Paliva bez biosložky jsou na trhu
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Re: Paliva bez biosložky jsou na trhu
Brzy budu mít v rukách přímovstřikový oturbený benzin a vlastně to bude i poprvé, co se o takový motor budu starat, tak se trochu víc zajímám o kvalitu paliv. Auto bude sloužit rodinným účelům, žádná víkendovka, ale přesto bych mu rád dopřál žrádlo, po kterém ho nebude po čase bolet zažívací ústrojí.
Téma už je trochu staré, tak třeba máte nějaké nové postřehy nebo se něco na trhu změnilo
Posledních pár večerů nasávám rozličně staré informace po různých zdrojích. Názory se různí a informace se mnohdy ztrácí.
Vesměs se ale všichni shodují, že přidávají nějaké aditivum. Já čas od času přidávám do hrdla VIF a nejspíš u toho i zůstanu.
Má pak smysl se pídit po benzinech, které mají více či méně aditiv? Můj názor je, že to pak už asi nemusí být priorita ?
Zásadnější jsou pro tyto motory ale asi ta biopaliva, co? Dalo by se více rozebrat, co a za jakých podmínek vlastně vadí (z dlouhodobého hlediska)?
Pokud natankovaný benzin s biosložkou spotřebuji do 3 měsíců (nadrž běžně vyjedu za měsíc), tak má smysl vůbec nad takovým palivem diskutovat? Ještě vezměme v úvahu, že před každým tankováním přidám VIF. Budou se i tak tvořit karbonové úsady nebo by se s tímto stavem dalo počítat až někdy od 3 měsíců a dále, kdy už palivo v nádrži stárne a váže vodu? Jsem jen laik a konzument internetového obsahu .
Pokud nějaká pumpa benzin bez biosložky nabízí, tak si celkem připlatím (prémiový benzin).
A tady nevím, jak aktuální jsou informace, které jsem posbíral. Můžete potvrdit/opravit?
- Benzina: VERVA 100 (aditivovaný 100 oktanový benzin, místo biosložky EBTE)
- Čerpo/EuroOil: Natural 95 (95 oktanový benzin "bez" biosložky; % množství biosložky lze zjistit u pokladny nebo přes jejich aplikaci)
TankONO zřejmě bez biosložky nenabízí a Eurobit to na svém webu nemá uvedeno. EuroOil ovšem na svém webu taky neuvádí, že by nabízel benzin i zcela bez biosložky (jen v apce).
Tak mi z toho vychází, že abych motoru neškodil a nemusel platil cca +4Kč/L za VERVU, tak budu tankovat Natural 95 u EuroOil (dokud Čerpu tu výjimku nevezmou) a budu přidávat VIF. Nebo máte jiný názor, který by mě přesvědčil, proč jít třeba i tak do té VERVY?
Co do hrdla lijete a od jakých pumpařů lijete vy?
Díky
Téma už je trochu staré, tak třeba máte nějaké nové postřehy nebo se něco na trhu změnilo
Posledních pár večerů nasávám rozličně staré informace po různých zdrojích. Názory se různí a informace se mnohdy ztrácí.
Vesměs se ale všichni shodují, že přidávají nějaké aditivum. Já čas od času přidávám do hrdla VIF a nejspíš u toho i zůstanu.
Má pak smysl se pídit po benzinech, které mají více či méně aditiv? Můj názor je, že to pak už asi nemusí být priorita ?
Zásadnější jsou pro tyto motory ale asi ta biopaliva, co? Dalo by se více rozebrat, co a za jakých podmínek vlastně vadí (z dlouhodobého hlediska)?
Pokud natankovaný benzin s biosložkou spotřebuji do 3 měsíců (nadrž běžně vyjedu za měsíc), tak má smysl vůbec nad takovým palivem diskutovat? Ještě vezměme v úvahu, že před každým tankováním přidám VIF. Budou se i tak tvořit karbonové úsady nebo by se s tímto stavem dalo počítat až někdy od 3 měsíců a dále, kdy už palivo v nádrži stárne a váže vodu? Jsem jen laik a konzument internetového obsahu .
