Chiptunning
Moderátoři: vipe, Moderátoři
-
- **
- Příspěvky: 191
- Registrován: 18 dub 2005, 20:42
- Bydliště: Košice /Slovensko/
- Kontaktovat uživatele:
po chiptuningu
...zdravím.
Tak už aj ja som podrobil svojho Hyundai Getza 1.1 úprave dát v ECU /riadiaca jednotka/ chiptuningom.
Cela akcia čítania a vyladenia softu trvala cca 10-15min. Jazdíme na aute dvaja, takže bezprostredne po úprave sú poznatky nasledovné
Auto je o poznanie agilnejšie už od nižších otáčok, lahšie stúpa do kopca a pýta si zaradiť vyšší prevodový stupeň ako do teraz. Úpravu spotreby neviem zatiaľ zhodnotiť, pre malý počet najazdených km. Jedine čo sa zdá jednému z nás je nepatrný nárast hlučnosti v pracovných otáčkach 2500-3200ot/min.
Čo ma vytáčalo do krajnosti ešte pred chiptuningom bola nenažranosť tohoto motora 1.1 v meste Pri trocha razantnejšiej jazde nepozná toto auto mieru v spotrebe aj keď je ľahké / iba 949kg/ Som zvedavý či sa vyladenie dát prejaví aj na spotrebe, snáď by to mohlo byť lepšie o niejakých 0,5-0,8 litra na 100km v meste.
Čas a jazdenie ukážu.
Čo sa týka úpravy, nejedná sa o niejaké maximálne zdvýhanie výkonu, skôr len o optimalizáciu dát a upravenie kultivovanosti motora v rámci normy, čo sa prejaví ozaj na miernej agilnosti motora. Preto sa neobávam niejakého poškodenia motora. Ak by som chcel z tohto motora vyťažiť maximum, vtedy by prichádzalo do úvahy predčasné opotrebovanie resp. kolaps. Je mi jasné, že žiadný úpravca nepôjde na 100% možnosti úpravy výkonu a to hlavne pre ochranu samých seba v prípade naťahovačiek s prípadným poškodením motora a jeho častí.Úprava ECU v realite je sľúbovaných 20 až 25% ako lákadlo, no ozaj aplikovaných je iba cca 10-15%
Je už na každom z nás, či mu to postačuje alebo nie...
Ja plánujem v krátkom čase, toto auto necháť zmerať na válcovej brzde
aby som sa presvedčil o skutočnom rozsahu aplikovanej zmeny dát.
Tak už aj ja som podrobil svojho Hyundai Getza 1.1 úprave dát v ECU /riadiaca jednotka/ chiptuningom.
Cela akcia čítania a vyladenia softu trvala cca 10-15min. Jazdíme na aute dvaja, takže bezprostredne po úprave sú poznatky nasledovné
Auto je o poznanie agilnejšie už od nižších otáčok, lahšie stúpa do kopca a pýta si zaradiť vyšší prevodový stupeň ako do teraz. Úpravu spotreby neviem zatiaľ zhodnotiť, pre malý počet najazdených km. Jedine čo sa zdá jednému z nás je nepatrný nárast hlučnosti v pracovných otáčkach 2500-3200ot/min.
Čo ma vytáčalo do krajnosti ešte pred chiptuningom bola nenažranosť tohoto motora 1.1 v meste Pri trocha razantnejšiej jazde nepozná toto auto mieru v spotrebe aj keď je ľahké / iba 949kg/ Som zvedavý či sa vyladenie dát prejaví aj na spotrebe, snáď by to mohlo byť lepšie o niejakých 0,5-0,8 litra na 100km v meste.
Čas a jazdenie ukážu.
Čo sa týka úpravy, nejedná sa o niejaké maximálne zdvýhanie výkonu, skôr len o optimalizáciu dát a upravenie kultivovanosti motora v rámci normy, čo sa prejaví ozaj na miernej agilnosti motora. Preto sa neobávam niejakého poškodenia motora. Ak by som chcel z tohto motora vyťažiť maximum, vtedy by prichádzalo do úvahy predčasné opotrebovanie resp. kolaps. Je mi jasné, že žiadný úpravca nepôjde na 100% možnosti úpravy výkonu a to hlavne pre ochranu samých seba v prípade naťahovačiek s prípadným poškodením motora a jeho častí.Úprava ECU v realite je sľúbovaných 20 až 25% ako lákadlo, no ozaj aplikovaných je iba cca 10-15%
Je už na každom z nás, či mu to postačuje alebo nie...
