a ne úplně jednoduchého nabíjení třeba na sídlištích počet vozů na silnicích sníží a to je na jednu stranu dobře.
Chci věřit, že soudruzi v EU všechna rizika spočítali, vidí dál než my a nepostihnou nás černé scénáře z katastrofických filmů.
Čemu moc nevěřím, že cena elektromobilů bude nějak výrazně klesat.
Z čeho mám obavy je, že nebude dost kovů pro výrobu baterií a staneme se ještě víc závislí na Číně, která s nimi ovládá největší část trhu.
Druhá obava je v dostatku el. energie. Bude dost elektřiny za dostupnou cenu?
V budoucnu se asi díky ceně aut a ne úplně jednoduchého nabíjení třeba na sídlištích počet vozů na silnicích sníží a to je na jednu stranu dobře.
Chci věřit, že soudruzi v EU všechna rizika spočítali, vidí dál než my a nepostihnou nás černé scénáře z katastrofických filmů.
Hyundai Kona EV Smart
Suzuki SX4 1.6 VVT, 4x4, 2013
Staré pověsti české: Hyundai Kona
Suzuki S-Cross, Honda CR-V, Honda Civic, Honda Jazz, Renault Mégane, Š 120LS, Š 120L.
Suzuki SX4, VW Lupo, Suzuki Ignis, Subaru Justy, Suzuki Alto 2x.
Suzuki SX4 1.6 VVT, 4x4, 2013
Staré pověsti české: Hyundai Kona
Suzuki S-Cross, Honda CR-V, Honda Civic, Honda Jazz, Renault Mégane, Š 120LS, Š 120L.
Suzuki SX4, VW Lupo, Suzuki Ignis, Subaru Justy, Suzuki Alto 2x.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
No právě z těch soudruhů z EU se bojím asi nejvíc Ono se něco dobře řeší od stolu, když nemám moc zkušeností s reálným životem a dostatek peněz. Vetšina lidí má problém s koupí auta za 300 tis., takže nějaké EV je pro ně vzdálený sen. Ale uvidíme, třeba přijde nějaký dotační program, který udělá s EV aut dostupnější záležitost.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Jel by si stejně pomalu i se spalovacím motorem? To znamená dojezd 600km při opatrně jízdě, není to nejhorší, jen takhle nedokážu jet, zkoušel jsem to, ale usinal jsem za volantem. Na 2433km mám průměrnou rychlost 78 Km/h a to včetně kolon, jízdy po městě, dálnici a silně kopcovitém terénu, to při průměrně spotřebě benzinoveho motoru 6.1l. Nejel jsem čočku, ale normálně svižně, žádný klobouk a vejce.rlexus píše: ↑28 črc 2021, 14:14 Jel jsem hned 1.týden co jsem EV koupil s rodičema na trip cca 300 km.
Samozřejmě jsem dobil do 100 % a byl zvědavý co se bude dít a kolik mi zbyde.
Jel jsem trasu Bochov (tam jsem dobil do plna) - Tochovice - Bochov - Kryry.
Nejel jsem žádnou čočku, ale spíš na pohodu a ekonomicky (průměrná rychlost cca 60 km/hod)
Kousek po dálničním obchvatu okolo Plzně 110 km/hod a jinak do 90 km mimo obce.
