Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
Osobne nevidím dôvod (ale môže to byť preto že moje porozumenie funkcie štartéra a celkovo motorov je značne limitované) prečo by štartér nemohol mať dva zdroje energie, ak je stav dostatočný využije 48V a ak nie využije 12V, pričom 12V napája čip ktorý o tom rozhoduje. Neviem prečo by remeň spájajúci motor s elektromotorom mildhybridného systému musel byť (vždy) využívaný aj na štartovanie. Štartér sám o sebe je predsa elektromotor, ide len o to z akého zdroja dostane cievka prúd, a ak má auto dve batérie káble tam môžu ísť z oboch a "smart" elektronika si s tým poradí. Alebo naopak, ak je štartár integrovaný do elektromotoru hybridného systému, stále môže využívať ozubený spoj s motorom a zdroj elektriny k štartu by si tiež mohol vybrať pomocou elektronickej riadiacej jednotky, a potom v rámci hybridného systému počas jazdy stiahne koliečko (ako každý štartér) a pokračuje s remeňom.
Mne sa to zdá ako problém motorov a štartérov ktoré neboli stavané na hybridné systémy a tie k nim boli "len plácnuté". Ale pre motor ktorý bol od začiatku designovaný pre spoluprácu so 48V systémom sa mi to nezdá ako divočina... Či som v tomto tak nevzdelený že kvôli tomu nemôžem vidieť problém, ktorý ostatní vidíte ?
Mne sa to zdá ako problém motorov a štartérov ktoré neboli stavané na hybridné systémy a tie k nim boli "len plácnuté". Ale pre motor ktorý bol od začiatku designovaný pre spoluprácu so 48V systémom sa mi to nezdá ako divočina... Či som v tomto tak nevzdelený že kvôli tomu nemôžem vidieť problém, ktorý ostatní vidíte ?
i30 Fastback 1,5 T-GDI MHEV IMT Family Smart (11/2021)
- Reklama
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
Jelikož nejsem vzdělán, ani nepracuji v automotive následující příspěvek berte jako něco z mého samostudia na internetu.
*
Start studeného motoru pomocí start-generatoru(SG) je značně riskantní z těchto důvodů:
-mechanické odpory studeného motoru jsou značné
-logika "výpomoci" je taková, že baterie systému nemusí být vždy plně nabitá
-přenos síly řemenem by nemusel stačit k roztočení motoru
Znalí mne opraví nebo doplní
*
Samozřejmě vývoj jde stále dopředu, např. byly pokusy zcela vynechat v motoru startér - motor se zastavil tak, aby byl píst v horní úvrati a zapálení směsi mělo motor nakopnout. To bylo ovšem nespolehlivé a do praxe se to nedostalo.
Tak třeba se časem MHEV obejde bez klasického startéru. (pokud nám dříve brusel auta nezakáže)
*
Start studeného motoru pomocí start-generatoru(SG) je značně riskantní z těchto důvodů:
-mechanické odpory studeného motoru jsou značné
-logika "výpomoci" je taková, že baterie systému nemusí být vždy plně nabitá
-přenos síly řemenem by nemusel stačit k roztočení motoru
Znalí mne opraví nebo doplní
*
Samozřejmě vývoj jde stále dopředu, např. byly pokusy zcela vynechat v motoru startér - motor se zastavil tak, aby byl píst v horní úvrati a zapálení směsi mělo motor nakopnout. To bylo ovšem nespolehlivé a do praxe se to nedostalo.
Tak třeba se časem MHEV obejde bez klasického startéru. (pokud nám dříve brusel auta nezakáže)
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
Kdyby měl být vypuštěný 12V aku, tak pro 48V MHEV nejsou běžně externí nabíječky
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
Ono se šetří a nejsou čipy. Když 12v baterka startovala motor skoro 100 let, tak jsou líní to měnit. Proto i elektromobily maji take 12v baterku, která funguje na central, rádio a jiné blbosti. 12v a 48v neni to same, startér, který by bral oboji by byl drahej. Potřebuješ konstantní výkon na nahozeni. Výkon je UxI takze pro normal baterku bys musel mít 4x takový proud než pro tu druhou. Takze proč si to delat složité, když 12v baterka funguje?