Pokud nějaká pumpa benzin bez biosložky nabízí, tak si celkem připlatím (prémiový benzin).
A tady nevím, jak aktuální jsou informace, které jsem posbíral. Můžete potvrdit/opravit?
- Benzina: VERVA 100 (aditivovaný 100 oktanový benzin, místo biosložky EBTE)
- Čerpo/EuroOil: Natural 95 (95 oktanový benzin "bez" biosložky; % množství biosložky lze zjistit u pokladny nebo přes jejich aplikaci)
TankONO zřejmě bez biosložky nenabízí a Eurobit to na svém webu nemá uvedeno. EuroOil ovšem na svém webu taky neuvádí, že by nabízel benzin i zcela bez biosložky (jen v apce).
Tak mi z toho vychází, že abych motoru neškodil a nemusel platil cca +4Kč/L za VERVU, tak budu tankovat Natural 95 u EuroOil (dokud Čerpu tu výjimku nevezmou) a budu přidávat VIF. Nebo máte jiný názor, který by mě přesvědčil, proč jít třeba i tak do té VERVY?
Co do hrdla lijete a od jakých pumpařů lijete vy?
Díky
Hyundai i30 kombi 1.5 T-GDI MHEV DCT MY22, Smart, Sunset Red, 10/2021
Kia cee'd ED 1.4 MPI 81kW, EX (GLS), Casa White (WD), 2/2008
Kia cee'd ED 1.4 MPI 81kW, EX (GLS), Casa White (WD), 2/2008
- Reklama
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Paliva bez biosložky jsou na trhu
Já jsem extrém - do VERVY už Poláci přimíchávají i líh, takže jsem je škrtnul. Jediný 100 oktan bez lihu je tak aktuálně OMV MaxxMotion 100. Drahý je to pekelně, ale nemám takový nájezd, abych jí to nedopřál.
A umím si představit i EuroOil bez biosložky (lze prověřit v appce) a přidat VIF.
Biolíh bych do svýho auta dobrovolně nenalil - mám jakýsi vnitřní blok, stejně jako u MEŘO v naftě .
A umím si představit i EuroOil bez biosložky (lze prověřit v appce) a přidat VIF.
Biolíh bych do svýho auta dobrovolně nenalil - mám jakýsi vnitřní blok, stejně jako u MEŘO v naftě .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Paliva bez biosložky jsou na trhu
taky jsem kdysi zjišťoval zda nejlepší benzín (bez příměsí a s vysokým oktanem) je lepší než nejhorší. A výsledek je jak dle testů tak subjektivně velmi malý až neznatelný rozdíl. Teda mluvím o daily autě, ne o závoďáku nebo historiku, který třeba půl roku stojí v garáži, to je něco jiného.
Určitě nejsem zastáncem příměsí, ale ty motory to bez problémů zvládnou.
Takže pro mne je nakonec nejdůležitější kritérium aby pumpa měla velký výtoč, aby jim tam benzín neležel a nevodnatěl. Druhé kritérium je cena.
Určitě nejsem zastáncem příměsí, ale ty motory to bez problémů zvládnou.
Takže pro mne je nakonec nejdůležitější kritérium aby pumpa měla velký výtoč, aby jim tam benzín neležel a nevodnatěl. Druhé kritérium je cena.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Paliva bez biosložky jsou na trhu
Globus a jejich Extra Drive 95 taky není špatná volba vzhledem k poměru cena/výkon.
https://slovnaft.sk/sk/velkoobchod/prod ... -drive-95/
https://slovnaft.sk/sk/velkoobchod/prod ... -drive-95/
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Paliva bez biosložky jsou na trhu
Endrju:
Budeš mít nové auto, které je už z výroby na biosložky připravené (pokud nebudeš mít svůj první přímo vstřik starý 10 a více let).
On není problém s tou biosložkou jako takovou při spalování, problém budou mít ti, kteří motor podtáčejí (ti mají problém se všemi motory i palivy všeobecně) a ti, co jezdí málo, protože palivo s biosložkou více a rychleji degraduje. Takže pokud vyjedeš nádrž do měsíce, nemusíš to vůbec řešit, přidej VIF (pro dobrý pocit) a užívej si ježdění
Já tankuju Shell a někdy Globus nebo Benzina (vždy 95 oktany a VIF nedávám)...