Po návratu mi zůstalo 50 % v baterii - sám jsem byl překvapený a již vím, že nabíjet do 100 %
nemusím, když to nebude opravdu potřeba.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Vtipálku!!cernymotyl píše: ↑28 črc 2021, 14:14
Chci věřit, že soudruzi v EU všechna rizika spočítali, vidí dál než my a nepostihnou nás černé scénáře z katastrofických filmů.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Neviem ako Ty ale ja som ešte politické rozhodnutie na základe nejakej serióznej multispektrálnej analýzy v živote nevidel. Vždy to bolo len viac, či menej odôvodniteľné emocionálne rozhodnutie. Takže ak sa nestane zázrak v podobe vynájdenia efektívnej, bezpečnej a ľahkej technológie akumulácie elektrickej energie na palube auta... čo sa asi nestane. Tak nás čaká proces socializácie strát slepej uličky minimálne v podobe citeľne drahšej elektriny pre domácnosti a podstatne horšej dostupnosti individuálnej mobility pre väčšinu populácie v rámci EU. (opravovať staré smradľavé verkle alá Kuba tu určite dovolené nebude)cernymotyl píše: ↑28 črc 2021, 14:14
Chci věřit, že soudruzi v EU všechna rizika spočítali, vidí dál než my a nepostihnou nás černé scénáře z katastrofických filmů.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Plky soudruhů v EU mě vůbec nezajímají. To, že vidím budoucnost elektromobility nadějně, plyne mnohem víc z toho, že samy managementy automobilek na ni sázejí. A to globálně, nejen v EU. I kdyby EU zakázala cokoliv, tak by automobilky mohly vesele dál produkovat spalovací auta pro zbytek světa a nic moc by se pro ně nezměnilo. Ale není to tak. Jedna automobilka za druhou vydává prohlášení, kdy skončí s vývojem a posléze výrobou spalovacích motorů. A to ještě předtím, než vůbec EU nějaký návrh na jejich zákaz k roku 2035 zveřejnila (ten ostatně ještě nebyl schválen, musí ho schválit i všechny členské země, takže nakonec kdo ví jak to bude).
Ty automobilky nekončí s investicemi do spalovacích motorů kvůli tomu, že jim to někdo zakazuje, pořád zůstává dost velký zbytek světa, kde by je mohly prodávat, ale proto, že v nich samy přestaly vidět perspektivu. Spalovací motory jsou skvěle vymyšlené, ale to taky znamená, že dosáhly vrcholu svého vývoje, jejich vývojový cyklus se pomalu, ale jistě uzavírá. Není už moc možností, jak je výrazně vylepšit, aniž by to znamenalo neúměrné navýšení nákladů na vývoj, výrobu a další navýšení jejich složitosti. Downsizing a navyšování kompresního poměru se prostě nedá dělat do nekonečna. Drobná vylepšení se určitě udělat dají, ale nic moc převratného. Třeba takový Skyactiv od Mazdy je sice parádní, ale žádný převratný zázrak se také nekoná. Wankelův motor se také nikdy neprosadil.
Oproti tomu elektrický pohon, nejen nutně na Li-Ion baterie, ale v tuto chvíli především, skýtá ještě obrovský potenciál pro inovace a další vývoj. Automobilky si nechtějí nechat ujet vlak a chtějí do toho teď vložit co možná největší investiční kapitál, aby je konkurence nakonec nevyšachovala ze hry. Velmi je vylekal vzestup Tesly, která má sice své mouchy, ale dokázala prakticky na zelené louce postavit úplně automobilku založenou na zcela nových technologiích a skutečně se prosadit. To už nemohou znovu dopustit, zvlášť když se v této oblasti začíná prosazovat i Čína, která do svých automobilek na vývoj elektromobilů investuje miliardy dolarů a hodlá s nimi mohutně expandovat. To vše rozdává karty úplně jinak a automobilka, která na to nebude připravena, může rychle skončit.
Proto se automobilky z velké většiny plánovaným zákazům vůbec nebrání a naopak je vítají. Potřebují, aby se jejich elektromobily co nejvíce prodávaly aspoň na domácí půdě, aby se jim investice aspoň zčásti vracely a mohly je dál investovat do dalšího vývoje a nezaostaly před konkurencí. Akorát Toyota doplácí na to, že před lety špatně odhadla situaci a vsadila na hybridy a vodík. Investovala do toho obrovské peníze a zkonstruovali je dobře, jejich hybridy jsou prostě nejlepší a Mirai je také fascinující kus techniky. Ale vývoj šel nakonec jinudy a panu Toyodovi to teď dělá vrásky na čele. Toyota nemá a ještě nějakou dobu nebude mít žádný čistý elektromobil a reálně jí hrozí, že kvůli tomu ztratí část trhu, než skluz dožene. Oficiálně to samozřejmě přiznat nemůže, to by byla obchodní sebevražda.
