start&stop i30
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: start&stop i30
No tak sa pozrime na čísla.
Povedzme, že motor spotrebuje 0,5-1,0 litra keď je na voľnobehu za hodinu. Nové autá sú pri 0,5 aj nižšie a staršie autá alebo autá s veľkými motormi sú pri 1,0 litra. Počítajme s priemerom 0,65 litra vzhľadom k autám čo tu riešime. Ak teda 1 liter benzínu stojí 40 kč, tak vás voľnobeh stojí 26 kč na hodinu. Ak stojíte "na vlaku" 5 minút, spálite benzín za 2,2 koruny. Za minútu na semaforoch spálite cca 0,5 kč. Do práce chodím asi 30 km a rozmýšľam koľko času asi stojím na červených a v križovatkách. Je to veľmi rôzne deň od dňa, ale na tých 30 km to môžu byť tak 3 minúty, podľa toho ako mám šťastie na červené. Ak by S/S odstránil tento čas celkom a dokonale (čo reálne neodstráni) a ak by po nakopnutí nevybehla spotreba na vyššiu ako bežne, tak by som denne so S/S ušetril až 3 kč. Ak idem do práce 250x za rok, je to úspora 750 kč ročne, pri nájazde 15 000 km. Za životnosť auta 10 rokov je to 7500. A z ekologického hladiska to je zaujímavé. Je to úspora približne 18,5 litrov paliva ročne. To je cca 35 kg CO2 ročne, alebo 350 kg za 10 rokov používania. Ak je takto vyrobených 1 000 000 áut, je to už možno významené aj pre ekológiu.
Ale ja nejazdím miliónom áut, ale jedným. Oplatí sa to, alebo sú to vzhľadom ku komfortu a istote že sa rozbehnete a neostanete trčať zanedbateľné peniaze? 750 nie je zrovna málo, ale vyplatí sa to? Nie sú tam započítané náklady (ekonomické ani ekologické) za rýchlejšie opotrebenie batérie, zapečenia turba a podobne. Tiež tam nie je započítané riziko že sa proste auto nenakopne a ostanete niekde trčať, čo vás stojí peniaze aj nervy. Či je to výhodné si každý musí zodpovedať sám.
*Je ráno a ešte som nemal kávu, takže ak som tam spravil chybu opravte ma. Zaokrúhľoval som tiež dosť divoko, čo môže tieto sumy rozhádzať. Niekto kto jazdí viac v meste alebo len častejšie stojí na semaforoch ušetrí potenciálne viac, kľudne násobne viac. Myslím ale že je ilustrácia je to dobrá.
Povedzme, že motor spotrebuje 0,5-1,0 litra keď je na voľnobehu za hodinu. Nové autá sú pri 0,5 aj nižšie a staršie autá alebo autá s veľkými motormi sú pri 1,0 litra. Počítajme s priemerom 0,65 litra vzhľadom k autám čo tu riešime. Ak teda 1 liter benzínu stojí 40 kč, tak vás voľnobeh stojí 26 kč na hodinu. Ak stojíte "na vlaku" 5 minút, spálite benzín za 2,2 koruny. Za minútu na semaforoch spálite cca 0,5 kč. Do práce chodím asi 30 km a rozmýšľam koľko času asi stojím na červených a v križovatkách. Je to veľmi rôzne deň od dňa, ale na tých 30 km to môžu byť tak 3 minúty, podľa toho ako mám šťastie na červené. Ak by S/S odstránil tento čas celkom a dokonale (čo reálne neodstráni) a ak by po nakopnutí nevybehla spotreba na vyššiu ako bežne, tak by som denne so S/S ušetril až 3 kč. Ak idem do práce 250x za rok, je to úspora 750 kč ročne, pri nájazde 15 000 km. Za životnosť auta 10 rokov je to 7500. A z ekologického hladiska to je zaujímavé. Je to úspora približne 18,5 litrov paliva ročne. To je cca 35 kg CO2 ročne, alebo 350 kg za 10 rokov používania. Ak je takto vyrobených 1 000 000 áut, je to už možno významené aj pre ekológiu.