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
Myslím, že vedle dalších důvodů, co tu zazněly, dává to, co píše Pjotr1, smysl. Kdyby tam nebyl startér spojený s 12V baterkou a ta 48V by se vybila, tak by auto umřelo a nedalo by se žádným běžným způsobem oživit. Nehledě na to, že pokles napětí pod určitou úroveň Li-Ion baterie trvale ničí. To by ta 48V musela mít zabudovanou palubní nabíječku a vznikl by z toho fakticky plug-in mildhybrid. Z hlediska nákladů nesmysl.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
- pozrel som si ako je to v suzuki a tam 12V aj 48V ide do starter generátora, tých 48V cez menič. Odpadá ďalší samostatný štarter. Nevidím logiku mať dva krát v aute rovnaké zariadenie. Full hybrid štartuje rovnako na veľkú baterku, 12V je len na obsluhu mozgu auta. Myslím že Hyundai by urobil najlepšie aby okukal už fungujúce riešenia a nesnažil sa silou mocou vymýšľať vlastné ak je na svete niečo čo je spoľahlivé a jednoduché.motorol píše: ↑26 lis 2021, 20:46 Ono se šetří a nejsou čipy. Když 12v baterka startovala motor skoro 100 let, tak jsou líní to měnit. Proto i elektromobily maji take 12v baterku, která funguje na central, rádio a jiné blbosti. 12v a 48v neni to same, startér, který by bral oboji by byl drahej. Potřebuješ konstantní výkon na nahozeni. Výkon je UxI takze pro normal baterku bys musel mít 4x takový proud než pro tu druhou. Takze proč si to delat složité, když 12v baterka funguje?
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
Možná to bude i tím, že motor 1-5 T-GDI není jen s mild-hybridem, je i ve variantě bez něj, ta se dává např. do Ceeda. Asi je to schválně vymyšlené tak, aby se tam MHEV dal přidat bez jakýchkoliv změn na samotném motoru. Podobně jako u 1.0 T-GDI. Asi by se to taky dalo udělat tak, jako je to u toho Suzuki, ale asi by to znamenalo o nějaký chlup vyšší náklady. Zase nepochybuji o tom, že to mají spočítané.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
je mi jasné že okukali všetko čo existuje, nie sú hlúpi a asi je to fakt o nákladoch na výrobu, náklady na údržbu už riešiť nemusia
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
-
- **
- Příspěvky: 137
- Registrován: 31 říj 2019, 17:46
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
Bol som v druhom autorizáku tam sa mi podarilo len termín vybaviť na druhý decembrový týždeň no prijímací technik si okrem spojky nič iné nevedel predstaviť. Štvrtok im mám doniesť auto, v piatok sa s tým prevezú, keď bude všetko studené. Hovoril, že skúsia nakalibrovať prevodovku, možno nový software. Pokiaľ to nepomôže tak výmena dvojspojky.
Btw. keby niekoho zaujímala hodinovka servisu v Nemecku, je to 104,90€.
Hyundai i30 fastback 1.4 t-gdi 7DCT 2018 Ultimate
-
- **
- Příspěvky: 204
- Registrován: 05 srp 2020, 09:03
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
Ha, týpek zapojil 3x USB powerbanky do série a je to https://www.youtube.com/watch?v=lRE3XKxp4nk
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
Týpek pravdepodobne ešte nevyhorel…….
