Elektromobilita pokec komplexně...
Moderátoři: frawd, Moderátoři
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11629
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Takže pokud se řidiči odkloní k LPG, tak nebude problém ho zdanit. I CNG na čerpacích lze snadno extra zdanit na rozdíl od CNG pro elektrárny a vytápění - to je to nejsnazší ...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Reklama
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Neni problém zdanit LPG, ale hned tak to nikdo dělat nebude. O zvýšení dani na LPG se mluví už 10 let, ale počet aut, které na to jezdi spis klesá, takže změna dani nestojí za tu námahu. A i auto na LPG jezdi na benzin- sice jen na startovani, ale něco si hlavně v zimě vezme.
No a pokud budou dal covidove blbosti, tak elektromobil nepotřebuju, protože díky covidu mi spadl nájezd za rok o vic jak 50%, takže o to déle mi vydrží současné auto…
Jinak za mě už má elektromobil dojezd dostatečný, problém je jen kupní cena, která mi přijde neadekvátní. A přijde mi, ze jim chybí nápady na zlepšení toho jak by auto mohlo vypadat uvnitř. Celá středová konzole je zbytečná a všichni ji tam stále cpou… kdyby udělali 6 míst jako v multiple, tak mi to přijde jako zajímavější řešení. Mít uprostřed jen držáky na kelímky (nikdy jsem nevyužil) mi přijde prezite. Počet displejů mi přijde take zbytečný- pokud je displej místo budiku, tak proč mít druhy uprostřed?
No a pokud budou dal covidove blbosti, tak elektromobil nepotřebuju, protože díky covidu mi spadl nájezd za rok o vic jak 50%, takže o to déle mi vydrží současné auto…
Jinak za mě už má elektromobil dojezd dostatečný, problém je jen kupní cena, která mi přijde neadekvátní. A přijde mi, ze jim chybí nápady na zlepšení toho jak by auto mohlo vypadat uvnitř. Celá středová konzole je zbytečná a všichni ji tam stále cpou… kdyby udělali 6 míst jako v multiple, tak mi to přijde jako zajímavější řešení. Mít uprostřed jen držáky na kelímky (nikdy jsem nevyužil) mi přijde prezite. Počet displejů mi přijde take zbytečný- pokud je displej místo budiku, tak proč mít druhy uprostřed?
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
hodim to sem, snad to tu jeste nekde nebylo...
Hyundai naplánoval konec spalovacích aut v Evropě. V Nošovicích se chystají
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... a_recombee
Cekam jeste, kdy v Nosovicich zacnou varit zamestnacum jen vegetarianska jidla, jako u VW
Hyundai naplánoval konec spalovacích aut v Evropě. V Nošovicích se chystají
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... a_recombee
Cekam jeste, kdy v Nosovicich zacnou varit zamestnacum jen vegetarianska jidla, jako u VW
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
motorol píše: ↑11 zář 2021, 14:47 Neni problém zdanit LPG, ale hned tak to nikdo dělat nebude. O zvýšení dani na LPG se mluví už 10 let, ale počet aut, které na to jezdi spis klesá, takže změna dani nestojí za tu námahu. A i auto na LPG jezdi na benzin- sice jen na startovani, ale něco si hlavně v zimě vezme.
No a pokud budou dal covidove blbosti, tak elektromobil nepotřebuju, protože díky covidu mi spadl nájezd za rok o vic jak 50%, takže o to déle mi vydrží současné auto…
Jinak za mě už má elektromobil dojezd dostatečný, problém je jen kupní cena, která mi přijde neadekvátní. A přijde mi, ze jim chybí nápady na zlepšení toho jak by auto mohlo vypadat uvnitř. Celá středová konzole je zbytečná a všichni ji tam stále cpou… kdyby udělali 6 míst jako v multiple, tak mi to přijde jako zajímavější řešení. Mít uprostřed jen držáky na kelímky (nikdy jsem nevyužil) mi přijde prezite. Počet displejů mi přijde take zbytečný- pokud je displej místo budiku, tak proč mít druhy uprostřed?
