Akumulator AGM
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Akumulator AGM
Nie som špecialista, ale z toho mála čo viem z fyziky a od kamarátov z hospody je moja rada nasledovná ->
- akumulátor neodpájaj z auta ak máš nabíjačku inteligentnú či polointeligentnú (odpojenie od auta je kvôli ochrane elektroniky ak by nabíjačka šla príliš silne, moderné t.j. 2000+ už to regulujú rozumne a ak nemajú nejakú poruchu autu neublížia, naopak pre moderné auto je brutálny šok keď tam batériu chvíľu nemá)
- plusko sa dáva na plusko a mínusku je jedno či ho dáš na kostru auta alebo na mínusko batérie (na kostru sa to doporučuje dať aby pluskový a mínuskový kábel boli ďalej od seba a náhodou sa nedotkli ak by sa napríklad jeden z nich uvoľnil alebo by si bol neopatrný pri manipulácii, iný dôvod tam nie je)
(Túto radu treba brať s rezervou, budem rád ak ma skúsenejší kolegovia vyvedú z omylu ak tomu nechápem správne)
- akumulátor neodpájaj z auta ak máš nabíjačku inteligentnú či polointeligentnú (odpojenie od auta je kvôli ochrane elektroniky ak by nabíjačka šla príliš silne, moderné t.j. 2000+ už to regulujú rozumne a ak nemajú nejakú poruchu autu neublížia, naopak pre moderné auto je brutálny šok keď tam batériu chvíľu nemá)
- plusko sa dáva na plusko a mínusku je jedno či ho dáš na kostru auta alebo na mínusko batérie (na kostru sa to doporučuje dať aby pluskový a mínuskový kábel boli ďalej od seba a náhodou sa nedotkli ak by sa napríklad jeden z nich uvoľnil alebo by si bol neopatrný pri manipulácii, iný dôvod tam nie je)
(Túto radu treba brať s rezervou, budem rád ak ma skúsenejší kolegovia vyvedú z omylu ak tomu nechápem správne)
i30 Fastback 1,5 T-GDI MHEV IMT Family Smart (11/2021)
- Reklama
Re: Akumulator AGM
Ja tiež nie som elektrikár a tak si otvorím návod k autu alebo k nabíjačke a držím sa toho. Čo nabíjam už asi 8 rokov tou "chytrou" nabíjačkou z Lidlu tak to pripnem plus na plus, mínus na mínus, poradie si vždy pozriem bo si nepamätám , baterku neodpájam a nabíja si to.... jediný problém je v tom že ak je baterka prázdna teda pod nejakú hodnotu - nabíjanie nespustí. Na oživenie pripojím na tvrdo "nechytrú" nabíjačku-zdroj a potom prejdem na "chytrú".
Dnes by som si vybral nejakú značkovejšiu asi nejaký CTEK, ten sa mi páči takto na pohľad ale zatiaľ tá lidl nechce kľaknúť
Dnes by som si vybral nejakú značkovejšiu asi nejaký CTEK, ten sa mi páči takto na pohľad ale zatiaľ tá lidl nechce kľaknúť
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Akumulator AGM
Nazdar.
Neviete niekto o nejakej prenosnej nabijacke,nemyslim tym nabijacku s ruckou,ale ktora ma v sebe zdroj(Power banku)ktory nabijem doma v byte a potom pripojim na bateriu aby ju trosku dobilo raz za mesiac.Parkujem pred panelakom takze nemam moznost zapnut nabijacku do siete.Na nete som nasiel kopu startovacich zdrojov ale ziaden nema schopnost,aspon som taky nenasiel,dobijat bateriu,su prisposobene len na start motora.Urcite nie som sam kto by to potreboval ale vyrobcovia nad tym evidentne nerozmyslaju,asi su presvedceni ze kazdy ma garaz:-).Este som rozmyslal ze by som na to ako zdroj pouzil moju 48v bateriu(20000mAh,LiFePo4) ktoru mam na bajku,ale zase musel by som to cez nieco transformovat na 12v a len tak priamo sa to neda,chcelo by to nejaky menic prudu(voltaze).Neviem o tom ze by boli na trhu nabijacky aj na 48v,vsetko je len na 120v-230v co som doteraz nasiel.
