Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
No tak se tesim na nove auto a ono me bude pri razeni bouchat a piskat me radio. To jsou vyhlidky.
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
- Reklama
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1.5DPi
Alespoň to nebude tak monotónní
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Motor 1.5DPi
Tak když to bzučí, tak to je slyšet jen při zapnutém rádiu a snížené hlasitosti na 0 nebo je to slyšet i když vypnete hlasitost přes "mute"?
Běžně má člověk puštěné rádio od toho, aby hrálo, když už chci ztlumit zvuk, tak používám "mute" - (já standartně ve měste na křižovatkách, abych nepřeslechnul vozidla IZS..), proto to asi nikdo v =H= takto netestoval
Běžně má člověk puštěné rádio od toho, aby hrálo, když už chci ztlumit zvuk, tak používám "mute" - (já standartně ve měste na křižovatkách, abych nepřeslechnul vozidla IZS..), proto to asi nikdo v =H= takto netestoval
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart (od 26.4.2021)
prodáno: Hyundai i30 II HB 1.6 CVVT Trikolor 88kw
prodáno: Hyundai i30 II HB 1.6 CVVT Trikolor 88kw
Re: Motor 1.5DPi
Tak cca po 4 měsících čekání jsem se dočkal. Zatím najeto 400 km a žádného bouchání ani jiných pazvuků jsem si nevšiml. Mám sice 10" infotainment, ale bohužel android auto jen přes kabel. Na jednu stranu zamrzí, na druhou stranu beztak nemám telefon s bezdrátovým nabíjením, takže připojení na kabel by stejně bylo skoro nutností.
Trochu bojuju s rozjezdy, protože motor se nechá snadno a rychle vytočit. Ne jak 1.2 Puretech v Peugeotu 2008, která je na odezvu plynu dost líná. Motor je jinak dost živý, ale ta šestka je dost krátká. Podle mě by jí slušelo, kdyby při 130 motor točil tak 3200-3300. Přeci jen při těchto otáčkách už motor dává o sobě vědět víc než ta 1,2 Puretech točící pod 3000. Samozřejmě nelze od tohoto motoru čekat takový zátah jako u turba, zvlášť ne v nízkých otáčkách, ale až ho trochu zajedu, tak mu občas kopnu do vrtule. Ve městě resp. do cca 3 tis. otáček je ale ten motor tišší než ta 1.2, ale hlavně je zcela bez vibrací, což se o tříválci říci nedá. Krom toho si 1.5 nechá líbit otáčky i kolem 1500, kdežto 1.2 pod 2000 už docela protestuje.
Jinak spotřeba při cestě do práce cca 30 km jízdy v průměru kolem 5 a když na to trochu šlápnu, tak 5,5. U Tucsona 1.7 stejná cesta a spotřeba kolem 6, když zrovna neprobíhala regenerace. Toto jen dokazuje, jak nesmyslné jsou ekonormy, když kvůli tomu museli totálně degradovat původní přednost naftových motorů. Chápu, že Tucson je vyšší a o něco těžší auto, ale s naftovým pohonem ta spotřeba by měla být úplně jinde. S dvoulitrovou oktávkou CRDI z roku 2009 s DPF a 250 tis km jsem stejnou trasu jezdil pod 4 l/100 a to ještě s vyšším rychlostním průměrem. Problémem je, že někomu prostě začali NOx vadit víc, než emise CO2, a proto udělali z perfektních naftových motorů čoudící monstra skrytá před DPF.
Trochu bojuju s rozjezdy, protože motor se nechá snadno a rychle vytočit. Ne jak 1.2 Puretech v Peugeotu 2008, která je na odezvu plynu dost líná. Motor je jinak dost živý, ale ta šestka je dost krátká. Podle mě by jí slušelo, kdyby při 130 motor točil tak 3200-3300. Přeci jen při těchto otáčkách už motor dává o sobě vědět víc než ta 1,2 Puretech točící pod 3000. Samozřejmě nelze od tohoto motoru čekat takový zátah jako u turba, zvlášť ne v nízkých otáčkách, ale až ho trochu zajedu, tak mu občas kopnu do vrtule. Ve městě resp. do cca 3 tis. otáček je ale ten motor tišší než ta 1.2, ale hlavně je zcela bez vibrací, což se o tříválci říci nedá. Krom toho si 1.5 nechá líbit otáčky i kolem 1500, kdežto 1.2 pod 2000 už docela protestuje.