Já zase nemám rad auta bez středové konzole, takové bych si nekoupil, i když uznávám praktičnost, ale nepotřebuji si připadat jak řidič autobusu. Vždy jsem potřeboval max 4 místa v autě, takže i obludna X6 by mi stačila.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Tak zatím mi taky místa bohatě stačí, ale občas by se mi hodilo prolézt autem a vystoupit na druhé straně. Při tom jak vypadá většinou středový tunel je to akrobatický výkon, který si odpustim. Pokud by tam nebyl, tak bych to využíval…
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
„...degradácia pri týchto autách (tj. Kona, Niro 64 kWh) sa po dvoch troch rokoch v nájazdoch do 100 000 km pohybuje rozmedzí 1 – 2 %, je to reálne nameraná hodnota na základe výstupných dat z palubného počítača …“ Milan Bahna, Autožurnál, 25:00: https://youtu.be/YEWMKty_7zM?t=1486
Až zase někdo vytáhne hovadinu, jak jsou ty baterky po pár letech na odpis. S tímhle tempem degradace ty batarie ta auta spolehlivě přežijí. Jinak je to pěkná a podrobná recenze na Ioniq 5, Autožurnál je vůbec jeden z mých nejoblíbenějších pořadů o autech.
Až zase někdo vytáhne hovadinu, jak jsou ty baterky po pár letech na odpis. S tímhle tempem degradace ty batarie ta auta spolehlivě přežijí. Jinak je to pěkná a podrobná recenze na Ioniq 5, Autožurnál je vůbec jeden z mých nejoblíbenějších pořadů o autech.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Byť jsem relativní fanoušek Elektromobility tak k těm Baterkám a jejich životnosti.
U jakékoliv technologie postavené na Lithiu platí:
Největší degradace kapacity je vždy na
- začátku.... U aut věc podchycená jelikož se nevyužívá celá kapacita baterie, tedy degradace prvních 10% se podle palubních diagnostik tváří jako 0 - 1%...
- ke konci životnosti kdy to pak s každým nabytím padá klidně o 0,2%
Každý článek má v rozmezí 30% jinou životnost.... zde tedy platí, že řetěz je tak silný jak jeho nejslabší článek
Dlouhodobé nevyužití baterie vede k urychlení stárnutí díky procesu krystalizace...
Pokud tedy Diagnostika auta ukazuje degradaci 1-2% je to jen aktuální stav degradace ( očištěn o prvotní degradační náběh ) a neukazuje nic o tempu budoucí degradace, tedy toho jak dlouho baterie vydrží. + Trošku do tohoto zasahují také balanční logiky jež různě distribuují zátěž v čase kdy se nenabíjí z 0 - 100% mezi jednotlivé bloky bateriového clusteru (proto se doporučuje nabíjet max do 85% a vybíjet max do 20% což v běžném provozu je naprosto dostačující, pak balanční logika umí hezky pracovat).
Na druhou stranu nemyslím si, že pokud někdo bude využívat auto na běžné ježdění cca 30k km / rok tak s rozumně dimenzovanou baterie a jejím termo MNG může v klidu jezdit 8 let - 10 let.
U jakékoliv technologie postavené na Lithiu platí:
Největší degradace kapacity je vždy na
- začátku.... U aut věc podchycená jelikož se nevyužívá celá kapacita baterie, tedy degradace prvních 10% se podle palubních diagnostik tváří jako 0 - 1%...
- ke konci životnosti kdy to pak s každým nabytím padá klidně o 0,2%
Každý článek má v rozmezí 30% jinou životnost.... zde tedy platí, že řetěz je tak silný jak jeho nejslabší článek
Dlouhodobé nevyužití baterie vede k urychlení stárnutí díky procesu krystalizace...