Ja plánujem v krátkom čase, toto auto necháť zmerať na válcovej brzde
aby som sa presvedčil o skutočnom rozsahu aplikovanej zmeny dát.
Hyundai Getz 1.1 5dv /VS celadon blue/
- Reklama
-
- **
- Příspěvky: 191
- Registrován: 18 dub 2005, 20:42
- Bydliště: Košice /Slovensko/
- Kontaktovat uživatele:
..k veci
....nechápem čo chcel básnik týmhle řict....
Rozdiel tam je a to je jasné, a továrenské údaje poznám, aj ked sú dosť často nadhodnotené o cca 5%
Rozdiel tam je a to je jasné, a továrenské údaje poznám, aj ked sú dosť často nadhodnotené o cca 5%
Hyundai Getz 1.1 5dv /VS celadon blue/
grafy a zase grafy
No Mylys tim chtel rict asi to, ze jedine cemu se v dzungli upravcu ECU da verit jsou dva grafy (pred a po uprave) provedene na stejne brzde se stejnym benzinem.
I ty sam pises, ze vyrobce udava kW jak se mu marketingove hodi a jeste se k tomu pridava vyrobni "vada", tzn. ze kus od kusu se muze lisit i o nekolik kW ... (moje Felda mela 53kW a ne 50)
Co se upravy tyce, jsem rad, ze to nekdo na 1.1ce zkusil ... Nenapsal si u koho to bylo a cenu. To by bylo fajn vedet.
To co popisujes jako "agilnost" auta je kroutici moment. Nic jineho se opravdu ocekavat neda, ale ja s tim byl dopredu take srozumen a na Felicii mi to proste pripadalo jako dobrej obchod za 4tis. se to chovalo ziveji.
U Getze stale vaham .... v kazdem pripade gratuluji a rad uslysim dalsi postrehy....
Čautě
I ty sam pises, ze vyrobce udava kW jak se mu marketingove hodi a jeste se k tomu pridava vyrobni "vada", tzn. ze kus od kusu se muze lisit i o nekolik kW ... (moje Felda mela 53kW a ne 50)
Co se upravy tyce, jsem rad, ze to nekdo na 1.1ce zkusil ... Nenapsal si u koho to bylo a cenu. To by bylo fajn vedet.
To co popisujes jako "agilnost" auta je kroutici moment. Nic jineho se opravdu ocekavat neda, ale ja s tim byl dopredu take srozumen a na Felicii mi to proste pripadalo jako dobrej obchod za 4tis. se to chovalo ziveji.
U Getze stale vaham .... v kazdem pripade gratuluji a rad uslysim dalsi postrehy....
Čautě
Getz 1.1 Cool - Green Bean
Mercedes Benz M-Class W164 3.0
Mercedes Benz M-Class W164 3.0
-
- **
- Příspěvky: 191
- Registrován: 18 dub 2005, 20:42
- Bydliště: Košice /Slovensko/
- Kontaktovat uživatele:
názory
sakra názory niektorých ma vedia pekne pobaviť. Ak sa tak boja toho chiptuninngu, načo o tom toľko kecajú
Niektorí mi priadajú ako staré Blažkové, ktoré len o niečom kecaju, filozofujú a pritom možno potichu závidia. Mám rád debatu k veci nie len filozofovanie "mudrych"
Rad privítam názor niekoho, kto si dal tiež upraviť motor, a nie toho čo sám nevie či to chce a či nechce.....
Niektorí mi priadajú ako staré Blažkové, ktoré len o niečom kecaju, filozofujú a pritom možno potichu závidia. Mám rád debatu k veci nie len filozofovanie "mudrych"
Rad privítam názor niekoho, kto si dal tiež upraviť motor, a nie toho čo sám nevie či to chce a či nechce.....
Hyundai Getz 1.1 5dv /VS celadon blue/
-
- **
- Příspěvky: 191
- Registrován: 18 dub 2005, 20:42
- Bydliště: Košice /Slovensko/
- Kontaktovat uživatele:
reklama --NON !
reklama? ...to by mi museli dať zľavu aby som niekomu robil propagandu
Chvíľu počkaj, nech si ten chiptunning poriadne vyskúšam
Myslím že ty ho oceníš asi najviac, nakoľko viem že más parádne pneu a alu kola
Firmu ti pošlem ako súkromnú správu
Chvíľu počkaj, nech si ten chiptunning poriadne vyskúšam
Myslím že ty ho oceníš asi najviac, nakoľko viem že más parádne pneu a alu kola
Firmu ti pošlem ako súkromnú správu
Hyundai Getz 1.1 5dv /VS celadon blue/
Re: názory
Drahý příteli já ti ti nevyvracím,ale jenom slušně píšu:Juraj píše: sakra názory niektorých ma vedia pekne pobaviť. Ak sa tak boja toho chiptuninngu, načo o tom toľko kecajú
Niektorí mi priadajú ako staré Blažkové, ktoré len o niečom kecaju, filozofujú a pritom možno potichu závidia. Mám rád debatu k veci nie len filozofovanie "mudrych"
Rad privítam názor niekoho, kto si dal tiež upraviť motor, a nie toho čo sám nevie či to chce a či nechce.....
