Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
Hele, Drevotvar Znojmo mam hulky na lyze (sjezdovky) a je to top dural. Kupovany za sociku a furt slapaj. Levny kapitalisticky kopie by byly davno zlomeny...
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
Převodovku u 1.5 DPi bych asi neoznačil slovem kvalitní, ale je pravda, že po zajetí se trochu zlepšila. Jinak samozřejmě čím míň je na tom autě českejch dílů, tím hůř, ale asi s tím nic nenaděláme.
Re: Motor 1.5DPi
i30mpact...Nesouhlas. Převodovka řadí dle mé zkušenosti v 1.5 DPI nádherně. Jednoznačně, lehce, bez nadměrných zvukových projevů, krátké dráhy, synchrony perfektní (padá to tam jak má). Pokud mohu tedy posoudit z delší zkušební jízdy (to byl i jeden z důvodů, proč kupuji i30 do firmy). Píšeš, že převodovku nemůžeš označit jako kvalitní. Kvalita je u tebe co? Popiš, proč není kvalitní. S větou "čím méně českých dílů, tím hůře" nemohu též souhlasit. Dodávám stroje pro kabelovou konfekci a věř, že kabelové svazky jsou dodávány pro Hyundai z různých zemích a to přímo od specializovaných firem pro zpracování kabelů. A neslyšel jsem o systémových problémech s elektroinstalací. Jde vždy o technologické procesy a nastavení kontroly.
Re: Motor 1.5DPi
Rozdělil bych to na kvalitu technickou a řidičskou.
Kvalita technická se projeví až za čas (za kilometry).
Řidičská kvalita je třeba u mne snižována "boucháním" jedničky a řazením zpátečky - málokdy se podaří napoprvé. Ostatní kvalty v pohodě.
Celkově - tak nějak solidní průměr
Kvalita technická se projeví až za čas (za kilometry).
Řidičská kvalita je třeba u mne snižována "boucháním" jedničky a řazením zpátečky - málokdy se podaří napoprvé. Ostatní kvalty v pohodě.
Celkově - tak nějak solidní průměr
Re: Motor 1.5DPi
Mně to přijde přesně naopak, ale možná je to tím, že mám zatím najeto docela málo (asi 3500 km) a časem si to třeba sedne. Dráhy řazení mi přijdou docela dlouhé a ne úplně přesné, bez zpětné vazby, člověk musí přemýšlet, než něco zařadí, aby tu páku dovedl na správné místo, nepadá to tam samo. K synchronizaci žádné výtky nemám, zato spojka je taková gumová, funguje stylem nic nic nic plnej záběr a cuknutí, taky neposkytuje do nohy moc zpětné vazby. Během prvního cca tisíce kilometrů se mi pak taky stávalo, že ze zpátečky nešla na první pokus zařadit jednička, prostě se páka zasekávala někde "mezi". Podle informací ze servisu se to prostě musí zajet a asi měli pravdu, teď už to nedělá, nicméně přijde mi to dost nešťastný - věř, že když napůl vyjedeš z parkovacího místa a pak se tam zasekneš na místě protože ti ze zpátečky nejde zařadit jednička, začnou se za tebou hromadit a troubit další zablokovaný auta, to je fakt super zážitek.sunshine píše: ↑18 lis 2021, 11:15 i30mpact...Nesouhlas. Převodovka řadí dle mé zkušenosti v 1.5 DPI nádherně. Jednoznačně, lehce, bez nadměrných zvukových projevů, krátké dráhy, synchrony perfektní (padá to tam jak má). Pokud mohu tedy posoudit z delší zkušební jízdy (to byl i jeden z důvodů, proč kupuji i30 do firmy). Píšeš, že převodovku nemůžeš označit jako kvalitní. Kvalita je u tebe co? Popiš, proč není kvalitní. S větou "čím méně českých dílů, tím hůře" nemohu též souhlasit. Dodávám stroje pro kabelovou konfekci a věř, že kabelové svazky jsou dodávány pro Hyundai z různých zemích a to přímo od specializovaných firem pro zpracování kabelů. A neslyšel jsem o systémových problémech s elektroinstalací. Jde vždy o technologické procesy a nastavení kontroly.
Rozhodně ale nechci říct, že by i30 s tímhle motorem byla špatný auto. Jenom je takové odtažité, bez zpětné vazby, dost člověka izoluje od okolí. Prostě abych to zkrátil, řadí to, ale není to zábavné.
A k tý druhý části, co vím, tak Hyundai vyrábi ještě v Turecku a s tím mám spíš morální problém (Erdogan a jeho režim, fuj), prostě bych byl radši, kdyby co nejvíc mých peněz šlo do českých nebo korejských rukou, ne do tureckých.
Re: Motor 1.5DPi
Ahoj,
nevie sa kedy bude ďalší článok priamo v časopise od Vaculika?