Takze ak by ste nieco vedeli na tuto temu budem vdacny,iste v tom nie som sam.
Dakujem vopred a zelam Vam vsetkym vela,vela zdravia a mnoho kilometrov bez nehody:-).
Hyundai i30 combi 1.5 DPI Family Sunset Red 2021
Neviete niekto o nejakej prenosnej nabijacke,nemyslim tym nabijacku s ruckou,ale ktora ma v sebe zdroj(Power banku)ktory nabijem doma v byte a potom pripojim na bateriu aby ju trosku dobilo raz za mesiac.Parkujem pred panelakom takze nemam moznost zapnut nabijacku do siete.Na nete som nasiel kopu startovacich zdrojov ale ziaden nema schopnost,aspon som taky nenasiel,dobijat bateriu,su prisposobene len na start motora.Urcite nie som sam kto by to potreboval ale vyrobcovia nad tym evidentne nerozmyslaju,asi su presvedceni ze kazdy ma garaz:-).Este som rozmyslal ze by som na to ako zdroj pouzil moju 48v bateriu(20000mAh,LiFePo4) ktoru mam na bajku,ale zase musel by som to cez nieco transformovat na 12v a len tak priamo sa to neda,chcelo by to nejaky menic prudu(voltaze).Neviem o tom ze by boli na trhu nabijacky aj na 48v,vsetko je len na 120v-230v co som doteraz nasiel.
Takze ak by ste nieco vedeli na tuto temu budem vdacny,iste v tom nie som sam.
Dakujem vopred a zelam Vam vsetkym vela,vela zdravia a mnoho kilometrov bez nehody:-).
Hyundai i30 combi 1.5 DPI Family Sunset Red 2021
Re: Akumulator AGM
V tomto smere asi nepochodíš....vieš kúpiť štartovací booster, ale na priebežné dobíjanie je potrebné veľkú kapacitu, tam sa to použiť nedá. Vôbec myšlienka, že "trochu dobiť" je o ničom. Buď nájsť 220V zásuvku a nechať dobiť nejakou inteligentnou nabíjačkou vždy doplna, alebo nešpekulovať (mám nabíjačku z lidla, dobíjam v robote v garáži a ešte som pod 4 hodiny nedobíjal do vypnutia nabíjačky). Vymýšľať niekoľko násobnú konverziu napätia aby si nabil akumulátor je hlavne zahrávanie si s rizikom požiaru.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Akumulator AGM
Samozrejme, ze su take power stanice, ale otázkou je, na co vsetko to chceš pouzit, alebo ci ti staci len vykryť straty autobaterie pri dlhšom parkovani(nad 2 tyzdne). Napr. "The 3 Best Portable Power Station 2021 | Reviews by Wirecutter" https://www.nytimes.com/wirecutter/revi ... -stations/
Ale osobne by som to v aute neponechaval na sídlisku možno by ti stacil jednoduchý prenosný solarny panelik za sklom, nech pomaličky dobija. Vsetko je to o poziadavkach a potrebach(komar sa da zabiť aj prejazdom s tankom, ale nieje to zbytocne? )
Ale osobne by som to v aute neponechaval na sídlisku možno by ti stacil jednoduchý prenosný solarny panelik za sklom, nech pomaličky dobija. Vsetko je to o poziadavkach a potrebach(komar sa da zabiť aj prejazdom s tankom, ale nieje to zbytocne? )
Re: Akumulator AGM
Něco takového ?
https://www.battery-import.cz/nabijecky ... VxEALw_wcB
https://www.battery-import.cz/nabijecky ... VxEALw_wcB
Kia xCeed 1.4 T-GDi "75"
Octavia III FL 1.5 TSi Elegance (služ.)