Budeš mít nové auto, které je už z výroby na biosložky připravené (pokud nebudeš mít svůj první přímo vstřik starý 10 a více let).
On není problém s tou biosložkou jako takovou při spalování, problém budou mít ti, kteří motor podtáčejí (ti mají problém se všemi motory i palivy všeobecně) a ti, co jezdí málo, protože palivo s biosložkou více a rychleji degraduje. Takže pokud vyjedeš nádrž do měsíce, nemusíš to vůbec řešit, přidej VIF (pro dobrý pocit) a užívej si ježdění
Já tankuju Shell a někdy Globus nebo Benzina (vždy 95 oktany a VIF nedávám)...
Re: Paliva bez biosložky jsou na trhu
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Paliva bez biosložky jsou na trhu
Úsady sa tvoria aj v nepriamovstrekovom motore. V SM mali fabiu s asi pol milióna km a karbón mala. Vyčistili to s VIFom. Carbon sa tvorí hlavne pri eko jazde, takže rozhodne by som pod 2000ot ani nejazdil. Benzín možno aj vyššie. A po zábehu to točil aj k 5000 pri zrýchľovaní.
KIA CEED III(CD) Spin; 1.0T-GDI Smartstream 74kW
Palivo: EuroOil N95+VIF
Palivo: EuroOil N95+VIF
Re: Paliva bez biosložky jsou na trhu
Tiež som to dosť aktívne riešil a zisťoval a pozeral veľa informácií a viac menej súhlasím so Stringom.
Závery z môjho internetového výskumu ->
- Nové motory sú na benzín s biozložkou pripravené, nie je to pre žiadny masaker ako pre tie staré, výrobca motor staval s tým že vedel aké palivo do toho budú ľudia liať, dnešný motor a dnešný benzín je bez problémov
- Žiadny motor nevydrží večne, lej do toho top palivo a vydrží možno o 10-20 % viac, ale motor nie je väčšinou to, prečo auto človek musí vymeniť
- Biozložka sa najviac negatívne prejaví ak je benzín nesprávne skladovaný a/alebo stojí pár mesiacov, takže treba jazdiť a tankovať na rýchloobrátkových pumpách
- Nepodtáčať
Bonus ->
- Ak to zkarbonuje až tak že bude citeľne nižší výkon, tak vyčistenie motora 1x za 80 000 km je cca drahé ako tankovať o 4 kč drahší benzín... a ono to zkarbonuje aj s čistým a extra aditivovaným palivom, len neskôr
- Aditíva zmysel majú pri priamom vstrekovaní len dosť malý až zanedbateľný, pri nepriamom vstrekovaní obrovský
Závery z môjho internetového výskumu ->
- Nové motory sú na benzín s biozložkou pripravené, nie je to pre žiadny masaker ako pre tie staré, výrobca motor staval s tým že vedel aké palivo do toho budú ľudia liať, dnešný motor a dnešný benzín je bez problémov
- Žiadny motor nevydrží večne, lej do toho top palivo a vydrží možno o 10-20 % viac, ale motor nie je väčšinou to, prečo auto človek musí vymeniť
- Biozložka sa najviac negatívne prejaví ak je benzín nesprávne skladovaný a/alebo stojí pár mesiacov, takže treba jazdiť a tankovať na rýchloobrátkových pumpách
- Nepodtáčať
Bonus ->
- Ak to zkarbonuje až tak že bude citeľne nižší výkon, tak vyčistenie motora 1x za 80 000 km je cca drahé ako tankovať o 4 kč drahší benzín... a ono to zkarbonuje aj s čistým a extra aditivovaným palivom, len neskôr
- Aditíva zmysel majú pri priamom vstrekovaní len dosť malý až zanedbateľný, pri nepriamom vstrekovaní obrovský
i30 Fastback 1,5 T-GDI MHEV IMT Family Smart (11/2021)
Re: Paliva bez biosložky jsou na trhu
Foxy, tu poslední větu jsi asi myslel obráceně.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Paliva bez biosložky jsou na trhu
Nie, šak karbón sa usádza práve na ventiloch a môže spôsobiť že nesprávne fungujú a nedobre tesnia. Pri priamom vstrekovaní paliva ventily nie sú omývané palivom, takže aditivácia paliva toľko nepomáha keďže palivo nepríde do styku s plochou na ventiloch. Pri nepriamom vstrekovaní zmes paliva a vzduchu prechádza spoza ventilu a omyje ho, takže čistiace aditíva sú násobne účinnejšie.