Vďaka.
Inak k tej prevodovke: Mám ešte iba cca 500km, radenie v pohode. Ale na spojku som si ešte nezvykol, často pri radeni cukam. Myslím, že s predchodcom 1.4 som sa zžil rýchlejšie.
nevie sa kedy bude ďalší článok priamo v časopise od Vaculika?
Vďaka.
Inak k tej prevodovke: Mám ešte iba cca 500km, radenie v pohode. Ale na spojku som si ešte nezvykol, často pri radeni cukam. Myslím, že s predchodcom 1.4 som sa zžil rýchlejšie.
Re: Motor 1.5DPi
No to snad nemyslíš vážně, to máme asi každý jiné auto. A nikdy se mi nestalo, že by se řadící páka zasekla někde mezi.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Re: Motor 1.5DPi
aj mne sa to stalo, mal som kvôli tomu auto na reklamácii, nevedel som odísť z parkoviska, aj po reklamácii a výmene radiča rýchlostí mi to ešte párkrát urobilo...zatiaľ je to OK
i30 HB 1.5 DPI - Comfort + CP - Amazon Grey, 2021-
Fabia Sedan I, 1.4 MPI 50 kw, 2001-2021
Fabia Sedan I, 1.4 MPI 50 kw, 2001-2021
Re: Motor 1.5DPi
@dokidoki A s tím, že člověk musí přemýšlet, než něco zařadí, taky souhlasíš? Já tedy nad řazením nepřemýšlím a skáče mi to tam docela pěkně.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Re: Motor 1.5DPi
Zdravim, uvazuji mozna o vymene auta a dival jsem se na I30 hatchback ve vybave smart. Nicmene bojuji s vyberem motoru, ani jedno nebude adekvatni nahrada proti tomu co mam ale i tak. Jde o 1.0TGDI nebo 1.5DPI bez turba. Rozdil v cene je 10k, kdy je kupodivu drazsi DPI verze bez turba diky akce na I30 s turbo motory. Vesmes mam městský provoz kdy jezdim 7-10km na jedno nastartovani plus vikendy 50-100 km.
Pro tyhle podminky je urcite lepsi 1.5DPI motor ale uvazuji zda by to nezvladl i ten turbo motor kdyz bych menil olej co 10k km a jednou za mesic trosku protahl na delsi ceste. Spotreba je tusim docela podobna, turbo motor je asi krapet pruznejsi.
Mel jsem moznost projet se v te verzi 1.0TGDI, 1,5DPI motor nejak jako zkusebni auto moc nikde nemaji. Projev toho motoru me prisel takovy hruby a citil jsem docela vibrace (mel najeto okolo 700km). Pruznost motoru byla asi odpovidajici objemu.
Mel jsem moznost zkusit i 1.5TGDI a kdyz jsem prisel na to, ze se da prepnout z rezimu ECO na normal nebo sport tak to jelo docela dobre. Ale tam jsme s cenovkou o 40k výš.
Puvodni auto me uz unavuji po servisni strance a tak nejak doufam, ze u noveho nebudu muset krom spotrebaku aspon 5 let nic resit. Auto bych si porizoval na 8-10 let.
Diky
Pro tyhle podminky je urcite lepsi 1.5DPI motor ale uvazuji zda by to nezvladl i ten turbo motor kdyz bych menil olej co 10k km a jednou za mesic trosku protahl na delsi ceste. Spotreba je tusim docela podobna, turbo motor je asi krapet pruznejsi.
Mel jsem moznost projet se v te verzi 1.0TGDI, 1,5DPI motor nejak jako zkusebni auto moc nikde nemaji. Projev toho motoru me prisel takovy hruby a citil jsem docela vibrace (mel najeto okolo 700km). Pruznost motoru byla asi odpovidajici objemu.
Mel jsem moznost zkusit i 1.5TGDI a kdyz jsem prisel na to, ze se da prepnout z rezimu ECO na normal nebo sport tak to jelo docela dobre. Ale tam jsme s cenovkou o 40k výš.
Puvodni auto me uz unavuji po servisni strance a tak nejak doufam, ze u noveho nebudu muset krom spotrebaku aspon 5 let nic resit. Auto bych si porizoval na 8-10 let.