ex.: Opel Astra G 1.6 16V, Ford Focus 1.8 TDCi, Fiat Punto II 1.2, Škoda Octavia II 1.9 TDi 4x4, Škoda Octavia II 1.9 TDi, Octavia III 1.6 TDi 4x4, i30 kombi - 1.6 GDi
Octavia III FL 1.5 TSi Elegance (služ.)
ex.: Opel Astra G 1.6 16V, Ford Focus 1.8 TDCi, Fiat Punto II 1.2, Škoda Octavia II 1.9 TDi 4x4, Škoda Octavia II 1.9 TDi, Octavia III 1.6 TDi 4x4, i30 kombi - 1.6 GDi
Re: Akumulator AGM
Ano niečo take, ale tamten ctek by som asi vynechal z vyberu(mala kapacita vnútorného akumulatora) isiel by som do niečoho univerzalnejsieho. Ale stále si nepovedal, ako to chceš využívať.
Re: Akumulator AGM
Nazdar.
Dakujem pekne za vase odpovede.
Dakujem pekne za vase odpovede.
-
- **
- Příspěvky: 204
- Registrován: 05 srp 2020, 09:03
Re: Akumulator AGM
Jsou i DC-DC nabíječky např.
Výstupní proud 2A https://www.aku-bat.cz/index.php?s=product&id=3347
Nebo dokonce 20A https://eshop.neosolar.cz/nabijecka-dc- ... gy-12v-20a
A jako zdroj může být nějaká trakční baterie, nebo i autobaterie (v tomto případě je třeba hlídat napětí aby se nevybila zdrojová baterie pod 50%)
Výstupní proud 2A https://www.aku-bat.cz/index.php?s=product&id=3347
Nebo dokonce 20A https://eshop.neosolar.cz/nabijecka-dc- ... gy-12v-20a
A jako zdroj může být nějaká trakční baterie, nebo i autobaterie (v tomto případě je třeba hlídat napětí aby se nevybila zdrojová baterie pod 50%)
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Re: Akumulator AGM
Skús možno hľadať iné alternatívy. Ak týždeň stojíš a batéria ti to nevydrží, kúp novú batériu, to vydržať musí. Skús dlho nestáť, chodievaj na výlety cez víkend ak to ide. Ak stojíš mesiac a chceš spraviť údržbu, dohodni sa s nejakým miestnym servisom, za dve pivá či 100 kč by ti to mohli kľudne spraviť, ak si tam stály zákazník tak aj grátis.
A teraz riešenie, ktoré by som navrhol v takejto situácii ja - kúp si nabíjačku z lídlu a druhú batériu a vymieňaj batérie. Vždy po dlhom stání - jednu máš v aute a druhú si doma v kľude krásne dobiješ, batérie potom vymeníš keď chceš začať jazdiť a tú prvú dáš zase na nabíjačku. A keď dlho zase stojíš tak to zase prestriedaš. Pre nás panelákových je to najpohodlnejšie riešenie častých dlhých stání.
A teraz riešenie, ktoré by som navrhol v takejto situácii ja - kúp si nabíjačku z lídlu a druhú batériu a vymieňaj batérie. Vždy po dlhom stání - jednu máš v aute a druhú si doma v kľude krásne dobiješ, batérie potom vymeníš keď chceš začať jazdiť a tú prvú dáš zase na nabíjačku. A keď dlho zase stojíš tak to zase prestriedaš. Pre nás panelákových je to najpohodlnejšie riešenie častých dlhých stání.
i30 Fastback 1,5 T-GDI MHEV IMT Family Smart (11/2021)
Re: Akumulator AGM
Zdravim.
Tak som to nabijanie pred panelakom bez moznosti pouzit nabijacku cez siet vyriesil nasledovne:Kupil som si nabijacku Optimate DC to DC 12V,mimochodom s ktorou je mozne nabijat tiez zo siete cez 15V a 3 Ah zdroj,kupil som bateriu Varta 12V 95 Ah ktora bude sluzit ako zdrojova,tak dufam ze nabitie baterky je vyriesene,este som to neskusal,len som nabil tu zdrojovu 95 Ah bateriu,zajtra vyskusam to nabijanie baterky vo vozidle.