Jinak spotřeba při cestě do práce cca 30 km jízdy v průměru kolem 5 a když na to trochu šlápnu, tak 5,5. U Tucsona 1.7 stejná cesta a spotřeba kolem 6, když zrovna neprobíhala regenerace. Toto jen dokazuje, jak nesmyslné jsou ekonormy, když kvůli tomu museli totálně degradovat původní přednost naftových motorů. Chápu, že Tucson je vyšší a o něco těžší auto, ale s naftovým pohonem ta spotřeba by měla být úplně jinde. S dvoulitrovou oktávkou CRDI z roku 2009 s DPF a 250 tis km jsem stejnou trasu jezdil pod 4 l/100 a to ještě s vyšším rychlostním průměrem. Problémem je, že někomu prostě začali NOx vadit víc, než emise CO2, a proto udělali z perfektních naftových motorů čoudící monstra skrytá před DPF.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Re: Motor 1.5DPi
Máme tu recenzi od kolegů ze Slovenska na tento motor.
https://auto.pravda.sk/testy/clanok/596 ... -nekonecb/?
https://auto.pravda.sk/testy/clanok/596 ... -nekonecb/?
Hyundai i30 kombi 1.5 DPI, Smart.
Re: Motor 1.5DPi
No, to bych snad ani recenzi nenazýval. Napsat takto povrchní článek rok po té, co uz je auto v běžném prodeji, tomu říkám "vykon". Působí to na mě jako hodně slabá recyklace předchozích videí a textů. V podstatě v tom autě ani nemuseli sedět, natož pak jezdit.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: Motor 1.5DPi
Tohle opravdu není recenze, ale článek pro okurkovou sezónu, navíc autor ani neumí napsat správně točivý moment motoru. Ten má DPi 144 N.m a ne 140 N.m.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Motor 1.5DPi
mam i30 kombi s motorom 1,5 dpi 2 mesiace - najazd 6000 ... tichy, kultivovany motor, s dobrou spotrebou, na zrychlenie si treba podradit, pocitac presne ukazuje dojazd, pri jazde BA-sibenik-BA plne nalozeny s truhlou po HR dialnici 140-150 v pohode stihal.
opel zafira 2.0 cdti
seat altea xl 1,6 tdi
skoda octavia 1,9 tdi
nissan note 1,4
hoda jazz 1,2
skoda felicia
seat altea xl 1,6 tdi
skoda octavia 1,9 tdi
nissan note 1,4
hoda jazz 1,2
skoda felicia
Re: Motor 1.5DPi
@JackK78 gratuluji k autu Jo motor je dobrej, kdyz mu dám zabrat tak zvuk motoru je takovej "nasranej". Akorád to bouchnutí při zařazení jedničky mne stve. Jinak moje cerstva zkusenost se spotrebou, Střední čechy - Ostrava 460km - 5,7l/100km - jizda vesmes po dalnici, 130km/h tak 80% času, dlouhe kolony jsem předjížděl tak 150 - 160 a 3x kolona v zúžení 60 - 80.
Hyundai i30 kombi - 1.5i CVVT (81 kW) - Smart (výroba 07 2023)
Hyundai i30 kombi - 1.5i CVVT (81 kW) - Start + Paket plus (výroba 07 2020)
Hyundai i30 kombi - 1.5i CVVT (81 kW) - Start + Paket plus (výroba 07 2020)
Re: Motor 1.5DPi
Mám tu takový dotaz – nebo spíš námět. Předem se omlouvám všem, kdo problematice moderních motorů rozumí lépe než já, za možná nesmyslné úvahy a naopak budu rád, když mě v tom vzděláte.
Občas se tu na fóru v souvislosti s 1.5 DPi zmiňuje jakýsi výraznější zvukový projev tohoto motoru – ne snad přímo hlučnost, ale spíš trochu hrubší tón (viz třeba zrovna předchozí příspěvek od Silver). Někomu se to moc nelíbí, někomu to naopak ano. Já osobně z toho úplně nadšený nejsem – po zkušenostech se staršími motory 1.4 MPi (KIA Ceed), které považuju za velmi tiché, jsem totiž čekal ještě tišší a hladší projev. Ale v zásadě mi to nevadí. Objektivní rozdíl v hlučnosti (měřeno aplikacemi v mobilu) zde de facto ani není, nejvíc hluku v autě „zajišťuje“ nakonec stejně podvozek.
Všiml jsem si ale jedné věci: ten projev se mi nezdá být vždy za stejných okolností úplně stejný. Drsnější zvuk se samozřejmě ozývá při akceleraci, ale mám dojem, že to neplatí vždy nebo ne vždy ve stejné míře. Někdy při ostré akceleraci očekávám, že se auto ozve, ale ono zůstane u poměrně hladkého tónu, jindy si naopak trochu houkne, když bych to ani nečekal. Máte stejnou zkušenost?
Ještě jsem přemýšlel, jaký je mezi těmi motory 1.4 MPi a 1.5 DPi principiální rozdíl, tedy vyjma toho deci objemu a jednoho střiku na válec navíc. Pokud vím, tak u 1.4 MPi byl tak zvaný CVVT systém, u 1.5 DPi by měl pak být systém CVVD (aspoň to tedy předpokládám, protože má na sobě napsáno SmartStream a ten by u H/K tento mechanizmus označuje - https://auto-mania.cz/hyundai-predstavu ... ogii-cvvd/)
Tak mne napadá, zda za tím jiným zvukem, resp. jeho variacemi nestojí právě ono CVVD? Jestli jsem to dobře pochopil, tak do systému CVVD mluví řídící jednotka (do CVVT tedy ale asi taky(?)) a tak možná bere v potaz různé okolnosti jízdy a podle toho pak motor s ventily pracuje. Byť se tedy mně mohou zdát okolnosti stejné, elektronika to vidí jinak a proto se i výsledný zvukový projev může občas lišit.