Diky
Hyundai I30 kombi 1,5 DPi r.v. 2022
Hyundai Grandeur 3,3 V6, r.v. 2009 (u nového majitele)
Hyundai Sonata 2.0 16V, r.v. 2002. (RIP)
Hyundai Grandeur 3,3 V6, r.v. 2009 (u nového majitele)
Hyundai Sonata 2.0 16V, r.v. 2002. (RIP)
Re: Motor 1.5DPi
Tak s tímto fenoménem jsem se při zkušební jízdě nesetkal. Nevím, moje auto bylo předváděcí od dealera a řazení fungovalo jak mám. Nevěřím na to, že po zajetí by to u tebe mělo být lepší, jak říká servis.. Je to závada. Ne vlastnost. Buď to funguje od začátku jak má, nebo ne.i30mpact píše: ↑18 lis 2021, 19:53Mně to přijde přesně naopak, ale možná je to tím, že mám zatím najeto docela málo (asi 3500 km) a časem si to třeba sedne. Dráhy řazení mi přijdou docela dlouhé a ne úplně přesné, bez zpětné vazby, člověk musí přemýšlet, než něco zařadí, aby tu páku dovedl na správné místo, nepadá to tam samo. K synchronizaci žádné výtky nemám, zato spojka je taková gumová, funguje stylem nic nic nic plnej záběr a cuknutí, taky neposkytuje do nohy moc zpětné vazby. Během prvního cca tisíce kilometrů se mi pak taky stávalo, že ze zpátečky nešla na první pokus zařadit jednička, prostě se páka zasekávala někde "mezi". Podle informací ze servisu se to prostě musí zajet a asi měli pravdu, teď už to nedělá, nicméně přijde mi to dost nešťastný - věř, že když napůl vyjedeš z parkovacího místa a pak se tam zasekneš na místě protože ti ze zpátečky nejde zařadit jednička, začnou se za tebou hromadit a troubit další zablokovaný auta, to je fakt super zážitek.sunshine píše: ↑18 lis 2021, 11:15 i30mpact...Nesouhlas. Převodovka řadí dle mé zkušenosti v 1.5 DPI nádherně. Jednoznačně, lehce, bez nadměrných zvukových projevů, krátké dráhy, synchrony perfektní (padá to tam jak má). Pokud mohu tedy posoudit z delší zkušební jízdy (to byl i jeden z důvodů, proč kupuji i30 do firmy). Píšeš, že převodovku nemůžeš označit jako kvalitní. Kvalita je u tebe co? Popiš, proč není kvalitní. S větou "čím méně českých dílů, tím hůře" nemohu též souhlasit. Dodávám stroje pro kabelovou konfekci a věř, že kabelové svazky jsou dodávány pro Hyundai z různých zemích a to přímo od specializovaných firem pro zpracování kabelů. A neslyšel jsem o systémových problémech s elektroinstalací. Jde vždy o technologické procesy a nastavení kontroly.
Rozhodně ale nechci říct, že by i30 s tímhle motorem byla špatný auto. Jenom je takové odtažité, bez zpětné vazby, dost člověka izoluje od okolí. Prostě abych to zkrátil, řadí to, ale není to zábavné.
Re: Motor 1.5DPi
To Leendrix:
To ses rozhodl pro opravdu velký sešup.
Na doporučení bych se takto neptal, každý asi bude preferovat to co má doma.
*
Ty pocity, které jsi nabyl z litru mám úplně stejné. Já jsem trochu staromilec takže mám co mám.
Asi bych Ti doporučil vyzkoušet i 1.5Dpi, pak se budeš lépe rozhodovat!
To ses rozhodl pro opravdu velký sešup.
Na doporučení bych se takto neptal, každý asi bude preferovat to co má doma.
*
Ty pocity, které jsi nabyl z litru mám úplně stejné. Já jsem trochu staromilec takže mám co mám.
Asi bych Ti doporučil vyzkoušet i 1.5Dpi, pak se budeš lépe rozhodovat!
Re: Motor 1.5DPi
willy50: no sesup, je to holt realita dostupnych penez Neni tady nekdo z Ostravy kdo ma 1,5DPI?
Hyundai I30 kombi 1,5 DPi r.v. 2022
Hyundai Grandeur 3,3 V6, r.v. 2009 (u nového majitele)
Hyundai Sonata 2.0 16V, r.v. 2002. (RIP)
Hyundai Grandeur 3,3 V6, r.v. 2009 (u nového majitele)
Hyundai Sonata 2.0 16V, r.v. 2002. (RIP)
Re: Motor 1.5DPi
Já nejsem přímo z Ostravy, ale jezdím denně i30 1.5 DPI do Ostravy Přívozu do práce.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Re: Motor 1.5DPi
já za sebe bych rozhodně bral 1.0TGDI. Má lepší zátah (vyšší krouťák i výkon ve větším rozsahu otáček) viz :
https://www.automobile-catalog.com/curv ... t-gdi.html
https://www.automobile-catalog.com/curv ... 0_1_5.html
Podle Vaculíka jsou 10km krátké jízdy pro turbo motor úplně v pohodě https://www.auto.cz/martin-vaculik-odpo ... oru-137976
https://www.automobile-catalog.com/curv ... t-gdi.html
https://www.automobile-catalog.com/curv ... 0_1_5.html
Podle Vaculíka jsou 10km krátké jízdy pro turbo motor úplně v pohodě https://www.auto.cz/martin-vaculik-odpo ... oru-137976
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i