Aditovované palivo už vytvorený a usadený karbón odbúrava a na povrchu kovu vytvára film ktorý zabraňuje usádzaniu ďalšieho karbónu, ale aditíva samotné nezabraňujú vytváraniu karbónu pri spaľovaní. Neomytá plocha teda nie je chránená. Nepriame vstrekovanie teda veľmi benefituje z aditív, priame vstrekovanie však toľko nie. Pritom pri nepriamom vstrekovaní aj neaditivované palivo omýva tie plochy, takže nepriame vstrekovanie samozrejme toľko na karbón netrpí, ale s aditiváciou môže motor vyzerať takmer ako nový. Priame vstrekovanie na karbón trpí veľmi, ale aditíva v palive čo proste nepríde do styku s plochou kde sa karbón najviac usádza nemajú toľko príležitostí pomôcť. Ventilov sa to dotkne zo spodu, ale nie z hora a z bokov, kde je ten karbón najviac problematický.
Či? Pochopil som to nesprávne? Toto je taký nejaký sumár z môjho letného rýchlokurzu z internetu keď som zvažoval motorizáciu. Ja som pri autách len užívateľ ktorý tieto veci pochytil z náhodných videí, nie odborník, tak budem rád ak ma vyvediete z omylu, nech mi to auto dlho vydrží.
Aditovované palivo už vytvorený a usadený karbón odbúrava a na povrchu kovu vytvára film ktorý zabraňuje usádzaniu ďalšieho karbónu, ale aditíva samotné nezabraňujú vytváraniu karbónu pri spaľovaní. Neomytá plocha teda nie je chránená. Nepriame vstrekovanie teda veľmi benefituje z aditív, priame vstrekovanie však toľko nie. Pritom pri nepriamom vstrekovaní aj neaditivované palivo omýva tie plochy, takže nepriame vstrekovanie samozrejme toľko na karbón netrpí, ale s aditiváciou môže motor vyzerať takmer ako nový. Priame vstrekovanie na karbón trpí veľmi, ale aditíva v palive čo proste nepríde do styku s plochou kde sa karbón najviac usádza nemajú toľko príležitostí pomôcť. Ventilov sa to dotkne zo spodu, ale nie z hora a z bokov, kde je ten karbón najviac problematický.
Či? Pochopil som to nesprávne? Toto je taký nejaký sumár z môjho letného rýchlokurzu z internetu keď som zvažoval motorizáciu. Ja som pri autách len užívateľ ktorý tieto veci pochytil z náhodných videí, nie odborník, tak budem rád ak ma vyvediete z omylu, nech mi to auto dlho vydrží.
i30 Fastback 1,5 T-GDI MHEV IMT Family Smart (11/2021)
Re: Paliva bez biosložky jsou na trhu
Ne, pochopil jsi to a nyní i správně vysvětlil velmi dobře. Takhle to je správně. Ono to totiž vyznělo předtím tak, že mají aditiva pro přímovstřik malý smysl, ale právě proto, že auto trpí na zakarbonování, tak pro něj jsou v podstatě nezbytná. Víc než pro nepřímývstřik, který se obejde i bez nich, ale když je tam dáš, tak fungují samozřejmě jako prevence mnohem lépe.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Paliva bez biosložky jsou na trhu
Karbonovat se bude při nesprávném stylu jízdy každý motor, ovšem tady se bavíme o tom, že likvidace motoru (snížení výkonu) karbonováním bude v horizontu třeba 10let ustavičně špatné jízdy. Můj děda jezdí do 3500ot/min. pořád a všude za každé situace, má Kia Rio II s 1.4 benzínem, jezdí s ním už 12 let a autu pořád jezdí, takže bych to s tou karbonizací moc nepřeháněl a pokud jezdíte alespoň trochu normálně a dáte občas auto pořádně napít, tak to nemá prakticky žádný smysl (řešit a lít aditiva, pokud netankujete někde v JZD v Horní Dolní z nějakého tanku u hnoje)...
