Olej pri vzduchovom filtre
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Olej pri vzduchovom filtre
Ahojte všimol som si že mám olej pri vzduchovom filtre pred tým tam nebol. Je to normálne máte to aj vy tak? Ide tam z tej tenkej hadice zo spodu. Motor je 1.4 tgdi. Ďakujem za odpoveďe
- Přílohy
-
- ide to s tadiaľto
- 20210731_170951.jpg (117.47 KiB) Zobrazeno 1849 x
-
- 20210731_170545.jpg (39.14 KiB) Zobrazeno 1849 x
-
- 20210731_170444.jpg (62.91 KiB) Zobrazeno 1849 x
-
- 20210731_170403.jpg (98.51 KiB) Zobrazeno 1849 x
-
- 20210731_170322.jpg (119.82 KiB) Zobrazeno 1849 x
- Reklama
Re: Olej pri vzduchovom filtre
Možnosti ako sa tam môže dosť olej sú v zásade dve:
1% pravdepodobnosť je odvetranie kľukovky
99% pravdepodobnosť je, že turbo začalo púšťať olej viac ako je zdravé…
určite by som s tým zašiel do servisu..
1% pravdepodobnosť je odvetranie kľukovky
99% pravdepodobnosť je, že turbo začalo púšťať olej viac ako je zdravé…
určite by som s tým zašiel do servisu..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Olej pri vzduchovom filtre
Nam vymenili turbo v zaruke, rovnaka situacia ako na obrazku vyssie. Prisli na to v servise pri servisnej kontrole, auto nam uz nedovolili pouzivat, okamzite ho odstavili a dali nam nahradne vozidlo. Ak by to neslo na zaruku, vymena turba + praca bola nacenena na 2t EUR.
Re: Olej pri vzduchovom filtre
Mne povedali v servise že je to v poriadku vyčistili to a že
turbo je ok a mám sledovať či to nespraví znovu. Tak neviem čo si o tom myslieť. A v akom servise ti menili turbo ?
turbo je ok a mám sledovať či to nespraví znovu. Tak neviem čo si o tom myslieť. A v akom servise ti menili turbo ?
Re: Olej pri vzduchovom filtre
Nam povedali, ze auto je zaruke, ani nediskutovali, rovno ho odstavili a vydali nahradne vozidlo. Servisujem tu https://karireal.sk/.
Re: Olej pri vzduchovom filtre
Ok ďakujem za odpoveď. Za 1000 km mam garančnú tak im to poviem že je zlé turbo.
Re: Olej pri vzduchovom filtre
Tak, nové turbo mám už aj ja... príznaky rovnaké, v servise automaticky konštatovanie, že turbo je na výmenu. Chvíľu trvalo kým sa vyjadril importér + naskladnenie hromady dielov... tak za pol A4 ... turbo + bižutéria okolo. Dali to dokopy za 1,5 dňa. To tvrdenie, že je to OK a treba jazdiť podľa mňa vyplýva z neochoty servisu "naťahovať" sa s importérom.
Ako sa mi vyjadril technik v servise, tak v poslednej dobe SK import požiadavky na záručné opravy dosť kriticky posudzuje a dosť vecí zamieta... mechanické poškodenie údajne takmer na 100% (ošúchané volanty... apod.). Pri takejto náročnejšej reklamácii sa údajne celkom bežne stáva, že v prvom kole je oprava zamietnutá a servis musí vec riešiť s technikom importu na hotline. To pre majiteľa znamená, nechať auto, pre servis... auto výraznejšie rozobrať a podľa požiadaviek technika poruchu podrobne fotograficky dokumentovať. Tu je stále nejaké riziko zamietnutia reklamácie, takže niektoré servisy sa k tomu postavia zrejme tak ako píšeš, čo na jednej strane viem pochopiť (auto rozoberú, reklamácia sa zamietne, zákazník im vynadá... tak tomu predchádzajú, tak ako si zažil), na druhej strane to dobré meno rozhodne nerobí.
