WalterB píše: ↑17 zář 2021, 10:26
...do Brna se se soukromým autem jen tak nedostanu...
Zkus poptat Když bude zajímavá cena, uděláš si výlet, podíváš se na město
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Jen lehce se vmísím do debaty.
S tím "závažím to není tak jednoduché, pouze se změní frekvence a průběh rezonance. Taky jsem měl na Š125 závaží, ta nepříjemná rezonance se roztáhla ta několik menších rezonančních vrcholů.
Aby se rezonance odstranila(snížila na únosnou míru) muselo by být závaží "aktivní". A to je věda, viz např. vyvažování motorů. Extrém je 3válec, všichni víme že se to nikdy úplně nepovede.
*
Ale víte co chlapi; měli jste si koupit jiné auto, já jsem spokojený, vůbec se mi nezdá hlučné. Nezapomínáte na to, že máte pod kapotou spalovací motor? A k tomu přece trocha řevu patří!
No a o tom, že tenhle motor není pro ty, kdo plánují jezdit převážně dálnici už tady byla mnohokrát řeč. Ti si stěžují, ostatní jsou spokojeni. Apropo, kolegyně z práce chce dávat do DPi LPG. Bude tam mít systém BRC za cenu cca 42k. Samotný systém stojí 35k,cena je vyšší, protože tam je osm vstřikovačů, cca 4k stojí elektronické přimazávání ventilů, což sice mít nepotřebuje, ale ochrání to motor proti zaklepání ventilů, no a za 2k si dává pojištění na 200k.
Zdarec, v práci používáme fabie III 1.4 tdi. Kdyz pak presednu na cestu domu do myho stroje, tak si pripadam jako na horske louce.....ten klid.... Ted vazne, 1.5 dpi mi hlučná moc nepřijde. Asi by to šlo vyřešit lépe, ale neřeším to ani mě to neomezuje...
Maras píše: ↑17 zář 2021, 12:37
No a o tom, že tenhle motor není pro ty, kdo plánují jezdit převážně dálnici už tady byla mnohokrát řeč. Ti si stěžují, ostatní jsou spokojeni. Apropo, kolegyně z práce chce dávat do DPi LPG. Bude tam mít systém BRC za cenu cca 42k. Samotný systém stojí 35k,cena je vyšší, protože tam je osm vstřikovačů, cca 4k stojí elektronické přimazávání ventilů, což sice mít nepotřebuje, ale ochrání to motor proti zaklepání ventilů, no a za 2k si dává pojištění na 200k.
Cecil67 píše: ↑17 zář 2021, 12:46
Zdarec, v práci používáme fabie III 1.4 tdi. Kdyz pak presednu na cestu domu do myho stroje, tak si pripadam jako na horske louce.....ten klid.... Ted vazne, 1.5 dpi mi hlučná moc nepřijde. Asi by to šlo vyřešit lépe, ale neřeším to ani mě to neomezuje...
To je právě o vnímání hluku! Mi nafťáky a zvláště TDi hrozně vadí, naopak znám lidi kteří prožívají až extází z toho zvuku. Inu, každý jsme jiný.
Maras píše: ↑17 zář 2021, 12:37
No a o tom, že tenhle motor není pro ty, kdo plánují jezdit převážně dálnici už tady byla mnohokrát řeč. Ti si stěžují, ostatní jsou spokojeni. Apropo, kolegyně z práce chce dávat do DPi LPG. Bude tam mít systém BRC za cenu cca 42k. Samotný systém stojí 35k,cena je vyšší, protože tam je osm vstřikovačů, cca 4k stojí elektronické přimazávání ventilů, což sice mít nepotřebuje, ale ochrání to motor proti zaklepání ventilů, no a za 2k si dává pojištění na 200k.
Proboha, kolik musí ujet aby se jí to rentovalo?
Najezdí asi 11k kilometrů za rok a za současných cen benzínu ušetří cca 1 Kč/km, tak si to spočítej.Cca 4 roky.Auti si chce nechat nejmíň 10 let.
Skaukulovala aj revízie a všetky náklady?
Pri nájazde 11 tisíc by som o tom neuvažoval.No keď pani je spokojná....
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
Já bych o tom neuvažoval ani při nájezdu 50.000 km ročně - co konstruktér vymyslel a motoráři vyrobili na benzín, to má jezdit na benzín .
Ale teď vážně, při nájezdu pod cca 25.000 km ročně bych o tom neuvažoval, přesně jak zmiňuje Igor - ceny revizí, filtrů, přímazu. Dvojí měření emisí, pak přijdou tlakové zkoušky nádrže... A omezeních s parkováním v garážích nemluvě.
A to jsem kdysi auto na LPG měl - jenže jsem to už koupil jako ojetinu s tím a moc jsem si s pravidly a povinnostmi hlavu tenkrát nelámal .
A tiež príde človek o jednu z najväčších výhod motoru bez elektrovychytávok (hev, mhev) - plnohodnotnú rezervu, ktorá bude nahradená nádržou na plyn. Ale možno je jej motivácia inde a snaží sa napríklad plynovou prestavbou vyriešiť tú spomínanú a rozporuplnú hlučnosť, zaujímalo by ma či to bude mať vplyv. Osobne by som plyn zvažoval od nájazdu asi 20 000 ročne, ale to by som sa skôr pozeral po niečom ako Dacia Sandero Stepway kde to má od výroby. Škoda takto "kutilsky" zasahovať do jedného z posledných podarených a poctivých atmosferických motorov.
i30 Fastback 1,5 T-GDI MHEV IMT Family Smart (11/2021)
Já osobně bych do plynové přestavby nešel. Na předešlém autě jsem ji měl a byly s tím každou chvíli problémy - takže špatná zkušenost. A u 8 vstřiku bych do toho nešel už vůbec.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008 ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015 ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Na naší Merče s továrním LPG mi úspora čistě za pohoné hmoty, za celou dobu provozu, vychází na 0,58Kč/km, takže s 1Kč/km bych byl hooodně opatrný. Při ročním nájezdu 11.000km to nebudou dlouhé trasy, takže je i otázka kolik % odjetých km v zimě bude mít na LPG, to může spadnout klidně i někam k 50%. LPG u takto velkých současných (maloobjemových) motorů aut má smysl tak někde od 30.000km/rok. Když bych započítal i náklady na každoroční výměny LPG fitrů + očuchání auta (v jejím případě i přímaz) tak to spadne ještě níž. S kvalitou paliv v ČR včetně/obvzlášť LPG už asi plynovku doma mít dobrovolně nebudu. Při tankování na jih a západ od našich hranic vždy motor ztihnul a ožil. Většina problémů na Merče byla na plynové části pohonu, něco asi konstrukční problém ale i problémy v souvislosti čistě s plynem.
Hyundai i30 HB, 1.5DPi, Smart
Opel Meriva B, 1.4Turbo 88kW tovární LPG, Enjoy
Škoda Fabia 2 Combi, 1.2HTP 51KW, Sport
Opel Corsa C, 1.0 43kW
Škoda Favorit 136L
Peugeot 205 GRD
Trabant 601 Combi
@daves: Přesně tak
Každopádně ale pokud někdo půjde do té přestavby 1.5DPi na plyn, tak by bylo dobré, aby sem dával průběžně své zkušenosti ... předpokládám, že špatné
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008 ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015 ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000