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8142
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
tak a teraz si to spocitajme uzivatelsky:
-> tri powerbanky u ktorych nenavratne zmrsim tri nabijacie kable, pocitam aspon s 10000mAh aby to malo aspon vyznam nad tym premyslat:
3x 300kc = 900kc
-> spotebny material odpory, diody ak nie som zberac starych motherboardov z PC = cca 100kc
no a teraz realita: nabija to 2 amper, super. Problem je ze inteligentne nabijacky za 500kc nabijaju roznymi rezimami, co celkom pomaha baterke
na zaver polozim otazku - nie je lepsie proste kupit napr v lidlu nieco takehoto a mat proste pokoj?
https://www.lidl.cz/p/ultimate-speed-st ... p100310486
(teraz je na lidl plus kupon 200kc na vsetko), takze s dopravou az do domu za 1300kc s istotou, ze mi tych asi 10 podomacky zbastlenych konektorov niekde nevyskratuje a nespali auto, barak a pol ulice? Ja som fanda lacnych a vyhodnych rieseni, ale co je moc, to je prilis
-> tri powerbanky u ktorych nenavratne zmrsim tri nabijacie kable, pocitam aspon s 10000mAh aby to malo aspon vyznam nad tym premyslat:
3x 300kc = 900kc
-> spotebny material odpory, diody ak nie som zberac starych motherboardov z PC = cca 100kc
no a teraz realita: nabija to 2 amper, super. Problem je ze inteligentne nabijacky za 500kc nabijaju roznymi rezimami, co celkom pomaha baterke
na zaver polozim otazku - nie je lepsie proste kupit napr v lidlu nieco takehoto a mat proste pokoj?
https://www.lidl.cz/p/ultimate-speed-st ... p100310486
(teraz je na lidl plus kupon 200kc na vsetko), takze s dopravou az do domu za 1300kc s istotou, ze mi tych asi 10 podomacky zbastlenych konektorov niekde nevyskratuje a nespali auto, barak a pol ulice? Ja som fanda lacnych a vyhodnych rieseni, ale co je moc, to je prilis
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
Tak toto je opravdu hyperbastl.
Nekritizuji něco moc často, ale tady je všechno špatně!
-"ovíjené" spoje, wtf?
-dioda v sérii, zbytečně
-tolik práce pro dodání náboje v nejlepším případě 5Ah
Pokud to autor myslel jako příklad, že i tak to jde, no prosím, ale doufám, že někoho nenapaddne si to vyrábět!
(měl jsem puštěno bez zvuku)
Nevím přesně, jak funguje ta "startovací" nabíječka z Lidlu, ale předpokládám, že by tam mohl být nějaký udržovací režim? To by pak bylo čisté řešení. A za prakticky stejné peníze. Jak již napsal Mexican.
Nekritizuji něco moc často, ale tady je všechno špatně!
-"ovíjené" spoje, wtf?
-dioda v sérii, zbytečně
-tolik práce pro dodání náboje v nejlepším případě 5Ah
Pokud to autor myslel jako příklad, že i tak to jde, no prosím, ale doufám, že někoho nenapaddne si to vyrábět!
(měl jsem puštěno bez zvuku)
Nevím přesně, jak funguje ta "startovací" nabíječka z Lidlu, ale předpokládám, že by tam mohl být nějaký udržovací režim? To by pak bylo čisté řešení. A za prakticky stejné peníze. Jak již napsal Mexican.
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
Tak jsem v neděli zkusil nabíječku z Lidlu za 500,- Kč a za mě naprosto v pohodě . Nabíjel jsem baterii v i30 FB, bylo mi divné, že už se nějakou dobu nezapnul start-stop. Vždy se rozsítí jen oranž symbol, že nejsou podmínky pro zapnutí OK. Jako o start-stop mi nešlo, ten většinou vypínám, ale bylo mi divné, proč se nezapne. Vzhledem k tomu, že auto tento rok dost prostálo, než s ním začal jesdit syn, kterému jsem ho kupoval, zaměřil jsem se na baterku. Nabíječka je opravdu blbuvzdorná a její zapojení a spuštění naprosto jednoduché. Nabíjelo to cirka 10 hodin. Po krátké projížďce už se start-stop aktivoval. Takže baterie nebyla zrovna v dobré formě.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi
Tak to byla baterka slušně vybitá
Asi se vyplatí, pokud se málo jezdí, vyřadit inteligentní nabíjení např. jízdou na potkaváčky.
Nabíjel's módem *(hvězda)?
Asi se vyplatí, pokud se málo jezdí, vyřadit inteligentní nabíjení např. jízdou na potkaváčky.
Nabíjel's módem *(hvězda)?