Ale ja nejazdím miliónom áut, ale jedným. Oplatí sa to, alebo sú to vzhľadom ku komfortu a istote že sa rozbehnete a neostanete trčať zanedbateľné peniaze? 750 nie je zrovna málo, ale vyplatí sa to? Nie sú tam započítané náklady (ekonomické ani ekologické) za rýchlejšie opotrebenie batérie, zapečenia turba a podobne. Tiež tam nie je započítané riziko že sa proste auto nenakopne a ostanete niekde trčať, čo vás stojí peniaze aj nervy. Či je to výhodné si každý musí zodpovedať sám.
*Je ráno a ešte som nemal kávu, takže ak som tam spravil chybu opravte ma. Zaokrúhľoval som tiež dosť divoko, čo môže tieto sumy rozhádzať. Niekto kto jazdí viac v meste alebo len častejšie stojí na semaforoch ušetrí potenciálne viac, kľudne násobne viac. Myslím ale že je ilustrácia je to dobrá.
i30 Fastback 1,5 T-GDI MHEV IMT Family Smart (11/2021)
- Reklama
Re: start&stop i30
Zaokrúhlene hore,či dole je fuk.Pre mňa je to blbosť a bodka.To čo sa od stola javí ako dobrý nápad v praxi je úplne inak.Stačilo by keby úradnici žili bližšie k prostým ľuďom.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: start&stop i30
Dik za reakce. Ja si myslim ze pokud auto stoji a vim ze jeste par minut stat bude, motor se ma vypnout. Ne kvuli uspore paliva, ale protoze je to slusnost.
Vzdycky rostu kdyz napr. pred skolkou stoji 10 nastartovanejch aut dlouhe minuty (z nich je 8 smradlavejch TDI-cek) a dusej tak cely okoli... Ja vim ze smradlavy TDIcka nejsou nas pripad
Nicmene napr. kus od nas od baraku prodavaj vybornou zmrzlinu, kam se sjizdi cely mesto... samozrejme kazdej autem. Klasicky rodinka dohromady cca 500 kilo, sedej v aute 10 minut, nez ji vylizou, pustenou klimu, aby jim v lete nebyla zima. A do toho se jim samozrejme zapne ventilator, takze to huci na cely okoli, diezel jim smrdi na metry daleko... a takovejch je tam vzdy nekolik
To jsou duvody, proc si myslim, ze se ma motor pri delsim stani vypinat a proto to i delam - povazuji to za slusnost vuci svemu okoli.
V Nemecku se to bezne pokutuje, a bylo by super kdyby i u nas.
Vzdycky rostu kdyz napr. pred skolkou stoji 10 nastartovanejch aut dlouhe minuty (z nich je 8 smradlavejch TDI-cek) a dusej tak cely okoli... Ja vim ze smradlavy TDIcka nejsou nas pripad
Nicmene napr. kus od nas od baraku prodavaj vybornou zmrzlinu, kam se sjizdi cely mesto... samozrejme kazdej autem. Klasicky rodinka dohromady cca 500 kilo, sedej v aute 10 minut, nez ji vylizou, pustenou klimu, aby jim v lete nebyla zima. A do toho se jim samozrejme zapne ventilator, takze to huci na cely okoli, diezel jim smrdi na metry daleko... a takovejch je tam vzdy nekolik
To jsou duvody, proc si myslim, ze se ma motor pri delsim stani vypinat a proto to i delam - povazuji to za slusnost vuci svemu okoli.
V Nemecku se to bezne pokutuje, a bylo by super kdyby i u nas.
2017 - dosud - Hyundai I30 Kombi 1.4 T-GDI T-K
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: start&stop i30
To s klimou a zimou uprostřed léta myslíš vážně
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: start&stop i30
Ako človek ktorý občas musí 10-20 minút čakať v aute musím reagovať - vypnúť to nie je slušnosť, mať to zapnuté nie je neslušné. Bežne sa pokutuje za zbytočne zapnutý motor, ale mať zapnutý motor kvôli klimatizácii či teplu nie je predsa zbytočne zapnutý motor.