Pokud tedy Diagnostika auta ukazuje degradaci 1-2% je to jen aktuální stav degradace ( očištěn o prvotní degradační náběh ) a neukazuje nic o tempu budoucí degradace, tedy toho jak dlouho baterie vydrží. + Trošku do tohoto zasahují také balanční logiky jež různě distribuují zátěž v čase kdy se nenabíjí z 0 - 100% mezi jednotlivé bloky bateriového clusteru (proto se doporučuje nabíjet max do 85% a vybíjet max do 20% což v běžném provozu je naprosto dostačující, pak balanční logika umí hezky pracovat).
Na druhou stranu nemyslím si, že pokud někdo bude využívat auto na běžné ježdění cca 30k km / rok tak s rozumně dimenzovanou baterie a jejím termo MNG může v klidu jezdit 8 let - 10 let.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Vegan
za výborný příspěvek!
za výborný příspěvek!
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Tak se na to mrknem z mého pohledu.
Mám Tucsona v naftě 4 roky, cena byla 500000Kč
každý rok jsem v servisu na oleje a filtry cca 6000kč/rok = 24000 Kč
Mám momentálně najeto cca 71000 Km při průměru 7l/100km = 4970l celkem a nyní je nafta drahá ale v pruměru jsem platil cca 30kč/l =149100 Kč
První rok jsem za pojistku dal 18630 Kč, další rok 17320 Kč, další už byl za 15200Kč a nyní jsem na 12120Kč
Prodělal jsem jednu svolávačku a jinak o autě nevím, což je z mého pohledu to nejlepší, dělá co má a k tomu ho také mám.
Takže suma sumárum to celá vyšlo za ty 4 roky na 736370 Kč, prodejní cena bude někde kolem 400000Kč, takže jsem za 4 roky přišel o 336370 Kč, ale za konfort který mi to auto dalo, pocit že ho mám...k nezaplacení .
No a teď nákup nového(v mém případě předváděčka) Ioniq 5 Style 4x2 za 1200000 Kč
Do servisu jednou za 2 roky s cenou cca 6000Kč, za 4 roky tedy 12000Kč za servis.
Spotřeba 20 Kwh/100Km doma mě to bude stát 2,20 Kč/Kwh, v práci nic a na AC nabíječkách 3,50 za Kwh, na Ionity DC za 7,50 Kwh takže průměr 4,4Kč/Kwh = 88 Kč/100Km při dnešních cenách, jelikož mám na střeše FVE tak ani v budoucnu ten průměr nebude jiný. Když tedy za ty 4 roky najedu zase těch 71000 Km, tak jsem v tom za 62480 Kč.
Pojištění jsem si nechal předběžně spočítat a měl bych se u té první pojistky hýbat někde kolem 24000Kč.
Takže suma sumárum to bude celkem za 1298480 Kč, za 4 roky si troufám tvrdit, že to auto bude mí hodnotu cca 800000Kč, takže jsem za 4 roky přišel o 498480 Kč rozdíl o proti Tucsonu je 162110Kč, ale za konfort který mi to auto dá a pocit že ho mám...k nezaplacení .
Takhle to vidím já.
Tak a teď klidně do mě, já to ustojím, páč ať je to tak nebo tak, jedinej kdo to ve výsledku zaplatí, budu taky jenom já
Mám Tucsona v naftě 4 roky, cena byla 500000Kč
každý rok jsem v servisu na oleje a filtry cca 6000kč/rok = 24000 Kč
Mám momentálně najeto cca 71000 Km při průměru 7l/100km = 4970l celkem a nyní je nafta drahá ale v pruměru jsem platil cca 30kč/l =149100 Kč
První rok jsem za pojistku dal 18630 Kč, další rok 17320 Kč, další už byl za 15200Kč a nyní jsem na 12120Kč
Prodělal jsem jednu svolávačku a jinak o autě nevím, což je z mého pohledu to nejlepší, dělá co má a k tomu ho také mám.
