Špatná geometrie

Tlumiče, nápravy, brzdy.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Špatná geometrie

Příspěvek od Axel.Foley »

Měl jsem v létě několik týdnů i30 III v kombajnu jako náhradní vozidlo. Na pneu 205/55 R16 nafoukaných na 2,2 Bar nešlo jezdit, auto se chovalo jako zaoceánský parník. Dofoukal jsem na 2,5 a =D> =D> =D>

U Tucsona také foukám na 2,6 - 2,7 Bar místo doporučených 2,4 Bar.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Reklama
 

Uživatelský avatar
michal84
**
Příspěvky: 302
Registrován: 15 srp 2018, 08:38
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Špatná geometrie

Příspěvek od michal84 »

Po neskutečnom čase som sa až teraz dostal na tu geometrii 8) :roll:
Výsledok OK, trochu mimo bol iba zadek, predek v toleranci.
Takže to nakonec asi fakt boli podhustené pneu 8-[ ... úprimne by ma toto nikdy nenapadlo, zas tak podhustené neboli...
Nicmene teraz budem jazdiť na tých 2.5 a hotovo, síce to trošku viac drncá ale zas bude lepšia spotreba :-D
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Boryš
****
Příspěvky: 1131
Registrován: 30 bře 2019, 12:18

Re: Špatná geometrie

Příspěvek od Boryš »

To je divné. Že by se nyní dělaly pneu co nesnesou to co jsem hustil na Marei (2,1 bar vepředu, 2,3 bar vzadu, pokud se naložilo tak bylo předepsané 2,5 vzadu) a co si pamatuji tak na letních naježděno zhruba 50 000 km a nic dramatického se nedělo. A kolikrát jsem hustil když na předních bylo 1,9 bar.
Uživatelský avatar
michal84
**
Příspěvky: 302
Registrován: 15 srp 2018, 08:38
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Špatná geometrie

Příspěvek od michal84 »

Taky mi to príde divné ale po tejto skúsenosti už asi budem hustiť radšej trochu viac ...
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8138
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatná geometrie

Příspěvek od Mexican »

Boryš este napis prosim kolko mala ta Marea kilogramov ked si ju hustil na 2.1

Aj fabiu 1 HTP stacilo hustit na 2 atm. Ta mala vsak snad o 250kilo (tz 20% menej) nez napriklad Stonic, ktory nie je o moc vacsi
Bohuzial nejde vychadzat z minulosti, musime riesit to co tu mame teraz. Vyssi tlak (okolo2.5) uz samozrejme prinasa diskomfort, univerzalne sa napriec autami snazim drzat 2,3-2,4 a asi to vyhovuje mojim poziadavkam

Samozrejme zalezi od meraca. Je dobre si zvyknut na jeden. kontrolovat vtedy ked na pneu nesvieti priame slnko a vtedy ked auto dlhsie stalo (kontrola na benzinke so zohriatymi pneu je uplne irelevantna)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Georges
**
Příspěvky: 346
Registrován: 05 bře 2009, 15:16

Re: Špatná geometrie

Příspěvek od Georges »

Jednou za dva měsíce obejdu auto, změřím tlaky. Pokud je to nutné, dofouknu na hodnotu, kterou doporučuje výrobce.
Za posledních 13 let žádný problém. TPMS naštěstí nemám. Taky nemusím mít všechno.
Accent 1.5 CRDi 2009
Pampa
**
Příspěvky: 237
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: Špatná geometrie

Příspěvek od Pampa »

Nazdar chlapci, ozivim vlakno. Stalo sa mi v podstate to iste (v ovela mensej miere), ale skombinovane s tym ze guma ma na vzorku "zuby" to znamena ze vzorok nie je zjazdeny naplocho, ale vznikla ako keby pila, navyse nepravidelne (kazdy stvrta ploska je akoby vyssia or ostatnych, takze to pri jazde velmi malou rychlostou "bzuci"). Ale nie je to predne koleso, ale zadne. Okrem toho som bol s autom na STK kde povedali ze RUCNA brzda nepravidelne brzdi. STK robil servis sucasne so 4r servisnou kontrolou. POminiem ze som ocakaval ze servis pripravi auto na STK, ale to asi cakam od toho servisu prilis vela. Servisak mi povedal ze asi bude zvlneny kotuc (co pri servisnej kontrole pred STK a priprave na STK neodhalil). Normalna brzda je ale OK, takze nechapem ako moze byt zvlneny kotuc len ked sa brzdi ruckou :mrgreen: este mi pri otazke ako je to mozne arogantne povedal ze asi ju "zle" pouzivam ... ako sa "zle" da pouzivat elektricka rucna brzda mi uz nevysvetlil. Fukam na 2.3. Tak teraz neviem ci

1/ sa mam na H servis uplne vykaslat a riesit to po svojom lebo ako vidim nic ako reklamacia nehrozi
2/ myslite ze by to mohlo byt fakt nizkym tlakom? auto ma 50000 a keby nebol problem s brzdou, tak by som na tie kolesa ani nekukol a problem si nevsimol (je to na vnutornej strane). Problem je, ze momentalne sa do servisu moc nedostanem aspon do leta. Tlak bol v gumach 2.3 od nova a doteraz za 4 roky som este nedofukoval ani nemenil gumy (v zime najazdim dokopy tak 200km), tak ako citam toto vlakno tak som dofukal na 2.5
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 801
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: Špatná geometrie