Tu na fore som sa niekde docital ze pri vypnutom motore a vytiahnutom kluci zo zapalovania nie je ziadny prud v prednej 12V autozasuvke.Skusal som to zmerat nie je tam ziadny prud.Rozmyslam ci je teoreticky ako aj prakticky mozne nabijat bateriu vo vozidle cez autozasuvku,nema niekto s tym tu nejake skusenosti,cez zasuvku je mozne odoberat 180W.
Bateria vo vozidle je spojena na auto zasuvku ci by to mohlo ist,nie som elektrikar tak sa pytam tych co s tym maju skusenosti.
Ak niekto na tuto temu nieco vie,rad sa poucim a moze to zaujimat tu pritomnych panov a damy:-).
Dakujem vopred za vase prispevky.
______________________________________________________________________________
Hyundai i30 1.5 DPI combi Family,Sunset Red 2021
Tak som to nabijanie pred panelakom bez moznosti pouzit nabijacku cez siet vyriesil nasledovne:Kupil som si nabijacku Optimate DC to DC 12V,mimochodom s ktorou je mozne nabijat tiez zo siete cez 15V a 3 Ah zdroj,kupil som bateriu Varta 12V 95 Ah ktora bude sluzit ako zdrojova,tak dufam ze nabitie baterky je vyriesene,este som to neskusal,len som nabil tu zdrojovu 95 Ah bateriu,zajtra vyskusam to nabijanie baterky vo vozidle.
Tu na fore som sa niekde docital ze pri vypnutom motore a vytiahnutom kluci zo zapalovania nie je ziadny prud v prednej 12V autozasuvke.Skusal som to zmerat nie je tam ziadny prud.Rozmyslam ci je teoreticky ako aj prakticky mozne nabijat bateriu vo vozidle cez autozasuvku,nema niekto s tym tu nejake skusenosti,cez zasuvku je mozne odoberat 180W.
Bateria vo vozidle je spojena na auto zasuvku ci by to mohlo ist,nie som elektrikar tak sa pytam tych co s tym maju skusenosti.
Ak niekto na tuto temu nieco vie,rad sa poucim a moze to zaujimat tu pritomnych panov a damy:-).
Dakujem vopred za vase prispevky.
______________________________________________________________________________
Hyundai i30 1.5 DPI combi Family,Sunset Red 2021
Re: Akumulator AGM
Myslíš či sa dá nabíjať autobatéria tak, že jednoducho auto vypneš a pripojíš adekvátny zdroj do tej zásuvky v stredovom paneli (zapaľovač)? Ak sa nemýlim, tak to nabíjať ide, pričom ale len práve vtedy keď je pri vypnutom stave vtej zásuvke prúd, čo zrovna nie je náš prípad. A pri tých dnešných autách čo majú elektriku úplne ovládanú cez mikročipy by to možno bezpečné pre to auto nebolo...
Toť môj názor, ale veľkú váhu mu nedávaj, fakt nie som v tejto problematike doma a píšem len to čo sa na mňa za tie roky nejako nalepilo z rôznych zdrojov.
Toť môj názor, ale veľkú váhu mu nedávaj, fakt nie som v tejto problematike doma a píšem len to čo sa na mňa za tie roky nejako nalepilo z rôznych zdrojov.