Nepochychubuji,že tvá pusa je proříznutá a taky Tě nenapádám rčením kecají a podobně/bohužel asi cizina/ a za druhé, řekni co ti mám závidět a já přesto nebudu jelikož každý strůjcem svého štěstí jest. A ještě ti udělím jednu radu - nebylo by lepší si koupit silnější motor.Kdysi jsem jezdil s Kangem 1,2 a při 100 000 km docela líná potvora a proto ti přeju mnoho šťastných kilometrů bez nehod a hlavně slušné chování nejenom na silnicích.Ahoj Pavel
Hyundai Santa Fe CRDi 2.0 VGTr.v.2005-2008,Hyundai Santa Fe Elegance 2,2 r.v.2008-2013-Subaru xv 2013-
-
- **
- Příspěvky: 191
- Registrován: 18 dub 2005, 20:42
- Bydliště: Košice /Slovensko/
- Kontaktovat uživatele:
ale né....
TO : Pavel M
uf, to je fičák
poslal som ti SZ, aby si si to nebral až tak osobne
Čo sa týka toho prečo som si kúpil Getza 1.1 ? Kúpil som ho hlavne kvôli, nizkej sadzbe povinného ručení ako svoje druhe auto do mesta a kvôli nizkej spotrebe. Síce, tá spotreba ma riadne sklamala, na tú váhu auta je vysoká, ale dúfam že sa to zmení.
hezkej Hyundajovský den
uf, to je fičák
poslal som ti SZ, aby si si to nebral až tak osobne
Čo sa týka toho prečo som si kúpil Getza 1.1 ? Kúpil som ho hlavne kvôli, nizkej sadzbe povinného ručení ako svoje druhe auto do mesta a kvôli nizkej spotrebe. Síce, tá spotreba ma riadne sklamala, na tú váhu auta je vysoká, ale dúfam že sa to zmení.
hezkej Hyundajovský den
Hyundai Getz 1.1 5dv /VS celadon blue/
- HJugo
- *
- Příspěvky: 89
- Registrován: 20 zář 2005, 14:33
- Bydliště: Šaľa, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Zdar Juraj, ked uz nechces robit reklamu, tak by som ta poprosil zaslat kontakt alebo dake info o firme, ktora ti robila upravu, bud na moje ICQ, alebo na mail. Zatial mam na plane ist do Zlina (Bit Power tam robi upravy) a to v najblizsom case (2 tyzdne). Dakujem
Hyundai Accent 1,3 12V '04, H&R, BitPower Technology, 195/50R15 Rainsport1 (plechace R15 6J), K&N in Box, NGK Iridium IX
Zdarec, jen tě chci upozornit na o mnohem vyšší cenu přečipování, když ti to budou dělat v nějakém značkovém autosalonu, což asi ve Zlíně je. Raději si udělej delší výlet a můžeš ušetřit až 7000,-. Přímo ve Vrbně, jestli za poslední 2 měsíce nezměnili cenu, to stojí 4900 bez DPH pro 1,3l motor. V autosalonech (v Olomouci jsem se s nimi o tom bavil) přes 12000,- Fuj, že se nestydí, jinak hodně zdaru, ať to fičíHJugo píše:Zdar Juraj, ked uz nechces robit reklamu, tak by som ta poprosil zaslat kontakt alebo dake info o firme, ktora ti robila upravu, bud na moje ICQ, alebo na mail. Zatial mam na plane ist do Zlina (Bit Power tam robi upravy) a to v najblizsom case (2 tyzdne). Dakujem
Getz 1,3l 5dv., r.v. 2004
- HJugo
- *
- Příspěvky: 89
- Registrován: 20 zář 2005, 14:33
- Bydliště: Šaľa, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Nooo, ja som pisal priamo do Vrbna a odpisali mi. ze ma vyjde 7500Kc aj s DPH nezavisle, ci si to dam urobit u nich vo Vrbne, alebo v Brne(Porsche Brno), alebo Zline (Samohyl Motors). Aspon tak mi to napisali, ked som sa konkretne na to pytal (teda, ci cena zavisi od toho, ci si to dam precipovat priamo u nich alebo v Brne, ci Zline(co mi oni odporucili, ze tam robia vyjazdy)). Ale inak diky.