Na slnku sa ti auto vyhreje za pár minút na nevydržanie, a ak si myslíš že ušetríš palivo tak si na omyle, pretože tá klíma musí potom pracovať extra ťažko na to aby to opätovne zase vychladila. A vtedy tiež najviac hučí. A kto sedí vnútri bude krásne prepotený aj za 10 minút na slniečku, to sa potom bude dobre šoférovať, nič nehovoriac o tom keď je tam tých ľudí viac. Niekde som čítal že "prehriaty" vodič šoféruje horšie ako ten čo je mierne pod vplyvom. A cez zimu je problém zase rosenie skla zvnútra. Keď som študoval (a nemal som fakt na benzín) tak som tak ekologicky sedel cez pol hodinku v aute s bundou a s vypnutým motorom, no a oškrabávať okná zvnútra mi za tú úsporu fakt nestálo. Čo nebolo primrznuté bolo navlhnuté, musel som to utierať zvnútra, spravil som šmuhy a viditeľnosť bola potom v noci fakt katastrofálna, vyslovene to bolo nebezpečné, ale nemal som to čím a ako vyleštiť.
Keď je vonku príjemne a stačia otvorené okná, nepoviem. Ale cez zimu či horúce letné dni je lepšie nechať tie systémy bežať v kľude rovnomerne.
Na slnku sa ti auto vyhreje za pár minút na nevydržanie, a ak si myslíš že ušetríš palivo tak si na omyle, pretože tá klíma musí potom pracovať extra ťažko na to aby to opätovne zase vychladila. A vtedy tiež najviac hučí. A kto sedí vnútri bude krásne prepotený aj za 10 minút na slniečku, to sa potom bude dobre šoférovať, nič nehovoriac o tom keď je tam tých ľudí viac. Niekde som čítal že "prehriaty" vodič šoféruje horšie ako ten čo je mierne pod vplyvom. A cez zimu je problém zase rosenie skla zvnútra. Keď som študoval (a nemal som fakt na benzín) tak som tak ekologicky sedel cez pol hodinku v aute s bundou a s vypnutým motorom, no a oškrabávať okná zvnútra mi za tú úsporu fakt nestálo. Čo nebolo primrznuté bolo navlhnuté, musel som to utierať zvnútra, spravil som šmuhy a viditeľnosť bola potom v noci fakt katastrofálna, vyslovene to bolo nebezpečné, ale nemal som to čím a ako vyleštiť.
Keď je vonku príjemne a stačia otvorené okná, nepoviem. Ale cez zimu či horúce letné dni je lepšie nechať tie systémy bežať v kľude rovnomerne.
i30 Fastback 1,5 T-GDI MHEV IMT Family Smart (11/2021)
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: start&stop i30
Tak se pojď v létě nebo v zimě nastěhovat do naší ulice. Je to fakt labůžo neustále nastartované alespoň jedno auto - smrad, hluk...
Už se nemůžu dočkat, až se celá ulice osadí značkami zákaz zastavení!!!
Už se nemůžu dočkat, až se celá ulice osadí značkami zákaz zastavení!!!
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: start&stop i30
Ja ti neviem, tie (relatívne) nové a udržiavané autá nerobia ani moc smrad, ani moc hluk, hlavne na voľnobehu. Pochybujem že je hluk horší ako keď si sused dá na stenu klímu či tepelné čerpadlo vzduch-vzduch. A tiež pochybujem že sa ten zápach z toho jedného či dvoch aut tak strašne dostane až k vám do okien a nerozptýli sa. Je to fakt až tak strašne kritické? Ako jasne, z emisného hladiska by bolo najlepšie keby tam nejazdil nikto, ale to nie je úplne reálne. Otázka je či je lepšie vypnúť alebo nechať bežať - osobne by som preferoval keby mi pod oknom bežalo 15 minút auto na voľnobehu ako 15 minút stálo vypnuté a potom malo 2 minúty naštartované a pustené ventilátory na plno kvôli odmlženiu / vychladeniu... a tiež radšej to ako by mal byť šofér kvôli vysokému teplu nepozorný, alebo si to nenechal odmlžiť a jazdil so zníženou viditeľnosťou tam kde chodím ja alebo sa hrajú decká. Nemôžeme mať autá a komfort a zároveň život bez otravného hluku či zápachu, to proste úplne nejde, ide o to čo je ešte rozumná miera. A možno by to šlo, možno nás pred tým zachráni EU s elektrovozmi
i30 Fastback 1,5 T-GDI MHEV IMT Family Smart (11/2021)
Re: start&stop i30
No a co teprve takový elektromobil na volnobehMr. HYUNDAI píše: ↑11 lis 2021, 15:46 Tak se pojď v létě nebo v zimě nastěhovat do naší ulice. Je to fakt labůžo neustále nastartované alespoň jedno auto - smrad, hluk...