i30 Fastback 1,5 T-GDI MHEV IMT Family Smart (11/2021)
Re: Akumulator AGM
Pokud nevíš jak a přes co je ta 12V zásuvka zapojená, tak bych to osobně vůbec neriskoval. Určitě nebude zapojená přímo na baterku, minimálně půjde přes pojistkovou skříň. Spíš bych to teda konzultoval s nějakým autoelektrikářem, než si nechat radit tady na fóru - je to dost nebezpečné na to abys důvěřoval nějakému příspěvku v diskuzi. Možná jsem příliš opatrný, ale já za sebe bych to teda nezkoušel. Spíš bych si nechal přivést někde v servisu nabíjecí zásuvku od baterky do interiéru auta. Já ji mám přímo na baterce, ale mám barák, takže mi nevadí když nabíjecí káblík táhnu při nabíjení pod kapotu mezi stěrači a nabíječku mám pod přístřeškem.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Re: Akumulator AGM
Najprv odpoveď na tvoju otázku.... 12V zásuvka na palubovke/v kufri je odpájaná (pomocou relé), ktoré je zapnuté pri prvej polohe kľúča. Takže nabíjanie tadiaľ nevyriešiš (bez zásahu do palubnej siete) a vôbec by som to neodporúčal... nabíjať treba na svorkách aku, z dôvodu účinnosti a bezpečnosti.Bangi píše: ↑23 zář 2021, 18:03 Zdravim.
Tak som to nabijanie pred panelakom bez moznosti pouzit nabijacku cez siet vyriesil nasledovne:Kupil som si nabijacku Optimate DC to DC 12V,mimochodom s ktorou je mozne nabijat tiez zo siete cez 15V a 3 Ah zdroj,kupil som bateriu Varta 12V 95 Ah ktora bude sluzit ako zdrojova,tak dufam ze nabitie baterky je vyriesene,este som to neskusal,len som nabil tu zdrojovu 95 Ah bateriu,zajtra vyskusam to nabijanie baterky vo vozidle.
Tu na fore som sa niekde docital ze pri vypnutom motore a vytiahnutom kluci zo zapalovania nie je ziadny prud v prednej 12V autozasuvke.Skusal som to zmerat nie je tam ziadny prud.Rozmyslam ci je teoreticky ako aj prakticky mozne nabijat bateriu vo vozidle cez autozasuvku,nema niekto s tym tu nejake skusenosti,cez zasuvku je mozne odoberat 180W.
Bateria vo vozidle je spojena na auto zasuvku ci by to mohlo ist,nie som elektrikar tak sa pytam tych co s tym maju skusenosti.
Ak niekto na tuto temu nieco vie,rad sa poucim a moze to zaujimat tu pritomnych panov a damy:-).
Dakujem vopred za vase prispevky.
______________________________________________________________________________
Hyundai i30 1.5 DPI combi Family,Sunset Red 2021
Teraz malá poznámka a úvaha k tvojej príprave na "sídliskové" nabíjanie. Neviem koľko stála tá sranda teba ale ceny ktoré som našiel na nete boli 99€ DC/DC nabíjačka + cca. 100€ za tú 95Ah baterku Varta. Tu sme dokopy na 200€. Nová 70Ah AGM baterka ktorej ideš predlžovať životnosť 120 - 170€. Pokiaľ nejazdíš vyslovene krátke trasy, tak Ti tá pôvodná aku v aute vydrží v pohode 3 roky bez toho aby si o ňu zavadil (ak ju budeš poctivo každý týždeň nabíjať, viac ako o pol roka jej životnosť určite nepredĺžiš, pretože aku je ničené cyklickým nabíjaním viac ako prípadným stavom nabitia na nízkej kapacite). V podstate si si kúpil viac ako jednu novú aku do auta 3 roky dopredu, tú 95Ah záložnú baterku budeš musieť skladovať, v byte pravidelne nabíjať (čo 2x bezpečné a zdravé nie je). Za tie tri-štyri roky Ti tá záložná baterka môže pokojne skolabovať (skladovanie je horšie ako prevádzka v aute) a v tom čase budeš musieť beztak kúpiť novú aku do auta. Nech rozmýšľam ako rozmýšľam tak je toto čistý ekonomický nezmysel. To už je lepšie urobiť prasačinu v podobe odpojenia snímača na akumulátore od RJ (vypneš ISG + ŠS natrvalo). Pre pokoj duše radšej kúpiť malý battery booster ktorý Ti poslúži aj ako powerbanka na mobil.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Akumulator AGM
Zdravim.