Hyundai Accent 1,3 12V '04, H&R, BitPower Technology, 195/50R15 Rainsport1 (plechace R15 6J), K&N in Box, NGK Iridium IX
- HJugo
- *
- Příspěvky: 89
- Registrován: 20 zář 2005, 14:33
- Bydliště: Šaľa, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Zdar všetci, tak už mám toho môjho Accentíka prečipovaného. Zatial len pár subjektívnych postrehov. Auto ťahá už od 1500ot/min, nárast krútiaceho momentu je citeľný v celom rozsahu otáčok, priebeh krútiaceho momentu je nezmenený, len je posunutý vyššie (bez citelných špičiek), priebežné meranie pružnosti sa zlepšilo o cca 1-2s (je to len zhruba, lebo som mal protivietor a nie tie isté stopky, 0-100 som nemeral). Keď namerám dám vedieť. Dal som si to robiť v Bit Poweru priamo vo Vrbne. Môj názor na nich: takto som si predstavoval profesionálnu softwarovo-tunningovú firmu, ochotní, milí, majú prehľad a každú otázku vedia zodpovedať. Mohol som byť priamo pri zmene a úprave programu ako aj pri montáži a demontáži riadiacej jednotky. Z riadiacej jednotky bolo treba vymontovať pamäťový čip (odletovať alebo odspájkovať). Ak vám niekto tvrdí, že pri motore 1.3 12V to ide priamo cez OBD konektor, tak ide o tzv. psychologický tuning a nie o úpravu softu (tejto riadiacej jednotke chýba konektor, ktorým by sa to dalo upraviť priamo). Škoda, že ešte nemali namontovanú motorovú brzdu, na ktorej by sa to priamo zmeralo pred a po (na jar to bude určite možné, alebo si treba zavolať kedy to bude možné). Táto firma vás určite nebude presviedčať, že úpravou riadiacej jednotky dosiahnete nárast výkonu cez 12%. Podľa mňa splnili, čo sľubovali tých 10% sa mi zdá reálnych. Cestou späť na SK som vyšiel v pohode do kopca na 5 (rychlosťou 80-100 km/h, kopec mal cca 3km), z ktorého mi auto pri zaradenej 5 a brzdení motorom auto letelo 120km/h. Toľko moje prvé dojmy po úprave a pripomínam, že ich beriem za subjektívne pokiaľ nemám namerané dáke časy.
Hyundai Accent 1,3 12V '04, H&R, BitPower Technology, 195/50R15 Rainsport1 (plechace R15 6J), K&N in Box, NGK Iridium IX
-
- **
- Příspěvky: 191
- Registrován: 18 dub 2005, 20:42
- Bydliště: Košice /Slovensko/
- Kontaktovat uživatele:
chip
to HJugo gratulujem k chipu. Napísal si celkom dobre a vecne ako to všetko prebiehalo. Takéto príspevky majú hodnotu, nie ako niektoré o "všetkom a o ničom".
Som ale prekvapený, že motor 1.3 nemá výstupný konektor z RJ k prevedeniu flashu
To som nevedel. V takom prípade sa fakt dá previesť úprava len spôsobom ako si napísal.
Ja som zatial po úprave nebol na motorovej brzde kvôli nedostatku času aj ked ju mám pod nosom na ulici, no chystám sa tam čo najskôr.
Ako vidím volil si konkurenciu nakoniec a iný firmu ako ja. Ako zareagovali na referencie od konkurencie, ked si im ovšem niečo spomínal.
Prajem ti veľa svižných km
Som ale prekvapený, že motor 1.3 nemá výstupný konektor z RJ k prevedeniu flashu
To som nevedel. V takom prípade sa fakt dá previesť úprava len spôsobom ako si napísal.
Ja som zatial po úprave nebol na motorovej brzde kvôli nedostatku času aj ked ju mám pod nosom na ulici, no chystám sa tam čo najskôr.
Ako vidím volil si konkurenciu nakoniec a iný firmu ako ja. Ako zareagovali na referencie od konkurencie, ked si im ovšem niečo spomínal.
Prajem ti veľa svižných km
Hyundai Getz 1.1 5dv /VS celadon blue/