Takže suma sumárum to celá vyšlo za ty 4 roky na 736370 Kč, prodejní cena bude někde kolem 400000Kč, takže jsem za 4 roky přišel o 336370 Kč, ale za konfort který mi to auto dalo, pocit že ho mám...k nezaplacení .
No a teď nákup nového(v mém případě předváděčka) Ioniq 5 Style 4x2 za 1200000 Kč
Do servisu jednou za 2 roky s cenou cca 6000Kč, za 4 roky tedy 12000Kč za servis.
Spotřeba 20 Kwh/100Km doma mě to bude stát 2,20 Kč/Kwh, v práci nic a na AC nabíječkách 3,50 za Kwh, na Ionity DC za 7,50 Kwh takže průměr 4,4Kč/Kwh = 88 Kč/100Km při dnešních cenách, jelikož mám na střeše FVE tak ani v budoucnu ten průměr nebude jiný. Když tedy za ty 4 roky najedu zase těch 71000 Km, tak jsem v tom za 62480 Kč.
Pojištění jsem si nechal předběžně spočítat a měl bych se u té první pojistky hýbat někde kolem 24000Kč.
Takže suma sumárum to bude celkem za 1298480 Kč, za 4 roky si troufám tvrdit, že to auto bude mí hodnotu cca 800000Kč, takže jsem za 4 roky přišel o 498480 Kč rozdíl o proti Tucsonu je 162110Kč, ale za konfort který mi to auto dá a pocit že ho mám...k nezaplacení .
Takhle to vidím já.
Tak a teď klidně do mě, já to ustojím, páč ať je to tak nebo tak, jedinej kdo to ve výsledku zaplatí, budu taky jenom já
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Jo celkem rozumné uvažování, ale mám pocit že elektroauta se budou prodávat jako ojetiny podstatně hůře než kalkuluješ v úvaze. Už po 4 letech bude riziko že to v blízké budoucnosti baterka vzdá přiliš velké a uvést auto do použitelného stavu příliš drahé...... bohužel
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Viděl bych to podobně, jen si nejsem jist tou cenou Ioniq5 po 4 letech 800 tis., myslím si, že ta cena bude tak kolem 500 tis., počítej s tím, že ceníková cena je 1,2 mil., takový dobře zajetý nebo předváděcí Ioniq spadne tak na 1 milion. Po najetí tvých uvedených kilometrů a stáří a předpokládaném vývoji a modernizaci EV aut, kdy podle mě bude docházet k rychlejšímu stárnutí těchto vozů, bude ztráta ceny rapidnější.
Jinak velká nevýhoda u EV aut je podle mě celkové stárnutí baterie. Ano, uvádí se 1% za rok, ale to u auta s dojezdem 450 km, které je celkově náhlé na spotřebu za deště, zimě, stylu jízdy apod. znamená ztrátu 5 km každým rokem. Není to mnoho, ale po 10 letech mám dojezd najednou možná 390 km. A každým dalším rokem méně a méně. To u běžného spalováku nic. I po letech stejný dojezd jako na začátku.
Jinak velká nevýhoda u EV aut je podle mě celkové stárnutí baterie. Ano, uvádí se 1% za rok, ale to u auta s dojezdem 450 km, které je celkově náhlé na spotřebu za deště, zimě, stylu jízdy apod. znamená ztrátu 5 km každým rokem. Není to mnoho, ale po 10 letech mám dojezd najednou možná 390 km. A každým dalším rokem méně a méně. To u běžného spalováku nic. I po letech stejný dojezd jako na začátku.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Jsou tu výhody i nevýhody EV ovšem podle mne, během několika málo let 2-3, bude díky ohromným investicím do vývoje systém baterie jiný a tvůj Ionic 5 bude zastaralý a neprodejný, ačkoliv je to jinak dizajnově nádherný vůz.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
sarin007 píše: ↑29 zář 2021, 10:12 Viděl bych to podobně, jen si nejsem jist tou cenou Ioniq5 po 4 letech 800 tis., myslím si, že ta cena bude tak kolem 500 tis., počítej s tím, že ceníková cena je 1,2 mil., takový dobře zajetý nebo předváděcí Ioniq spadne tak na 1 milion. Po najetí tvých uvedených kilometrů a stáří a předpokládaném vývoji a modernizaci EV aut, kdy podle mě bude docházet k rychlejšímu stárnutí těchto vozů, bude ztráta ceny rapidnější.