Nejazdim autom kazdy den,hocikedy iba raz za tyzden,niekedy aj dlhsie,takze voltaz baterky sa hocikedy blizi k hranici 12,4 V a to este nie je zima .Pozri si tabulku pri akej hodnote sa zacinaju poskodzovat clanky v baterii.Som presvedceny ze v zime pri minusovych teplotach ked bude auto stat dlhsiu dobu a bateriu nebudem nabijat tak skape,netreba cakat rok ani dva.Viem o com hovorim,mimochodom pracoval som ako vodic nakladiakov 30 rokov,takze mam s baterkami dobre skusenosti.Bateria sa jazdou co som zistil nikdy nedobije doplna lebo riadiacia jednotka to nedovoli a udrzuje ju okolo hodnoty 75% nabitia,takze stacia jazdy po meste a baterka sa nikdy nedobije lebo EU idioti z Bruselu si to tak zelaju:-).Vies nejako inac vyriesit urcite nie iba moj problem?
Teraz ked to nabijanie mam vyriesene priklad raz za dva tyzdne tak to bude v pohode,nechapes ze ked denne nejazdis tak baterka bude v kuse skoro na hrane vybitia.Takze v pripade potreby jazdy v zime by som ani nenastartoval,to by bolo asi podla teba lepsie,vsak:-).Netrap sa kolko som za to dal,tvoje peniaze to neboli ale za nabijacku som zaplatil 74€,nebudem ti pisat skade,lebo si mudry jak radio,baterka mi bude sluzit dlhe roky,lebo sa nikdy nevystavi ako pri startovani,ale o tom by si musel nieco vediet:-).
To nabijanie cez auto zasuvku je teoria,jasne dam si vyviest kable dnu do vozidla a problem bude vyrieseny a nebude ziadna zdvihnuta kapota.
Dakujem za prispevky tym ktory aj nieco poradia:-).Urcite s tym nemam problem iba ja jediny.
Nejazdim autom kazdy den,hocikedy iba raz za tyzden,niekedy aj dlhsie,takze voltaz baterky sa hocikedy blizi k hranici 12,4 V a to este nie je zima .Pozri si tabulku pri akej hodnote sa zacinaju poskodzovat clanky v baterii.Som presvedceny ze v zime pri minusovych teplotach ked bude auto stat dlhsiu dobu a bateriu nebudem nabijat tak skape,netreba cakat rok ani dva.Viem o com hovorim,mimochodom pracoval som ako vodic nakladiakov 30 rokov,takze mam s baterkami dobre skusenosti.Bateria sa jazdou co som zistil nikdy nedobije doplna lebo riadiacia jednotka to nedovoli a udrzuje ju okolo hodnoty 75% nabitia,takze stacia jazdy po meste a baterka sa nikdy nedobije lebo EU idioti z Bruselu si to tak zelaju:-).Vies nejako inac vyriesit urcite nie iba moj problem?
Teraz ked to nabijanie mam vyriesene priklad raz za dva tyzdne tak to bude v pohode,nechapes ze ked denne nejazdis tak baterka bude v kuse skoro na hrane vybitia.Takze v pripade potreby jazdy v zime by som ani nenastartoval,to by bolo asi podla teba lepsie,vsak:-).Netrap sa kolko som za to dal,tvoje peniaze to neboli ale za nabijacku som zaplatil 74€,nebudem ti pisat skade,lebo si mudry jak radio,baterka mi bude sluzit dlhe roky,lebo sa nikdy nevystavi ako pri startovani,ale o tom by si musel nieco vediet:-).
To nabijanie cez auto zasuvku je teoria,jasne dam si vyviest kable dnu do vozidla a problem bude vyrieseny a nebude ziadna zdvihnuta kapota.
Dakujem za prispevky tym ktory aj nieco poradia:-).Urcite s tym nemam problem iba ja jediny.