Příspěvek od Pjotr1 »

pokud jsou po obvodu pneu takové troj úhelníčky (nebo kostičky) tak první co bych zkontroloval je tlumič. Zkus se podívat jestli není orosený nebo jinak poškozený
viz https://www.autolexicon.net/cs/articles ... i-tlumicu/
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Uživatelský avatar
Zubesuch
**
Příspěvky: 110
Registrován: 08 črc 2017, 12:27

Re: Špatná geometrie

Příspěvek od Zubesuch »

Caute,

bol som si dať nastaviť geometriu prednej a zadnej nápravy. Nebol to autorizak.

vzadu vľavo nešiel nastaviť odklon, všetko ostatné je nastavené. Mechanik mi povedal, že skrutka v tom excentri na ramene je zahrdzavená a že keby to chcel nasilu nastaviť, tak skôr rozfláka silentblok. Bol som upovedomený, že oprava tohto vyžaduje zhodenie komplet zadnej nápravy.

Naozaj jeden hrdzavý šrób v ramene zadnej nápravy vyžaduje dať dole komplet nápravu? Prešiel si už niekto touto tortúrou?

Ešte otázka, vie mi niekto povedať, ktorým excentrom sa nastavuje odklon a ktorým zbiehavosť? Zbiehavosť je oranžový krúžok a odklon je žltá šípka?
(pozn. ani jedna fotka nie je to fotka môjho auta, zdroj b-parts.com)
pde susp2.jpg
pde susp2.jpg (52.44 KiB) Zobrazeno 1156 x
Přílohy
pde susp1.jpg
pde susp1.jpg (66.7 KiB) Zobrazeno 1156 x
i30 PDe 1.4 T-GDI Now!, 6MT, Fiery Red
Storman
**
Příspěvky: 175
Registrován: 14 říj 2021, 12:22

Re: Špatná geometrie

Příspěvek od Storman »

Viem, ,že rovnaký problém mávali aj Kie a oprava bola rovnaká…prečo sa ale musí zhadzovať nápravnica neviem.
Ale odporúča sa namazať tie šróby hneď po kúpe.
i30 Fastback 1.5 T-GDI DCT Style Shimmering Silver
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
vojta.merta
**
Příspěvky: 127
Registrován: 09 kvě 2022, 12:33

Re: Špatná geometrie

Příspěvek od vojta.merta »

:-k nějaké chvění volantu mezi 90-100km nebylo? to muselo být cítit už pěkně dlouho
jinak, nepovolit šroub ani po nahřátí přece pořád jde vyřešit jeho odvrtáním, ne?
E60 525D 145kW 2007
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
dibarbora
*****
Příspěvky: 2234
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Špatná geometrie

Příspěvek od dibarbora »

Zubesuch píše: 25 čer 2022, 14:16 Caute,

bol som si dať nastaviť geometriu prednej a zadnej nápravy. Nebol to autorizak.

vzadu vľavo nešiel nastaviť odklon, všetko ostatné je nastavené. Mechanik mi povedal, že skrutka v tom excentri na ramene je zahrdzavená a že keby to chcel nasilu nastaviť, tak skôr rozfláka silentblok. Bol som upovedomený, že oprava tohto vyžaduje zhodenie komplet zadnej nápravy.

Naozaj jeden hrdzavý šrób v ramene zadnej nápravy vyžaduje dať dole komplet nápravu? Prešiel si už niekto touto tortúrou?

Ešte otázka, vie mi niekto povedať, ktorým excentrom sa nastavuje odklon a ktorým zbiehavosť? Zbiehavosť je oranžový krúžok a odklon je žltá šípka?
(pozn. ani jedna fotka nie je to fotka môjho auta, zdroj b-parts.com)
Čo k tomu dodať... došiel si na zanedbanú údržbu... majitelia Octavia II by vedeli rozprávať celé romány.... tam sa geometria zadnej nápravy=väčšinou GO celej nápravy.
Holt daň za lepšie jazdné vlastnosti a tým pádom zložitú zadnú nápravu. Ja som zobral i30 po troch zimách a 85tkm na geometriu... mechanik sa už musel patrične oprieť do kľúča aby excenter pootočil... takže jedna vec je namazať ale hlavne pravidelne chodiť na geometriu... aspoň raz za dva roky...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Zubesuch
**
Příspěvky: 110
Registrován: 08 črc 2017, 12:27

Re: Špatná geometrie

Příspěvek od Zubesuch »

nic netriaslo, ten co robil geometriu hovoril ze to neni nebolo ani pred nic strasne. mechanik nic nenahrieval. Len prisiel a povedal, ze jednoducho nevie nastavit odklon zadneho laveho kolesa, lebo šrob je zahrdzovaney etc.

Zaujimave, geometriu som si daval skontrolovať v servise a ak nebolo treba nič pravdepodobne sa s tym šróbom ani nepohlo. Zaujímavé, že zahrdzaveny je jeden jediny. Ale je pravda, že mazať šróby na náprave som nemazal. Nikdy ma ani len nepadlo, že je to potrebné robiť.

Ale z akého dôvodu teda musí ísť dole celá náprava?
i30 PDe 1.4 T-GDI Now!, 6MT, Fiery Red
Uživatelský avatar
michal84
**
Příspěvky: 302
Registrován: 15 srp 2018, 08:38
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Špatná geometrie

Příspěvek od michal84 »

A nešlo by to riešiť ešte ako reklamaci v rámci záruky?
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Podvozek a řízení“