Jinak velká nevýhoda u EV aut je podle mě celkové stárnutí baterie. Ano, uvádí se 1% za rok, ale to u auta s dojezdem 450 km, které je celkově náhlé na spotřebu za deště, zimě, stylu jízdy apod. znamená ztrátu 5 km každým rokem. Není to mnoho, ale po 10 letech mám dojezd najednou možná 390 km. A každým dalším rokem méně a méně. To u běžného spalováku nic. I po letech stejný dojezd jako na začátku.
Když vezmu 3 roky na značkách evidovanou Konu takže taky 4 roky starou, tak jsem moc neprohádal. Nehledě na to že je to menší segment auta.
Co se baterie týče, tak je na ní záruka 8 let/160000km, takže stále v pohodě. Není se čeho bát(nebo aspoň já se nebojím), že by ta cena takhle rapidně padla. Proč by taky měla padat, když je technologicky se svou 800V archytekturou o rok možná dva napřed před konkurencí.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/hyun ... a/18994234
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
No o Tesle se říkalo před 12 lety to samé a světe div se, dnes ani tu nejlevnější pod 800000 Kč neseženeš a tohle je rok 2014!!!
https://www.sauto.cz/osobni/detail/tesl ... /148598490
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Odhadovat teď cenu Ioniqa 5 za čtyři roky je věštění z křišťálové koule. Je mnoho těžko předvídatelných faktorů, co to mohou ovlivnit. Ale nemyslím si, že je to až tak podstatné. Kdo se pro takové auto rozhodne, asi to nebude dělat proto, že by na něm chtěl za každou cenu ušetřit a s jistým rizikem nepředvídatelnosti vývoje zůstatkové hodnoty u technologických novinek prostě musí počítat.
Spíš bych se teď bál kupovat předraženého žravého mastodontího spalováka. I když to teď tak nevypadá, protože jsou ceny ojetin kvůli stojící výrobě na maximu, tak ten může být za pár let skutečně dost těžko prodejný. Jasný trend na Západě je taková auta omezovat a ten bude podle všeho dál pokračovat. Západoevropané se jich můžou začít docela v brzké době hromadně zbavovat, protože jejich další provoz se jim prostě už hrubě přestane vyplácet. Trh s ojetinami se jimi pak brzy přesytí, ve velkém se začnou dovážet k nám a jejich cena půjde dolů. Jestli teď kupovat spalováka, je podle mě teď jistější volba koupit něco jednoduchého a úsporného, jako je třeba 1.5 DPI.
Spíš bych se teď bál kupovat předraženého žravého mastodontího spalováka. I když to teď tak nevypadá, protože jsou ceny ojetin kvůli stojící výrobě na maximu, tak ten může být za pár let skutečně dost těžko prodejný. Jasný trend na Západě je taková auta omezovat a ten bude podle všeho dál pokračovat. Západoevropané se jich můžou začít docela v brzké době hromadně zbavovat, protože jejich další provoz se jim prostě už hrubě přestane vyplácet. Trh s ojetinami se jimi pak brzy přesytí, ve velkém se začnou dovážet k nám a jejich cena půjde dolů. Jestli teď kupovat spalováka, je podle mě teď jistější volba koupit něco jednoduchého a úsporného, jako je třeba 1.5 DPI.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)