Zrejme tie turbá budú rozsiahlejší problém, pretože pri poslednej prehliadke som mal naúčtované o 0,5l viac oleja ako bežne pred tým. Tak som sa opýtal na dôvod.... odpoveď bola, že prišiel servisný pokyn z importu plniť olej až na hornú risku... pred tým som mal bežne plnené tak 75% rozsahu mierky po prehliadke.
Ako sa mi vyjadril technik v servise, tak v poslednej dobe SK import požiadavky na záručné opravy dosť kriticky posudzuje a dosť vecí zamieta... mechanické poškodenie údajne takmer na 100% (ošúchané volanty... apod.). Pri takejto náročnejšej reklamácii sa údajne celkom bežne stáva, že v prvom kole je oprava zamietnutá a servis musí vec riešiť s technikom importu na hotline. To pre majiteľa znamená, nechať auto, pre servis... auto výraznejšie rozobrať a podľa požiadaviek technika poruchu podrobne fotograficky dokumentovať. Tu je stále nejaké riziko zamietnutia reklamácie, takže niektoré servisy sa k tomu postavia zrejme tak ako píšeš, čo na jednej strane viem pochopiť (auto rozoberú, reklamácia sa zamietne, zákazník im vynadá... tak tomu predchádzajú, tak ako si zažil), na druhej strane to dobré meno rozhodne nerobí.
Zrejme tie turbá budú rozsiahlejší problém, pretože pri poslednej prehliadke som mal naúčtované o 0,5l viac oleja ako bežne pred tým. Tak som sa opýtal na dôvod.... odpoveď bola, že prišiel servisný pokyn z importu plniť olej až na hornú risku... pred tým som mal bežne plnené tak 75% rozsahu mierky po prehliadke.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
-
- **
- Příspěvky: 204
- Registrován: 05 srp 2020, 09:03
Re: Olej pri vzduchovom filtre
Nevíte jestli tento problém se může týkat všech i30 1.4 t-gdi nebo jen určitých kusů (např. datum výroby od ... do ...)?
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Re: Olej pri vzduchovom filtre
Neviem.... ja mám prvý MY2018
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Olej pri vzduchovom filtre
Nejako sa nám to množí.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Olej pri vzduchovom filtre
Nasa verzia je MY2017 a vymena turba prisla pri garancke po 60tis. km.
Re: Olej pri vzduchovom filtre
Bol som na garancke a povedal im to. Oni že všetko je v poriadku . Asi pôjdem ešte do iného servisu lebo ja už mám chuť to auto predať. Bol som v banskej bystrici. Pôjdem ešte skúsiť poprad
Re: Olej pri vzduchovom filtre
Holt nie je to dobrá vizitka odolnosti konštrukcie motora..... na druhú stranu čo čakať, emisné normy sa menia rýchlejšie ako stihnú konštruktéri niečo nové vymyslieť, optimalizovať a poriadne otestovať. Tak sa testuje hlavne v simulačných softvéroch a menej na reálnych prototypoch. Keď k tomu pridáme sústavnú snahu niečo ušetriť,.... "tu na kvalite materiálu"..... "tam na konštrukčnom riešení".. tak sa takému Faux pas úplne vyhnúť nedá.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Olej pri vzduchovom filtre
Tohle je problém spis u 1,4 tgdi, ne? Máme 1,0 tgdi najeto 60kkm a zatím sucho.
Re: Olej pri vzduchovom filtre
Motory sú to z toho istého "vajca"... takže konštrukčné riešenia budú veľmi podobné. Problém je tam podľa mňa ten, že zaústenie odľahčovacieho ventilu nie je úplne najšťastnejšie, takže relatívne malý prienik oleja sa pomerne rýchlo prejaví. Ja som si olejový fľak všimol (90% užívateľov si to ani nevšimne) ale nejakú extra vyššiu spotrebu oleja som nezaznamenal. Nejaký úbytok bol, ale bol porovnateľný s minulosťou, kde som niektoré intrevaly dolieval a niektoré nebolo treba... za cca. 100tkm dokopy 1l . Každopádne je to stav ktorý by som pri nábehu 200tkm+ už neriešil, ale po pár desiatkach tisíc km je to k zlosti a na zamyslenie nad dlhodobou perspektívou konkrétneho auta.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.