Ty automobilky nekončí s investicemi do spalovacích motorů kvůli tomu, že jim to někdo zakazuje, pořád zůstává dost velký zbytek světa, kde by je mohly prodávat, ale proto, že v nich samy přestaly vidět perspektivu. Spalovací motory jsou skvěle vymyšlené, ale to taky znamená, že dosáhly vrcholu svého vývoje, jejich vývojový cyklus se pomalu, ale jistě uzavírá. Není už moc možností, jak je výrazně vylepšit, aniž by to znamenalo neúměrné navýšení nákladů na vývoj, výrobu a další navýšení jejich složitosti. Downsizing a navyšování kompresního poměru se prostě nedá dělat do nekonečna. Drobná vylepšení se určitě udělat dají, ale nic moc převratného. Třeba takový Skyactiv od Mazdy je sice parádní, ale žádný převratný zázrak se také nekoná. Wankelův motor se také nikdy neprosadil.
Oproti tomu elektrický pohon, nejen nutně na Li-Ion baterie, ale v tuto chvíli především, skýtá ještě obrovský potenciál pro inovace a další vývoj. Automobilky si nechtějí nechat ujet vlak a chtějí do toho teď vložit co možná největší investiční kapitál, aby je konkurence nakonec nevyšachovala ze hry. Velmi je vylekal vzestup Tesly, která má sice své mouchy, ale dokázala prakticky na zelené louce postavit úplně automobilku založenou na zcela nových technologiích a skutečně se prosadit. To už nemohou znovu dopustit, zvlášť když se v této oblasti začíná prosazovat i Čína, která do svých automobilek na vývoj elektromobilů investuje miliardy dolarů a hodlá s nimi mohutně expandovat. To vše rozdává karty úplně jinak a automobilka, která na to nebude připravena, může rychle skončit.
Proto se automobilky z velké většiny plánovaným zákazům vůbec nebrání a naopak je vítají. Potřebují, aby se jejich elektromobily co nejvíce prodávaly aspoň na domácí půdě, aby se jim investice aspoň zčásti vracely a mohly je dál investovat do dalšího vývoje a nezaostaly před konkurencí. Akorát Toyota doplácí na to, že před lety špatně odhadla situaci a vsadila na hybridy a vodík. Investovala do toho obrovské peníze a zkonstruovali je dobře, jejich hybridy jsou prostě nejlepší a Mirai je také fascinující kus techniky. Ale vývoj šel nakonec jinudy a panu Toyodovi to teď dělá vrásky na čele. Toyota nemá a ještě nějakou dobu nebude mít žádný čistý elektromobil a reálně jí hrozí, že kvůli tomu ztratí část trhu, než skluz dožene. Oficiálně to samozřejmě přiznat nemůže, to by byla obchodní sebevražda.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
I ty optimisto
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Přesně tak nějak to s tou elektřinou vidím taky, zvýší se poptávka, zvýší se ceny: https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek ... .seznam.cz
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Treba si uvedomiť koľko berie štát na daniach z fosilných palív.Kde asi to manko doženie?Už dneš sieť vie,kedy sa pripojí EV.Prečo asi?
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Co si pamatuji, tak do aut se již montují systémy, které umí poznat z čeho se nabíjí (četl jsem to konkrétně o VW) a po jejich oživení nedovolí nabíjet ze zásuvky/nabíječky, která mu nepošle správný signál. Signál, že nabíječka ví že nabíjí EV a správně to zakalkuluje. Takže síť jako taková dle mého názoru nic nepozná.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
stefanpilat: V tom co píšeš je spousta pravdy a logiky a já s tebou souhlasím.
Jen s tím závěrem naprosto nesouhlasím
Nerad si hraju na prognostika, ale jsem bytostně přesvědčen, že pan Toyoda z tohoto elektro bláznění vyjde vítězně a to hodně výrazně.
A jen se opravdu modlím , ať celý jeho koncern zůstane u hybridů jako dosud a dokáže skoro nemožné a ještě tu jejich opravdovou dokonalost ještě zdokonalí
Jen s tím závěrem naprosto nesouhlasím
Nerad si hraju na prognostika, ale jsem bytostně přesvědčen, že pan Toyoda z tohoto elektro bláznění vyjde vítězně a to hodně výrazně.
A jen se opravdu modlím , ať celý jeho koncern zůstane u hybridů jako dosud a dokáže skoro nemožné a ještě tu jejich opravdovou dokonalost ještě zdokonalí
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Něco jako proprietární řešení? To by bylo pěkně hnusný. To si každá automobilka bude hrát na svém písečku?!?! Anebo.....full control?
Edit: patří pod Boryša
Edit: patří pod Boryša