Nejlepší prevencí proti všem problémům, je nechat motor dýchat a nenechávat palivo ležet v nádrži. Já najedu 2000km/měsíc, mě to netrápí, ale manželka najede 5000-7000km/rok, tak se naučila tankovat půl nádrže a dojíždí jí - má Fabii 1.2HTP 2010 (najeto teď 330 000km) a už ta je připravená na E5 (který tu je už mnoho let) a ani E10 mu nebude dělat větší problémy za předpokladu pravidelného vyjíždění nádrže a držení motoru ve správných otáčkách bez podtáčení
Radši byste měli řešit výměny oleje (intervaly) v motoru a i převodovce, ty dnešní LONG a DOŽIVOTNÍ náplně jsou mnohem větší problém pro auto, než nějaká E10
Nejlepší prevencí proti všem problémům, je nechat motor dýchat a nenechávat palivo ležet v nádrži. Já najedu 2000km/měsíc, mě to netrápí, ale manželka najede 5000-7000km/rok, tak se naučila tankovat půl nádrže a dojíždí jí - má Fabii 1.2HTP 2010 (najeto teď 330 000km) a už ta je připravená na E5 (který tu je už mnoho let) a ani E10 mu nebude dělat větší problémy za předpokladu pravidelného vyjíždění nádrže a držení motoru ve správných otáčkách bez podtáčení
Radši byste měli řešit výměny oleje (intervaly) v motoru a i převodovce, ty dnešní LONG a DOŽIVOTNÍ náplně jsou mnohem větší problém pro auto, než nějaká E10
Re: Paliva bez biosložky jsou na trhu
Souhlasím s tebou. Tankuju u Globusu Diesel Extra Drive a cena spotřeba výkon dobrý. A to jezdím fakt dost tak s Globusem spokojenost.i30mpact píše: ↑12 říj 2021, 19:47 Globus a jejich Extra Drive 95 taky není špatná volba vzhledem k poměru cena/výkon.
https://slovnaft.sk/sk/velkoobchod/prod ... -drive-95/
Opravy a servis automatických převodovek všech tipů a značek.Repasovani hydromenicu,. Prodej náhradních dílů olejů a kapalin.. +420608675576 www.prevodovkyautomat.cz
Re: Paliva bez biosložky jsou na trhu
fú tak neviem aká je cenová situácuia u vás v ČR ale u nás cena základného benzínu atakuje 1,49 € za liter, nechcem vedieť čo si účtujú za "prémiové" palivá. verím tomu, že na diaľniciach u nás bude za základný benzín cena 1,52 € za liter.Mr. HYUNDAI píše: ↑12 říj 2021, 18:32 Já jsem extrém - do VERVY už Poláci přimíchávají i líh, takže jsem je škrtnul. Jediný 100 oktan bez lihu je tak aktuálně OMV MaxxMotion 100. Drahý je to pekelně, ale nemám takový nájezd, abych jí to nedopřál.
A umím si představit i EuroOil bez biosložky (lze prověřit v appce) a přidat VIF.
Biolíh bych do svýho auta dobrovolně nenalil - mám jakýsi vnitřní blok, stejně jako u MEŘO v naftě .
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Re: Paliva bez biosložky jsou na trhu
U nás cca 34.90 Kč. Se slevovou kartou 34.50 Kč. U vás je to podle mě diky Euro měně. Já jen doufám, že se teď po volbách ti staronoví demokrati nepohrnou do zádele Bruselu až tak, že by nám vnutili tuto měnu taky. Nedej Bůh.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...