Třeba je to ale blbost, nevím…
Jinak ještě jedna poznámka z jiného soudku: o 1.5 DPI se často mluví jako o něčem, co není úplně vhodné na dálnici – zejména kvůli vyšším otáčkám na 6. stupeň a předpokládané vyšší spotřebě a hluku. Má zkušenost je však spíš opačná - v podstatě potvrzuju, co píše Silver výše. Máme najeto cca 6.500 km a letos jezdíme po dálnicích poměrně hodně. Co se spotřeby týče, tak při tachometrových-tempomatových 130 km/hod se taky dostávám dlouhodobě pod 6 litrů. A pokud jde o hlučnost, tak velký rozdíl mezi např. 2.800 ot./min a 3.500 ot./min už neshledávám.
Občas se tu na fóru v souvislosti s 1.5 DPi zmiňuje jakýsi výraznější zvukový projev tohoto motoru – ne snad přímo hlučnost, ale spíš trochu hrubší tón (viz třeba zrovna předchozí příspěvek od Silver). Někomu se to moc nelíbí, někomu to naopak ano. Já osobně z toho úplně nadšený nejsem – po zkušenostech se staršími motory 1.4 MPi (KIA Ceed), které považuju za velmi tiché, jsem totiž čekal ještě tišší a hladší projev. Ale v zásadě mi to nevadí. Objektivní rozdíl v hlučnosti (měřeno aplikacemi v mobilu) zde de facto ani není, nejvíc hluku v autě „zajišťuje“ nakonec stejně podvozek.
Všiml jsem si ale jedné věci: ten projev se mi nezdá být vždy za stejných okolností úplně stejný. Drsnější zvuk se samozřejmě ozývá při akceleraci, ale mám dojem, že to neplatí vždy nebo ne vždy ve stejné míře. Někdy při ostré akceleraci očekávám, že se auto ozve, ale ono zůstane u poměrně hladkého tónu, jindy si naopak trochu houkne, když bych to ani nečekal. Máte stejnou zkušenost?
Ještě jsem přemýšlel, jaký je mezi těmi motory 1.4 MPi a 1.5 DPi principiální rozdíl, tedy vyjma toho deci objemu a jednoho střiku na válec navíc. Pokud vím, tak u 1.4 MPi byl tak zvaný CVVT systém, u 1.5 DPi by měl pak být systém CVVD (aspoň to tedy předpokládám, protože má na sobě napsáno SmartStream a ten by u H/K tento mechanizmus označuje - https://auto-mania.cz/hyundai-predstavu ... ogii-cvvd/)
Tak mne napadá, zda za tím jiným zvukem, resp. jeho variacemi nestojí právě ono CVVD? Jestli jsem to dobře pochopil, tak do systému CVVD mluví řídící jednotka (do CVVT tedy ale asi taky(?)) a tak možná bere v potaz různé okolnosti jízdy a podle toho pak motor s ventily pracuje. Byť se tedy mně mohou zdát okolnosti stejné, elektronika to vidí jinak a proto se i výsledný zvukový projev může občas lišit.
Třeba je to ale blbost, nevím…
Jinak ještě jedna poznámka z jiného soudku: o 1.5 DPI se často mluví jako o něčem, co není úplně vhodné na dálnici – zejména kvůli vyšším otáčkám na 6. stupeň a předpokládané vyšší spotřebě a hluku. Má zkušenost je však spíš opačná - v podstatě potvrzuju, co píše Silver výše. Máme najeto cca 6.500 km a letos jezdíme po dálnicích poměrně hodně. Co se spotřeby týče, tak při tachometrových-tempomatových 130 km/hod se taky dostávám dlouhodobě pod 6 litrů. A pokud jde o hlučnost, tak velký rozdíl mezi např. 2.800 ot./min a 3.500 ot./min už neshledávám.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: Motor 1.5DPi
1.5 dpi je CVVT. Ta rozdílná hlučnost je slyšet i u mého motoru ( najeto 15200), ale skoro to neslyším....zřejmě to bude jak říkáš ty kdy variabilním casovanim ventilu dochazi k optimálnímu plnění. Co se spotreby tyce jezdim po dalnici tempomat.120 a nyní mám na pal.pc spotřebu 5,1. A to musím zvládnout kopec 6km s převýšení asi 450 výškových metrů... Takze z domu vlastne jedu 6km zadarmo
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: Motor 1.5DPi
A seš si jistý, že 1.5 DPi je opravdu CVVT a ne CVVD?
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: Motor 1.5DPi
Tak je to v ceníku, tak snad nejsou blbí.... Správně dual CVVT....
H i30 combi Comfort 1.5DPI