Ahojte, plánujem komplet výmenu bŕzd - predných kotúčov a aj doštičiek. Máte nejaký typ na značku s čím ste boli spokojný, alebo dávate originál prípadne čo odporúčate a cca na koľko vás vyšla výmena. Diky pekne
Hyundai i30 kombi 2018, 1.4 T-GDI 103kW, 7°DCT, Family, Moon rock, Full LED
Škoda Rapid Spaceback 1.2 TSi 63kW (chip na 92kw)
Škoda Fábia kombi 1.9 TDi, 74kW
Toyota Corolla 1.3 XLi, 65kW
Za mě jednoznačně TEXTAR, nebo Zimmermann. Ale pozor, změř si průměr předních kotoučů, jsou dva rozměry 305/288 mm.
Tím by jsi měl začít. A ke kotoučům doporučuji stejnou značku desek. Většinou se tak vyvaruješ pískání brzd a nerovnoměrnému opotřebení
CUPRA Formentor 1,5TSI, 110kW- 2023 matná petroleum
6,9l/100km
Aktuálně 40000 km
Olej: Ravenol 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Chamaco koľko máš natočených kilometrov,že už riešiš brzdy?
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
Budem to dávať robiť v servise, len už tam chcem ísť s nejakými dobrými recenziami na značku.
idam.i najazdené mám 65000 km
Hyundai i30 kombi 2018, 1.4 T-GDI 103kW, 7°DCT, Family, Moon rock, Full LED
Škoda Rapid Spaceback 1.2 TSi 63kW (chip na 92kw)
Škoda Fábia kombi 1.9 TDi, 74kW
Toyota Corolla 1.3 XLi, 65kW
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
Už jsem to tu někde jinde psal , na SantaFe I gen. máme asi 4 roky Zimmermann Coat Z s deskami Textar bez problémů - předtím byli na autě Roadhouse a ty se po roce zvlnily......
Na Ix 55 jsem asi před 2 měsíci dával též kotouče Zimmermann Coat Z a desky Textar a zatím v pohodě - jsem s účinností brzd spokojen
Ahojte, mám najeto bez pár km 50 000 km a musím riešiť brzdy. Desky úplne sjeté a kotouče taky temeř KO. V chceli necelých 3500 za nové desky + stažení hran na kotúčoch. Na to som sa vyprdol a vymením rovno aj kotúče, načo dávať nové desky na staré kotúče aby som to za chvílu menil komplet.
Čo ma ale prekvapilo že kotúče mi vydržali cca to čo desky, není to zvláštní? Čakal by som že kotúče dajú minimálne dvoje desky.
Zaujimalo by ma proč tu píšete kombinaci kotouče Zimmermann a desek Textar, je to vážne taká dobrá kombinace aj keď sa jedná o dve rozne značky?
Je pravda že už som sa s touto kombinací stretol ako odporúčanou v minulosti na inom fóre.
PS: jak sa tu psalo že sa predávajú dva rozmery kotúča tak to vypadá že je to podla velkosti kolies (čo dáva zmysel) 15" sú menšie a na 16" a víc sú vačšie kotúče - tak to aspoň vysvetlujú vyhladávače.
Za mně po zkušenosti doporučuji Textar. Minule jsem dobržďoval v koloně, trochu jsem se zapomněl a šlápnul jsem na brzdu kapánek razantněji. Téměř jsem si kousnul do volantu
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Mám kombinaci Zimmerman a desky Textar na e46 a nestezuji si, nevzdávají žádné nepatricne zvuky i když dostávají občas zabrat tak i po cca 12000km jsou Ok. . Brzdí to s ohledem na staří a konstrukci vozu rozumně, nemají tak šílený nástup jako v i30, ale daji se lépe davkovat. Jinak třeba i30 s 1,0 motorem má větší brzdy 305mm než e46 s 2,8 motorem 300mm, sice jen nepatrné ale jsou větší.
osobně jsem měnil za originály od na i30GD jsem po 100 kkm měl opotřebení 20% - teoretická výdrž by tedy byla až na/za životnost auta ... Originální brzdy mně nikdy neházely (do hranice opotřebení)
možná to chce brzdit trochu hlavou
Hyundai i30 FB 1,5 T-GDi 02/22
Hyundai i30 1,4, 01/14 - 02/22
Hyundai Accent MCT 1,5 CRDi Elegance, 12/08 Wine Red RIP 06/17 ... 287.000 km
bude Hyundai Ioniq MY20
gustavo píše: ↑24 črc 2022, 16:49možná to chce brzdit trochu hlavou
Já raději používám k brždění motor, hlavu mám moc rád a pak také ty brzdy, když už není k zbytí, ale když vidím jak někteří jezdí, tak se nedivím, že mají brzdy tak rychle opotřebované...
Někdy jedu za autem, které neustále brzdí a já jen podřadím, abych víc brzdil motorem a brzd se ani nedotknu.
XCeed 1.5 T-GDI 118 kW 7DCT GT-Line MY23 Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 103 kW MT | Ford Focus II 1.6, 74 kW | Ford Focus II 1.6, Ti-VCT 85 kW
Ja asi skúsim tie Zimmermanny a desky Textar.
V minulosti som mal Textar a bol som spokojný, predtým som mal ešte Brembo ale už si nepamatuju proč ale nebol som spokojný a zavrhol som ich.
No a rady že mám brzdiť hlavou sú vážne prínosné ... je pravda že jazdím ofenzívnejšie ale myslím že viem ako jazdiť, nikdy som na aute nemenil kotúče takto skoro. Predtým som mal napríklad mondeo nafťák s ťažkým predkom a kotúče mi vydržali ak si dobre pamatuju niečo medzi 100-120 tisíc, určite nie menej.
Preto ma prekvapil že tak rýchlo odišly. A takisto že odišly zhruba stejne ako desky. Keby som tak špatne brzdil tak by som mal tu istú skúsenosť z minulosti a v tomto prípade by som čakal že by som musel aspoň jednou meniť destičky povedzme v polovici opotrebenia kotúčov a nie aby sa jedny desky a kotúče sjely cca za stejný nájazd. Desky vydržali 50 000 km čo si myslím že je v poriadku.
Tak som sa včera dostal k výmene tých bŕzd a zistil som že neboli sjeté všetky dosky. Resp. problém bol že sa na pravom kole jedna strana nevracala a tam bola sjetá deska skoro na minimum. Oproti tomu levé kolo OK, desky tak v polovici životnosti a kotúče taky ešte na čas OK.
Koli tomu prolbému na lavej strane som to ale komplet vymenil.
Ak by ale nebol ten problém na pravom kole tak by brzdy vydržali min ďalších 30 000 km.
Nicmene si myslím že je možné že je to chyba servisu, myslím že na brzdy nesahali ani pri druhej garančke resp. predpokladam že jeden s predepsaných úkonov by malo byť aj premazanie brzd. Teraz som bol zrovna na 4. garančke (pred 2 týdnami) a nemenili ani brzdovku (díval som sa do plánu a bola predepsaná). Povedali že sú sjete desky či ich majú výmeniť ale nepovedali že je problém na jednom kole protože by asi priznali chybu ...
Snáď nie je moja úvaha prehnaná a nekrivdím servisu.