Jo, tak nějak to VW má. Ale i tak by mne zajímalo jaký je rozdíl v propustnosti světla.
Protože přes okno se síťkou v dešti a za šera já nic nevidím
Na námrazu mám kovovou(asi finskou) škrabku a s ní je námraza "one time" fuč.
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Jo, tak nějak to VW má. Ale i tak by mne zajímalo jaký je rozdíl v propustnosti světla.
Uff to ma nestras. Moja manzelka velmi rad umyva auto. Tka uz sa nevie dockat ako v lete ho bude drhnut cele. Asi jej to zakazem radsej nech nepukne sklo. Akurat neviem mame to nastastie pojistene tie skla ale neviem ci by to uznali , ze to puklo od tepla ked manzelka to umyvala vlaznou vodou. Nastastie studenou neumyva.kolomaz píše: ↑09 úno 2021, 20:24 Willy , v tom je to, 11 let staré dobré, dnes v rámci zvyšování zisku, se snižují náklady, kvalita jde k šípku. U nás, bez přehánění okno na autě vydrží 2 roky a je po něm, domlácené od šutrů, protože téměř žádné auto nemá zástěry za koly, každé má výjimku . Spousta kamionů, od nichž to létá na všechny strany. Takže to sklo dostává za rok podstatně víc než kdysi.
A už jsem zažil a viděl na vlastní oko, když v létě sklo na slunci a majitel se jal umývat, rána jak z děla , a sklo od spodku ve středu až nahoru puklo .
A skla dnes nejsou levná .
To, že okna pukají je dáno 2 faktory. První je, že oproti dříve, kdy byla skla v gumových těsneních, takže tepelná roztažnost karoserie byla tlumena tím těsněním oproti dnes, kdy jsou skla lepená a druhý faktor je, že sklo se při výrobě poměrně dlouho tzv. tepelně popouští. Jenže dnes ty fabriky urychlují výrobu a tuto operaci proto zkracují. Důsledkem je, že sklo není rovnoměrně odolné. A působením horka vznikají mikropraskliny. Bojoval jsem s tím u H1, kde mi takto popraskalo okno i u obou Dacií. U Peugeota zatím dobrý. Ty praskliny jsou tak jemné, že jsou vidět jen při určitém úhlu, odkud svítí slunce.kolomaz píše: ↑09 úno 2021, 20:24 Willy , v tom je to, 11 let staré dobré, dnes v rámci zvyšování zisku, se snižují náklady, kvalita jde k šípku. U nás, bez přehánění okno na autě vydrží 2 roky a je po něm, domlácené od šutrů, protože téměř žádné auto nemá zástěry za koly, každé má výjimku . Spousta kamionů, od nichž to létá na všechny strany. Takže to sklo dostává za rok podstatně víc než kdysi.
A už jsem zažil a viděl na vlastní oko, když v létě sklo na slunci a majitel se jal umývat, rána jak z děla , a sklo od spodku ve středu až nahoru puklo .
A skla dnes nejsou levná .
Espero píše: ↑24 pro 2021, 08:59To, že okna pukají je dáno 2 faktory. První je, že oproti dříve, kdy byla skla v gumových těsneních, takže tepelná roztažnost karoserie byla tlumena tím těsněním oproti dnes, kdy jsou skla lepená a druhý faktor je, že sklo se při výrobě poměrně dlouho tzv. tepelně popouští. Jenže dnes ty fabriky urychlují výrobu a tuto operaci proto zkracují. Důsledkem je, že sklo není rovnoměrně mechanicky odolné. A působením horka vznikají mikropraskliny. Bojoval jsem s tím u H1, kde mi takto popraskalo okno i u obou Dacií. U Peugeota zatím dobrý. Ty praskliny jsou tak jemné, že jsou vidět jen při určitém úhlu, odkud svítí slunce.kolomaz píše: ↑09 úno 2021, 20:24 Willy , v tom je to, 11 let staré dobré, dnes v rámci zvyšování zisku, se snižují náklady, kvalita jde k šípku. U nás, bez přehánění okno na autě vydrží 2 roky a je po něm, domlácené od šutrů, protože téměř žádné auto nemá zástěry za koly, každé má výjimku . Spousta kamionů, od nichž to létá na všechny strany. Takže to sklo dostává za rok podstatně víc než kdysi.
A už jsem zažil a viděl na vlastní oko, když v létě sklo na slunci a majitel se jal umývat, rána jak z děla , a sklo od spodku ve středu až nahoru puklo .
A skla dnes nejsou levná .
A teď je otázka, jestli je lepší jednou za pár let vyměnit okno, nebo radši s přímovstřikem trávit hodiny na na volnoběhu, než se ohřeje a odmrazí a přitom ředit olej nespáleným benzínem a potenicálně si zadělat na mnohem větší problémy.Axel.Foley píše: ↑09 úno 2021, 16:21 Na čelní okno škrabku nedoporučuji používat vůbec žádnou. Za 3 - 4 zimy bude okno dorasované až moc.
Naše další fóra: | astra-g.cz | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz |
Partner: | Hyundaiklub.pl |