Už se nemůžu dočkat, až se celá ulice osadí značkami zákaz zastavení!!!
H i30 combi Comfort 1.5DPI
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: start&stop i30
Když to bude IONIQ 5 nebo Santa Fe PHEV, bude hrát Moravanka
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: start&stop i30
Myslel jsem, že se tady bavíme o i30 s atmosferickým motorem 1.5 DPI a jeho dopadu na hlučnost, ekologii a "smrad" a ne o mnoha jiných "smardlavých TDI", tak nevím proč je do téhle diskuze zatahuješ. Podle mne 5 minut i30 1.5 DPI s motorem na volnoběh zatíží prostředí mnohem méně než opětovné startování. Kdybych měl TDI nebo starší auto, tak motor vypínám, u nové i30 1.5 ho vypínat nebudu, protože si myslí, že je to kontraproduktivní. Schválně jsem teď nechal auto běžet na volnoběh a obešel jsem ho kolem dokola:Votavik píše: ↑11 lis 2021, 11:20 Dik za reakce. Ja si myslim ze pokud auto stoji a vim ze jeste par minut stat bude, motor se ma vypnout. Ne kvuli uspore paliva, ale protoze je to slusnost.
Vzdycky rostu kdyz napr. pred skolkou stoji 10 nastartovanejch aut dlouhe minuty (z nich je 8 smradlavejch TDI-cek) a dusej tak cely okoli... Ja vim ze smradlavy TDIcka nejsou nas pripad
Nicmene napr. kus od nas od baraku prodavaj vybornou zmrzlinu, kam se sjizdi cely mesto... samozrejme kazdej autem. Klasicky rodinka dohromady cca 500 kilo, sedej v aute 10 minut, nez ji vylizou, pustenou klimu, aby jim v lete nebyla zima. A do toho se jim samozrejme zapne ventilator, takze to huci na cely okoli, diezel jim smrdi na metry daleko... a takovejch je tam vzdy nekolik
To jsou duvody, proc si myslim, ze se ma motor pri delsim stani vypinat a proto to i delam - povazuji to za slusnost vuci svemu okoli.
V Nemecku se to bezne pokutuje, a bylo by super kdyby i u nas.
1) Už ze dvou metrů jsem nic neslyšel (respektive šum okolí byl hlučnější než moje auto)
2) Vůbec nic jsem necítil.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Re: start&stop i30
to je tiež názor... ale neviem prečo by moje decko malo čuchať smrad z akéhokoľvek auta pretože idiot rodič pred školou kvôli svojmu egoizmu nevypne motor. Nemysli si že z tvojho hypermoderného motora ide čistý kyslík.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: start&stop i30
realna situacia v brne v kolone ked ma vynimocne na moto tocvolanti nepustia predseba pac stoja v lajnach akoby ich tam rozhadzalo hyperaktivne decko vidim a sledujem - na 30 metroch to modernym autam chcipne snad 5x a znova mastartuju v rozmedzi sekund. to je proste brutal a nech mi nikto nehovori, ze to je ekologicke. Auto s litrovym benzinovym motorom ma baterku rovnaku ako 1.5l diesel. tazku, drahu a plnu drahych materialov. Kde su tie casy (10-12 rokov dozadu ked mensie auta (Fiesta) mali 45Ah baterku. problem je zafixovanost na jednu vec a tou je co2. nikoho netrapi, ze sa blby toaletak na stredne slovensko kde je sedem prdeli lesov, pil a najma dve velke celulozky a napriek vsetkemu sa vozi z Bosny (realny priklad z lidlu minuly tyzden)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: start&stop i30
Naprostý souhlas, se vším - a k té celulózce, včera jsem tu Harmaneckou projel
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: start&stop i30
1.5DPi má možná na volnoběh malou spotřebu, ale taky nemá filtr pevných částic, takže si myslím, že rozhodně stojí za to při čekání ten motor vypnout.
Re: start&stop i30
Nic než ekologický terorismus. Jestli si myslíte že při častých startech jde z auta míň svinstva než při volnoběhu, tak jste na omylu.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000